Forum: TomTom » TomTom nov '18 BUY (of bye?) » Pagina: 14 | Beursduivel.be

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
tatje
1
Bijna iedereen werkt aan IETS mee:

- outlook 800 miljoen
- reuters nieuws ontkrachten op een rare manier.
- Marshall Wace doet zijn intrede
- Apple gaat zelf kaarten maken
- Google en Waze kunnen bijna direct in Apple carplay
- RNM kiezen voor Apple
- Ontbinding Volvo en TT contract, Volvo met wie, zwijgen.
- ING koersdoelverlaging 14,50 9,50 ondanks positieve woorden !!!


wat denk ik.

Een koper wil een groot belang opbouwen en heeft de 5% van Flevo ook al.
De verkoop van 1 miljoen aandelen door 1 van de founders, geeft ook een nare smaak.

En heel veel partijen helpen mee, om HET doel te bereiken.

Uitroken van de kleine aandeelhouder.

Gewoon mijn mening.

Hoop dat we vandaag vet groen blijven, zou een goed teken kunnen zijn !

Staan we eind van de dag nog goed groen, koop ik bij !
~Justin~
0
Denk dat we er rekening mee moeten houden dat apple op termijn (deels) zelfvoorzienend wordt
www.justinobeirne.com/new-apple-maps


“Roughly 86% of U.S. roads lie inside of the counties that Apple says its vehicles have visited since June 2015. And though we don’t know if Apple has driven 100% of each county, Apple’s pace seems to be accelerating. All of this driving is giving Apple the data it needs to replace the road data it licenses from TomTom. And Apple appears to be doing just that—like here in San Francisco:"

“Ongeveer 86% van alle autowegen ligt in provincies waarvan Apple zegt dat hun auto’s daar sinds juni 2015 hebben gereden. Hoewel we niet weten of Apple ook 100% van elk van die provincies heeft gereden. Apple’s snelheid lijkt te vergroten. Al dit rijden geeft Apple de data die het nodig heeft om de data te vervangen die het nu in licentie neemt van tomtom. En Apple lijkt dat precies te doen, zoals hier in San Francisco”.


Een paar punten wel:

- Apple is > drie jaar bezig (sinds juni 2015) en heeft de meeste Amerikaanse provincies gehad, maar geeft geen beeld war ze in een provincie hebben.
- Hoezo komt deze informatie ineens los? (Denk aan biedingen op tomtom)
- Wat apple buiten de VS wil / doet is niet bekend. Google begon ook in de VS en ging daarna verder. Doet apple dat ook of beperkt ze zich tot de VS?
- Als Apple ergens 1 keer is langsgereden wat is dan de kwaliteit, kunnen ze ooit iets ‘automotive grade’ maken? TomTom is van automotive niveau. Apple heeft zowel een slechte reputatie qua maps en ook geen auto grade maps (denk ik)
- Opmerking tomtom: “elke klant van ons, dus ook Apple, heeft een andere strategie en die ondersteunen wij”
NewKidInTown
3
quote:

Xynix schreef op 2 nov 2018 om 09:53:


[i]2-11-2018 09:50:39

Beursblik: ING verlaagt koersdoel TomTom
(ABM FN-Dow Jones) ING heeft het koersdoel voor TomTom verlaagd van 14,50 naar 9,50 euro, maar handhaafde het koopadvies.

Reden voor de koersdoelverlaging is dat het duopolie van TomTom en Here is verstoord door de marktintrede van Google. "Een erg bekwame" speler, aldus de analisten.


ING Equity Research herhaalt het koopadvies voor TomTom
maandag 29 oktober 2018 - 10:10u -

Het koopadvies van woensdag 3 oktober 2018 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van %.
Fonds: TomTom Guru: ING Equity Research
Advies: Kopen Status: Actief
Koersdoel: € 14,50


WAAROM NOG OP 29 oktober 2018 - 10:10u een herhaling van de 14,50

toen was toch ook al lang bekend: "duopolie van TomTom en Here is verstoord door de marktintrede van Google"


DEZE VERLAGING VAN DIE XXXXX-BANK STINKT ENORM !

