Forum: PostNL » PostNL mei 2019 » Pagina: 172 | Beursduivel.be

PostNL mei 2019

5.405 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 ... 267 268 269 270 271 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
BW2017
0
quote:

Lector schreef op 19 mei 2019 om 11:55:


[...]

Klopt maar ze komen niet langs. Ze hanteren namelijk de tactiek die wij bij Sandd zouden moeten hanteren, rustig afwachten tot het bedrijf vanzelf failliet gaat. Waarom zou je geld betalen om een "concurrent" van de markt te halen als die concurrent vanzelf van de markt verdwijnt door eigen handelen ?


Omvallen zal Postnl nooit maar dat wist je zelf ook wel.
De politiek zal dan altijd ingrijpen.

Maar ook is het totaal niet aan de orde.
Geefgas
0
[quote alias=Bakker88 id=11605064 date=201905181212]
[...]
ze heeft wel opvallend veel kleur in haar jurken zitten en ze laat graag haar mooie benen zien. Ze besteed waarschijnlijk meer aandacht aan haar uiterlijk, dan aan PostNL.

zie foto:
www.nrc.nl/nieuws/2017/02/27/postnl-r...
[/quote

www.google.nl/search?q=herna+verhagen...

Google maar even op haar kleding keuze tijdens afgelopen jaar. Afgezien van feit dat het allemaal designer kleren zijn (op kosten van ons, aangezien ze een zeer vorstelijk salaris ontvangt als dank voor het in elkaar schrompelen van de koers en het bedrijf), zegt deze kleding keuze echt wel wat over haar karakter. Trouwens ik kon de rextreem opvallende ode machtsjurk bij ING nog niet eens zo snel vinden.

Zijn al vele boeken over volgeschreven, dominante narcistische machtsgericht mensen kleden zich vaak ook opvallend. Ze willen iedereen laten zien hoe machtig ze zijn.

Echt, de vergelijking met Nina Brink vind ik helemaal geen slechte. Die had zelfde opvallende (en dure) kleding stijl. Herna heeft alleen de parel ketting niet, maar goed die jurken zijn echt wel duurder dan een parel ketting, en parel ketting is beetje teveel old school geworden.

Ik zie veel liever een gematigde en ondernemende CEO die er niet voor zichzelf zit en parade loopt, maar gewoon schouders eronder. Je zult nooit een ondernemer zien die zijn of haar macht moet halen uit uiterlijke schijn. Of kijk bijv de CEO van beursparels als ASML, DSM ... zijn zeer terughoudend en gematigd.

Maar niet onze modekoningin, nee die geeft fortuin uit aan haar modeshow. Ons fortuin, dat wel.

Zullen we haar vanaf nu Nina Brink gaan noemen?
Lector
1
quote:

BW2017 schreef op 19 mei 2019 om 12:12:


[...]

Omvallen zal Postnl nooit maar dat wist je zelf ook wel.
De politiek zal dan altijd ingrijpen.

Maar ook is het totaal niet aan de orde.


Dit is natuurlijk een hele vreemde reactie door te stellen dat PostNL nooit zal omvallen en dat de overheid dan wel zal ingrijpen. De overheid zal bij een faillissement de postactiviteiten opnieuw moeten aanbesteden en waarom zou een buitenlandse firma dit, onder door de overheid gestelde voorwaarden, niet kunnen uitvoeren ? Ik denk niet dat een buitenlandse partij het zou willen omdat post bezorgen een uitstervende activiteit wordt maar in theorie zouden ze het wel kunnen.
Wat de pakketten betreft kan PostNL wel degelijk failliet gaan, namelijk als ze uit de markt gedrukt worden door concurrenten, iets wat momenteel al gaande is. Waarschijnlijker is dat PostNL, voor het zover is, overgenomen wordt maar ook hier geldt dat het in theorie gewoon mogelijk is.
Beurslieveling van destijds, Imtech kon volgens velen ook niet failliet, want daar waren ze toch veel te groot voor ? Wat gerommel in Polen en Duitsland ging dit "solide" bedrijf echt niet de kop kosten hoor...., de rest is geschiedenis.
Stellen dat dingen niet gaan gebeuren of niet waarschijnlijk zijn is vrij dom als je het mij vraagt. Toen de koers van PostNL op € 4+ stond en er koersdoelen van € 6+ werden afgegeven had ook niemand kunnen bedenken dat de koers naar het huidige niveau zou zakken. Inmiddels hebben we te maken met een nieuwe werkelijkheid en nu is een koers van € 4+ voor de meesten ineens ondenkbaar. Met andere woorden, PostNL kan wel degelijk failliet en daar kan de overheid heel weinig aan doen.
Leefloon
0
quote:

Lector schreef op 19 mei 2019 om 11:55:

Waarom zou je geld betalen om een "concurrent" van de markt te halen als die concurrent vanzelf van de markt verdwijnt door eigen handelen ?

Deze op zichzelf scherpzinnige vraag gaat eraan voorbij dat de postmarkt krimpt, zodat ook de overnemer tijdens de stervensfase van Sandd hard achteruit gaat. Er wordt door een overname van Sandd een vorm van uitstel van executie gekocht, waarvoor dan weliswaar waarschijnlijk teveel betaald zal zijn. Het is niet zo dat als het volume bij een Sandd in 2009 met bijvoorbeeld 14% (tot maximaal 100%) daalt, dat die klanten dan naar het duurdere PostNL gaan.
Leefloon
0
quote:

Lector schreef op 19 mei 2019 om 12:32:

Inmiddels hebben we te maken met een nieuwe werkelijkheid en nu is een koers van € 4+ voor de meesten ineens ondenkbaar. Met andere woorden, PostNL kan wel degelijk failliet en daar kan de overheid heel weinig aan doen.

Zo nieuw is de werkelijkheid van een krimpende postmarkt echt niet, maar dat terzijde. Alleen heeft nog niet iedereen dat volwaardig door. PostNL kan inderdaad failliet, desnoods niet door de krimp maar door een duur ongelukje zoals een buitenlandse overname, maar via de ACM heeft de Nederlandse overheid toch een manier om bijvoorbeeld de postzegel dusdanig in prijs te verhogen dat zeldzame poststukken vanzelf brievenbuspakjes worden. Een faillissement hoeft operationeel niet dramatisch te zijn, wanneer de houder van een gouden aandeel ermee kan instemmen dat de failliete boedel van PostNL N.V. voor een bijna symbolisch bedrag wordt verkocht aan het tijdelijke staatsbedrijf PakketNL B.V. of zo. Het is niet per se nodig dat de overheid de bestaande aandeelhouders van PostNL N.V. komt redden, dus de overheid hoeft daar dan ook weinig aan te doen. Het zal meer gaan om de kritische bezorging van de belangrijke Nederlandse poststukken van het Nederlandse CJIB dan om welke geschikte Nederlandse onderneming die poststukken ergens in Nederland bezorgt.
Lector
0
quote:

Leefloon schreef op 19 mei 2019 om 12:55:


[...]
Zo nieuw is de werkelijkheid van een krimpende postmarkt echt niet, maar dat terzijde. Alleen heeft nog niet iedereen dat volwaardig door. PostNL kan inderdaad failliet, desnoods niet door de krimp maar door een duur ongelukje zoals een buitenlandse overname, maar via de ACM heeft de Nederlandse overheid toch een manier om bijvoorbeeld de postzegel dusdanig in prijs te verhogen dat zeldzame poststukken vanzelf brievenbuspakjes worden. Een faillissement hoeft operationeel niet dramatisch te zijn, wanneer de houder van een gouden aandeel ermee kan instemmen dat de failliete boedel van PostNL N.V. voor een bijna symbolisch bedrag wordt verkocht aan het tijdelijke staatsbedrijf PakketNL B.V. of zo. Het is niet per se nodig dat de overheid de bestaande aandeelhouders van PostNL N.V. komt redden, dus de overheid hoeft daar dan ook weinig aan te doen. Het zal meer gaan om de kritische bezorging van de belangrijke Nederlandse poststukken van het Nederlandse CJIB dan om welke geschikte Nederlandse onderneming die poststukken ergens in Nederland bezorgt.


Met de nieuwe werkelijkheid doelde ik op de koers van het aandeel, niet op de krimpende postmarkt.
Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Chessplayer1992
2
Shorters hebben inderdaad per definitie een short-term strategie, omdat short gaan feitelijk geld kost (lenen van stukken en / of financieren). Ik ben wel benieuwd wat hierachter zit: zorg om een aandelen emissie misschien of om daadwerkelijk faillissement. Het laatste is wel raar, postnl is namelijk winstgevend en heeft een positieve cashflow. Een aandelenemissie lijkt het ook raar: het management is al duidelijk bezig met verwachtingen managen van investeerders voor 2021 (het investeren in de pakket business infrastructuur) - ondanks dat er in dit forum veel kritiek op het management is, verwacht ik wel dat als er een mogelijkheid voor een emissie zou zijn, dat deze toch ook al gedeeld zou zijn. Wel is het eigen vermogen ontzettend laag t.o.v. de balans, en enigszins zorgwekkend. De norm van de schuld maximaal 2x EBITDA vind ik te kort door de bocht, er mag ook best een norm van totale assets (of werkkapitaal) en eigen vermogen zijn. Daarnaast - ondanks dat de 130 mln voor SandD pas in het 3e jaar terug verdiend zou worden (wat ik me wel sterk afvraag) - kan vanuit de operationele cashflow dit prima in 1 a 2 jaar vanuit de UCOI betaald worden. Ook staat in het jaarverslag duidelijk dat er nog een kredietfaciliteit bestaat waar (tijdelijk) aanspraak op kan worden gedaan, zonder dus dat je extern financiering hoeft te zoeken. Waar ik me nog wel zorgen over maak is dat ze verwachten 50 tot 60 miljoen aan synergie voordelen te verwachten, dit lijkt me erg sterk. Immers: de totale volume is 'maar' circa 700 miljoen euro dat van sandd wordt overgenomen. Postnl maakt op de brieven een marge van circa 5% UCOI. Dus dat is hooguit 35 miljoen bij dezelfde marge. Daarnaast moeten er medewerkers geïntegreerd worden (SandD heeft meer medewerkers dan PostNL bij de brieven en lager volume), tegen een CAO waarbij de kosten stijgen. Ook moet logistiek en de verwerking geïntegreerd worden. Daarnaast daalt de omzet - en de marge / UCOI misschien nog wel sterker - met circa 10% per jaar. Kortom, als je in het eerste jaar bezig bent met de integratie en daarna nog de 130 miljoen moet terug verdienen (met de dalende omzet en marge), wordt het een lastig karwei. Zeker als een tegenvaller blijkt en de synergie bijvoorbeeld niet de genoemde 50-60 miljoen is, maar dat het in de richting komt van de huidige marge van postnl (circa 35 miljoen). Zeker met de dalende volumes geen onwerkelijk scenario (denk ik). Dan wordt het een lastig karwei om hier geld aan te verdienen. Maar zolang er geen financieringsprobleem komt moet de (UCOI) groei vanuit de pakketten komen. De marktpositie is hierbij goed, en groeiend. Gisteravond bij bol.com een pakketje besteld, voor 2,50 euro extra wordt hij vanmiddag bezorgd door Postnl. Prima dus. Alle hoop dus gevestigd op de pakketten. En volgens mij kan de waardering van Postnl op basis van enkel de pakketdivisie al tussen de 2,50 en 3 euro zitten. Maar dan moeten er geen gekke investeringsrisico's komen waarbij vragen ontstaan omtrent de financiering ervan ... Het verstandigst is om nu te communiceren dat er 2 jaar op rij maar 1 cent dividend wordt uitgekeerd. Stoppen met dividend is niet verstandig, dan gaan institutionele beleggers weg omdat het dan niet meer binnen het mandaat valt. Onduidelijkheid c.q. onzekerheid over dividend wordt dubbel en dwars in de koers verwerkt, dus dan maar duidelijkheid over het 'slechte' nieuws - zodat je meteen kan bouwen aan het perspectief vanaf 2021. Dan kan er koersherstel komen, omdat de shorters wellicht vertrekken ... Maar het duurt nog wel even vrees ik.
appiehappie
2
Vaak gezien dat het management roadshows e.d. Doet om investeerders te paaien en binnen te lokken met mooie verhalen.. Welke eenmaal ingestapt zijn een koude douche krijgen.. failliet gaan kan zeker..laat aub die Sandd deal niet doorgaan.. weggegooide miljoenen en laat Sandd maar doodbloeden.. veel goedkoper..!
R0ME0
1
Failliet?? Wat een larie met zulke ratios.
Wil niet zeggen dat de aandelenkoers niet verder kan zakken en nog verder onder de fundamenten komen te staan, dat is markt, maar dan door de daling van de koers ineens zulke onzin gaan uitkramen.. ppff.
duiveltje
1
Laat sandd eerst maar met goedgekeurde cijfers komen, over de laatste 2 jaar.
Daarna pas praten over wel of niet overnemen.
taurus86
0
Een Amerikaan zou bij een koers van 60 cent, zich druk gaan maken. Als Nederlanders niet binnen een half uur beet hebben, gaan ze al weer inpakken. De Belgen noemen ons misschien daarom 'angstpoepers' ?
wins
0
Morgen de beurzen rood, PostNL dan vet rood, spanningen in de golf regio’s, foute boel voor onze postdivisie
Dicall69
0
quote:

