Forum: Koffiekamer » Koffiepraatjes | Beursduivel.be

Koffiepraatjes

1.348 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 63 64 65 66 67 68 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Cézan
0
Nu even niet stikstof.. maar CO2.
Vraag me af welk is belangrijkste oorzaak stijging CO2. Je ziet in het straatbeeld idd steeds meer SUV's rondrijden vergeleken met 10 jr terug. (Fossiel?)


‘SUV's zijn op één na belangrijkste oorzaak van stijging CO2-emissies’

Populaire SUV's waren tussen 2010 en 2018 de tweede belangrijkste oorzaak voor de stijging van de CO2-emissies wereldwijd. Dat meldde de directeur van het Internationaal Energie Agentschap (IEA) deze week.

Ster in automobielindustrie

,,Bovendien is de ster van de automobielindustrie qua groei niet de elektrische auto, het is de SUV. In 2010 waren SUV's goed voor 18 procent van de autoverkoop in de wereld, in 2018 was dat meer dan 40 procent!”

www.ad.nl/auto/suv-s-zijn-op-een-na-b...
voda
0
Juffrouw aan Joodse scholieren: 'Maak je huiswerk, anders ga je naar de gaskamer’

Een lerares van een Britse basisschool is deze week in opspraak geraakt nadat ze in de klas een grensoverschrijdende en zwaar antisemitische opmerking had gemaakt. De juf waarschuwde haar scholieren ‘dat ze hen naar de gaskamer zou sturen’ als ze hun huiswerk niet zouden maken. Daarmee verwees de juffrouw naar de gruwelijke taferelen die zich tijdens de Tweede Wereldoorlog in Auschwitz hebben afgespeeld.

Sebastiaan Quekel 17-10-19, 11:23

De zaak ligt extra gevoelig, omdat veel leerlingen van de Newberries Primary School van Joodse komaf zijn. Eén van hen reageerde zo geschokt dat hij de juffrouw direct confronteerde met de ernst van haar opmerking. De docente reageerde daarop gelaten en verzekerde de klas dat het maar een grapje was. Ze smeekte de scholieren om het aan niemand te vertellen.

Lees ook
Franse Joden voelen zich steeds onveiliger op straat

Velen van hen waren echter zo verbijsterd dat ze het meteen aan hun ouders vertelden. Het nieuws van het incident verspreidde zich daarna snel via diverse WhatsApp-groepen. Ouders namen contact op met de directeur aan wie ze vertelden hun kinderen van school te zullen halen als de juffrouw niet zou worden weggestuurd.

Ontslag
De school liet hierop een uitgebreid onderzoek doen. Er volgde een spoedvergadering waar al snel werd besloten om de lerares op staande voet te ontslaan. In een verklaring meldde de directeur dat de lerares in kwestie een uitzendkracht was en geen vast dienstverband had bij de school.

,,We kunnen bevestigen dat we vorige week op de hoogte zijn gebracht van het feit dat er een vermeende racistische opmerking is gemaakt door een lerares van een bureau dat binnen onze school werkzaam was. We hebben hier direct naar gehandeld en onze gouverneurs en ons leiderschapsteam hebben een volledig onderzoek uitgevoerd. De uitzendkracht zal niet terugkeren.”

Diversiteit
In een nieuwsbrief aan de ouders verzekerde de school dat het ‘alles deed om diversiteit te omarmen en te vieren’. Ze zei dat het religieuze leiders van verschillende geloofsgroepen zou uitnodigen om met de kinderen te praten, zoals het in voorgaande jaren ook heeft gedaan. ,,Dit jaar vragen we vooral om de nadruk te leggen op het versterken van de belangrijke boodschappen van religieuze tolerantie en respect”, valt te lezen in de brief.

www.ad.nl/buitenland/juffrouw-aan-joo...
voda
0
KPMG heeft het nakijken bij verkoop afvalverwerker AEB

Niet KPMG maar de kleine in fusies- en overnames gespecialiseerde boetiek Axeco mag voor de gemeente Amsterdam de noodlijdende afvalverwerker AEB verkopen. Dat is opmerkelijk, omdat KPMG afgelopen zomer in opdracht van diezelfde gemeente wekenlang strategische opties heeft onderzocht, waaronder privatisering door middel van een veiling.

AEB kwam dit jaar in grote financiële problemen door achterstallig onderhoud aan de verbrandingsovens en opstandig personeel. Het bedrijf moest in juli vier van de zes ovens uitschakelen en kwam daardoor direct in grote financiële nood.
Onder leiding van wethouder Udo Kock (financiën) schakelde de gemeente adviseurs van KPMG in om verkoopmogelijkheden te verkennen. Dat mislukte toen bleek dat politieke steun ontbrak. Kock besloot daarop zijn functie neer te leggen.
Kortstondige romance met HVC
De gemeente zette daarop in op een fusie met de publieke afvalverwerker HVC. Deze route, die wél de politieke voorkeur kreeg van de linkse coalitie, is inmiddels ook gestrand.

Een woordvoerder van de gemeente, de enige aandeelhouder van AEB bevestigt dat het stadsbestuur Axeco in de arm heeft genomen om 'een competitief verkoopproces voor te bereiden'. Het is daarbij ook nog steeds mogelijk dat Amsterdam helemaal afziet van verkoop.

Een toelichting geeft de gemeente verder niet. Ook niet op de vraag waarom KPMG ondanks al het eerdere advieswerk plots uit beeld is verdwenen. Volgens een woordvoerder van KPMG zat het werk van de adviseurs erop toen de Amsterdamse politiek besloot om met HVC in zee te gaan. 'Daarna heeft Amsterdam een andere keuze gemaakt.'

Axeco is in 2015 opgericht door een groep bankiers afkomstig van zakenbank Kempen. DEe adviseurs verkochten eerder onder meer Leen Bakker voor Blokker en hielpen recent Beter Bed zijn Duitse probleemdochter Matratzen Concord te verkopen.

Axeco wil niet inhoudelijk reageren op vragen van het FD.

fd.nl/economie-politiek/1320843/kpmg-...
voda
0
Duitsers mogen blijven racen op de Autobahn

Duitsland is een walhalla voor hardrijders, maar De Groenen in Duitsland wilden daar een einde aan maken. Het wetsvoorstel werd echter met grote overmacht weggestemd.

Erik Kouwenhoven 18-10-19, 20:00

In het wetsvoorstel van De Groenen stond dat de maximumsnelheid in heel Duitsland omlaag moest naar 130 kilometer per uur. Slechts 126 parlementsleden stemden voor het voorstel. Een overweldigende meerderheid van 498 parlementsleden was tegen.

Lees ook
Duitse Groenen: Nooit meer racen op de Autobahn

Een eerder voorstel werd begin dit jaar nog verworpen, maar volgens De Groenen was een beperking van de maximumsnelheid nu onontkoombaar om de CO2-uitstoot verder terug te dringen. Ze wilden niet alleen een snelheidsbeperking op de Autobahn, maar vanaf 2030 ook een maximumsnelheid van 30 km/u in de stad en een verbod op auto’s met een verbrandingsmotor.

Volgens De Groenen – met 67 van de 709 zetels in de Bondsdag de zesde partij van Duitsland – is het hoog tijd om de CO2-uitstoot terug te dringen. Tegenstanders wijzen echter op een onderzoek van de Duitse overheid waaruit blijkt dat bij een maximumsnelheid van 120 km/u de totale CO2-uitstoot in Duitsland met slechts 0,27 procent zou dalen. Een maximum van 130 zou volgens het onderzoek zelfs geen enkel effect hebben.

www.ad.nl/auto/duitsers-mogen-blijven...

Lekker rijden daar. Ooit ook 230 km daar gereden....

www.youtube.com/watch?v=x-G28iyPtz0&a...
Bijlage:
DurianCS
0
quote:

voda schreef op 18 okt 2019 om 22:36:


Duitsers mogen blijven racen op de Autobahn

Duitsland is een walhalla voor hardrijders, maar De Groenen in Duitsland wilden daar een einde aan maken. Het wetsvoorstel werd echter met grote overmacht weggestemd.

Erik Kouwenhoven 18-10-19, 20:00

In het wetsvoorstel van De Groenen stond dat de maximumsnelheid in heel Duitsland omlaag moest naar 130 kilometer per uur. Slechts 126 parlementsleden stemden voor het voorstel. Een overweldigende meerderheid van 498 parlementsleden was tegen.

Lees ook
Duitse Groenen: Nooit meer racen op de Autobahn

Een eerder voorstel werd begin dit jaar nog verworpen, maar volgens De Groenen was een beperking van de maximumsnelheid nu onontkoombaar om de CO2-uitstoot verder terug te dringen. Ze wilden niet alleen een snelheidsbeperking op de Autobahn, maar vanaf 2030 ook een maximumsnelheid van 30 km/u in de stad en een verbod op auto’s met een verbrandingsmotor.

Volgens De Groenen – met 67 van de 709 zetels in de Bondsdag de zesde partij van Duitsland – is het hoog tijd om de CO2-uitstoot terug te dringen. Tegenstanders wijzen echter op een onderzoek van de Duitse overheid waaruit blijkt dat bij een maximumsnelheid van 120 km/u de totale CO2-uitstoot in Duitsland met slechts 0,27 procent zou dalen. Een maximum van 130 zou volgens het onderzoek zelfs geen enkel effect hebben.

www.ad.nl/auto/duitsers-mogen-blijven...

Lekker rijden daar. Ooit ook 230 km daar gereden....

www.youtube.com/watch?v=x-G28iyPtz0&a...

Het overgrote deel van de Duitsers rijdt slechts 130 km/h. Als je 150 rijdt dan word je nauwelijks ingehaald. Soms een Mercedes, BMW, Audi, maar te weinig om je daar druk over te maken.
haas
0
quote:

DurianCS schreef op 18 okt 2019 om 23:01:


[...]
Het overgrote deel van de Duitsers rijdt slechts 130 km/h. Als je 150 rijdt dan word je nauwelijks ingehaald. Soms een Mercedes, BMW, Audi, maar te weinig om je daar druk over te maken.

met die nwe benzine E10 is het verbruik + 10%
haas
0
quote:

hosternokke schreef op 15 okt 2019 om 11:11:


Vader zit met kinderen jaren in kelder Ruinerwold, wachtend op einde der tijden
VANDAAG, 08:52
In een afgelegen boerderij aan de Buitenhuizerweg bij Ruinerwold is een vader met zes kinderen ontdekt, die al jaren in de kelder van de boerderij woonde. Zij zouden wachten op 'het einde der tijden'.


dinsdag 19 februari 2019 | KRO-NCRV | Redactie Spraakmakers
Sektesignaal, het meldpunt voor slachtoffers van sektarische groeperingen, stopt eind dit jaar als er geen structurele subsidie komt. Dat zegt Karin Krijnen, manager van het meldpunt in het NPO Radio 1-programma Spraakmakers. In de begroting van het ministerie van Justitie en Veiligheid is geen subsidie meer voor het meldpunt vrijgemaakt.
DeZwarteRidder
0
De ultieme Belgenmop:
Belgen blijken gieriger dan Nederlanders

Wij Nederlanders hebben, volgens de Belgen, grote neusgaten omdat lucht gratis is en het prikkeldraad hebben we vast uitgevonden toen we om centen vochten en die uit elkaars handen probeerden te trekken. Veel Belgenmoppen draaien om de vermeende gierigheid van Nederlanders. Helaas voor de zuiderburen, een internationale studie naar vrijgevigheid toont juist het omgekeerde.
Bob van Huët 19-10-19, 10:19 Laatste update: 10:36

Maar de beste mop wordt nu verteld door de Britse Charities Aid Foundation (CAF), die voor de tiende editie van haar ‘World Giving Index’ een lijst opstelde van 128 vrijgevige landen. Onderzocht is het aantal mensen in een land dat geld overmaakt naar een goed doel of een deel van hun vrije tijd opofferen om anderen te helpen. En wat blijkt: Nederlanders zijn vijf keer vrijgeviger en liefdadiger dan Belgen.

Nederland scoort een eervolle achtste plaats, na de Verenigde Staten, Myanmar en een reeks Angelsaksische landen als Groot-Brittannië, Ierland en Canada waar ‘charity’ (liefdadigheid) nu eenmaal is ingeburgerd. België is pas 42ste. De Vlaamse krant Het Nieuwsblad haalt er een specialist bij. Professor Walter Weyns, socioloog en cultuurcriticus aan de Universiteit van Antwerpen stelt dat Nederland in België ten onrechte de reputatie van ‘gierig zijn’ heeft, als het gaat over liefdadigheid.

Groepsgevoel

,,Zij sluiten dichter aan bij de Angelsaksische wereld en de VS, en het ligt een beetje verankerd in die protestantse cultuur om de gemeenschap te ondersteunen met particuliere giften.” Belgen ‘leunen’ meer aan bij de Latijnse cultuur, aldus Weyns. Ze gaan ervan uit dat de kosten van het openbare leven maar moet worden geregeld door de staat. ,,Je merkt dat ook: als een tv-zender een of andere actie opzet, haalt datzelfde project minder op in Vlaanderen dan in Nederland.”

,,Het is een wilde gok, maar ik denk dat het groepsgevoel in Nederland gewoon groter is”, vermoedt gedragsbioloog Mark Nelissen in dezelfde krant. “Zij zijn een heel duidelijk land, terwijl sommige mensen België zien als twee of zelfs drie landen. Bovendien heeft Nederland de afgelopen eeuw een stuk meer ellende gekend dan ons, met overstromingen en hongersnood. Hoe groter het samenhorigheidsgevoel, hoe meer je elkaar helpt.”
1.348 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 63 64 65 66 67 68 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

BEL 20 3.784,04 +26,26 +0,70% 18:05
BRX20-24h 3.791,36 +33,58 +0,89% 22:54
BEL 20 GR 10.620,22 +73,68 +0,70% 18:05
BEL Mid 5.808,98 +13,09 +0,23% 18:05
AEX 575,92 +3,20 +0,56% 18:05
AMS25-24h 576,05 +3,33 +0,58% 22:54
Dutch15-index 16.009,40 +11,70 +0,07% 17:29
France40# 5.653,40 +17,15 +0,30% 22:54
Germany30^ 12.755,70 +122,10 +0,97% 22:54
Europe50^ 3.602,58 +23,17 +0,65% 22:00
Euro30-index 18.445,51 +105,10 +0,57% 17:30
Nasd100# 7.940,80 +72,31 +0,92% 22:54
Japan225# 22.695,08 +202,40 +0,90% 22:54
US30# 26.835,48 +61,08 +0,23% 22:54
Brent oil 59,06 -0,25 -0,41% 22:51
Gold World Spo... 1.484,15 -5,91 -0,40% 22:54
EUR/USD 1,1149 -0,0008 -0,07% 22:54
US500# 3.007,31 +22,62 +0,76% 22:54
Crude oil 53,63 -0,08 -0,14% 22:54

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
Barco 176,800 +6,800 +4,00% 17:35
KBC Groep 63,260 +1,600 +2,59% 17:35
ING 10,362 +0,200 +1,97% 17:35
Dalers Laatst +/- % tijd
UCB 69,020 -1,740 -2,46% 17:35
arGEN-X 102,600 -1,100 -1,06% 17:39
Galapagos 140,450 -1,250 -0,88% 17:39

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
# calculated realtime by Commerzbank & '^' by BNP Paribas, streaming powered by VWD Group