Vierde kwartaal 2019

709 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
salud
0
Over bovenstaand staatje.... als je het zo ziet lijkt het er toch op dat er met behoorlijk wat voorkennis in het aandeel gehandeld wordt af en toe.
Maar is zoals gewoonlijk niet te bewijzen natuurlijk en je mag het niet zeggen maar wel denken.
AudiRS3
0
Weet er iemand om hoeveel geld het zou gaan in de Tennent zaak?
Ik weet dat het contract 120 miljoen was voor Heijmans, en dat ze volges mij 10 miljoen opzij hadden gezet.
Ik hoor dat iedereen bang is voor dit conflict en dat er een grote claim zal komen. Waar is dit op gebaseerd.
Is hier ergens informatie over te vinden?
amice
0
heijmans/tennet
de memorie van eis en van antwoord zullen inmiddels ingediend zijn bij de r.v.a en de arbiters zijn benoemd.
in die memoriies is
te lezen hoe hoog het bedrag is dat tennet claimt.Dus ook bij Heijmans bekend.
amice
0
de minister heeft S Dekker opdracht gegeven "het nut en de noodzaak van het bouwpoject te onderzoeken "
Men zou toch kunnen denken om dat uit te zoeken voor men tot uitvoering van he Zuidas project begint.
HenkdeV
0
quote:

salud schreef op 5 november 2019 11:33:


@HenkdeV: Alstublieft. ... had U natuurlijk zelf ook even op kunnen zoeken.

www.finanzen.nl/aandelen/historisch/h...


Op 15 oktober 2018 is bekend (officieel) gemaakt dat het contract is opgezegd, vanaf die datum heb ik gekeken.
salud
0
@AudiRS3:
Het totale project was 250 miljoen en Heijmans zat daar voor 60% in : 150 miljoen.
De genomen voorziening door Heijmans is 10 miljoen, maar die betreft ook een post "reeds verricht- en niet betaald" werk.
Niet duidelijk is of de schadeclaim die door Tennet gericht is aan de combinatie Heijmans/Europols geheel en al op de schouders van Heijmans neer komt omdat Europols als zodanig juridisch niet meer bestaat.

Dit zei analist Thijs Hollestelle van de ING (=huisbankier Heijmans ? ) er over op 30 oktober 2018:
"Vanwege een verschil van inzicht werd halverwege oktober het contract met Heijmans en Europoles voor The Wintrack II ingetrokken door TenneT. Het betreft een contract voor de bouw van nieuwe hoogspanningsmasten voor Eemshaven-Vierverlaten en Borssele-Rilland. Heijmans was daarbij verantwoordelijk voor de constructie van de funderingen van de masten.

Met de betreffende opdracht was aanvankelijk circa 200 miljoen euro gemoeid, maar dit werd later verhoogd naar 250 miljoen euro.

De partijen zijn nu in gesprek over hoe zij de kwestie financieel zullen afwikkelen. Dit kan behoorlijk slecht uitpakken waarschuwde Hollestelle.

Mocht Heijmans bijvoorbeeld een verlies van 25 miljoen euro moeten nemen op Wintrack II en tevens moet instaan voor partner Europoles als die failliet gaat, dan heeft het verlies aan kasstroom een negatieve impact op de balans. En in dit geval zou de voorziene operationele winst in 2019 zelfs halveren, aldus ING.

Het is volgens Hollestelle dan ook erg belangrijk dat er duidelijkheid komt over de risico’s die het contractverlies met zich meebrengt."

