TomTom Strategie en orderboek

100 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 | Laatste
Jejo303
0
Oud stukje over de zelfrijdende auto van Nissan
Maarten Sierhuis: De Nederlander die voor Nissan de zelfrijdende auto bouwt

........
Samenwerking

Maar voor het zo ver is zal er nog heel veel onderzoek moeten worden gedaan. Zou dat niet sneller gaan als autofabrikanten de handen in één zouden slaan en samen zouden werken aan de ontwikkeling? “In theorie is dat een goede manier om techniek te ontwikkelen, maar in de praktijk concurreren we natuurlijk met elkaar. En ook met de zelfrijdende auto moet je straks het verschil kunnen maken als fabrikant. Overigens zullen de meeste autobedrijven uiteindelijk niet alle techniek zelf ontwikkelen, maar Nissan heeft besloten het zelf doen.”“Desondanks zijn er paar vlakken waarop we kunnen samenwerken: regulering met overheden. Dat gebeurt in de VS al”, gaat hij verder. “Maar ook op het gebied van kaarten. Daar wil je uiteindelijk in gaan standaardiseren, zodat de kaarten -die bijvoorbeeld TomTom levert- de juiste informatie bevatten. Hetzelfde geldt voor communicatie tussen auto’s, want wij moeten straks wel met een Mercedes kunnen communiceren. Op dit moment wordt daar nog niet over gesproken; dat is de volgende stap.”

numrush.nl/2016/05/30/maarten-sierhui...

Eva1960
2
Nogmaals een oester vraag gesteld gisteren en vandaag antwoord gehad. Eerst de vraag.

Sent: Thursday, December 08, 2016 5:48 AM
To: TomTom Investor Relations Harold xxx en Taco xxx
Subject: Wanneer opent zich de oester (IV)?

Geachte IR, geachte Directie, veel dank voor uw reactie.

Met uw antwoord kan ik helaas niets, anders dan dat u mogelijk een hint geeft dat er tijdens de kwartaalupdate “strategische aankondigingen” komen.

Als beleggers hebben we echter nu recht op informatie, de schade aan de koers is hoog genoeg opgelopen door gebrekkige en uitgestelde communicatie. Details kent u.

Ik verwacht dan ook deze week een persbericht die duidelijkheid geeft over zaken als:
1. Wel/geen Nasdag notering
2. Keuze voor asset waardering middels een IPO van de drie groeidivisies / Afsplitsing van Consumer
3. Disclosure van het Orderboek (alle niet gecommuniceerde deals). En anders een duidelijk verhaal waarom het in het belang van aandeelhouders is dat daar geen openheid over is.

Kortom oester, open u en sluit dit jaar goed af.

Met (krtitisch) respect,
xxxxx
Eva1960
1
En hierbij het antwoord van TT (netjes een dag later).

Geachte .....

Hartelijk dank voor uw reactie.

Tijdens de publicatie van de derde kwartaalcijfers is een update gegeven over het orderboek, waarnaar wij u graag verwijzen:

De kwartaalpublicaties - corporate.tomtom.com/presentations.cfm


TomTom geeft geen commentaar op de overige onderwerpen uit uw mail.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan telefonisch contact met ons op via onderstaand telefoonnummer.

Met vriendelijke groeten,

TomTom Investor Relations | ir@tomtom.com | +31 (0) 20 757 5194 office
Gesloopt door HG
0
quote:

Eva1960 schreef op 9 december 2016 15:11:


En hierbij het antwoord van TT (netjes een dag later).

Geachte .....

Hartelijk dank voor uw reactie.

Tijdens de publicatie van de derde kwartaalcijfers is een update gegeven over het orderboek, waarnaar wij u graag verwijzen:

De kwartaalpublicaties - corporate.tomtom.com/presentations.cfm


TomTom geeft geen commentaar op de overige onderwerpen uit uw mail.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan telefonisch contact met ons op via onderstaand telefoonnummer.

Met vriendelijke groeten,

TomTom Investor Relations | ir@tomtom.com | +31 (0) 20 757 5194 office



Mijn oprechte bewondering voor je vasthoudendheid maar het is trekken aan een dood paard.
Het is te hopen dat de stichting via de media voor wat herrie kan schoppen.
Aan de kleine aandeelhouders hebben ze compleet schijt.
Eva1960
0
Dank, ik doe het graag, ook al zou ik nooit weten wat voor effect mijn mails hebben in het geweten en op het gedrag van deze directie. In ieder geval hebben ze feedback uit de buitenwereld nodig. Iedereen draagt daar aan bij naar eigen kunnen. Een goed weekend allen.

quote:

VOORTS schreef op 9 december 2016 18:16:


[...]

Mijn oprechte bewondering voor je vasthoudendheid maar het is trekken aan een dood paard.
Het is te hopen dat de stichting via de media voor wat herrie kan schoppen.
Aan de kleine aandeelhouders hebben ze compleet schijt.

Hik
0
quote:

Eva1960 schreef op 10 december 2016 09:54:


Dank, ik doe het graag, ook al zou ik nooit weten wat voor effect mijn mails hebben in het geweten en op het gedrag van deze directie. In ieder geval hebben ze feedback uit de buitenwereld nodig. Iedereen draagt daar aan bij naar eigen kunnen. Een goed weekend allen.

[...]


En in dat licht bezien zou het toch effect kunnen sorteren. Het moet aan IR duidelijk gemaakt worden dat hun communicatie ondermaats en onbeholpen is. En áls er dan een keer iets gemeld wordt is dat vaak slecht getimed.
Het AMG forum vorige week is een mooi voorbeeld van hoe het óók kan.
Ook al reageert IR dan niet inhoudelijk, ze moeten tóch iedere keer weer een nietszeggende 'reactie' terugsturen. Dit vormt dan weer munitie waarmee op de AVA uitleg gevraagd kan worden over hun voornemen om de communicatie te verbeteren.
DeZwarteRidder
0
quote:

Hik schreef op 10 december 2016 10:40:


[...]En in dat licht bezien zou het toch effect kunnen sorteren. Het moet aan IR duidelijk gemaakt worden dat hun communicatie ondermaats en onbeholpen is. En áls er dan een keer iets gemeld wordt is dat vaak slecht getimed.
Het AMG forum vorige week is een mooi voorbeeld van hoe het óók kan.
Ook al reageert IR dan niet inhoudelijk, ze moeten tóch iedere keer weer een nietszeggende 'reactie' terugsturen. Dit vormt dan weer munitie waarmee op de AVA uitleg gevraagd kan worden over hun voornemen om de communicatie te verbeteren.


Ik denk trouwens dat AMG veel sneller met 50% of meer gaat stijgen dan TomTom.

De K/W is absurd laag en het bedrijf heeft de laagste kostprijs voor lithium ter wereld.
DeZwarteRidder
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 10 december 2016 14:20:


[...]Ik denk trouwens dat AMG veel sneller met 50% of meer gaat stijgen dan TomTom.
De K/W is absurd laag en het bedrijf heeft de laagste kostprijs voor lithium ter wereld.


Nog wat vergeten! Hun PR/IR-afdeling is 10x beter dan die van TT....!!!
Chiddix
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 10 december 2016 14:20:


[...]

Ik denk trouwens dat AMG veel sneller met 50% of meer gaat stijgen dan TomTom.

De K/W is absurd laag en het bedrijf heeft de laagste kostprijs voor lithium ter wereld.


Kwa prestaties zit er in de koers van TT 3 euro gebakken lucht. Misschien wordt 2017 het zoveelste transitiejaar. Omzet rond de 1 miljard?
siepels
0
quote:

Chiddix schreef op 10 december 2016 20:18:


[...]

Kwa prestaties zit er in de koers van TT 3 euro gebakken lucht. Misschien wordt 2017 het zoveelste transitiejaar. Omzet rond de 1 miljard?


