Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

Kendrion NL0000852531

Laatste koers (eur)

13,720
  • Verschill

    -0,040 -0,29%
  • Volume

    46.735 Gem. (3M) 32,7K
  • Bied

    13,660  
  • Laat

    14,040  
+ Toevoegen aan watchlist

Kendrion 2019

414 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 21 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Gunther 29 december 2018 14:47
    Nieuw draadje voor 2019. Niet gedacht eind 2018 zo laag bij te kunnen kopen. Hopelijk brengt 2019 veel goeds.
  2. [verwijderd] 30 december 2018 17:32
    Het zit tegen een koopmoment aan. Even wachten tot de 2018 cijfers en 2019-vooruitzichten van de automerken bekend gemaakt worden. Ik verwacht redelijke cijfers maar gematigde vooruitzichten (afzwakkende economie, investeringen in electrificering) met als gevolg iets dalende koersen. Als gevolg hiervan kunnen de toeleveranciers (Michelin, Continental en Kendrion) wellicht ook nog wat dalen. Gezien hun dividend rendement wordt dat een prachtig koopmoment in 2019
  3. BASF en BAYER kopen 9 januari 2019 10:34

    Volgens technisch analist Roelof-Jan van den Akker van ING Financial Markets staat de AEX aan de vooravond van een ongekende stijging. "Eerst nog even het kruid droog houden, maar zodra de AEX richting de 460 punten beweegt gefaseerd gaan kopen, in de verwachting dat die bodem zich gaat ontwikkelen", luidt het advies van Van den Akker. Waarna in de tweede helft van het jaar volgens de technisch analist alle remmen los kunnen.

    www.deaandeelhouder.nl/videos/aandele...

  4. Biobert 28 januari 2019 13:53
    Jaarcijfers en vooruitzichten Kendrion zie ik met angsten en beven tegemoet. De koers komt weer op het niveau waar Joep is begonnen: 20 euro. Teveel op de automotive sector gegokt. Oud ceo Piet Venema zei altijd: we doen fifty fifty: automotive en industrial. Dat geeft een stabieler resultaat.
  5. MeGustasTu 10 februari 2019 16:32
    Nog 9 dagen wachten op het jaarresultaat van 2018. De kans op slecht nieuws zit wat mij betreft al behoorlijk in de koers verwerkt. Van de top van 42 euro rond januari 2018 naar de huidige 20 euro is meer dan een halvering. Relativerend aan de gemiddelde winst over de periode 2013 tm 2017 van 1.33 kom ik uit op een huidige koers/ gemiddelde 5 jaar winst per jaars verhouding van 15. De vraag is natuurlijk of de huidige marktsituatie daadwerkelijk zal leiden tot een verminderde vraag aan Kendrion en in welke mate. Ik zit zelf long sinds 2009 voor ongeveer 9 euro per aandeel, Kendrion was mijn eerste aangeschafte aandeel ooit. Het uitbetaalde dividend van inmiddels 5,55 euro is ook fijn.
  6. Biobert 10 februari 2019 23:00
    Ik zag gisteren dat het hoofdkantoor van Kendrion in een luxe villa in Zeist te huur wordt aangeboden.
    Kendrion gaat kennelijk verhuizen naar een goedkopere locatie. Weet iemand dat?
    Een vorm van bezuiniging denk ik, ook geen goed teken voor de jaarcijfers.
  7. forum rang 4 Bob777 11 februari 2019 17:16
    Is op zich beter dat ze goed op de kosten te letten ipv net doen of er niets aan de hand is. Ben benieuwd hoe de transitie vordert.
  8. Goldcity 12 februari 2019 14:32
    quote:

    DoetOokMaarWat schreef op 5 februari 2019 09:33:

    Waarom nu al zoveel volume??
    Vandaag ook.
    Ben benieuwd naar de cijfers.
  9. Paul415 13 februari 2019 16:33
    Die 125k/jr voor de kantoorruimte zal ze ook niet meer kunnen redden. Ik zie de cijfers juist positief tegemoet. Dip in de Duitse auto-industrie is aan het keren en de vooruitzichten zijn belangrijker als de cijfers 2018. De koers is m.i. op de absolute bodem beland, goed voor ritje naar 28 dit jaar. Jammer dat er geen opties op dit fonds mogelijk zijn.
  10. [verwijderd] 15 februari 2019 17:54
    Wat betreft electrisch rijden.....het is een tussenvorm. Waterstof gaat het helemaal worden.....Techniek staat voor niets: No Borders No Fear…."
  11. horscamp 18 februari 2019 10:55
    Het lijkt erop dat de cijfers en vooruitzichten goed worden beoordeeld voor wat het waar is "hebben van de zaak is het einde van het vermaak" morgen weten we meer succes
  12. forum rang 5 maci 18 februari 2019 13:47
    Beursblik: geen briljant vierde kwartaal voorzien voor Kendrion

    (ABM FN-Dow Jones) Kendrion heeft geen briljant vierde kwartaal achter de rug, maar daarvoor waarschuwde de specialist in elektromagneten al bij de vorige kwartaalupdate.

    Kendrion verlaagde toen de verwachting van een onderliggende EBITA-marge van 10 procent vanaf het einde van 2018 naar "meer dan 9 procent". Tevens werd voor de omzet verwacht dat deze licht onder het niveau van 2017 van 461,8 miljoen euro zou uitkomen, als gevolg van de tegenwind in de automotivesector.

    Volgens de analisten van ING heeft Kendrion afgelopen kwartaal een omzet behaald van 104,0 miljoen euro, een daling van 5,0 procent op jaarbasis.

    De onderliggende EBITA liep volgens ING wel op, van 6,0 miljoen naar 7,1 miljoen euro met een marge van 6,9 procent.

    Netto verdiende Kendrion volgens ING 2,5 miljoen euro, een fractie minder dan in het vierde kwartaal van 2017, toen er een bedrag van 2,6 miljoen overbleef. De marge lag volgens de bank op 8,6 procent.

    In heel 2018 behaalde Kendrion volgens de analisten van ING een omzet van 448 miljoen euro, wat een nettowinst van 18,1 miljoen euro betekende. Dat zou dan weer een dividend opleveren van 0,87 euro per aandeel. De marge lag volgens ING afgelopen jaar op 8,6 procent.

    Ondanks de waarschuwende woorden voor 2018, handhaafde Kendrion wel de doelen voor de middellange termijn.

    In 2023 rekent de onderneming op een rendement op de investeringen, de ROI, van tenminste 20 procent met een EBITDA-marge van meer dan 15 procent.

    Kendrion opent dinsdag voorbeurs de boeken. Maandagmiddag handelde het aandeel 5,5 procent hoger op 23,15 euro.
  13. Margin Call 19 februari 2019 07:48
    KENDRION MAINTAINS PROFITABILITY FOR THE YEAR DESPITE DIFFICULT
    AUTOMOTIVE MARKET
    - Full-year revenue declined by 3% to EUR 448.6 million (2017: EUR 461.8 million), mainly
    due to difficult market conditions in Automotive in the second half of 2018
    - Normalised EBITA margin of 7.9% in 2018 (2017: 8.1%)
    - Normalised EBITA margin of 4.2% in Q4 (Q4 2017: 5.6%)
    - Industrial activities further increased normalised EBITA margin to 12.5% in 2018 (2017:
    10.5%)
    - Simplification measures in 2018, mostly in Passenger Cars, resulted in annualised
    savings of EUR 6.4 million, with full-year non-recurring costs of EUR 8.8 million
    - Business units Passenger Cars and Commercial Vehicles combined into one Automotive
    group, under permanent leadership of the Executive Board
    - Strong financial position, and more than EUR 12 million returned to shareholders
    - Proposed dividend of EUR 0.87 per share, unchanged from 2017; pay-out ratio 52% of
    normalised full-year net profit

    Bron: Kendrion.com
414 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 21 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 april

    1. China economische groei eerste kwartaal 5% (YoY) volitaliteit verwacht
    2. China industriële productie maart
    3. China detailhandelsverkopen maart
    4. B&S Group Q4-cijfers
    5. Fastned Q1-cijfers
    6. VK werkloosheid feb
    7. SBM Offshore $0,83 ex-dividend
    8. PostNL jaarvergadering
    9. Kendrion €0,45 ex-dividend
    10. EU handelsbalans feb
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht