Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

7,275
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    227.592 Gem. (3M) 272,7K
  • Bied

    7,100  
  • Laat

    7,300  
+ Toevoegen aan watchlist

Barbaren aan de Poort

129 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 ... 7 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ketchup 28 januari 2018 09:29
    ""

    TomTom should have locked in partners through strategic stakes ( for which TT owners were/are not open)

    TT's current market cap of 2.1 bn
    - consumer: zero
    - Telematics: 700mio

    would imply for Maps/Traffic/Navigation software: 1.4 bn ( 10x EBITDA 2018) versus HERE at 3.4 bn

    ""

    Barbarians at the Gate

    we zullen nu wel gebombardeerd worden met inschattingen van analisten, ga voor

    Traffic 85% win rate
    Orderboek 2017 vs 2016 +25%

    zo mijn eigen draadje
    zal hier de komende week info plaatsen mochten de analisten wat wensen te delen.
    succes

  2. [verwijderd] 28 januari 2018 10:24
    quote:

    apollo schreef op 28 januari 2018 09:48:

    Komende week lieslaarzen aan en zuidwester op, we gaan los.

    Gewoon mijn gedacht
    Liever een NOORDwester
  3. forum rang 7 ketchup 28 januari 2018 11:09
    quote:

    Edhv schreef op 28 januari 2018 09:40:

    Is het eerste deel een quote? En waar komt deze vandaan?
    alles wat ik "quote" komt van analisten , zet het dan ook altijd tussen "" -- "" , zodat er geen misverstand kan zijn tussen mijn interpretatie en wat zij verwoorden

    je moet begrijpen dat zowel analisten als account Managers niet wensen dat hun rapporten gedeeld worden, de analisten brengen naar de media wat zij willen delen voor samenvatting, de rapporten zijn voor investment Banken klanten only en die kan je bij de meeste enkel nog krijgen via log-in, gewoon omdat men deze niet wil delen.

    de quote hierboven komt van ABN , de Bank die mede op roadshow is geweest met TT door Amerika november 2017 en daar zeer summier over heeft gerapporteerd en nu ook één van de analisten is die zich afvragen of onafhankelijkheid nog te prefereren is boven equity participaties en dan druk ik me nog zacht uit.

    er komen nu toch geluiden dat TT er goed aan zou doen de voorsprong in innovatie en techniek die ze nu genieten op de concurrentie te cementeren in keiharde equity relaties, zodat er een fundering gelegd is voor als over tijd de concurrentie met zakken dieper dan de oceaan de inhaalslag gaan leveren, want dat staat te gebeuren, daar twijfelt niemand aan.

    het is een mening waar je het mee eens kunt zijn, of niet, maar HG neemt een risico en aan deze beurswaardering solliciteren ze bij TT om een onvriendelijke benadering, behalve als Atilla zich al binnen de omheining begeeft ( uit eigen gelederen komt).

    hoor ik wat laat ik het weten
    verder moet een ieder zelf maar oordelen wat het waard is.

  4. Edhvvvvv 28 januari 2018 11:14
    Dat je een quote op deze manier aangeeft is logisch. Ik heb alleen al veel voorbij zien komen als “quote” wat bij nader inzien een eigen versie van de waarheid was.

    Is dit van recente datum? En is de koerssprong van vrijdag hieraan gerelateerd? Bijna 3% is nl niet echt iets voor T2 zonder aanleiding.
  5. [verwijderd] 28 januari 2018 11:18
    De barbaren ruiken inderdaad hun kansen. De assetwaarde van TomTom is 40 euro (marktexpert Roger Lanctot + waarde peers HERE/WAZE/FLEETMATICS/GARMIN).

    Naast die onvoorspelbare barbaren zijn er natuurlijk ook nog de 3 wijzen uit het Oosten:

    -Baidu
    -Samsung
    -Tencent

    Vooral Samsung zou wel eens als eerste aan de poort kunnen verschijnen. Baidu zal zich echter het kaas niet van het brood laten eten nu ze samen met TomTom de wereldstandaard voor real-time HD-maps en RoadDNA-positionering aan het neerzetten zijn.

    Op eigen kracht kan veel en veel meer opleveren. Als die koers wordt gevaren dan verwacht ik komende week groot nieuws (koers naar >10) en de week erna een jaarprognose met een wpa-groei van 50% in 2018 (koers naar >12).
  6. Edhvvvvv 28 januari 2018 11:25
    Laten we vooral niet te hard van stapel lopen. Want dit sentiment slaat om als een blad aan een boom als er maandag gewoon weer 1% wordt gedrukt.
  7. visje 28 januari 2018 13:57
    wies uiteindelijk ben je wel een soort goeroe van het tomtom forum. wanneer je wat schrijft/post zit iedereen op puntje van de stoel. dat is gewoon zo.. leuk toch. thats you! je eigen verdienste.
  8. forum rang 4 eduardo3105 28 januari 2018 14:01
    Wies, even off-topic. Ik dacht dat jij in het verleden een positie had in PostNL. Krijg je daar ook nog rapporten van? Ben heel benieuwd hoe de markt tov PostNL staat met een toch behoorlijk dividendrendement en ook nog overnamekandidaat. Koers is redelijk hersteld maar staat tov dividend toch nog aan de lage kant.
    Alvast bedankt.
  9. forum rang 7 ketchup 28 januari 2018 14:54

    goeroe, zeker niet
    heb ook verschrikkelijk veel moeite dit aandeel te lezen en dat blijkt wel, want na 3 jaar ben ik nog niet veel opgeschoten
    mijn 1e jaar was zeer succesvol, maar heb het daarna allemaal teruggegeven, puur om mezelf te beschermen en dat heeft klauwen geld gekost.

    nogmaals verwoord hier voornamelijk de mening van de analisten en vergeet niet die zijn ook persoonlijk voor de analist en de bank die ze vertegenwoordigen

    het is voor mij nu wel duidelijk waarom we zo plots van bijna tegen de 10 euro naar 8 afdaalden
    het nieuws dat met name Bosch en minder mate Continental een investering namen in HERE kwam als een donderslag bij heldere hemel, deze hebben de analisten niet zien aankomen en ik durf te stellen ook een ABN niet, die toch een US-tour met TT hebben gemaakt eind november, dus TT zag deze ook niet aankomen, daar ga ik dan maar vanuit.
    dit heeft ongelofelijk pijn gedaan en heeft de positieve analisten toch echt even serieus stof tot nadenken gegeven.
    het aandeel heeft daardoor ook een fikse deuk opgelopen.

    het event in Vegas was dan ook een zegen, zeker omdat TT de wereld toonde hoe ongelofelijk knap het is voor een relatief klein bedrijf met beperkte middelen voor R&D toch de concurrentie een hak te zetten
    AutoStream is een huzarenstukje en de analisten zijn allen lovend over TT

    en ik weet wel zeker dat dit een enorme relief is geweest voor vele analisten die TT een warm hart toedragen, maar ook een eye-opener en nogmaals de vraag is nu aan TT

    wat willen jullie, kwetsbaar aan dit niveau met alle risico's van dien dat je straks toch herrie in de tent krijgt, omdat je die waarde niet omhoog weet te brengen , of laat je strategische partners toe en sluit verder de deur voor een vijandige benadering.

    het is echt aan HG, maar de markt maakt zich klaar voor de "blame game"
    er komen nu ook vragen waarom de assets zo afwaarderen dat de intrinsieke waarde van het aandeel aan onder de 4 euro staat in de boeken ? als je dan toch blijft watertrappelen ?
    waarom deze indirecte kunstmatige handrem op het aandeel ?

    nogmaals denk ook eens na " hoe kunnen analisten straks nog op roadshow voor TT met hun verhaal om investeerders te paaien, als je al 3 jaar met je koersdoel er 50% naast zit ? " hoe geloofwaardig ben je dan nog ? ook voor begeleidende Banken op roadshows een serieus probleem.

    de druk op HG moet enorm zijn, ook al voelen wij en zien wij dit niet
    daarom denk ik dat HG onmogelijk met een terughoudend verhaal kan komen, hij weet dat de wpa nog geen potten gaat breken, hij weet dat de omzet eerst verder teruggaat, dus hij moet wat verzinnen en hij heeft mogelijkheden
    focus naar cash adjusted eps gaat helpen, uithakken en de pil nu nemen op de bleeder gaat helpen, want dan tuimel je wel in 1x fors onderuit voor omzet, maar daarna is er groei en geen verdere krimp

    kan hij dit verkopen binnen de founders, staat ego niet in de weg ?
    durft hij het kartel te breken , kan hij zich dit permitteren
    madame en Pauwels zijn verantwoordelijk voor Sports geweest, moet hij niet durven te hakken ?
    er moet toch zeker één opper-god op het offerblok voor dit debacle, je kan niet enkel voetvolk afdanken.

    allemaal vragen die HG zal moeten oplossen, watertrappelen gaat hem niet gegund worden.

    we weten het gauw genoeg.
  10. Edhvvvvv 28 januari 2018 15:30
    Jij denkt dat er op 6feb een doorbraak komt? Ik hoop het van harte. Maar dan vraag ik mij af waarom er hier niet op voorgesorteerd is/wordt.
  11. forum rang 7 bezinteergebelegt 28 januari 2018 15:38
    Tja, vraag me i.d.d. ook af wie of wat die betonnen plaat voor het hoofd bij HG en co weg gaat halen.

    Denk op 6 febbe dan ook gewoon business as usual op de gebruikelijke Tommie wijze.



129 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 ... 7 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 april

    1. China economische groei eerste kwartaal 5% (YoY) volitaliteit verwacht
    2. China industriële productie maart
    3. China detailhandelsverkopen maart
    4. B&S Group Q4-cijfers
    5. Fastned Q1-cijfers
    6. VK werkloosheid feb
    7. SBM Offshore $0,83 ex-dividend
    8. PostNL jaarvergadering
    9. Kendrion €0,45 ex-dividend
    10. EU handelsbalans feb
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht