TomTom Februari 2018

2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
mjmj
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 28 februari 2018 04:17:


[...]
Je zeurt vaak, maar enig gevoel voor humor kan je niet ontzegd worden.
Maar goed, ik solliciteer als nieuwe ceo. Mijn sterke punten zijn:

- Heb verstand van techniek.
- Sterker nog, mijn professie overlapte sterk met het domein van TT.
- Heb verstand van financiële cijfers.
- Mijn Engels is minstens zo goed als dat van HG. Mijn Duits is vermoedelijk beter (leve de HBS). Mijn Frans? Ach, Franse slaapkamerwoordjes zal HG wel beter kennen.
- Ken de Duitse automotive-industie behoorlijk goed. Ik liep daar al rond toen HG nog met psion bezig was.
- Ben de geestelijke (deel)vader van diverse standaards waar TT gebruik van maakt. Met 'Open-LR' van Geelen c.s. was ik al 15 jaar eerder bezig.
- Ben niet met een 'madame' getrouwd.
- Kan ook zeilen, maar doe dat niet het hele jaar.
- Snap meer van defrev dan Taco.
- Het gaat me niet meer om geld, ik heb al een bescheiden maar keurig pensioen, waarvan ik af en toe een leuk cadeautje kan kopen voor mijn twee zeer in techniek geïnteresseerde kleinzonen. Als ceo zal ik geen geldwolf voor mezelf zijn, maar werken voor alle (kleine) aandeelhouders die in TT's fantastische technici geloven.
- Ik ga R-P. Schaeffer onmiddellijk meer salaris en een hele zooi bonusopties geven.

Mijn nadelen? Slechts één. Al ben ik gelukkig nog redelijk gezond, ik heb de leeftijd bereikt dat ik soms midden in de nacht wakker word, even niet kan slapen en dan nostalgische maar vooral melige posts ga schrijven...



AB BdB.
Als CEO maar nog meer als commissaris zie ik jou echt helemaal zitten.
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 28 februari 2018 05:06:


Toch: "I have a dream". (Dr. ML. King.)

En Mandela. Mijn lieve dochter schreef een scriptie over hem, was daartoe lang in ZA. In die tijd had TT een deelbelang in 'MapIt', een ZA bedrijf dat heel sterk was in licensing en adresseringen in heel Afrika. Ca. vier jaar geleden heeft TT dat geheel overgenomen, gebruik makend van de goedkope Rand.

En nu zien we dat TT's city-index alle grote ZA steden omvat, maar geen enkele andere stad in Afrika. Begrijpelijk qua probes, toch jammer.
Zeer recent heeft ZA een nieuwe regering gekregen, minder corrupt dan Zuma mogen we hopen. Gordhan is ook weer terug.

Ik wens alle andere landen in Afrika iets soortgelijks. Trots op eigen kunnen. Met TomTom als letterlijke wegwijzer.
Dan hoeven jullie zonen niet allemaal en perse naar Europa proberen te komen. Dat is een armoedebod.

Wees trots op je roots, bouw mee aan je land. TT beschrijft de map waarop je voort kunt bouwen...




Had verwacht dat je beter op de hoogte zou zijn over ZA.
Binnen 5 jaar burgeroorlog voorspel ik en hard op weg naar Zimbabwe 2.0.
De blanke boeren moeten vrezen voor hun leven en land wordt onteigend.
Daar horen we de MSM niet over!
vreemd vermogen
0
In ZA hebben ze het niet over een navigatiekastje (ofzo) maar zeggen ze altijd een Garmin ( ook al hebben ze misschien een TomTom)
Muppet_Waldorf
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 28 februari 2018 09:33:


Nou jongetjes ik heb een mooie vrouw dus er is niks te halen ...


Now you're talking !! .... heeft ze late dienst? of heb jij late dienst?
holenbeer
0
quote:

De Klokkenluider schreef op 28 februari 2018 08:33:


Weer zo’n NIBC streek, koers Heijmans daalt 4 dagen, naar aanleiding van de cijfers.
Even stil zijn tijdens de dagen van daling flink wat aandelen inkopen en posities innemen.
En daarna met een koersdoel verhoging van 3,5 € komen.
Dus nu er herstel optreed kunnen de aandelen en posities weer de deur uit.
KASSA !!!
Die ratten zijn ook allemaal hetzelfde, 2017 hebben ze de winst verdubbeld en willen nu een beursgang.


Wel een kans voor ons. TT inruilen voor NIBC. If you can't beat them, join them.
Maar goed, je moet er wel bij willen horen. Er zijn grenzen. Aan de andere kant, misschien is TT wel erger?
harrysnel
12
Interview uit 2006 met Goddijn:

De beursgang van TomTom in 2005 maakte de familie Goddijn – zijn Franse vrouw Corinne heeft ook veel aandelen – in een klap miljardair. Dat wil zeggen, er staat ongeveer 400 miljoen euro op de bank en hun resterende belang van 28 procent in TomTom is bij de huidige koers 1,1 miljard euro waard. Goddijn werd uitgemaakt voor zakkenvuller, onder meer door de Vereniging van Effectenbezitters (VEB). Terugslaan wil hij niet. ‘Ik heb geen behoefte daarop te reageren. Maar in huiselijke kring is er wel over gesproken.’..

www.volkskrant.nl/economie/-wij-zijn-...


Het lijkt mij een goed idee als de familie Goddijn, inmiddels 11,5 jaar later, opnieuw in huiselijke kring de gang van zaken gaat bespreken. Zich dan afvraagt of het normaal is dat je als echtpaar ruim E1mln winst pakt door het uitoefenen van opties in 2017 terwijl de aandelenkoers verder is weggezakt bij stijgende beurzen. Of het wellicht geen goed signaal zou zijn om publiekelijk afstand te nemen van deze bonus, ondanks het in the money zijn van deze opties. Of het geen schande is dat je vasthoudt aan Consumer, met moeder de vrouw aan het roer, terwijl dit bakken vol geld heeft gekost. Dat je constateert dat het toch wel vreemd is dat je vervolgens bij het toekennen van beloningen over 2017 dit geldverslindende onderdeel waar je halsstarrig aan vasthoudt, niet meeneemt bij het beoordelen van de eigen prestatie. Dat je tot besef komt dat je ooit voor E17,50 naar de beurs bent gegaan en na al die jaren op dit moment nog niet de helft van die koers staat. Dat je inziet dat je bij het vaststellen van beloningen de zaken in juiste proportie moet zetten en bedrijven kiest met vergelijkbare marketcap in plaats van ASML. Dat dit vergelijken met ASML getuigt van weinig realiteitszin voor een bedrijf dat bijna uit de AMX dondert. Dat het doordringt dat het de overige aandeelhouders zijn die je rijk (financieel onafhankelijk) hebben gemaakt en het dan wel erg raar is dat je niet denkt aan de belangen van de mensen die hun geld aan jou hebben toevertrouwd. Dat je begint te begrijpen dat beleggend Nederland je inmiddels uitkotst en dat je het hier zelf naar gemaakt hebt. Dat je samen met je vrouw ver over de houdbaarheidsdatum bent gegaan als bestuurder en je nu compleet voor schut staat.

Goddijn had geen behoefte om “terug te slaan” na kritiek van de VEB in 2006. Tijd dat de VEB opnieuw toeslaat en dit wanbeleid aankaart. Dan moet Goddijn wel terugslaan of de juiste conclusie trekken en opstappen.



De opvallende afsluiter van dit interview uit 2006:

Goddijn wil blijven werken. Maar hij ziet zich niet nog eens een bedrijf van de grond af opbouwen. ‘TomTom is een geweldig avontuur. Maar ik denk niet dat ik nog eens de energie kan opbrengen.’”


We zijn inmiddels 11,5 jaar verder waarbij de overige aandeelhouders zijn gezucht, gesteun, geaarzel en gestotter hebben moeten ondergaan. Dat Goddijn weinig energie over had; dat is wel gebleken. Tijd voor iemand die er wel wat van wil maken. Ook voor de aandeelhouder en niet alleen voor eigen gewin.
moneymaker_BX
2
En nog zijn er figuren die Goddijn en zijn team verdedigen. Die man heeft voor zijn aandeelhouders HELEMAAL niks gepresteerd. Wel voor zichzelf vrouw
Het is zo triest wat deze man doet en durft dat ik echt op die aandeelhoudersvergadering dat luid en duidelijk wil gaan rondschreeuwen
Hij mist op alle front lef creativiteit en strategisch vernuft.
Neem heer Aalberts die snapt het en die doet het jaar in jaar uit met een misschien minder product
Goddijn verdwijn met je krukkenteam
Pieterbell
4
quote:

moneymaker_BX schreef op 28 februari 2018 14:32:


En nog zijn er figuren die Goddijn en zijn team verdedigen. Die man heeft voor zijn aandeelhouders HELEMAAL niks gepresteerd. Wel voor zichzelf vrouw
Het is zo triest wat deze man doet en durft dat ik echt op die aandeelhoudersvergadering dat luid en duidelijk wil gaan rondschreeuwen
Hij mist op alle front lef creativiteit en strategisch vernuft.
Neem heer Aalberts die snapt het en die doet het jaar in jaar uit met een misschien minder product
Goddijn verdwijn met je krukkenteam
Hallo MM,
Ik begrijp je frustratie aangaande de wijze waarop bestuur en RvC van @TT de belangen van de aandeelhouders verkwanseld en zich verrijkt over de ruggen van de kleine aandeelhouder.

Je ongenoegen uiten op de AVA is prima maar wel met steekhoudende argumenten en vooral met respect voor elkaar!
Ik ga ervan uit dat wij, de minderheid aandeelhouders ons niet gaan verlagen tot het niveau van @HG en zijn vazallen.
De belangen van de aandeelhouders zijn absoluut niet gebaat bij het enkel spuien op een schofferende wijze van je ongenoegen.

Succes en wijsheid gewenst..........Peter
*Natte krant*
4
@harrysnel: je kan je nu dus afvragen of het wel zo'n goed idee was om TT te beleggen. Ik heb in het voorjaar 2011 wat stukjes gekocht, ik meen tegen €7,50. Zag de koers 6 maanden later meer dan halveren richting €2,50. Waarom kocht ik die stukjes. TT werd getipt als overnamekandidaat (dom he). Ja dat is van alle tijden.
Vervolgens ben ik gaan bijkopen. In het voorjaar kwam een artikel in Management Team waarover een mogelijke exit werd gesproken. De koers stond rond de €3.
Inmiddels had ik redelijk wat stukjes gesprokkeld (ok 1 x een aantal 45K). In het najaar 2013 ging de koers naar €6. Ik stond op mooie winst maar hoe menselijk. Ik wilde meer. Op het forum werd ook geroepen dat dat nog makkelijk kon verdubbelen :-)
Bij de Q4 cijfers over 2013 stortte de koers weer volledig in - €4,en nog wat. Winst weg. Stukken deels verkocht met winst nihil.
enzo verder enzo verder..
De vooruitzichten werden steeds beter gedurende 2014 maar de koers bleef een ramp. SHORTERS!
Toen kwam 2015. Here, De Mol, Uber. Het kon niet op. €17,50 werd er geroepen. €240 zelfs en €100. Makkelijk haalbaar.
2016-heden
Dikke vette winst werd magere winst....onbegrijpelijk.

Zo kan ik nog wel verder gaan.
Eigenlijk zijn er twee kneuzen. 1 dat ben ik als belegger in TT.
en 2 is Goddijn. Echter met 1 verschil. Hij gaat aan het langste eind trekken.
Of op z'n minst als eerste trekken aan het langste eind.
Het enige wat mij rest is mijn heil elders te zoeken.
Daar ben je wel een beetje laat mee hoor ik hier stemmen direct zeggen.
Klopt.
Punt is dat als je er "in" zit zeker niet altijd een grote roze bril op hebt maar wel een plaat voor je kop.
Als je nou toch zo nodig high risk wil(de) beleggen dan had je Galapagos of Bitcoin tracker kunnen kopen...
Is nu toppiejoppie ok. Had ook fout kunnen gaan. Maar wel met 1 verschil. Goddijn. Er is geen klojo aan het roer die er eigenlijk al geen energie meer voor heeft. Bij bitcoin is het een anonieme zaak. Bij Galapagos heb je vd Stolpe. (willekeurige voorbeelden overigens, je kan een heel rijtje stars noemen, Besi)

Ik zie wel.
groeibriljant
1
Geely, via Volvo een belangrijke nieuwe klant van TomTom, gaat als een speer. Samenwerking met Daimler is voor batterijen/elektrische auto's.

seekingalpha.com/article/4151615-geel...



China is by far the world's largest car market, its importance will continue to grow.

The Chinese government is strongly supporting Electric Vehicles (EVs) and hybrids; which together, as a category, are referred to as New Energy Vehicles (NEVs). Factors underlying support include: [A] the PRC's desire to position China as a future leader in the transportation industry, [B] addressing public health concerns, and [C] reducing the nation's dependence on oil.

NEVs will undoubtedly come to represent a much bigger share of the Chinese car market. Automobile manufacturers must adapt to these new realities, and companies like Geely (OTCPK:GELYF) are well positioned to do so.

Geely is one of the largest and fastest growing car companies in the domestic market.

Geely's partnership with Volvo is a major plus. Volvo's positive influence on the improved design of Geely's cars is already showing. These better designed cars are selling well.

Recently Geely has invested $9.2 billion in Daimler, and is currently Daimler's largest shareholder. Geely has expressed an interest in partnering with Daimler, on battery technology and EVs.

For the short term, Geely will continue to prioritize its efforts on the Chinese market. Longer term, Geely's success globally is a real possibility.
Turquoisine
0
Mijn idee (dus giswerk!):
Het zou mij niet verbazen als TT voor de AVA van de beurs gaat. HG wil de rotte eieren en tomaten niet naar zijn hoofd geslingerd krijgen. Dus nog even flink naar beneden (laten > door bevriende shortpartijen) drukken en dan van de beurs voor een schamele € 10.-.

Wat is hier voor nodig? Een koers van ca. € 7.- (+50% = € 10,50) dus het zou zo maar kunnen dat de shorters de komende weken/maanden gaan werken aan een koers van ca. € 7.-.
boxer2
0
quote:

Turquoisine schreef op 28 februari 2018 15:35:


Mijn idee (dus giswerk!):
Het zou mij niet verbazen als TT voor de AVA van de beurs gaat. HG wil de rotte eieren en tomaten niet naar zijn hoofd geslingerd krijgen. Dus nog even flink naar beneden (laten > door bevriende shortpartijen) drukken en dan van de beurs voor een schamele € 10.-.

Wat is hier voor nodig? Een koers van ca. € 7.- (+50% = € 10,50) dus het zou zo maar kunnen dat de shorters de komende weken/maanden gaan werken aan een koers van ca. € 7.-.


Dan moeten ze verrekt snel opschieten. de AVA is al over anderhalve maand.
Turquoisine
0
quote:

boxer2 schreef op 28 februari 2018 15:39:


[...]

Dan moeten ze verrekt snel opschieten. de AVA is al over anderhalve maand.
Ach, dat is zo gebeurd hoor. Nog even een slecht PB'tje eruit gooien en de koers staat zo weer 5% lager. Dan nog even een extra daling op een slechte beursdag en nauwelijks meegaan op positieve dagen en TT staat al bijna op de € 7.-.
Turquoisine
0
Ik ben al super veel € kwijt geraakt door het gekloot van HG maar als de koers over een paar weken tegen de € 7.- aanzit ga ik even flink inslaan om een deel van dit verlies weer goed te maken.
moneymaker_BX
2
quote:

sniklaas schreef op 28 februari 2018 15:05:


[...]Hallo MM,
Ik begrijp je frustratie aangaande de wijze waarop bestuur en RvC van @TT de belangen van de aandeelhouders verkwanseld en zich verrijkt over de ruggen van de kleine aandeelhouder.

Je ongenoegen uiten op de AVA is prima maar wel met steekhoudende argumenten en vooral met respect voor elkaar!
Ik ga ervan uit dat wij, de minderheid aandeelhouders ons niet gaan verlagen tot het niveau van @HG en zijn vazallen.
De belangen van de aandeelhouders zijn absoluut niet gebaat bij het enkel spuien op een schofferende wijze van je ongenoegen.

Succes en wijsheid gewenst..........Peter


Goddijn is al jaren aan het spuien met zijn enorme slappe slechte gelul op CC s
Hij verdient eigenlijk niks en zeker geen respect
Maar ik ben wijs genoeg om mijn ongenoegen duidelijk te maken misschien niet eens met een vraag maar meer met een fel betoog
apollo
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 28 februari 2018 15:51:


[...]

Goddijn is al jaren aan het spuien met zijn enorme slappe slechte gelul op CC s
Hij verdient eigenlijk niks en zeker geen respect
Maar ik ben wijs genoeg om mijn ongenoegen duidelijk te maken misschien niet eens met een vraag maar meer met een fel betoog


Is er al een opkoper gezien?
Sunshine Band
0
quote:

apollo schreef op 28 februari 2018 15:54:


[...]

Is er al een opkoper gezien?

Hier staat de deurwaarder al aan de deur
Turquoisine
1
Albert Heijn: Opdat wij nooit vergeten voor wie wij werken (vandaag +3,8%!!)

En zo hoort het!!! TT werkt helaas alleen voor zichzelf.
Bijlage:
Executive
0
Morgen komt partner PSA naar alle waarschijnlijkheid met prachtcijfers... Hopelijk pikt Tomtom een graantje mee.
Turquoisine
1
quote:

Executive schreef op 28 februari 2018 16:22:


Morgen komt partner PSA naar alle waarschijnlijkheid met prachtcijfers... Hopelijk pikt Tomtom een graantje mee.
Wat denk je zelf?
2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 feb 2020 17:35
Koers 9,588
Verschil -0,112 (-1,15%)
Hoog 9,790
Laag 9,524
Volume 1.139.943
Volume gemiddeld 523.765
Volume gisteren 1.068.556