Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

18.228 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 907 908 909 910 911 912 | Laatste
Becb
0
De rates stijgen inderdaad enorm: www.tradewindsnews.com/ - daar staat nu 72K euro. Op twitter zag ik een 87k voorbij komen.
Daane Pinokkio
0
Cleaves Securities-analist Peter Christensen handhaaft een Buy-rating, koersdoel: 33 dollar.
bron: markets.businessinsider.com
Dus er zit nog rek op ;-)
DW Services
0
quote:

Daane Pinokkio schreef op 21 september 2022 15:33:

Cleaves Securities-analist Peter Christensen handhaaft een Buy-rating, koersdoel: 33 dollar.
bron: markets.businessinsider.com
Dus er zit nog rek op ;-)

Ik zit er niet ver naast met mijn € 30 van de laatste supercycle in 2008
arconati
0
quote:

DW Services schreef op 21 september 2022 19:00:

[...]

Ik zit er niet ver naast met mijn € 30 van de laatste supercycle in 2008

Id. Technisch zit 25€ in de pipeline. Een andere benadering is twee keer de koers van Frontline, hetgeen 26€ geeft. Waardeverhouding is intussen wat gewijzigd door de hoge tarieven voor Aframax, waarvan F er veel heeft en E geen. Koers van Euronav maakt al een hele tijd een inhaalbeweging op Frontline. De koers van Frontline is altijd te hoog geweest tov die van Euronav.
basinclab
0
nu ja...echt nog niet duidelijk hoever het zal gaan...
50000 tce x350 dagenx150 botenx7 cashstroom /500 000 000= de koers aan 7x mijn verwachte ebitda...36... maar ja.. als de huidige koersen 2 jaar standhouden , dan is in die 36 euro al 10 euro verse cash.. die ik nog niet bijtel...Wie weet, met die verse cash hebben ze dan wellicht 2x 10% van aandelen bijgekcht en dan kom je al ver boven de 45. euro per euronav..
Of dit realistisch is? vandaag nog niet;.. maar maandag misschien? Let wel, die supercycle moet dan wel blijven en dat is de vraag: hoelang, hoever...??? Ondertussen brengen vlcc stilaan meer net op per ton dan suezmax.. al is dat voorlopig vooral voor de bevrachter, de eigenaar komt later aan de beurt.
krach03
0
Het is grappig, zoals steeds in dergelijke situaties:

Aan 7 ging voor velen alles buiten aan 10.

Nu we aan 19 staan, wordt er gesproken over 25, 30 en 36 alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Duidt misschien op een pauze in de stijging? Dit optimisme komt wel van de die-hards, dus hun optimisme is gegrond.

Ik ga ervan uit dat de fusie er komt, dus moeten we niet spreken over 30 en 36, maar over mogelijks 50 en 56 (EURN + FRO).

Bij een fusie: opname in BEL20 en vele andere belangrijke (Amerikaanse) indexen. Zeer belangrijk naar koersvorming toe. Zou daar al op geanticipeerd zijn koersgewijs of moet dat nog komen?

Hoelang en hoever de supercycle? Hangt deels af van mogelijke recessie, vooral de vraag in China, maar de voorraden staan overal op een dieptepunt, dus dat compenseert.
Belangrijkste blijft ook voor mij de nieuwbouw. Zolang we niet overstelpd worden met bestellingen voor nieuwe tankers, kan het blijven duren. Ik denk aan 2026 als mogelijk kantelpunt. We hebben nog 12 trimesters van grotere dividenden tegoed.

Correctie? Niets gaat in één lijn omhoog, dus recessievrees (vrees voor verminderde vraag naar olie) of Poetin die de oorlog plots wil stoppen, kan voor een correctie zorgen van 25%. Enige vraag hierbij: op welk niveau die correctie? huidig niveau of eerst nog 50% stijgen?

Op 5 december treedt normaal gezien die olieban van Europa op Rusland in werking. Dan moeten we herevalueren.
DW Services
0
quote:

krach03 schreef op 22 september 2022 11:22:

Hoelang en hoever de supercycle? Hangt deels af van mogelijke recessie, vooral de vraag in China, maar de voorraden staan overal op een dieptepunt, dus dat compenseert.
Belangrijkste blijft ook voor mij de nieuwbouw. Zolang we niet overstelpd worden met bestellingen voor nieuwe tankers, kan het blijven duren. Ik denk aan 2026 als mogelijk kantelpunt. We hebben nog 12 trimesters van grotere dividenden tegoed.

Correctie? Niets gaat in één lijn omhoog, dus recessievrees (vrees voor verminderde vraag naar olie) of Poetin die de oorlog plots wil stoppen, kan voor een correctie zorgen van 25%. Enige vraag hierbij: op welk niveau die correctie? huidig niveau of eerst nog 50% stijgen?

Op 5 december treedt normaal gezien die olieban van Europa op Rusland in werking. Dan moeten we herevalueren.
Volledig akkoord met je analyse. Vanaf midden 2025 komen er weer newbuilds op de markt en gaan we inderdaad naar een kantelpunt wat aantal schepen betreft. Vergeet ook de opleving van China niet die al voor nog extra vraag gaat zorgen dus mss balanceren die beide zaken elkaar wel uit.
krach03
0
Indien de correctie nog even aanhoudt, is het voor degenen die zijn uitgestapt aan 10 euro en de sneltrein richting 19 euro hebben gemist dé uitgelezen kans om opnieuw volop bij te tanken. Eerste positie net onder 16 euro en tweede positie net onder 15 euro zou ik op zijn minst toch proberen. En dan vier jaar wegleggen.
18.228 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 907 908 909 910 911 912 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 sep 2022 17:35
Koers 17,040
Verschil -1,170 (-6,43%)
Hoog 18,340
Laag 16,830
Volume 425.384
Volume gemiddeld 484.250
Volume gisteren 470.311

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront