Alles Over De Launch Van Nieuwe Producten TomTom: Meningen Feiten Cijfers Zolang Het Maar De Launch Betreft

190 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
san marco
0
Politie korpsen die wereldwijd de camera gebruiken op de crime scene. Beelden laten meer zien dan 1000 politie foto's!

Assistenten die tijdens operaties filmen voor studiemateriaal in de collegebanken aan de medische faculteiten. Makkelijk steriel te houden en de assistenten hebben de handen vrij.

Makkelaars die huizen die te koop staan filmen en op funda.nl zetten
Etc, etc..
dipity
0
[verwijderd]
0
Wow, dipity, jij zit er echt goed over na te denken en ik vind het eigenlijk allemaal use-cases die echt die unieke publicatiesnelheid/-gemak benutten. Leuke eye-openers (AB op de eerste, bedoeld voor allemaal).

Met name verhuren bij "thrill-attracties" zou echt een tweesnijdende zwaard zijn: heel erg leuke niche-markt die niemand anders op dit moment kan bedienen EN enorme exposure en dus "free publicity". Voor de attractie-organisatoren kan het een heel erg leuke bijverdienste zijn (en promotie van hun attractie). En als dat lukt dan worden dat enorme "promotors" van het product. En GoPro wordt op Youtube in no time volledig weggeblazen door de Bandit-filmpjes.

Leuk man, zo had ik er nog helemaal niet naar gekeken. Mede met dank aan de invalshoek van Justin dat er hele nieuwe doelgroepen bediend gaan worden.
dipity
1
groot artikel in NRC Economie katern. Erg positief. Paar zinnen:
- Het (Action camera's) is de enige camera categorie die groeit. Die van de actiecamera's explodeert.
- Als we het gespreksonderwerp kunnen ombuigen naar gebruiksgemak, maken we een kans
- DE PND markt trekt nu aan in Groot-Britannie en Duitsland, onze twee belangrijkste markten
- sporthorloges beginnen nu tractie te krijgen
- later dit jaar komt TomTom nog met nieuwe sporthorloges
- Nokia zou zelfs de verkoop kunnen afblazen als het niet de beoogde 3 miljard euro krijgt
- Zelfs in een risicovol scenario, als een autoleverancier Here koopt, kan dat positief voor ons uitpakken, omdat andere autofabrikanten dan voor TomTom kunnen kiezen
- Wij werken, gerekend per kilometer kaart, efficienter. We kunnen dus sneller groeien
[verwijderd]
2
quote:

dipity schreef op 2 mei 2015 09:45:


groot artikel in NRC Economie katern. Erg positief. Paar zinnen:
- Het (Action camera's) is de enige camera categorie die groeit. Die van de actiecamera's explodeert.
- Als we het gespreksonderwerp kunnen ombuigen naar gebruiksgemak, maken we een kans
- DE PND markt trekt nu aan in Groot-Britannie en Duitsland, onze twee belangrijkste markten
- sporthorloges beginnen nu tractie te krijgen
- later dit jaar komt TomTom nog met nieuwe sporthorloges
- Nokia zou zelfs de verkoop kunnen afblazen als het niet de beoogde 3 miljard euro krijgt
- Zelfs in een risicovol scenario, als een autoleverancier Here koopt, kan dat positief voor ons uitpakken, omdat andere autofabrikanten dan voor TomTom kunnen kiezen
- Wij werken, gerekend per kilometer kaart, efficienter. We kunnen dus sneller groeien

Dikke AB!

WOW!!!!! YES!!! Hier hebben we de afgelopen dagen in stilte achter de schermen aan gewerkt. Om de NRC-Q redactie te voeden met zinvolle/traceerbare informatie. Die handschoen hebben ze dus opgepakt! Super! Super! Iedereen die heeft meegewerkt enorm bedankt!!!!

Kun je het artikel OCR-en of fotootjes opnemen hier?!

Wellicht gaan vanaf nu ook andere media wat actiever om met nieuwstips die ze worden toegestuurd.

@René: dit was een eenmalige gezamenlijk actie en daarvoor geldt: "Mission accomplished!" Op zich vind je de meeste verstrekte informatie in de eerste posts van het HERE draadje.

Ik ben me aan het bezinnen of ik toch niet een extra "openbaar mail-account" moet aanmaken om vaker te kunnen samenwerken met de mensen die er toe doen! Vind ik eigenlijk wat veel gedoe voor een enkele keer.
[verwijderd]
0
quote:

dipity schreef op 2 mei 2015 09:45:


groot artikel in NRC Economie katern. Erg positief. Paar zinnen:
- Het (Action camera's) is de enige camera categorie die groeit. Die van de actiecamera's explodeert.
- Als we het gespreksonderwerp kunnen ombuigen naar gebruiksgemak, maken we een kans
- DE PND markt trekt nu aan in Groot-Britannie en Duitsland, onze twee belangrijkste markten
- sporthorloges beginnen nu tractie te krijgen
- later dit jaar komt TomTom nog met nieuwe sporthorloges
- Nokia zou zelfs de verkoop kunnen afblazen als het niet de beoogde 3 miljard euro krijgt
- Zelfs in een risicovol scenario, als een autoleverancier Here koopt, kan dat positief voor ons uitpakken, omdat andere autofabrikanten dan voor TomTom kunnen kiezen
- Wij werken, gerekend per kilometer kaart, efficienter. We kunnen dus sneller groeien

Als ik jouw samenvatting lees hebben ze het "nieuwtje" van de mogelijke koersexplosie nog niet aangedurft (mogelijk in overleg met TomTom), maar dat zit nu natuurlijk wel in hun hoofd en ik denk dat ze de ontwikkelingen rond HERE vanaf nu met meer dan gemiddelde interesse gaan volgen.

Jaloerse collega economie redacteuren hebben de zelfde informatie gehad maar er niets mee gedaan. Dit artikel in NRC-Q zou de "awareness" daar ook nog wel eens kunnen gaan stimuleren!!!! Misschien toch maar eens over wat anders lullen dan over terugvallende PND's?!

Er zitten zoveel hoopgevende Big Data / IoT / HAD-verhalen voor de BV Nederland in TomTom dat je makkelijk een serie van 4 afleveringen van "toekomstmakers" zou kunnen vullen. Maar dan moet er wel een redactie zijn die het lef heeft om zich echt in die wereld te willen verdiepen!!!!
[verwijderd]
0
Nog even @René: als jouw contact ECHT van plan zou zijn om te komen tot een zeer gedegen artikel in een toonaangevend Belgische krant, wil ik de exercitie graag nog een keer herhalen!

Hoe Gent de wereld verovert

(Gent is de broedplaats van TeleAtlas geweest, voor zover ik weet)

Eigenlijk is het wel mooi dat NRC het echte nieuws van die mogelijke winstexplosie bij TomTom nog niet heeft aangedurft. Daar zouden de andere media dus nog mee kunnen scoren!!!! Het is gewoon gezond vestand, maar je moet het wel nog als eerste durven op te schrijven, haha!
ballie2
1
TomTom gelooft nog altijd in gadgets
Technologie
Veel grote Europese bedrijven stopten de afgelopen jaren met consumentenelektronica. TomTom breidt juist uit en maakt nu ook actiecamera’s.
DoorMARC HIJINK2 MEI 2015

„TomTom is een van de laatst overgebleven grote consumentenmerken in Europa.” Dat zei Corinne Vigreux, die samen met haar echtgenoot Harold Goddijn TomTOm leidt, in 2011 in deze krant.

Vigreux had een vooruitziende blik: Philips verkocht zijn tv- en audiodivisies, Nokia verkocht zijn smartphonetak. En TomTom? Dat breidt zijn consumentendivisie juist uit. Deze week maakte het Nederlandse navigatiebedrijf bekend dat het actiecamera’s gaat maken onder de naam ‘Bandit’.

Actiecamera’s – kleine, stootvaste camera’s zonder scherm – zijn in trek bij sporters en werden populair door marktleider GoPro. Het is de enige cameracategorie die groeit. De verkoop van gewone camera’s daalt, die van de actiecamera’s explodeert. In Nederland werden er in 2014 honderdduizend verkocht, meer dan drie keer zoveel als het jaar ervoor.

De Bandit (429 euro) is een waterdichte camera die in hoge resolutie video kan opnemen op een geheugenkaartje. Veel elektronicafabrikanten (bijvoorbeeld Sony, HTC, Polaroid) proberen een graantje mee te pikken van het succes van de GoPro. TomTom hoopt iets toe te voegen aan het ruime aanbod door extra montagemogelijkheden te bieden. De ingebouwde sensoren herkennen ‘actiemomenten’ en maken het eenvoudiger om een goede beeldmontage te maken. Dat maakt, in de ogen van TomTom, een einde aan ellenlange actievideo’s zonder al te veel actie.

De camera zou ook actiemomenten kunnen herkennen op basis van je hartslag. Schudt de Bandit heen en weer en hij maakt zelf een kant-en-klaar filmpje dat je op je telefoon kunt bekijken. In beeld verschijnt de snelheid van de sporter. „Als we er in slagen de nadruk te leggen op het gebruiksgemak, dan maakt de Bandit een kans”, aldus TomTom-topman Harold Goddijn.

TomTom kampt al enkele jaren met teruglopende inkomsten uit de losse navigatiekastjes, de personal navigation devices (PND’s) die minder in trek zijn omdat je met de smartphone gratis kunt navigeren. Om de omzetdaling te compenseren begon TomTom in 2011 met een nieuwe productcategorie, het sporthorloge. Eerst met Nike, later onder eigen naam. „Dat begint nu tractie te krijgen”, zegt Goddijn. Vorig jaar verkocht TomTom een half miljoen sporthorloges.
ballie2
1
Goddijn: „De PND-markt trekt in Groot-Brittannië en Duitsland, onze twee belangrijkste markten, weer aan. Maar we kunnen te niet lang op PND’s blijven teren en zijn continu op zoek naar nieuwe categorieën.”

Complex apparaat
Het plan om actiecamera’s te gaan maken kwam twee jaar geleden tot stand. „Dit is het meest complexe apparaat dat we maken – we hebben dingen moeten leren over lenzen en videobewerking – maar er is bij TomTom veel kennis over de besturingssoftware en het bouwen van apps voor iOS en Android.”

Volgens Goddijn zitten de grootste investeringen niet in de aanloopfase: „Dat is vooral een investering in tijd; we zetten er onze beste mensen op – die zouden hun tijd ook anders kunnen besteden.” De echte kosten moeten volgens Goddijn nog komen, in de vorm van marketing en het uitbreiden van de productie. Die vindt plaats in dezelfde Aziatische fabrieken waar de navigatiekastjes en sporthorloges gemaakt worden.

Is het een gok, zo’n stap in een nieuwe productcategorie waar zoveel elektronicafabrikanten al proberen marktaandeel af te snoepen van GoPro? Goddijn: „Het gaat bij vergelijking van actiecamera’s vooral over videokwaliteit. Als we het gespreksonderwerp kunnen ombuigen naar gebruiksgemak, maken we een kans.”

Zo verandert de ijkpersoon van TomTom van een automobilist die snel van A naar B wil, naar een meer actieve gebruiker. Later dit jaar komt TomTom nog met nieuwe sporthorloges, in de verwachting de omzet uit die categorie te verdubbelen. Een introductie nu, rondom de lancering van de Apple Watch, is niet handig. Goddijn: „Het kan geen kwaad om te wachten tot het stof is neergedaald.”

Finse vrienden
Een belangrijke concurrent van TomTom, kaartenleverancier Here van Nokia, staat te koop. Het is de grootste verschuiving in de navigatiemarkt sinds 2007, toen Nokia Navteq overnam en TomTom kaartenmaker TeleAtlas kocht.

TomTom levert ook kaarten, onder meer aan Apple en aan autofabrikanten. Een nieuwe eigenaar voor Here zou een consortium van autofabrikanten kunnen zijn, een toeleverancier als Harman of Bosch of een techgigant als Alibaba, Apple of Amazon. Ook een private-equitypartij behoort tot de opties; Nokia zou zelfs kunnen besluiten om de verkoop af te blazen als het niet de beoogde 3 miljard euro kan krijgen.

Goddijn: „Zelfs in een risicovol scenario, als een autoleverancier Here koopt, kan dat positief voor ons uitpakken omdat andere fabrikanten dan voor TomTom kunnen kiezen.”

Here is groter (in 2014 bedroeg de omzet 969 miljoen euro, ten opzichte van TomToms 112 miljoen euro uit licenties). Goddijn vindt het jammer als de concurrerende kaartdienst zou verdwijnen: „Wij werken, gerekend per kilometer kaart, efficiënter. We kunnen dus sneller groeien. Ik had dat graag uit willen knokken met onze Finse vrienden.”
[verwijderd]
0
Thanks, Ballie. AB!

Toch nog een beetje "middle-off-the-road" artikel geworden. Kennelijk durfden ze het nog niet aan om wat "ruiger" te gaan rond het thema HERE. Maar TomTom staat op het netvlies en hopelijk hebben ze ook de keynote van de 29e bekeken. De kans op meer (en gedurfdere artikelen) wordt dan groter zodra er ontwikkelingen rond HERE komen.

Ik ben benieuwd of/wanneer andere media wat verder door durven te filosoferen over TomTom. Bartjens in het FD, om zich te revancheren?
[verwijderd]
0
Wat mij betreft mag Kuiken overladen worden met AB's. Die van mij heeft hij alvast.
VanillaSky
0
Mooi interview, positiviteit straalt er van af! Wat me wel op valt is dat Harold zich nooit laat verleiden tot het doen van een globale vooruitblik (anders dan de outlook). Vraag me toch af of hij dermate voorzichtig is geworden door de moeilijke jaren of het ook daadwerkelijk zo moeilijk vind globaal aan te geven waar het heen kan gaan.
Wat zou er gebeuren met de koers als hij zich WEL eens uit zou laten over de komende jaren met double digit omzetgroei en nog sterkere winstgroei.
[verwijderd]
0
quote:

VanillaSky schreef op 2 mei 2015 14:54:


Mooi interview, positiviteit straalt er van af! Wat me wel op valt is dat Harold zich nooit laat verleiden tot het doen van een globale vooruitblik (anders dan de outlook). Vraag me toch af of hij dermate voorzichtig is geworden door de moeilijke jaren of het ook daadwerkelijk zo moeilijk vind globaal aan te geven waar het heen kan gaan.
Wat zou er gebeuren met de koers als hij zich WEL eens uit zou laten over de komende jaren met double digit omzetgroei en nog sterkere winstgroei.


Ben het helemaal met je eens VanillaSky. Jij loopt hier natuurlijk ook al wat langer rond, dus logisch dat het je opvalt. Ondernemers zijn ook maar mensen en in de afgelopen 25 jaar hebben ze een hoop geleerd, waaronder een bepaalde mate van onvoorspelbaarheid. TT heeft pieken en dalen gekend. Bovendien vroeg Evers naar de komende 10 jaar. Dat is wel heel ver vooruit. Sommige dingen durfde hij zich wel aan te committeren (langetermijn groei Telematics) maar de impact van wat Goddijn de westcoast noemde op de zeer langstermijn van automotive weet natuurlijk niemand. Denk wel dat tomtom goede papieren heeft.

Ik ken jou als zeer bescheiden in je verwachtingen -> wat denk jij?
VanillaSky
3
quote:

*Justin* schreef op 2 mei 2015 15:39:


[...]

Ben het helemaal met je eens VanillaSky. Jij loopt hier natuurlijk ook al wat langer rond, dus logisch dat het je opvalt. Ondernemers zijn ook maar mensen en in de afgelopen 25 jaar hebben ze een hoop geleerd, waaronder een bepaalde mate van onvoorspelbaarheid. TT heeft pieken en dalen gekend. Bovendien vroeg Evers naar de komende 10 jaar. Dat is wel heel ver vooruit. Sommige dingen durfde hij zich wel aan te committeren (langetermijn groei Telematics) maar de impact van wat Goddijn de westcoast noemde op de zeer langstermijn van automotive weet natuurlijk niemand. Denk wel dat tomtom goede papieren heeft.

Ik ken jou als zeer bescheiden in je verwachtingen -> wat denk jij?


Klopt, ben al aardig wat jaartjes TomTom aan het volgen en over het algemeen vanuit een long positie. Tussendoor ook even aan de zijlijn gestaan en nu (een voor mijn doen) forse positie.
Eerlijk gezegd zie ik zeer weinig risico's op dit koersniveau, mijn prognose is volgend jaar een omzet die met 7-10% toeneemt en TT naar een WPA niveau gaat van 0.40-0.50. Uiteraard heb ik geen glazen bol maar gezien de trend in alle vier de BU's moet het gek lopen als in ieder geval 2017-2018 niet eenzelfde lijn in omzet en winsttoename laten zien. Daarbij is de positie van TomTom nu dermate sterk op bepaalde vlakken dat de kans dat dat op korte termijn (binnen 1-3 jaar) radicaal veranderd m.i. klein is. En gedeelte van toekomstige omzetten is al veilig gesteld door contracten uiteraard.
In principe zie ik zelfs de prognoses van zeer positieve mensen hier niet als onmogelijk, echter zoals Harold ook min of meer aan geeft denk ik dat het te moeilijk is er vanuit te gaan dat dit potentieel ook daadwerkelijk behaald gaat worden. Puur vanwege het feit dat het technologie blijft en jaren vooruit kijken onmogelijk is, er kan concurrentie uit een hoek komen wat op dit moment totaal onverwacht is.

Qua koerspotentieel voel ik me dus zeer comfortabel op dit moment, zeker omdat ik op tijd mijn positie opgebouwd heb en al op een forse winst sta. Voor de 12,50 ga ik hoe dan ook niet afbouwen wel zal ik met de tijd evalueren wat het potentieel is en ook de mogelijke downside. Een koers van bijvoorbeeld 30 euro zie ik niet meer als onmogelijk maar ook niet als zekerheid - dat is te ver vooruit kijken voor deze business.
boem!
0
AB.

Goed onderbouwd verhaal.

Justin zal zijn mening over jou moeten herzien van "zeer bescheiden" in "bescheiden".
relic
0
Ze snappen het wel bij GoPro:

www.bnr.nl/radio/bnr-internet-vandaag...

29 april | Het kan nog extremer: GoPro stapt in Virtual Reality
Door Bram van Dijk
29 april 2015 08:29 AM

inShare

Still uit video GoPro
Actiecamera GoPro heeft het Franse Virtual Reality-bedrijf Kolor gekocht. Dat betekent dat de extreme sports-beleving met de GoPro vanuit het oogpunt van de actieheld nog spectaculairder wordt.
Internet Vandaag 29 april | Het kan nog extremer: GoPro stapt in Virtual Reality

Je kunt geen skilift meer instappen, of er staat wel iemand met een GoPro op zijn helm. Maar deze beleving wordt nog intenser als je naar links en rechts kan kijken via een Virtual Reality-bril.

Dat moet de reden zijn geweest dat GoPro bij het presenteren van de 1e kwartaalcijfers (1,3 miljoen camera's verkocht, 363 miljoen dollar omzet) bekend maakte het Franse bedrijf Kolor hebben overgenomen. Kolor helpt gebruikers met het aan elkaar plakken van de beelden. Een 365 graden-video wordt opgenomen door verschillende camera's met een fisheye-lens (vaak GoPro's) naast elkaar op een bol te plakken. Daarna moeten alle beelden aan elkaar geplakt worden.

Hoeveel GoPro voor Kolor betaalt, is niet duidelijk. Het volledige team van Kolor gaat nu voor GoPro werken, maar blijft wel in het Franse bergdorpje Francin, naast Lyon.

YouTube als verzamelbak
De virtuele realiteit wordt steeds realistischer. Er zijn veel productiebureau's, ook in Nederland, die concertregistraties en videoclips in 360 graden opnemen. Wat nog miste was een groot platform waarop alle VR-video's samen kwamen, maar dat gat is sinds vorige maand opgevuld door YouTube. Daar zijn alle video's te plaatsen en ook zonder VR-bril te bekijken.

GoPro presenteerde onderstaande video ter lancering van de overname. Het ligt voor de hand dat GoPro nu ook 360 graden camera's gaat produceren. Alle virtuele puzzelstukken lijken nu in elkaar te vallen.
boem!
7
Even terug naar de productrelease.

E.e.a was heel indrukwekkend en mogelijk gaat de BANDIT oude (PND)tijden laten herleven in Consumer.

Mbt de vooruitzichten voor Telematics en Automotive was men heel duidelijk substantieel op.

Wat mij vooral aangreep afgelopen woensdag was de wijze waarop de board zich gedroeg en uitsprak.
Mannen en een vrouw die reeds 20/25? jaar bezig zijn met een bedrijf.
Geen van de mannen of de vrouw heeft het nodig dat het nieuwe Tom2 een success wordt( allen hebben bij de ipo al meer dan voldoende geincasseert om alle dagen niets te doen in vriendelijke settings).
BIj de productrelease zie je echter niets terug van gelatenheid, integendeel er is bij alle dga,s een gedrevenheid te herkennen.

Waarom zijn mensen bereid om het uiterste te geven indien het platte geld er niet meer toe doet( de dga's van tom2 hebben allen voldoende geld op hun bankrekeningen via de IPO om op een relaxte wijze de rest van hun leven in gemak te slijten).

Ik denk dat ik de reden gezien heb in de product-realease,
Waar vindt je een board die 20/25? jaar bij elkaar blijft, waar vindt je een board die in alle personen in staat is om na al die jaren zo gloedvol te verhalen over de mogelijkheden die zij zien met het bedrijf Tom2.

Het zijn mensen die een doel hebben en dat is absoluut geen geld, dat hebben ze namelijk al in voldoende mate. Neen wat zij willen is winnen, je ziet het aan de manier waarop zij de nieuwe mogelijkheden van big data onder de aandacht brengen en de rustige manier waarop HG verteld dat Tom2 in Automotive de boventoon gaat voeren.

Prachtig om te zien dat de oude knarren(dga,s tom2) zoveel kennis, plezier en power hebben om er een success van te maken voor iedere aandeelhouder.
De manier waarop zij met hun belamg zijn omgegaan in het verleden(slechts bijkoop bij emissie) zegt genoeg.

De rijen gesloten houden in moeilijke tijden lukt alleen als je een heilig geloof hebt in je eigen succes.
De dga's van tom2 hebben de rijen gesloten gehouden en gedragen zich als jonge honden om hun gelijk te krijgen.

Voor mij geen vraag dat het komt alleen wanneer.



[verwijderd]
0
Prachtig beschreven, Martin. AB! Je pakt er wat mij betreft absoluut de essentie uit.
190 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 27 mrt 2020 17:35
Koers 6,927
Verschil -0,347 (-4,77%)
Hoog 7,290
Laag 6,849
Volume 1.063.182
Volume gemiddeld 801.707
Volume gisteren 962.549

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: VWD Group