wins schreef op 19 mei 2019 om 16:46:


Morgen de beurzen rood, PostNL dan vet rood, spanningen in de golf regio’s, foute boel voor onze postdivisie


Wordt tijd dat er een overname komt dan krijgt hier menig iemand een veeg uit de pan, hahaha !!!
wins
0
Lector
0
quote:

wins schreef op 19 mei 2019 om 17:29:


Overname PostNL gaat de politiek tegen houden, PostNL is van staatsbelang


Nou, momenteel is PostNL van geen enkel belang, laat staan staatsbelang.
Rider
0
Lector
0
quote:

Rider schreef op 19 mei 2019 om 18:39:


Snap nog altijd niet dat ze zo een mooi bod van bpost hebben afgeslaan..


Dat had te maken met de aversie van de Nederlandse politici tegen een overname door notabene Belgen. Enkele politici, Henk Kamp voorop, konden het niet verkroppen dat Belgen de macht zouden krijgen. Met een kul argument dat postbezorging van staatsbelang is werden de Belgen opzij gezet, maar feitelijk was het een wedstrijdje ver plassen tussen Nederlanders en Belgen.
Daarbij kwam nog de grootheidswaanzin van Herna Verhagen die inmiddels zo geprezen werd als topvrouw dat ze daadwerkelijk ging geloven in haar eigen kunnen. Denken dat je het op eigen kracht ook wel kunt was een gigantische inschattingsfout gedreven door arrogantie en hoogmoed.
En aangezien hoogmoed voor de val komt, hebben we nu met die val te maken, in ieder geval van de koers.
Bpost komt niet meer terug en als ze dat wel doen dan kopen ze dit stukje aangeschoten wild voor minder dan de helft van het oorspronkelijke bod. Niet omdat het moet, maar omdat het kan en dat doen ze dan met een hele grote glimlach.....
wins
0
DWB Happy
0
quote:

Lector schreef op 19 mei 2019 om 18:27:


[...]

Nou, momenteel is PostNL van geen enkel belang, laat staan staatsbelang.


De grootste werkgever van Nederland, die grootste werkverschaffer/sociale werkplaats voor moeilijk bemiddelbare mensen, met zo'n 40.000 mensen op de pay roll.

Man, de staat is juist de grootste en belangrijkste stakeholder van Postnl, uitkeringen worden uitgespaard, banen leveren belastinginkomsten op, ze profiteren zowel van Postnl als van de werknemers.

Iemand die hier durft te schrijven dat er geen staatsbelang is snapt er werkelijk niks van.

Door toedoen van juist het grote staatsbelang is de overname poging van Bpost afgewend,
synergie zou juist leiden tot minder banen in Nederland, winsten van Postnl zouden afgeroomd worden richting België.
En men wilde absoluut geen politieke Belgische bemoeienis in Nederland!

Herna loopt aan de leiband van de Nederlandse politiek, zij zal in de toekomst de mooiste banen gaan krijgen in de politiek, Minister, Brussel?
5.405 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 ... 267 268 269 270 271 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18-jul-19 15:10
Koers 1,615
Verschil -0,012 (-0,74%)
Hoog 1,620
Laag 1,592
Volume 1.920.076
Volume gemiddeld 4.806.540
Volume gisteren 4.960.430

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
# calculated realtime by Commerzbank & '^' by BNP Paribas, streaming powered by VWD Group