IK TRAP ER NIET IN.
Grey01
0


Lijkt alsof founders tot verkoop gedwongen worden. Uiterst subtiele berichtgeving, subliem geregisseerd. Bericht van Apple is niet nieuw. Koers heeft hier al heftig op gereageerd kort geleden.
Hilliebillie3
0
Ing moet zich bezighouden met het verstrekken van leningen. Van beleggen hebben zij geen kaas gegeten. Wie daar een beleggingsrekening heeft kan zichzelf niet serieus nemen. Verder zit er altijd een bijbedoeling bij een advies, daarnaast is 99.99 % vd adviezen niet onderbouwd. Dus roeptoeters in niemandsland........
~Justin~
0
quote:

~Justin~ schreef op 2 nov 2018 om 10:03:


Denk dat we er rekening mee moeten houden dat apple op termijn (deels) zelfvoorzienend wordt
www.justinobeirne.com/new-apple-maps


“Roughly 86% of U.S. roads lie inside of the counties that Apple says its vehicles have visited since June 2015. And though we don’t know if Apple has driven 100% of each county, Apple’s pace seems to be accelerating. All of this driving is giving Apple the data it needs to replace the road data it licenses from TomTom. And Apple appears to be doing just that—like here in San Francisco:"

“Ongeveer 86% van alle autowegen ligt in provincies waarvan Apple zegt dat hun auto’s daar sinds juni 2015 hebben gereden. Hoewel we niet weten of Apple ook 100% van elk van die provincies heeft gereden. Apple’s snelheid lijkt te vergroten. Al dit rijden geeft Apple de data die het nodig heeft om de data te vervangen die het nu in licentie neemt van tomtom. En Apple lijkt dat precies te doen, zoals hier in San Francisco”.


Een paar punten wel:

- Apple is > drie jaar bezig (sinds juni 2015) en heeft de meeste Amerikaanse provincies gehad, maar geeft geen beeld war ze in een provincie hebben.
- Hoezo komt deze informatie ineens los? (Denk aan biedingen op tomtom)
- Wat apple buiten de VS wil / doet is niet bekend. Google begon ook in de VS en ging daarna verder. Doet apple dat ook of beperkt ze zich tot de VS?
- Als Apple ergens 1 keer is langsgereden wat is dan de kwaliteit, kunnen ze ooit iets ‘automotive grade’ maken? TomTom is van automotive niveau. Apple heeft zowel een slechte reputatie qua maps en ook geen auto grade maps (denk ik)
- Opmerking tomtom: “elke klant van ons, dus ook Apple, heeft een andere strategie en die ondersteunen wij”



Aanvulling: eerste jaarhelft daalde tomtom’s licensing omzet.

Zit het al in de cijfers?
marathon 11
0
Feitelijk wijzigt ING zijn koersdoel niet echt maar ze omschrijven het crypticher.
Ze willen m.i. voorkomen datze dit scenario al heel lang wisten vandaar deze move.
Ook nog wel interessant om wat stukken op te pikken die door ING klanten worden aangeboden.
Misschien dat die niet eens via het boekje lopen. De ontknoping komt wel steeds dichterbij.
GLMF
0
quote:

Xynix schreef op 2 nov 2018 om 09:53:


2-11-2018 09:50:39

Beursblik: ING verlaagt koersdoel TomTom
(ABM FN-Dow Jones) ING heeft het koersdoel voor TomTom verlaagd van 14,50 naar 9,50 euro, maar handhaafde het koopadvies.

Reden voor de koersdoelverlaging is dat het duopolie van TomTom en Here is verstoord door de marktintrede van Google. "Een erg bekwame" speler, aldus de analisten.

Die toetreding heeft de toekomst van TomTom meer onzeker gemaakt. Maar dat betekent niet dat de kaarten van TomTom waardeloos zijn geworden, benadrukte ING.

De analisten werkten verschillende scenario's uit en in het slechtste scenario is er toch slechts heel weinig neerwaarts potentieel voor het aandeel. Het basisscenario biedt "significant" opwaarts potentieel, aldus de bank, terwijl het meest positieve scenario zelfs een verdubbeling van koers belooft.

ING ziet een aantal mogelijke aanjagers voor de koers nu Google TomTom dwingt om zijn toekomst te heroverwegen.