- Diezelfde onduidelijkheid bestaat nu, een jaar later, dus nog steeds.
Er komt eigenlijk geen info over naar buiten en meer als dit weten we niet.
Die onzekerheid blijft tot de arbitrage uitspraak boven het aandeel hangen.
En vandaar dus de lage koers.
AudiRS3
0
quote:

salud schreef op 5 november 2019 14:51:


@AudiRS3:
Het totale project was 250 miljoen en Heijmans zat daar voor 60% in : 150 miljoen.
De genomen voorziening door Heijmans is 10 miljoen, maar die betreft ook een post "reeds verricht- en niet betaald" werk.
Niet duidelijk is of de schadeclaim die door Tennet gericht is aan de combinatie Heijmans/Europols geheel en al op de schouders van Heijmans neer komt omdat Europols als zodanig juridisch niet meer bestaat.

Dit zei analist Thijs Hollestelle van de ING (=huisbankier Heijmans ? ) er over op 30 oktober 2018:
"Vanwege een verschil van inzicht werd halverwege oktober het contract met Heijmans en Europoles voor The Wintrack II ingetrokken door TenneT. Het betreft een contract voor de bouw van nieuwe hoogspanningsmasten voor Eemshaven-Vierverlaten en Borssele-Rilland. Heijmans was daarbij verantwoordelijk voor de constructie van de funderingen van de masten.

Met de betreffende opdracht was aanvankelijk circa 200 miljoen euro gemoeid, maar dit werd later verhoogd naar 250 miljoen euro.

De partijen zijn nu in gesprek over hoe zij de kwestie financieel zullen afwikkelen. Dit kan behoorlijk slecht uitpakken waarschuwde Hollestelle.

Mocht Heijmans bijvoorbeeld een verlies van 25 miljoen euro moeten nemen op Wintrack II en tevens moet instaan voor partner Europoles als die failliet gaat, dan heeft het verlies aan kasstroom een negatieve impact op de balans. En in dit geval zou de voorziene operationele winst in 2019 zelfs halveren, aldus ING.

Het is volgens Hollestelle dan ook erg belangrijk dat er duidelijkheid komt over de risico’s die het contractverlies met zich meebrengt."

- Diezelfde onduidelijkheid bestaat nu, een jaar later, dus nog steeds.
Er komt eigenlijk geen info over naar buiten en meer als dit weten we niet.
Die onzekerheid blijft tot de arbitrage uitspraak boven het aandeel hangen.
En vandaar dus de lage koers.



Hoe kan het bedrijf dan zon positieve Q3 update geven en der geen woord aan besteden? De bedragen die hier zijn genoemd zijn meerdere keren de netto winst per jaar.
salud
0
@amice 13.40uur:
Vanaf het moment van het ontstaan van het plan tot het begin van de daadwerkelijke uitvoering verlopen er vele jaren. En ook tijdens die uitvoering komen er zaken aan het licht die anders moeten. De politiek heeft daar de volgende term voor bedacht: "Met de huidige inzichten en de kennis van nu zouden we toen ..... "
De rest kan je er zelf wel bij verzinnen.

AudiRS3
0
Zijn der algoritmes bezig ofzo. Hoe kan het aandeel binnen een paar minuten dumpen naar 7.26 en weer terug 7.47?
salud
0
@AudiRS3 15.00uur:
Dat kan omdat Heijmans er vanuit gaat dat ze in hun recht staan en de arbitrage winnen. Ze kunnen niet anders in dit stadium want ze kunnen nu natuurlijk zelf geen enkele fout of misser toegeven.
De aandeelhouders moeten het verhaal er zelf bij verzinnen en voldoende info zien te krijgen over het bedrijf.
Daar is bijvoorbeeld dit forum voor.
En ook voor de gezelligheid? :)
AudiRS3
0
Okay bedankt voor de uitleg.
Ja voor zover ik het kan inschatten lijkt het me ook dat ze in hun recht staan.
amice
1
ik hoop natuurlijk ook dat heijmans het gelijk aan zijn zijde heeft. Maar ik kan geen inschatting maken omdat ik het contract niet ken. Gezien de reservering van 10 miljoen verwacht ik dat de vordering op heijmans een veelvoud is van 10 miljoen als heijmans enkel maar bekend zou maken hoeveel de (betwiste) vordering bedraagt, dan zouden we weten wat de max. strop zou kunnen zijn
buf
0
31-10-2019 7.25 (laagste slotkoers in ruim 2 jaar)
01-11-2019 7.41
04-11-2019 7.48
05-11-2019 7.53

Toch weer wat hoger.
lokeend
0
quote:

AudiRS3 schreef op 5 november 2019 15:01:


Zijn der algoritmes bezig ofzo. Hoe kan het aandeel binnen een paar minuten dumpen naar 7.26 en weer terug 7.47?


Is dit niet een belangrijke stoploss ophalen ?
voda
0
PERSBERICHT: Heijmans krijgt voorlopige gunning Schiphol voor verdubbeling rijbaanstelsel Quebec

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Heijmans
7,53 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam


Heijmans heeft de voorlopige gunning ontvangen van Schiphol voor de
verdubbeling van rijbaanstelsel Quebec. Het gaat om een Design &
Construct-opdracht met een contractwaarde van bijna EUR50 miljoen.

Het rijbaanstelsel Quebec ligt aan de zuidkant van Schiphol Centrum
tussen de Kaag- en Zwanenburgbaan. Op dit stuk moeten taxiënde
vliegtuigen het nu nog doen met één taxibaan. Met de extra
rijbaan wil Schiphol de veiligheid verhogen, wachttijden voor
taxiënde vliegtuigen reduceren en de situatie voor de
luchtverkeersleiding eenvoudiger maken.

Viaduct

Voor de verdubbeling van het rijbaanstelsel zal Heijmans een nieuw
viaduct aanleggen. Dit viaduct heeft een lengte van 250 meter en is 60
meter breed en overspant de snelweg A4. Naar verwachting wordt het
project eind november definitief gegund.

Over Heijmans

Heijmans is een beursgenoteerde onderneming die activiteiten in vastgoed,
bouw & techniek en infra combineert in de werkgebieden Wonen, Werken en
Verbinden. Door te sturen op voortdurende kwaliteitsverbetering,
innovatie en integraliteit realiseren we toegevoegde waarde voor onze
klanten. Heijmans realiseert projecten voor woonconsumenten, bedrijven
en overheden en bouwt samen met hen aan de ruimtelijke contouren van
morgen. Voor meer informatie, kijk op
www.globenewswire.com/Tracker?data=zB...
www.heijmans.nl.

Voor meer informatie / niet voor publicatie:

Pers

Franc de Korte

Communicatie

+31 73 543 52 17

www.globenewswire.com/Tracker?data=eD...
fkorte@heijmans.nl

Analisten

Guido Peters

Investor Relations

+ 31 73 543 52 17

gpeters@heijmans.nl

Bijlage

-- Persbericht
ml-eu.globenewswire.com/Resource/Down...


(END) Dow Jones Newswires
voda
0
'Schiphol welkome klus voor Heijmans'

Gepubliceerd op 6 nov 2019 om 09:54 | Views: 93

Heijmans 09:42
7,62 +0,09 (+1,20%)

AMSTERDAM (AFN) - Bouwbedrijf Heijmans zou met de Schipholopdracht een welkome klus binnenslepen, maar voor nu betekent dat niet dat er vuurwerk te verwachten valt. Dat meldden kenners van KBC Securities. De opdracht met een waarde van bijna 50 miljoen euro is vooral goed nieuws met betrekking tot de orderportefeuille van de Infra-divisie van de bouwer.

Heijmans maakte bekend dat het op het punt staat een nieuwe opdracht voor de verdubbeling van een rijbaan op vliegveld Schiphol binnen te halen. De bouwer zal voor de uitbreiding van de rijbaan Quebec op Schiphol een viaduct aanleggen dat de snelweg A4 overspant. Eind november maakt Schiphol naar verwachting de definitieve gunning bekend.

KBC wijst er op dat bij Heijmans eind volgend jaar een aanzienlijk deel van de lopende infra-projecten afloopt. Verder worden mede door de onzekerheid over stikstof en PFAS minder nieuwe opdrachten vergund. Daarmee is het binnenhalen van nieuwe opdrachten van wezenlijk belang. De bankanalisten wijzen er op dat in de komende weken het resultaat van de aanbesteding voor de N3 wordt verwacht. Met de aanpak van de provinciale weg is ook een bedrag van circa 50 miljoen euro gemoeid.

KBC tornde niet aan zijn accumulate-advies voor Heijmans met een koersdoel van 9,50 euro. Het aandeel noteerde omstreeks 09.40 uur 1,2 procent hoger op 7,62 euro.
Japio_
0
quote:

salud schreef op 5 november 2019 14:51:


@AudiRS3:
Het totale project was 250 miljoen en Heijmans zat daar voor 60% in : 150 miljoen.
De genomen voorziening door Heijmans is 10 miljoen, maar die betreft ook een post "reeds verricht- en niet betaald" werk.
Niet duidelijk is of de schadeclaim die door Tennet gericht is aan de combinatie Heijmans/Europols geheel en al op de schouders van Heijmans neer komt omdat Europols als zodanig juridisch niet meer bestaat.

Dit zei analist Thijs Hollestelle van de ING (=huisbankier Heijmans ? ) er over op 30 oktober 2018:
"Vanwege een verschil van inzicht werd halverwege oktober het contract met Heijmans en Europoles voor The Wintrack II ingetrokken door TenneT. Het betreft een contract voor de bouw van nieuwe hoogspanningsmasten voor Eemshaven-Vierverlaten en Borssele-Rilland. Heijmans was daarbij verantwoordelijk voor de constructie van de funderingen van de masten.

Met de betreffende opdracht was aanvankelijk circa 200 miljoen euro gemoeid, maar dit werd later verhoogd naar 250 miljoen euro.

De partijen zijn nu in gesprek over hoe zij de kwestie financieel zullen afwikkelen. Dit kan behoorlijk slecht uitpakken waarschuwde Hollestelle.

Mocht Heijmans bijvoorbeeld een verlies van 25 miljoen euro moeten nemen op Wintrack II en tevens moet instaan voor partner Europoles als die failliet gaat, dan heeft het verlies aan kasstroom een negatieve impact op de balans. En in dit geval zou de voorziene operationele winst in 2019 zelfs halveren, aldus ING.

Het is volgens Hollestelle dan ook erg belangrijk dat er duidelijkheid komt over de risico’s die het contractverlies met zich meebrengt."

- Diezelfde onduidelijkheid bestaat nu, een jaar later, dus nog steeds.
Er komt eigenlijk geen info over naar buiten en meer als dit weten we niet.
Die onzekerheid blijft tot de arbitrage uitspraak boven het aandeel hangen.
En vandaar dus de lage koers.



Er was initieel een probleem met de producent van de palen en niet met de aannemer van de funderingen. Door het gehele project stop te zetten lijkt mij dat TenneT zelf ook verantwoordelijk is geworden voor een deel van de vertragingen.
Doorgaan en een oplossing zoeken voor de palen was m.i. geen eenvoudige, maar wel de meest efficiënte oplossing geweest.
buf
0
31-10-2019 7.25 (laagste slotkoers in ruim 2 jaar)
01-11-2019 7.41
04-11-2019 7.48
05-11-2019 7.53
06-11-2019 7,61

Toch wel hoopgevend.
salud
0
@buf: Leuk dat je positief blijft :), maar wat zijn je verwachtingen ... eurootje of 5 er bij eind dit jaar?
709 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22 mei 2020 17:35
Koers 6,360
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 6,450
Laag 6,260
Volume 65.551
Volume gemiddeld 234.873
Volume gisteren 65.551

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: VWD Group