TomTom Februari 2018

2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 126 127 128 129 130 131 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Beperktedijkbewaking
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 28 februari 2018 11:05:


In ZA hebben ze het niet over een navigatiekastje (ofzo) maar zeggen ze altijd een Garmin ( ook al hebben ze misschien een TomTom)

Ek het uit die perd se bek gehoor dat hulle in Suid-Afrika meestal praat van 'n GPS as hulle 'n navigasiekassie bedoel, net soos in die Verenigde Koninkryk en die Verenigde State van Amerika.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

Executive schreef op 28 februari 2018 16:22:


Morgen komt partner PSA naar alle waarschijnlijkheid met prachtcijfers... Hopelijk pikt Tomtom een graantje mee.
Het eerste is gebeurd. Het tweede helaas weer niet.
mjmj
0
quote:

Meryntje schreef op 2 maart 2018 14:51:


[...]

Wordt gevalletje lange adem. Ze halen alles uit de kast om ons dwars te zitten.

Bdb for CEO !!!

Groet uit Grunn.


Mis maar even in een nieuw draadje met Poll? Kan die poll meteen mee naar de AvA
harrysnel
1
quote:

gvanmaarsum schreef op 12 februari 2018 12:16:


Ik denk eerder aan een "Ten Cate" scenario.
Ze halen TomTom private met behulp van Priavte Equity.
Goddijn cs. gaan weer mee als aandeelhouder. In 2022 brengen ze de club weer naar de beurs tegen EUR 4-6 mld.
Dit was eerder ook de opzet met de Families De Mol en de Pont in 2012-2014? Waarom ze dit toen niet hebben doorgezet is mij niet duidelijk...


"De Mol kocht 11,6 miljoen aandelen een dag nadat bekend was geworden dat een van TomToms grootste concurrenten, de kaartendivisie van Nokia, voor 2,8 miljard euro in handen komt van de Duitse automakers Audi, BMW en Mercedes. De overname voedt geruchten dat ook TomTom zijn kaartentak zal verkopen. Mogelijke gegadigden zijn de Californische elektronicamaker Apple (nu klant van TomTom), Baidu (Chinees internetportaal) en Uber (internettaxibedrijf). Volgens het persbureau Bloomberg zou TomTom opties voor een verkoop onderzoeken. Een woordvoerder liet weten 'dat we met niemand praten over een verkoop'."


Vandaag nieuw hoofdstuk in het Ten Cate verhaal. Hoe was het ook alweer?

- Bod van E24,60 door Gilde en partners dat uiteindelijk verhoogd werd naar E26.
- CEO gaat mee na exit naar nieuwe onderneming en koopt aandelen van niet beursgenoteerde bedrijf.
- Commissaris Egbert ten Cate doet mee in nieuwe onderneming via investeringsvehikel van familie.
- Precies voor uitbrengen van het bod opbouw van shortpositie (uniek voor ten Cate).
shortsell.nl/short/TenCate/all
- Cijfers werden negatief gepresenteerd begin van jaar door afboeking van E80 mln.
-Alle pogingen om door de E20 te gaan werden dat jaar zichtbaar gefrustreerd ook bij oplopende beurs.
- Koers lag eerder al boven E30.


Ten tijde van delisting werd benadrukt dat het vooral ging om het bedrijf als 1 geheel te behouden ivm werkgelegenheid en synergie. Opsplitsen was niet wenselijk.

TenCate blijft één bedrijf’, benadrukt ceo Loek de Vries maandag in een vraaggesprek met het FD na de bekendmaking van het overnamebod. ‘Er worden geen onderdelen verkocht. Het consortium gaat de komende jaren investeren in de onderneming en de synergie uitnutten.’”
www.iex.nl/Forum/Topic/1327092/Cate-t...


En dan nu vandaag:

TenCate verkoopt luchtvaarttak aan Japans chemiebedrijf Toray Industries

TenCate, fabrikant van onder meer technisch textiel en kunstgras, verkoopt zijn luchtvaarttak voor 930 miljoen euro aan het Japanse chemiebedrijf Toray Industries..


www.nu.nl/economie/5177129/tencate-ve...


Er wordt nu dus alsnog een onderdeel verkocht voor omgerekend iets van E33 per aandeel waar je als belegger met veel moeite uiteindelijk E26 hebt gekregen als eigenaar van het gehele bedrijf.


Natuurlijk hoeft dit scenario zich niet te herhalen bij TomTom. Er zijn echter wel overeenkomsten tussen beide bedrijven zoals feit dat beleggers aandringen op opsplitsing om assetwaarde te ontsluiten en de onwil van management om dat te doen. Het karakter van een “familiebedrijf”. De informatieachterstand en zwakke positie van de gewone belegger.

Dit gedoe bij Ten Cate laat zien wat voor (m.i. criminele) praktijken er plaatsvinden op de beurs. Wellicht bewijst Goddijn het tegendeel maar ik heb daar zoals eerder gezegd een hard hoofd in na jaren TomTom gevolgd te hebben. Exit op E12/E13 en dan voor het onderdeel Maps alleen al het dubbele vangen. Volgens mij is dat nu mogelijk.
apollo
0
quote:

harrysnel schreef op 14 maart 2018 20:23:


[...]

Vandaag nieuw hoofdstuk in het Ten Cate verhaal. Hoe was het ook alweer?

- Bod van E24,60 door Gilde en partners dat uiteindelijk verhoogd werd naar E26.
- CEO gaat mee na exit naar nieuwe onderneming en koopt aandelen van niet beursgenoteerde bedrijf.
- Commissaris Egbert ten Cate doet mee in nieuwe onderneming via investeringsvehikel van familie.
- Precies voor uitbrengen van het bod opbouw van shortpositie (uniek voor ten Cate).
shortsell.nl/short/TenCate/all
- Cijfers werden negatief gepresenteerd begin van jaar door afboeking van E80 mln.
-Alle pogingen om door de E20 te gaan werden dat jaar zichtbaar gefrustreerd ook bij oplopende beurs.
- Koers lag eerder al boven E30.


Ten tijde van delisting werd benadrukt dat het vooral ging om het bedrijf als 1 geheel te behouden ivm werkgelegenheid en synergie. Opsplitsen was niet wenselijk.

TenCate blijft één bedrijf’, benadrukt ceo Loek de Vries maandag in een vraaggesprek met het FD na de bekendmaking van het overnamebod. ‘Er worden geen onderdelen verkocht. Het consortium gaat de komende jaren investeren in de onderneming en de synergie uitnutten.’”
www.iex.nl/Forum/Topic/1327092/Cate-t...


En dan nu vandaag:

TenCate verkoopt luchtvaarttak aan Japans chemiebedrijf Toray Industries

TenCate, fabrikant van onder meer technisch textiel en kunstgras, verkoopt zijn luchtvaarttak voor 930 miljoen euro aan het Japanse chemiebedrijf Toray Industries..


www.nu.nl/economie/5177129/tencate-ve...


Er wordt nu dus alsnog een onderdeel verkocht voor omgerekend iets van E33 per aandeel waar je als belegger met veel moeite uiteindelijk E26 hebt gekregen als eigenaar van het gehele bedrijf.


Natuurlijk hoeft dit scenario zich niet te herhalen bij TomTom. Er zijn echter wel overeenkomsten tussen beide bedrijven zoals feit dat beleggers aandringen op opsplitsing om assetwaarde te ontsluiten en de onwil van management om dat te doen. Het karakter van een “familiebedrijf”. De informatieachterstand en zwakke positie van de gewone belegger.

Dit gedoe bij Ten Cate laat zien wat voor (m.i. criminele) praktijken er plaatsvinden op de beurs. Wellicht bewijst Goddijn het tegendeel maar ik heb daar zoals eerder gezegd een hard hoofd in na jaren TomTom gevolgd te hebben. Exit op E12/E13 en dan voor het onderdeel Maps alleen al het dubbele vangen. Volgens mij is dat nu mogelijk.


Goed voorbeeld doet volgen
Crash Bandicoot
0
@Harry

Mooi verhaal, maar kan je hem ook even op het maart draadje plaatsen?

Mooi verhaal in de context van lekker verhaal uiteraard.
2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 126 127 128 129 130 131 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 27 mrt 2020 17:35
Koers 6,927
Verschil -0,347 (-4,77%)
Hoog 7,290
Laag 6,849
Volume 1.063.182
Volume gemiddeld 801.707
Volume gisteren 962.549

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: VWD Group