Chiddix, jij met je zwabberideeën.
Jij hebt het over misschien,maar ik weet zeker
dat jij op les moet voor hoe je met een linkje werkt.
Eva1960
0
Heb gisteren een afsluitende oestermail 2016 gestuurd naar Goddijn/Taco met de vraag om deze week helderheid te geven over hun strategie (via persberichten). Ik hoop dat dit samen valt met hun planning om duidelijkheid te geven. En anders is het een verloren jaar.

quote:

Hik schreef op 10 december 2016 10:40:


[...]

En in dat licht bezien zou het toch effect kunnen sorteren. Het moet aan IR duidelijk gemaakt worden dat hun communicatie ondermaats en onbeholpen is. En áls er dan een keer iets gemeld wordt is dat vaak slecht getimed.
Het AMG forum vorige week is een mooi voorbeeld van hoe het óók kan.
Ook al reageert IR dan niet inhoudelijk, ze moeten tóch iedere keer weer een nietszeggende 'reactie' terugsturen. Dit vormt dan weer munitie waarmee op de AVA uitleg gevraagd kan worden over hun voornemen om de communicatie te verbeteren.
Consortium TomTom
0
quote:

Eva1960 schreef op 11 december 2016 14:26:


Heb gisteren een afsluitende oestermail 2016 gestuurd naar Goddijn/Taco met de vraag om deze week helderheid te geven over hun strategie (via persberichten). Ik hoop dat dit samen valt met hun planning om duidelijkheid te geven. En anders is het een verloren jaar.

[...]


Eva, dan hadden ze dit denk ik al op de extra investors day gedaan. Maar goed, men kan ze daar niet genoeg wakker maken, dat men iets moet gaan doen.
mjmj
0
quote:

TromDom schreef op 11 december 2016 14:50:


[...]

Eva, dan hadden ze dit denk ik al op de extra investors day gedaan. Maar goed, men kan ze daar niet genoeg wakker maken, dat men iets moet gaan doen.


Ik denk dat je ze alleen wakker krijgt als je ze zelf nieuws gaat produceren dat zij vervolgens moeten bevestigen of ontkennen.
Eva1960
5

De volgende "gesloten oester" mail verzonden aan directie en IR op 26 March 2017


Geachte directie,

Mijn vragen voor 2017 zijn nog steeds niet beantwoord, ook niet tijdens de presentatie van de q4 cijfers of op de beleggersdag.

Vragen 2017:

1. Wordt TT nu een dividendaandeel of gaat zij voor assetwaardecreatie?
2. Wanneer volgt er een Nasdaq notering?
3. Wanneer komt er een IPO voor de drie groeidivisies?
4. Hoe gaat TT een slag slaan in China?

De autonomous & map markt is nu aan het herschikken er zijn meerdere waardebepalingen geweest in dit “hete marktsegment”, maar vanuit TT wordt het stiller en stiller. En dat op meerdere vlakken zowel strategisch als op het gebied van het orderboek.

Tenzij er nu al concrete gesprekken gaande zijn over een bod op (onderdelen) van TT - waardoor het stiller worden verklaard wordt - getuigt dat van een gebrek aan respect voor “overige aandeelhouders” om geen duidelijke signalen af te geven over de toekomst van TT. De kennisvoorsprong van insider grootaandeelhouders werkzaam bij TT is te groot.

Graag uw reactie.
Eva1960
0
En inmiddels het volgende antwoord gekregen, wie weet gaan we nu antwoord krijgen op de AVA, als aandeelhouders deze vraag en publiek stellen.
Zelf kan ik er niet zijn bij de AVA, zit rond die tijd elders in Europa.

Van: TomTom Investor Relations [mailto:TomTom.InvestorRelations@tomtom.com]
Verzonden: dinsdag 28 maart 2017 11:28
Aan:
Onderwerp: RE: De tweede oester mail van 2017

Geachte xxxxxxxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Het dividendbeleid van TomTom wordt op de volgende pagina beschreven: corporate.tomtom.com/dividends.cfm

Op de overige onderwerpen uit uw email hebben wij geen commentaar.

Wij willen u wel wijzen op gelegenheid om vragen te stellen op de jaarlijkse vergadering voor aandeelhouders. De agenda voor de AvA als ook de procedure voor registratie kunt u op onze website raadplegen: corporate.tomtom.com/agm.cfm

Met vriendelijke groeten,

TomTom Investor Relations | ir@tomtom.com | +31 (0) 20 757 5194 office

Eva1960
4
Onderstaand mijn derde oester mail van 2017 over o.a. het orderboek zoals vanochtend opnieuw verzonden. Ze antwoorden al weken niet meer, voorheen deden ze dat binnen 1-2 dagen. Mijn geduld is echt op, mijn irritatie druipt van de mail af....
Grt Eva1960

IR,

Dank voor de helderheid van het aandelen inkoopprogramma.

Graag nog uw reactie op de laatste openstaande vraag.

- Waarom wordt de informatie over de omvang van het automotive orderboek uitgesteld? Wanneer komt het nu met welke frequentie per jaar? En met welke motivatie komt het niet in de aankomende Q3?

Het is voor mij ook prima als u tijdens de komende Q3 ingaat op deze vraag, maar geef gewoon eens eerlijk en oprecht antwoord op deze verhullende praktijken. Het is tenenkrommend, dit gebrek aan transparantie.

Groet, xxxxxxxxxxx

Van:
Verzonden: vrijdag 1 september 2017 7:29
Aan: 'Harold.Goddijn@tomtom.com'; 'Taco.Titulaer@tomtom.com'
CC: 'TomTom Investor Relations'
Onderwerp: De derde oester mail van 2017

Geacht directie, IR,

We zijn 5 maanden verder: mooie slag in China, dat geeft vertrouwen. Aandeleninkoop is een mooie eerste stap. Eventueel afstoten van sports: kan niet beter, wordt eindelijk het kernbedrijf zichtbaar. Antwoord op “geen Nasdaq notering” was wel heel beperkt tijdens de annual meeting. Knap dat jullie daar nog mee weg zijn gekomen, maar geeft geen antwoord op jullie echte motivatie/intenties.

Nu mijn 2 oestervragen:
- Wanneer worden de details van de aandeleninkoop bekend gemaakt?
- Waarom wordt de informatie over de omvang van het automotive orderboek uitgesteld? Wanneer komt het nu met welke frequentie per jaar? En met welke motivatie komt het niet in de aankomende Q3?

Toelichting:
TT geeft al geen berichten meer over de inhoud van het orderboek en nu gaat de omvang van het orderboek ook nog eens verder versluierd worden. Wat rechtvaardigt dit gebrek aan transparantie?
De kennisafstand van de “innercircle aandeelhouders/optiehouders” is mega ten opzichte van de particuliere beleggers. Dan neem je aandeelhouders gewoon niet serieus en wordt je kwetsbaar voor AFM toezicht. Het segment is helemaal hot en de koers van TT heeft gewoon niets gedaan dit jaar. Dan moeten jullie als directie toch gewoon het schaamrood op de kaken krijgen? Wanneer kijken jullie eens echt in de spiegel? Ik merk dat ik zo op de vroege ochtend echt geïrriteerd ben over de oester houding van TT getuigende van disrespect naar externe aandeelhouders.

Graag uw reactie,
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
[verwijderd]
0
quote:

TTendofstory schreef op 25 september 2017 11:22:


Daar gaan we weer.

HERE we go again. You can do better than that Rabeau.
100 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 5 jun 2020 17:36
Koers 8,165
Verschil +0,200 (+2,51%)
Hoog 8,215
Laag 7,985
Volume 563.669
Volume gemiddeld 698.170
Volume gisteren 471.228

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: VWD Group