Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

6,065
  • Verschill

    -0,120 -1,94%
  • Volume

    461.825 Gem. (3M) 301,7K
  • Bied

    6,055  
  • Laat

    6,065  
+ Toevoegen aan watchlist

JUNI 2018:In Mei Geen Gouden Ei Van Goddijn En Dat Vinden De Aandeelhouders Niet Fijn ...Dit Doet Pijn

18 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 31 mei 2018 17:37
    Weer geen Goddijn die ons verrast heeft met goed nieuws de zoveelste maand van teleurstelling...hoe lang gaat dit nog door...hoe lang pikken de aandeelhouders dit nog...Waar is John de Mol ....Deze bizarre klucht duurt al jaren en behalve het momentum met Here heeft dit Management voor ons NIKS geleverd...wel opties opstrijken....analisten krijgen steeds meer desinteresse in deze tent...de vraag is wat er nu moet gebeuren van de kant van de aandeelhouders om actie af te dwingen vanuit het Management....we zijn het allemaal zat uiteindelijk....
    Wie doet een suggestie om Goddijn te bewegen uit zijn ei te komen????????
  2. [verwijderd] 31 mei 2018 18:07
    Stront waait hier van de dijk. De wind giert.
    Gek van dat lawaai.
    Verder alles goed.
    Tt €17,50. Op 31-12.
    Best wel lekker gevoel.

    Dus dan krijgen we:

    2019€35
    2020 €60
    2021 € 80
    2022 € 100

    En klaar is je groeibruljant

    Ghe ghe ghe.
  3. DeHardeWerker 31 mei 2018 18:43
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 31 mei 2018 17:37:

    Weer geen Goddijn die ons verrast heeft met goed nieuws de zoveelste maand van teleurstelling...hoe lang gaat dit nog door...hoe lang pikken de aandeelhouders dit nog...Waar is John de Mol ....Deze bizarre klucht duurt al jaren en behalve het momentum met Here heeft dit Management voor ons NIKS geleverd...wel opties opstrijken....analisten krijgen steeds meer desinteresse in deze tent...de vraag is wat er nu moet gebeuren van de kant van de aandeelhouders om actie af te dwingen vanuit het Management....we zijn het allemaal zat uiteindelijk....
    Wie doet een suggestie om Goddijn te bewegen uit zijn ei te komen????????
    Ik stel voor dat we dit draadje verder negeren.
  4. [verwijderd] 31 mei 2018 19:15
    quote:

    DeHardeWerker schreef op 31 mei 2018 18:43:

    [...]

    Ik stel voor dat we dit draadje verder negeren.
    Ik stel voor dat we jou met zijn allen gaan negeren en blokkeren
  5. DeHardeWerker 31 mei 2018 21:14
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 31 mei 2018 19:15:

    [...]

    Ik stel voor dat we jou met zijn allen gaan negeren en blokkeren

    Verkoop je aandelen (als je ze al hebt) en zoek een hobby waar je meer succes (en plezier) aan kunt beleven. Zitten we een maand lang tegen een negatief draadje aan te kijken. En waarom haal je nu de rest van het forum er bij ? Begrijp nu toch eindelijk eens waarom je zoveel kritiek krijgt. Over de koersontwikkeling zijn we het zeker eens, niet over de manier hoe je hier mee omgaat en maar blijft roeptoeteren over overnames, breaking news, CEO's die hun werk niet doen en je(bijna) dagelijkse koersdoelen (die zelden gehaald worden, wat toch erg frustrerend voor je moet zijn en wel iets zegt over je kennis van zaken).
  6. DeHardeWerker 31 mei 2018 23:03
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 31 mei 2018 22:07:

    Het zijn de feiten
    Maar als jij positief bent over Goddijn en zijn team schrijf dat dan nu eens op
    Ik zal dan achteraf zeggen of jejezelf belachelijk maakt of niet
    Dit draadje is de realiteit
    Als het je niet bevalt had je er zelf 1 moeten openen maar daar heb je de fantasie niet voor
    Het zijn JOU feiten. Wel fijn om te horen dat je zelf vindt dat je fantasie hebt. Dat komt ook wel overeen met het beeld dat je van je zelf creeert: dagelijks roeptoeteren, koers uitspraken doen die never nooit kloppen, breaking news, wat nooit komt, overname geroeptoeter wat niet plaatsvindt etc. etc. En niet alleen bij TomTom, maar bij elk aandeel waar jij in zit, ben je op dezelfde wijze aan het roeptoeteren.

    Je conclusie dat ik positief over Goddijn ben, valt wat mij betreft ook onder je fantasie-wereld waar je in leeft. Ook dit is nergens op gebaseerd en heb je mij ook nooit horen zeggen, of te wel: je blijft maar roeptoeteren.
  7. forum rang 4 vreemdvermogen 1 juni 2018 07:55
    Zo de toon is weer gezet. Lekker begin van de maand.
    Maar ik denk dat TomTom ook wel een staalbedrijf is, dus veel last gaat ondervinden van de importheffing.
  8. forum rang 5 nr36 1 juni 2018 08:12
    Corinne Vigreux: 'I am not an excuustruus'

    Ze moest van ver komen, uit een arbeidersbuurt van een voorstad van Lyon. Corinne Vigreux van TomTom is trots op haar bedrijf en haar prestaties. ‘We do cool shit.’
    Corinne Vigreux.
    Corinne Vigreux.Fotografie: Anne Timmer voor het FD.

    De man is een kop groter dan zij. En hij is boos. Toch stapt ‘petite’ Corinne Vigreux­ na afloop van de aandeelhoudersvergadering van háár TomTom direct op hem af. De particuliere belegger beschuldigde haar en de drie andere medeoprichters en grootaandeelhouders van het navigatiebedrijf, onder wie echtgenoot Harold Goddijn, op luide toon van koersmanipulatie. En dat pikt ze niet.

    ‘Ik kan prima tegen kritiek hoor’, zegt de geboren Française een paar dagen later, in een gesprek op haar kantoor. ‘Maar dit is laster. We werken zo hard voor dit bedrijf, ik hoef niet alles over me heen te laten komen.’ De confrontatie met de belegger was maar kort. Hij herkende Vigreux niet en toen was ze er snel klaar mee. Hoofdschuddend: ‘Zulke grote woorden gebruiken en dan niet weten over wie je het hebt ...’

    Het is Goddijn die als ceo van TomTom doorgaans de meeste aandacht trekt. Maar Vigreux stond met haar echtgenoot en diens studievrienden Peter-Frans Pauwels en Pieter Geelen mede aan de basis van het wereldwijde succes van het Amsterdamse bedrijf. Ze richtten gevieren TomTom op in 1991, en werken er nu, 27 jaar later, allemaal nog steeds. De rolverdeling tussen de boezemvrienden is vanaf het begin hetzelfde geweest: Pauwels en Geelen zijn de techneuten, Goddijn is van de strategie en Vigreux is het verkoop- en marketingbrein.

    Haar rol kan in het verhaal van TomTom niet overschat worden, zegt Pauwels. ‘We begonnen in de tijd voor iedereen winkelde op internet en het was Corinnes taak de grote winkelketens ervan te overtuigen dat ze de TomTommetjes in het schap moesten hebben. Dat viel niet mee: de kastjes kostten veel geld en mensen begrepen het product nog niet. Maar Corinne is heel overtuigend. Ze praatte al die inkoopmanagers omver.’

    Na jaren aan het hoofd te hebben gestaan van de consumentendivisie van TomTom deed Corinne Vigreux­ (53) begin dit jaar een stapje terug. De dagelijkse leiding heeft ze overgedragen aan haar team. De grande dame van de Nederlandse techindustrie neemt nu de tijd zich toe te leggen op andere zaken die haar na aan het hart liggen: het coachen van jonge ondernemers bijvoorbeeld, én het opzetten van een nieuwe programmeerschool.

    Dat laatste is een ambitieus project. Op het Marineterrein in Amsterdam, vlak bij het TomTom-hoofdkantoor, moet over een paar maanden een school voor zeshonderd jongeren van start gaan. In drie jaar tijd krijgen ze er de fijne kneepjes van het coderen bijgebracht, om daarna hopelijk aan het werk te gaan bij techbedrijven.

    ‘Ik besefte: dit zijn de mensen die de wereld gaan veranderen. Ik ben een enorme mazzelaar dat ik hier op school zit’

    Het beoogde niveau ligt hoog en wie aan de school wil deelnemen moet door een uitgebreide intake. Maar Codam moet geen elitaire school worden, juist niet. De school staat open voor iedereen, ongeacht vooropleiding. Ervaring met coderen is ook niet nodig. Doorzettingsvermogen en toewijding, daar gaat het om. Het onderwijsmodel is onorthodox: leraren zijn er niet – leerlingen leren met en van elkaar – en er hoeft geen schoolgeld te worden betaald – de kosten komen voor rekening van de stichting die Vigreux oprichtte na de beursgang van TomTom.

  9. forum rang 5 nr36 1 juni 2018 08:13


    Door deze opzet hoopt Vigreux straks studenten met een diverse achtergrond te trekken. En meisjes, graag veel meisjes. ‘De softwarebouwers van nu maken de wereld van morgen. Die mensen krijgen zoveel macht. Het is geen goede zaak als dat allemaal hetzelfde soort mensen zijn.’

    Vigreux klapt haar Apple-laptop open en laat het ontwerp van de school zien. In grote, lichte ruimtes staan rijen computers aan lange tafels. Er komt kunst aan de muur en in een theater geven ondernemers en kunstenaars straks presentaties en optredens. ‘Ik wil de wereld naar deze jongeren brengen. “I want to blow their minds.”’
    Iemand met empathie

    De rol van geslaagde zakenvrouw past Vigreux. Ze is gekleed in een eenvoudige, maar perfect passende jurk, tas en leesbril kleuren bij elkaar, om haar heen een zweem Chanel 5. Aan de muur van haar strakke, opgeruimde kantoor met uitzicht over het IJ hangen foto’s van haar man en hun twee volwassen zoons, naast onder meer een foto van de uitreiking van haar légion d’honneur.
    cv

    Geboren: 9 december 1964, Lyon, Frankrijk

    Studie: BBA Essec Business School in Parijs

    1987 Werkt in diverse functies bij Psion

    1991 Richt met Harold Goddijn, Peter-Frans Pauwels en Pieter Geelen TomTom op

    2012 Benoeming tot Chevalier de la Légion d’Honneur

    2016 Benoeming tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau

    2018 Opent progammeeropleiding Codam in Amsterdam en coacht ondernemers

    Nevenfuncties: Onder meer lid raad van toezicht van de Franse Kamer van Koophandel, lid raad van toezicht van Nationale Opera & Ballet en van Takeaway.com

    Die hoge Franse onderscheiding, voor haar verdiensten als ondernemer en weldoener, zou ze krijgen uit handen van de Nederlandse ambassadeur in Parijs. Maar ja, dat is een man. Ze regelde dat de vrouwelijke voorzitter van de Franse werkgeversvereniging haar de medaille overhandigde. ‘Als ik de kans krijg schuif ik een vrouw naar voren. En ik wilde iemand met empathie, iemand die kan navoelen hoe bijzonder het is als vrouw deze onderscheiding te krijgen.’

    Dat ze haar tijd nu veelal wijdt aan projecten waarbij jongeren van allerlei achtergronden worden samengebracht, is niet helemaal toeval. Vigreux is geboren en getogen in een voorstad van Lyon, Vaulx-en-Velin, aan ‘de verkeerde kant van het spoor’. ‘Er was een textielfabriek waar volgens het oude, paternalistische model huisjes voor de arbeiders omheen stonden. Daar woonden wij. Om onze buurt heen stonden die typisch Franse, hoge flats, waar vooral Noord-Afrikaanse migranten woonden.’

    Vader en opa Vigreux werkten in de fabriek, haar moeder, dochter van een Italiaanse immigrant, was verkoopster in een apotheek. Geen omgeving dus die vanzelfsprekend naar de top van een techbedrijf leidt. Maar de jonge Corinne blonk uit; ze was nog geen tien jaar oud toen ze naar de middelbare school ging. En ze had ouders die haar intellect herkenden en stimuleerden.

    Toen haar moeder het diploma voor apothekersassistent had gehaald en in een chique wijk van Lyon een baan vond, nam die zich voor: hier moet mijn dochter ook terechtkomen. Ze was een beetje het ‘pet project’ van haar ouders, zegt Vigreux. Thuis werd poëzie voorgelezen, en ’s avonds studeerde het gezin – ze heeft ook nog een broer – aan de keukentafel. ‘Nieuwsgierig blijven, blijven leren, dat heb ik van huis uit meegekregen.’

    Toen ze zestien was bewogen vader en moeder Vigreux hemel en aarde om Corinne op een ‘lycée’ aan de goede kant van het spoor te krijgen, hun tegenstribbelende dochter negerend. Ze had tijd nodig om zich daar aan te passen zegt ze. ‘Maar op een zeker moment realiseerde ik me: dit zijn de mensen die de wereld gaan veranderen. Die anderen niet. En ik ben een enorme mazzelaar dat ik híér op school zit. Dat gevoel is altijd blijven hangen.'

  10. forum rang 5 nr36 1 juni 2018 08:14


    Behalve met Codam probeert Vigreux ook in haar geboortestad met liefdadigheidsprojecten mensen met verschillende sociale achtergronden en opleiding bij elkaar te brengen. ‘Het verschil in kansen is zó groot. Als niemand in je familie naar de universiteit is geweest, weet je niet wat dat is en streef je het misschien ook niet na. Ik doe dit niet omdat ik er in boeken over heb gelezen, ik voel het echt. Ik had het geluk dat mijn ouders al vroeg begrepen dat onderwijs de sleutel is tot een leven waarin je kunt doen wat je leuk vindt. Zij hebben me enorm gestimuleerd. Maar niet iedereen heeft die steun thuis.’
    Corinne Vigreux op bezoek bij Codam, de school waarzeshonderd jongeren een programmeeropleiding gaan volgen.
    Corinne Vigreux op bezoek bij Codam, de school waarzeshonderd jongeren een programmeeropleiding gaan volgen.
    Kamer met jacuzzi

    Een interview in het Nederlands durft ze niet aan, we spreken Engels. Het is de voertaal op haar werk en bij haar thuis. Maar dat ze het wel zou kunnen blijkt uit woorden die ze af en toe gebruikt om haar punt te maken. ‘I am not an excuustruus!’ bijvoorbeeld, als we het erover hebben dat ze nog weleens wordt weggezet als de vrouw van de baas, die als hobby een miljoenenbedrijf mocht bestieren.

    Vigreux omschrijft zich als nog steeds ‘très Français’. Maar al tijdens haar studie bedrijfseconomie in Parijs kwam ze eerst in Berlijn en daarna in Londen terecht, en sindsdien heeft ze niet meer permanent in haar geboorteland gewoond. Ze heeft opnieuw lol als ze vertelt hoe ze als slecht Engels sprekende 21-jarige met haar koffers op de kop van Oxford Street werd afgezet. ‘Ik zou eigenlijk bij een collega logeren, maar zijn vrouw wierp één blik op me en zei: “Die blijft hier niet.” Zo’n jonge Française was wat te bedreigend, geloof ik. Via de Yellow Pages vond ik een kamer bij een accountant en een punker in huis. Het was 1986 en het was Londen. “It was great!”’

    Na haar studie ging Vigreux terug naar Londen, waar ze een baan kreeg bij Psion, een maker van palmcomputers. Ze maakte pijlsnel carrière. ‘Ik vroeg steeds om meer werk, mijn baas werd gek van me. In Duitsland was ik een goede serveerster geweest en ik dacht: ik kan altijd nog terug. Wat is nou het ergste wat mij kan gebeuren?’

    ‘We creëren banen, we nemen risico en het zou fijn zijn als dat wat meer erkenning zou krijgen. ‘Just. Be. Proud’’

    Haar eerste grote zakenreis maakte ze naar Casablanca. In het donker kwam de jonge salesmedewerkster aan in het hotel, dat haar kamer al bleek te hebben vergeven. Ze mocht voor dezelfde prijs in een suite. ‘Het moment dat ze die deur opendeden zal ik nooit vergeten. Er was uitzicht op zee, het bed leek wel een boot en er was een jacuzzi in mijn kamer. Toen wist ik: dit is wat ik wil. Niet om die jacuzzi, maar om de wereld die aan mijn voeten lag.’

    In haar eentje reisde ze de wereld over, Psion-computers aan de man brengend. In Oost-Europa zette ze, vlak na de val van de Muur, als twintiger de distributieketen op. ‘Ik was helemaal op mijn plek. Teruggaan naar Frankrijk zou voelen als het sluiten van een boek. Ik wilde blijven ontdekken.’

    Nu gaat ze nog regelmatig naar Frankrijk, om haar ouders te bezoeken of voor vakanties. Terug in Vaulx-en-Velin praat ze weer in de lokale tongval, lekker plat. Maar ze zal er niet meer gaan wonen. ‘In Frankrijk is veel boosheid’, zegt ze voorzichtig. ‘En niet altijd terecht. President Macron verandert wel dingen ten goede, maar het land is nog altijd erg bureaucratisch.’

    Vigreux waakt ervoor te veel negatieve dingen te zeggen over haar geboorteland. De pragmatische Nederlandse werkcultuur past haar gewoon beter, zegt ze. Verplaatst de gemiddelde ceo van een groot Frans bedrijf zich in een dikke auto met chauffeur, Corinne Vigreux komt met de fiets naar de aandeelhoudersvergadering. ‘En ik voel me erg welkom in Londen. Tussen daar en Amsterdam ben ik thuis.’
    Knappe Hollandse jongens

  11. forum rang 5 nr36 1 juni 2018 08:15


    Vigreux ontmoette Harold Goddijn als twintiger, in haar tijd bij Psion. Ze was voor het bedrijf op zoek naar een nieuwe Nederlandse distributeur. ‘Op een dag stonden in Londen twee aantrekkelijke Nederlandse jongens, onder wie Harold, op de stoep, die dat wel op zich wilden nemen.’ De vonk met Goddijn sloeg over toen hij zijn Franse opdrachtgeefster uitnodigde voor een weekendje Amsterdam, om haar een beetje op te beuren na een verbroken relatie.
    Terug in Vaulx-en-Velin praat Vigreux weer met de lokale tongval. Lekker plat.
    Terug in Vaulx-en-Velin praat Vigreux weer met de lokale tongval. Lekker plat.

    Na een jaar heen en weer reizen gingen ze samenwonen in Amsterdam. Niet lang daarna sloot Vigreux zich aan bij het bedrijfje dat haar geliefde en zijn vrienden inmiddels waren gestart. Ze maakten software voor palmcomputers. In Hoofddorp pionierde het viertal halverwege de jaren negentig in een onooglijk kantoorgebouw. ‘We hadden niet echt een plan. Het was zeker niet het voornemen om zo groot te worden. We hadden lol en deden waar we goed in waren.’

    Toen ze in 2001 de nu beroemde navigatiekastjes op de markt brachten, ging het hard. In een paar jaar groeide TomTom uit van een mkb-bedrijfje tot een beursgenoteerde onderneming met op het hoogtepunt een omzet van 1,8 miljard euro en duizenden werknemers. ‘Op het moment dat dat gebeurt denk je niet meer na’, reflecteert Vigreux. ‘Het ging snel, maar als de trein het station eenmaal heeft verlaten ga je gewoon. Cruciaal is dat we de taken goed hadden verdeeld. We konden blind op elkaar vertrouwen. Fundamentele ruzies zijn er nooit geweest.’

    Tussen de bedrijven door kreeg het koppel twee kinderen. Vlak na de geboorte van de tweede stonden de collega’s aan het ziekenhuisbed om te vragen wat ze met klanten moesten. ‘Weet je, er is nooit een goed moment om aan kinderen te beginnen. Ik zeg altijd tegen vrouwen: “Krijg ze gewoon en je redt je heus wel.”’

    De kinderen zijn inmiddels begin twintig en allebei studeren ze computerwetenschappen in het buitenland. Zorgen dat hun jongens met beide benen op de grond zouden blijven was de grootste zorg van het echtpaar toen TomTom naar de beurs ging en zij rijk en bekend werden. ‘Ik denk dat dat wel gelukt is, ze snappen dat ze bevoorrecht zijn. Maar het is niet alleen een geldkwestie. Als ouders de lat hoog leggen, maken ze het ook hun kinderen moeilijk. Ze zijn vast zo ver weg gaan zitten om hun eigen identiteit te ontwikkelen.’
    Pijnlijke episode

    Inmiddels is TomTom in een andere fase terechtgekomen. Het tij keerde voor het bedrijf toen zo’n tien jaar geleden de smartphone en de gratis navigatieapps hun intrede deden. De verkoop van de navigatiekastjes stortte in, al ziet Vigreux dat iets anders. ‘We verkopen er nog steeds 3 miljoen per jaar’, corrigeert ze even vriendelijk als streng. ‘Elke 16 seconden gaat er een TomTom over de toonbank. We zijn er na zeventien jaar nog steeds.’

    In elk geval heeft het bedrijf zich tijdens een glijvlucht opnieuw moeten uitvinden. De meeste inkomsten komen nu uit de verkoop van kaartinformatie aan autofabrikanten en techbedrijven als Microsoft en Apple. Daarnaast bouwt TomTom aan een nieuwe generatie kaarten, die moeten helpen zelfrijdende auto’s op de weg te houden.

    Vigreux stopte de afgelopen jaren veel energie in een lijn met sportproducten: horloges en camera’s. Die moest het verlies aan inkomsten uit de TomToms opvangen. Maar na een veelbelovend begin kondigde TomTom eind vorig jaar aan met de productlijn te stoppen wegens tegenvallende resultaten. Het was een pijnlijke episode in haar carrière, beaamt ze. Al is ze er ook nuchter over. ‘Ik wilde een consumentenbedrijf blijven. Maar we hebben ons best gedaan, en soms mislukt iets. Dat is ook ondernemen.’ Haar teleurstellingen kookt Vigreux van zich af. ‘Ik hou van goed eten en goede wijn. Niet alleen om te consumeren, ik praat er ook graag over. Als ik een slechte dag heb gehad en ik sta in de keuken, valt alles van me af.’

    Nog steeds speurt Vigreux op straat in auto’s naar haar navigatiekastjes. Ze leeft voor de verhalen van mensen die zeggen dat het gebruik van de navigatiehulp ruzies in de auto heeft uitgeband. ‘Het blijft fantastisch om mensen je spullen te zien gebruiken. Maar nu hebben we andere uitdagingen. Steden lopen vol met verkeer, mensen komen om bij auto-ongelukken en auto’s vervuilen het milieu. Met onze technologie doen we daar wat aan, en dat maakt me blij.’

    Als ze dan toch even heel Nederlands ergens over mag klagen, dan is het over de Nederlandse klaagcultuur. Het gebrek aan trots bij de Nederlandse pers, op TomTom, maar ook op andere bedrijven, dat steekt. ‘We creëren banen, we nemen risico en het zou fijn zijn als dat wat meer erkenning zou krijgen. Ik hoef het niet eens voor mezelf, maar als inspiratie voor de generatie na ons, dat ze zien dat die inspanningen worden gewaardeerd. “Just. Be. Proud.”’

    Nederlanders en andere Europeanen zijn veel te bescheiden, zegt ze. Europa moet de schroom van zich af gooien. ‘In technologie is bescheidenheid geen deugd. Je concurreert met jongens als Mark Zuckerberg en Elon Musk. Die zijn allesbehalve bescheiden. “We do cool shit.”’
  12. BASF en BAYER kopen 1 juni 2018 08:22
    Gelieve svp het andere draadje TomTom Juni 2018 te gebruiken.
    =================================================

    Dit draadje is alleen voor mafkezen die hun dagelijkse vuilnis kwijt moeten vol met bulshit !
  13. HD_Erik 1 juni 2018 08:24
    Bizar verhaal. Die vrouw is totaal ongeschikt en leeft in een andere tijd. Ga vooral lekker koken en rommel in de keuken wat aan. Wat een aanfluiting, ppfft. Ze lijkt wel een klein kind dat haar zin niet krijgt "ik wil een consumenten bedrijf blijven.. toe nou Harold nouhou... ik wil ik wil..
18 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht