Word abonnee en neem Beursduivel Premium

Boskalis Terug naar discussie overzicht

Dockwise = hollands glorie

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. pim f 6 mei 2014 16:49
    Het onderdeel van Boskalis dat mij persoonlijk het meest aanspreekt is Dockwise, hier kunnen de nieuwtjes van Dockwise geplaatst worden. Ik trap zelf maar even af:

    Boskalis plans Vanguard-beating heavy lift crown-taker

    By Gary Howard from London

    Royal Boskalis Westminster, owner of Dockwise, is considering developing a vessel to take the heavy lift crown from its own Dockwise Vanguard.

    The longer, wider V-class ship would be capable of carrying the Dockwise Vanguard and will have an increased carrying capacity with a similar bowless design and asymmetric accommodation.

    The current largest heavy marine transport vessel in the world, Vanguard has a carrying capacity of 117,000 t, a 270 m by 70 m deck and can carry oil rigs, FPSOs and even offers the possibility of offshore dry docking for such facilities. Dockwise Vanguard has also been contracted to remove the wreck of the Costa Concordia later this year.

    "The Dockwise Vanguard has been well received in the market. Our decision to start this study is a reflection of this and we see many more exciting opportunities in the FPSO and FLNG markets," Peter Berdowski, ceo Boskalis commented.

    The company has started a study into the technical and commercial feasibility of the vessel, taking into account developments within the offshore market.

    www.seatrade-global.com/news/europe/b...
  2. pim f 6 mei 2014 19:37
    Kijk bv eens naar dit mooie plaatje van de super-Vanguard met de baby Vanguard op zijn rug...
  3. pim f 8 mei 2014 11:02

    Costa Concordia Salvage Operation Delayed

    By Mike Faust on May 6, 2014 Cruise News

    The ongoing salvage operation of the Costa Concordia was delayed today as one of the 19 pontoons attached to the ship’s side collapsed. No injuries were reported due to the collapse.

    The pontoon, which had been welded to the Concordia’s side earlier this month, would assist in raising the ship out of the water with the assistance of the additional 18 pontoons. The pontoon was reportedly located underwater, but damaged a number of support structures upon collapsing.

    The 19 pontoons are designed to be filled with water at a later date, which will create enough flotation to raise the Costa Concordia completely out of the water. Once the Costa Concordia is raised out of the water, the ship will be transferred aboard the supercarrier, Dockwise Vanguard. The carrier would then transfer the Costa Concordia to a currently undisclosed scrapyard.

    Salvage crews and Italian officials are currently to replace the pontoon and restabilize the ship so that the salvage operation can continue. Officials have stated the delay should be short and the salvage operation will resume on Wednesday.
  4. pardon 11 augustus 2014 21:11
    ma 11 aug 2014, 14:03
    Dockwise Vanguard: de grootste van de zeven wereldzeeën

    De Dockwise Vanguard in Rotterdam
    Foto: Roel Dijkstra
    1 / 6
    door Joris Polman
    In Rotterdam zijn ze wel wat gewend als het gaat om grote schepen. Maar de Dockwise Vanguard, het vlaggenschip van de combinatie Dockwise-Boskalis, trok afgelopen weekend een hoop bekijks. Liggend aan de Wilhelminakade, pal voor de Erasmusbrug, is de Vanguard met zijn lengte van 275 meter een niet te missen blikvanger.
    Het is bovendien een zeldzaamheid dat de Vanguard Nederland aan doet. Dat het schip hier toch ligt, heeft te maken met het gezonken cruiseschip Costa Concordia. De Italianen hadden de Vanguard gereserveerd om het wrak te transporteren naar een sloopwerf in Turkije. Op het laatste moment gooide de Italianen echter de plannen om. Vandaar dat de Vanguard afgelopen weekend even in de Rotterdamse haven was te bewonderen. Dat is overigens geen strop voor Boskalis: de klus was verzekerd.
    Superlatieven
    De Vanguard is in alles een schip van superlatieven. „De grootste in zijn klasse”, zegt woordvoerder Martijn Schuttevaer van Boskalis. Met een lengte van 275 meter en een breedte van 70 meter, is er weinig wat de Vanguard niet kan vervoeren. Gezonken cruiseschepen, booreilanden, drijvende gas- en olieplatforms; de Vanguard draait er zijn hand niet voor om. Wat de Vanguard onderscheidend maakt, is dat het schip als een varend droogdok zijn last uit het water tilt zodat het droog kan worden vervoerd. Dat maakt het transport veiliger, zuiniger en sneller, claimt Boskalis. Schuttevaer: „Sleepschepen halen zo’n 6 knopen per uur, de Vanguard haalt er twaalf. Ze is dus twee keer zo snel.”
    Nog wat indrukwekkende cijfers: het dek is zo groot dat je er 2400 personenauto’s op kunt parkeren. Het draagvermogen is goed voor omgerekend goed voor 105.000 personenauto’s, oftewel 117.000 ton. Dockwise, dat vorig jaar is opgegaan in Boskalis, heeft het schip sinds 2013 in bezit. De bouw kostte een sloridige $250 miljoen.
    Nog groter
    Het schip mag dan de grootste in zijn klasse zijn, Boskalis studeert momenteel op de vraag of het nóg groter kan. „We kijken inderdaad naar de mogelijkheid om een zusterschip te laten bouwen”, zegt Schuttevaer. Maar het zal nog wel even duren voor de Vanguard zich als submersible heavy lift vessel niet langer de grootste van de zeven wereldzeeën mag noemen.
    Bekijk ook de video: Aan boord bij superschip Vanguard
9 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.281
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.579 46.064
ABO-Group 1 18
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.861
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.141
Aedifica 2 828
Aegon 3.257 319.986
AFC Ajax 537 7.010
Affimed NV 2 5.734
ageas 5.843 109.775
Agfa-Gevaert 13 1.853
Ahold 3.536 73.977
Air France - KLM 1.024 34.302
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.681
Alfen 12 15.960
Allfunds Group 3 1.122
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.246
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 324
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.755
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.819 240.147
AMG 965 125.576
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.512
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 379
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.101
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.613
Arcelor Mittal 2.023 318.570
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.088
Aroundtown SA 1 175
Arrowhead Research 5 9.247
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.523
ASML 1.762 76.396
ASR Nederland 18 4.117
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 322
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.616
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.657

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht