TomTom Februari 2018

2.606 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
Juun
2
Nieuwe maand, nieuw draadje.

Hoe kan het toch zo gebeuren dat we iedere maand weer het gevoel hebben, behouden, krijgen dat deze maand de maand van de waarheid zal worden. Hoe harder TT ons negeert, hoe meer vertrouwen we krijgen in TT. Wat voor cijfers, historisch of toekomstig er ook komen, hoe een vooruitzichten zich ook ontwikkelen, het maakt niet uit. De branche mag dan als heet, heter, heetst worden omschreven, maar kijkend naar de grafiek van "ons" aandeel TT lijkt het maand in maand uit of je zit te staren naar het aandeel van een fabrikant van tampons of maandverband. Per saldo is er geen beweging in te krijgen, en herhaald de maandelijkse cyclus zich volgens een patroon zoals een vrouw dat zou verwachten van haar cyclus.

Maar ooit zal het over zijn en doet de fabrikant een een geweldige ontdekking waarmee het aandeel van koers verandert en TT nooit meer in de regionen van minder dan € 10,- komt te verkeren.
groeibriljant
0
De 100 wordt in de periode 2022 eenvoudig gehaald als Goddijn de groei naar 50% marktaandeel in 2020 realiseert.
Groeit dat marktaandeel niet, dan wordt die grens van 100 euro ergens rond 2025 gerealiseerd. De markt groeit gigantisch de komende 10 jaar (indash gaat minimaal 10x over de kop naar 20 miljard dollar in 2022)


factsweek.com/52290/in-dash-navigatio...


Markt HD-maps kan zelfs op termijn naar >100 miljard.
Edhvvvvv
0
Ja en daar zijn de voorspellingen van enorme koerswinsten weer. Het gaat welgeteld 1 dag (ongeveer) een beetje tegen de stroom in goed voor T2. Ik zou echt alles op T2 zetten als je zeker weet dat 2025 100€ op de borden staat. 100ct zou ook kunnen wmb.
Iex moderatie is corrupt
0
Kwestie van tijd dat de koers van tomtom helemaal los gaat. Ik verwacht na 6 februari (of eigenlijk vanaf 6 februari)
[verwijderd]
0
quote:

groeibriljant schreef op 1 februari 2018 18:46:


De 100 wordt in de periode 2022 eenvoudig gehaald...

tegen die tijd kost 1 zak bruinbrood: 25 euries :)))))
seren
0
quote:

Sunshine Band schreef op 1 februari 2018 20:14:


Maar even naar het Februari draadje gehaald

www.nytimes.com/2018/02/01/business/c...



veelbelovend, alhoewel niet helemaal duidelijk of Garmin of TomTom nu aan Honda en Tesla levert. Of beiden!
Wel redelijk close met Garmin en Ford, dus er zijn in ieder geval "soon" ontwikkelingen te melden in de US
Juun
1
Iemand op Telegraaf.nl al de stunt van Elon Musk gezien. Verkoopt even een heleboel vlammenwerpers voor een fenomenaal bedrag. Als je zelf een hype bent, is je bedrijf dat ook, is je beurskoers dat ook. Als je zelf een sulletje bent, is je bedrijf dat ook, is de beurskoers dat ook.

Moraal van het verhaal.
Eerst met veel moeite proberen de beste te worden en vervolgens geld gaan verdienen, heel veel geld, dat werkt niet. De volgorde is dat je er alleen aan werkt uit te gaan stralen een hype te worden, een hype te zijn. Dan verkoop je alles alsof het waarde heeft. Dan maak je heel veel omzet en als je dan zou willen kun je met dat geld, als je daar echt behoefte aan hebt altijd nog een heel mooi product proberen te maken.
[verwijderd]
0
quote:

Edhv schreef op 1 februari 2018 18:50:


Ja en daar zijn de voorspellingen van enorme koerswinsten weer. Het gaat welgeteld 1 dag (ongeveer) een beetje tegen de stroom in goed voor T2. Ik zou echt alles op T2 zetten als je zeker weet dat 2025 100€ op de borden staat. 100ct zou ook kunnen wmb.



ahhh joh valt nog mee er zijn ook al koersvoorspellingen van 200 en 300 euro voorbij gekomen op dit forum. Ik ben al bij met 10,5 euro.
[verwijderd]
0
'Zelfrijdende auto's Waymo vereisten minste menselijk ingrijpen in 2017'


De zelfrijdende auto's van Googles zusterbedrijf Waymo maakten in 2017 gemiddeld de meeste kilometers zonder een vereiste ingreep door een menselijke chauffeur.


Dat blijkt uit een publicatie van de California Department of Motor Vehicles, waarin alle rapportages door bedrijven die in de staat zelfrijdende auto's testen of willen testen zijn opgenomen.

De auto's van Waymo reden gemiddeld ruim 9.005 kilometer volledig zelfrijdend, zonder dat daarbij de besturing tijdelijk weer aan de menselijke chauffeur werd gegeven. General Motors volgt op de tweede plek, met gemiddeld ruim 1.953 kilometer.

Totaalaantal kilometers

In totaal maakten de zelfrijdende auto's van Waymo afgelopen jaar 567.364 kilometers in de staat Californië. De zelfrijdende auto's van zowel Waymo als andere auto- en techbedrijven zijn ook in andere staten actief, maar de meeste kilometers worden afgelegd in Californië.

General Motors maakte in de staat ruim 205.216 kilometer in 2017, waarbij in totaal 105 keer in moest worden gegrepen door een menselijke bestuurder. Bij Waymo kwam dit aantal uit op 63.

Ongelukken

Een vereiste ingreep door de menselijke bestuurder betekent niet automatisch dat de zelfrijdende auto anders een ongeluk zou veroorzaken. De zelfrijdende systemen schakelen in bepaalde weers- of verkeeromstandigheden automatisch uit.

General Motors werd onlangs wel aangeklaagd omdat een van zijn zelfrijdende auto's een ongeluk met een motorrijder zou hebben veroorzaakt. Het bedrijft stelt echter dat de schuld van het ongeluk bij die persoon ligt.

Concurrentie

Volgens de publicatie liggen zowel Waymo als General Motors aanzienlijk voor op concurrerende bedrijven.

Op de derde plek staat Nissan met gemiddeld ongeveer één menselijke ingreep per 334 kilometer. Bij Baidu, Nvidia en Mercedes was dit respectievelijk bijna 66 kilometer, ruim 6 kilometer en 1,6 kilometer.

De zelfrijdende auto's van Ford, Honda, BMW, Volkswagen en Tesla legden afgelopen jaar geen kilometers af in Californië.
www.nu.nl/gadgets/5113535/zelfrijdend...
pwijsneus
1
quote:

Sunshine Band schreef op 1 februari 2018 20:14:


Maar even naar het Februari draadje gehaald

www.nytimes.com/2018/02/01/business/c...



Grappig om de strijd tussen de tech- en autoindustrie te zien. Met name Google (Android Auto) en Apple (Carplay) forceren automerken, maar ook TomTom en HERE om een beter product neer te zetten. Klooien met USB-sticks kan echt niet meer, en over-the-air updates is een must.

Goed om te lezen dat de auto-industrie nog steeds niet zit te wachten op die tech-reuzen die het dashboard (en de data) willen overnemen.

TomTom is “collecting data on a large scale, learning how to aggregate it to spot trends in traffic for autonomous vehicles,” its chief executive, Harold Goddijn, said. “All the car manufacturers will need to share that data.”

...met TomTom neem ik aan dan?!

Garmin and TomTom provide user interfaces and mapping data for Apple Maps and many vehicle manufacturers, including Honda and Tesla.

Garmin levert navigatie(hardware) aan Honda, ik denk met kaarten van HERE?? TomTom heeft een traffic-dealtje voor de Honda Civic?? Niets noemenswaardigs dacht ik. Mocht iemand het beter weten, laat het horen. Anders verneem ik het PB graag.

Geen idee wie Tesla's built-in navigatie voor z'n rekening neemt, maar het is niet veel soeps. Er komt ook een upgrade, en zoals het Silicon Valley betaamd wordt dan niet zomaar een update, maar een Mayor-Complete-Overhaul van het Navigation System wat ground-breaking-revelutionary gaat worden en Light-Years-Ahead is op..ja....op wie eigenlijk....
techcrunch.com/2017/12/21/tesla-vehic...

Maargoed, nu zuigt de navigatie in een Tesla blijkbaar.

Garmin wordt geen enkele keer gequote in het verhaal valt me op. Verder lees je:

In-dash navigation systems will also use information gleaned from a vehicle’s sensors and cameras to position a vehicle in a lane, with accuracy within eight inches.

“Our sensor technology will allow us to tell drivers to remain in one lane on a road for the fastest travel time,” Mr. Butler, of Ford, said.

Technology from TomTom will let drivers indicate whether they’re looking for the fastest route, or the one with the least stop-and-go traffic, and be instructed accordingly. When a single vehicle using HERE technology passes over a pothole, it will be recorded and subsequent vehicles directed around it.

HERE is already accumulating such passively derived road data from 500,000 vehicles across the world. Currently, the company is sharing its data with only its three big German owners. In the United States, about 14 percent of cars on the road have the sensors necessary to transmit road conditions, Mr. Butler said.

With the development of autonomous vehicles, that sort of information becomes even more important, enabling a car to learn about road conditions from other vehicles and safely navigate around accidents, tie-ups, potholes and flash floods.

“Currently, our in-dash navigation systems are at a disadvantage compared to smartphone apps,” Mr. Butler said. “But soon, we’ll be at an advantage.”


Volgens mij zit de auto-industrie nog totaal niet te wachten op de tech-reuzen uit Silicon valley om het dashboard over te nemen. Ze hebben toegang tot het scherm in de auto, en daar blijft het bij. De data mogen ze houden om de gebruikers advertenties te voeren, maar de sensordata blijft bij de autobouwer....en HERE en TT dus....
Iex moderatie is corrupt
0
Garmin heeft geen kaarten, dus vraag ik mij af wat ze dan leveren. De data van hun navigatiekastjes, en dat is van HERE, maar die wordt niet genoemd. Mogelijk dus dat tomtom al alle data van kaarten aan Tesla en Honda leveren. Waarom noemen ze uitgerekend die twee merken van al die autofabrikanten? Misschien omdat dat hun laatste nieuwe klanten zijn.
Iex moderatie is corrupt
0
En als Google straks kaarten heeft voor autonoom rijden, en geen enkele autofabrikant wil van hun afnemen omdat ze die data niet willen delen met Google, dan verkopen ze niks. Mochten ze dan een eigen auto op de markt brengen, denk ik niet dat ze daar veel van zullen verkopen. Dus zij gooien geld stuk om die kaarten te maken. Uiteindelijk verdient Google met hun kaarten via reclames, maar in de auto komen geen reclames.
pwijsneus
0
quote:

Ibiza schreef op 1 februari 2018 21:24:


Garmin heeft geen kaarten, dus vraag ik mij af wat ze dan leveren. De data van hun navigatiekastjes, en dat is van HERE, maar die wordt niet genoemd. Mogelijk dus dat tomtom al alle data van kaarten aan Tesla en Honda leveren. Waarom noemen ze uitgerekend die twee merken van al die autofabrikanten? Misschien omdat dat hun laatste nieuwe klanten zijn.


Waar de kaartdata vandaan komt is me niet geheel duidelijk, ik vermoed inderdaad van HERE.

Zie hier PB Garmin Automotive en Honda:
newsroom.garmin.com/press-release/aut...

Tesla: ???
2.606 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 jul 2020 16:41
Koers 7,245
Verschil -0,280 (-3,72%)
Hoog 7,525
Laag 7,220
Volume 343.409
Volume gemiddeld 465.087
Volume gisteren 317.738

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: VWD Group