Het aandeel TomTom won vrijdag 2,2 procent op 7,66 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

En als de verkoop van heel TT doorzet, zitten we in "het meest positieve scenario". En dan weet je maar nooit wat de schaarstepremie (maar één keer te koop) daar nog bovenop kan zetten.

worst case, heel weinig neerwaarts potentieel = 7.5 (incl overname premie +35% = 10.12)
basis case, signigficant potentieel (+35%) = 9,50 (incl overname premie +35% = 13.66)
best case, verdubbelling 15 (incl overname premie +35% = 20.25)
harrysnel
13
Mijn mening (al meerdere keren hier geschreven) over ING advies: jarenlang heeft deze bank het "onafhankelijke TomTom scenario" ondersteund met haar analyse. Kwam er een roep van Kumar begin 2016 voor opsplitsing, of een suggestie van Den Drijver begin 2017 dat een partij als Qualcomm baat kon hebben bij overname TomTom.....ING had steevast oog voor de lange termijn en stond op buy E15,50 om de voorzetjes van in dit geval Kumar/DenDrijver te pareren.

Op momenten dat de koers terugzakte en onder druk kwam te staan was ING er altijd nog (samen met ABN) om de koers te redden. Ik herinner me nog de "opluchting" bij deze bank over de geringe impact van IFRS op resultaten TomTom. En het was ook deze bank die bij de tegenvallende outlook onlangs voor 2018 wees op het orderboek van E400mln en de lange termijn.

De rol die het advies van ING heeft gespeeld gedurende de daling vanaf E12 In december 2015 naar meerdere malen E6 is het vanaf analistenzijde ondersteuning bieden voor "het positioneren voor de endgame" verhaal. Dus: na verkoop van HERE wijzen op de mogelijkheden van een onafhankelijk TomTom. Het koersdoel/advies was voor de LT beleggers een houvast om mee te gaan met de ingeslagen (moeizame, aldus Goddijn) transitie. Zwakke outlook 2018 van TT maar ING wees vooral op orderboek E400mln. Boodschap: op termijn gaan de vruchten geplukt worden. Geen zorgen.

Goddijn heeft ING/ABN (en ook den Drijver toen het nog SNS was ipv NIBC) nodig gehad om beleggers mee te krijgen in zijn lange termijn verhaal.


Op het moment dat Telematics in de verkoop gaat, Goddijn zijn mond voor het eerst opentrekt over "doen wat het beste is voor onze aandeelhouders", koers van TomTom door het uitblijven van adequate reactie op Google/Renault/Volvo nieuws paar euro is gezakt........doet ING, dat in de hele periode vanaf december 2015 advies buy E14,5/E15,5 heeft gehad, zomaar E5 van het koersdoel af.

De eerste taak van ING, zoethouden van LT beleggers in TT, zit er nu dus op. Het volgende agendapunt: klappen voor Exit bod op E13 vanwege mooie premie op koers/eigen koersdoel. Den Drijver had zich daar al eerder voor gepositioneerd en nu is dus ook ING mee.

Jmho
tatje
3
quote:

tatje schreef op 2 nov 2018 om 10:03:


Bijna iedereen werkt aan IETS mee:

- outlook 800 miljoen
- reuters nieuws ontkrachten op een rare manier.
- Marshall Wace doet zijn intrede
- Apple gaat zelf kaarten maken
- Google en Waze kunnen bijna direct in Apple carplay
- RNM kiezen voor Google
- Ontbinding Volvo en TT contract, Volvo met wie, zwijgen.
- ING koersdoelverlaging 14,50 9,50 ondanks positieve woorden !!!


wat denk ik.

Een koper wil een groot belang opbouwen en heeft de 5% van Flevo ook al.
De verkoop van 1 miljoen aandelen door 1 van de founders, geeft ook een nare smaak.

En heel veel partijen helpen mee, om HET doel te bereiken.

Uitroken van de kleine aandeelhouder.

Gewoon mijn mening.

Hoop dat we vandaag vet groen blijven, zou een goed teken kunnen zijn !

Staan we eind van de dag nog goed groen, koop ik bij !
Xynix
0
Microsoft hoeft maar 20% te plussen op Azure (als basis voor de realtime delivery van TomTom maintained Baidu HD-maps voor SDC in China) om een juweel van een overnameprijs te kunnen betalen. En dan kunnen ze alle andere partijen dik te vriend houden! Die zullen 5 keer liever zaken doen met Microsoft dan met de devil (Google!).

Wat is nou 20% plussen op Azure, als dat ook met gemak 100% of 200% kan worden? Het nieuwe DOS/Windows/SQL Server voor de wereldwijde automobiel industrie?!
Beperktedijkbewaking
0
quote:

~Justin~ schreef op 2 nov 2018 om 10:13:


[...]
Aanvulling: eerste jaarhelft daalde tomtom’s licensing omzet.
Zit het al in de cijfers?

Ja, maar nu is er iets met een late factuur...
Ook gezien de Q3 cijfers en de cc lijkt de daling bij Enterprise in H2 niet door te zetten. Wordt (incl.defrev) misschien zelfs ingelopen?

Ik las ergens dat de Apple mapping vans nu alleen rijden in US en UK, andere landen werden niet genoemd. Of was dat oud nieuws?

jadijako
0
vorig jaar nov 2017, stonden we boven de 9,80, nu met al die verbeteringen, meer w.p.a , overname ? geruchten staan we toch maar ruim 2 EURO !!! onder de koers van nov 2017 ikke niet weten
NewKidInTown
0
Duidelijk voor mij in ieder geval is dat men aan koerst op een 9,50 plus 35 a 40% ofwel een 12,85 a 13,30. Voor de instappers de laatste maand natuurlijk fantastisch, voor diegenen die er al jaren inzitten waarschijnlijk een bittere pil. Ten opzichte van vandaag is het nog heel leuk instappen, mocht je ze nog niet hebben.
~Justin~
1
quote:

harrysnel schreef op 2 nov 2018 om 10:17:


Mijn mening (al meerdere keren hier geschreven) over ING advies:....

Jmho



Mijn mening is simpeler. Een koersdoel dat 100% boven de koers ligt voor lange tijd is voor een bank als een steentje in je schoen. Elk woord dat je zegt wordt toch met een korreltje zout genomen of gerelateerd aan een 100% koersdoel.

Wat ING nu doet is eigenlijk “verantwoorden” waar hun 14,50 koersdoel vandaan komt en ze zeggen dat deze nog steeds kan, maar dan alleen in het ‘blue sky scenario’. Naast dat blue sky scenario zijn ook de ‘half bewolkt’ en ‘zwaar bewolkt’ scenarios uitgewerkt.

Vervolgens is het nieuwe koersdoel een weergave van typisch Nederlands weer (hier en daar een opklaring en af en toe een bui). Dus het midden scenario, met een paar meevallers en tegenvallers erin verwerkt.

Ik zie het dus bovenal als een manier waarop ING zich verantwoordt voor haar oude advies en deze update. Ik kan daar wel mee leven. Hoewel ik meer houd van een gedurfde visie in plaats van Nederlands weer.
benbelegger
1

Sinds gisteren en vandaag wordt ING weer serieus genomen. Misschien neemt men nu het koersdoel van 9,50 wat men afgeeft voor Tomtom ook serieus. En zouden we misschien vandaag al kunnen doorstomen naar de 8 euro. Want niemand wil die premie missen, toch??

Consortium TomTom
2
Aanvulling: eerste jaarhelft daalde tomtom’s licensing omzet.

Zit het al in de cijfers?

Hoe bedoel je dit, Justin. Denk jij dat dit door Apple komt, deze daling?
~Justin~
1
quote:

Gira Freeze schreef op 2 nov 2018 om 10:32:


Aanvulling: eerste jaarhelft daalde tomtom’s licensing omzet.

Zit het al in de cijfers?

Hoe bedoel je dit, Justin. Denk jij dat dit door Apple komt, deze daling?


Waardoor zou het anders komen? Aantal kleine klantjes neemt toe (oa door prijsverhoging google) en die klantjes moeten groeien. Daarnaast is Microsoft erbij gekomen, die omzet is nog miniem en moet ook groeien naarmate het gebruik toeneemt. Daling van ongeveer 5% op jaarbasis kan dus alleen komen doordat 1 grote klant kleiner wordt.
8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23-okt-19 16:46
Koers 10,148
Verschil -0,512 (-4,80%)
Hoog 10,776
Laag 10,128
Volume 941.981
Volume gemiddeld 1.043.887
Volume gisteren 1.357.919

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
# calculated realtime by Commerzbank & '^' by BNP Paribas, streaming powered by VWD Group