AMG - November 2019

1.341 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 64 65 66 67 68 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
marathon 11
0
S &P moet gewoon wat shortende partijen uit de ellende helpen blijkbaar. 18% short zijn toch nog steeds bijna 5.5 miljoen aandelen die gecoverd moeten worden. Altice is bijna 400% gestegen omdat ze wat schulden hebben afgelost maar nog steeds op een enorme berg schuld zitten. Dit zijn gewoon bedrijven die blijkbaar op verzoek en waarschijnlijk ook tegen betaling signalen aan de markt afgeven om een bepaalde richting uit te gaan.
Kaspersky
0
@marathon 11: daar heb je gelijk in. Er is te veel positief nieuws en AMG staat nu op het moment om opwaarts uit te breken. Op welke manier kunnen shorters dit afremmem?
Bijvoorbeeld door op €23,50 een verkoop te doen en de koers te drukken naar €23,02 zodat er niet veel mensen inhoudelijk naar kijken.

Dan bellen ze even S&P op (de shorters komen uit Amerika en Engeland) om even een nieuwsbericht in de markt te sturen om de koers naar beneden te manipuleren, zodat ze nog op tijd uit kunnen stappen. Ze hebben een hekel aan verlies.
Kaspersky
0
If you guys want me not to tell shareholders the truth about the potential of AMG you can bribe me for €4000. It's a bargain, guys :)

Email: qwertynederlandbv@gmail.com
moneypocket
0
quote:

marathon 11 schreef op 24 november 2019 11:38:


S &P moet gewoon wat shortende partijen uit de ellende helpen blijkbaar. 18% short zijn toch nog steeds bijna 5.5 miljoen aandelen die gecoverd moeten worden. Altice is bijna 400% gestegen omdat ze wat schulden hebben afgelost maar nog steeds op een enorme berg schuld zitten. Dit zijn gewoon bedrijven die blijkbaar op verzoek en waarschijnlijk ook tegen betaling signalen aan de markt afgeven om een bepaalde richting uit te gaan.


Marathon; volledig eens met jouw betoog! De uitspraak dat de beurs altijd gelijk heeft klopt alleen indien iedere partij op een eerlijke manier handel bedrijft. Ik vind het heel bijzonder dat juist vrijdagavond dat bericht even de ether in wordt geslingerd; iedere geinteresseerde in AMG wist al lang van de hoed en de rand en desondanks moet S&P dit bericht juist nu de ether inslingeren. Dat mijn broker mij belde of ik mijn stukken wilde uitlenen tegen een flink rentepercentage zegt mij genoeg. Natuurlijk zit een Hound en die andere shortrakkers normaliter nat gezien de vooruitzichten en de positieve nieuwsberichten van de afgelopen tijd. Aangezien de shortende partijen heel graag de stukken wil teruggeven aan de uitlener zonder verlies probeert men op allerhande manieren de koers naar beneden te dirigeren. Als je ziet dat de huidige koers al lager is dan de koers voordat de Shell deal en overname VS bedrijf bekend werd gemaakt is het een duidelijke zaak.
Kaspersky
0
Zal dit een positief effect hebben op AMG?

Germany to invest €58 billion in electric, autonomous cars
Een toeval dat AMG investeert in het leveren voor deze markt; of geen toeval?

Bron: www.google.com/amp/s/amp.dw.com/en/ge...
Kaspersky
0
Even in de agenda zetten jongens:
MAY 6, 2020 ANNUAL GENERAL MEETING, 13:00 CEST – AMSTERDAM, THE NETHERLANDS
Komen jullie ook?
Kaspersky
0
Tesla’s Berlin plant sets up ‘duel’ with German carmakers
Bron: www.ft.com/content/3a793902-0787-11ea...

Door al die activiteiten in Duitsland binnenkort is het mogelijk dat een van de producenten een acquisitie doet op AMG om de supply chain veilig te stellen.
FluitendeVogels
2
@Kaspersky: ik waardeer je begaandheid bij AMG en je geloof in de toekomst voor het bedrijf.

Ik mis echter 1 dingetje, het inzicht bij jezelf dat de dingen die je aandraagt hoogst speculatief zijn.

Het klopt dat alle signalen op groen lijken te staan bij AMG. Maar uiteindelijk bepaalt de markt wat er gebeurt. En helaas speelt de reputatie van AMG ook een rol daarin. Veel mensen hebben heel veel geld verloren en dat heeft het vertrouwen in het bedrijf geschaad. De laatste tijd is het iets rustiger, maar ik herinner me nog de posts die ik hier las de afgelopen 6 maanden. Het heeft ook veel leed veroorzaakt.

Verder zijn de vooruitzichten op de LT goed, maar ze moeten ook nog eerst waargemaakt worden, voordat ze direct bijdragen gaat nog wel een paar jaar duren in mijn ogen. Ook de deal met Glencore zal niet een heel heftig effect hebben zolang de grondstofprijzen laag zijn. Wel neemt het voorraadrisico hierdoor af, dus geen afboekingen meer in de toekomst (heeft AMG nu bij de laatste afboeking in Q3 heel haar voorraad afgeboekt? Of hadden ze nog voorraad in de boeken staan die nu met verlies aan Glencore is overgedragen en krijgen we toch nog een staartje afboeking in Q4? Dat weet ik even niet), maar dat betekent niet dat AMG nu opeens meer gaat krijgen voor haar productie, ze loopt nu alleen het voorraadrisico niet meer (en hoeft de markt niet op om te verkopen). Vraag blijft wel welke concessie AMG hiervoor heeft moeten doen. We hebben geen inzicht in het contract en weten dus niet hoe dit uiteindelijk de resultaten werkelijk gaat beinvloeden.

De overname zal een beperkte bijdrage leveren op de KT, voordat we daar de werkelijke potentie van gaan zien duurt ook nog wel wat jaren denk ik.

Verder gaan al de plannen flink wat investeringen kosten. Wat hebben ze betaald voor de overname? Hoe gaan ze alle nieuwe fabrieken financieren? Ze hebben dit jaar al 300mln opgehaald voor Ohio2, maar om de rest te financieren en de overname te betalen, etc, dan moet er nog flink wat bij. Waar komt dat vandaan? (Zelfs een emissie sluit ik niet uit op den duur, om zo de kredietwaardigheid te verbeteren, dan is het aandeleninkoopprogramma mogelijk toch een beetje een sprong van een kat in het nauw gebleken).

Ja, AMG zet vol in op metalen die voor de auto-industrie van belang zijn in de toekomst, ook de nabije toekomst. Maar AMG is niet de enige speler in deze markt.

Het nu niet afsplitsen van AMG-T haalt ook fantasie uit het aandeel, en een reden voor meer korte- en middellange termijn beleggers om in te stappen.

Minder fundamenteel is de situatie op de markt, en dan vooral het shorterspercentage. Dit is inderdaad iets afgenomen, maar is nog steeds absurd hoog. Dat deze ooit moeten gaan afbouwen is een feit, maar in mijn ogen is Hound hierin het werkelijke signaal. Zodra zij gaan bewegen gaat er werkelijk iets gebeuren.

Komt daarbij de globale stand van zaken. Deze is momenteel gewoon nog niet echt stabiel, ondanks dat er wel iets van lichtpuntjes verschijnen in de handelsdeal, vraag is dan of er eigenlijk niet al voldoende schade is aangericht dat we daarvan de effecten gewoon nog gaan voelen de komende 2 jaar. De groei neemt af, er is nog niet echt sprake van krimp, het is in mijn ogen een dubbeltje op z’n kant. Komt er een deal net op tijd om het tij te keren? Of gaan we wel een periode van krimp in.

Aansluitend op dit laatste punt, er zit nu heel veel geld in de markt, geld dat anders op spaarrekeningen stond. Mensen willen wel rendement, maar ook zekerheid. Door de lage/negatieve rente neemt men nu wellicht even meer risico om toch rendement te behalen. Maar dit is in mijn ogen redelijk los/twijfelend geld. Dit kan zomaar 5-10% van de markt zijn. Wanneer er meer negatieve berichten komen, een deal niet doorgaat, etc., dan zal dit geld zich mogelijk sneller terugtrekken uit de markt. En van een koude kermis thuis gekomen niet snel terugkeren. Dit kan dan een kleine crisis ingang zetten waardoor velen in een verkoopstemming komen. Particulieren hebben geld verloren en zijn dan minder geneigd om geld uit te geven, laat staan te investeren, wantrouwen naar de markt, etc. Dat helpt dan om de boel in een recessie te drukken. Maar zoals gezegd, het is een dubbeltje op z’n kant volgens mij.

TA’s betreffende AMG hebben ons I het verleden ook al wel eens flink op het verkeerde been gezet. Daar zou ik me niet te veel op blindstaren.

Er lijkt in mijn ogen dan nog 1 werkelijke optie om op de KT echt een stijgende beurskoers te gaan zien, en dat is een overname. Een partij die zorgdraagt voor de financiering van de projecten en een lange adem heeft. Want hoe lang is de adem van AMG zelfstandig wanneer al deze projecten gefinancierd moeten worden en de grondstofprijzen laag blijven? De stijging van de grondstofprijzen, die wordt nu al lange tijd voorzien, maar blijkt maar niet te komen. Hoe ga je daarmee om als belegger? En zo’n overname, met alle nu net afgesloten contracten en samenwerkingen, is deze dan nog eenvoudig te realiseren? Kunnen strijdig zijn met de belangen van mogelijke geïnteresseerde partijen. E.e.a. is in ieder geval een stuk complexer geworden.

In mijn ogen blijft AMG op de KT en ML termijn een zeer speculatief. Kans op echte koersstijging moet in mij ogen uit de hoek komen van een partner of overname. Geleidelijke stijging zak op basis van de concreet behaalde resultaten plaats moeten vinden. En ik voorzie voor Q4 nog niet echt zonneschijn helaas. En de financiering van de projecten zal in de komende jaren ook gaan drukken op de resultaten. De shorters blijven gewoon zitten (top van 24%, nu iets van 18%, beide is gewoon nog extreem hoog, en ik zie daar niet echt paniek ontstaan nog). EEn short squeeze zal alleen plaatsvinden bij een overnamebod, en zelfs dan hebben shorters voldoende middelen om dan hun verlies te nemen zonder de koers al te heftig op te stuwen. Kopen dan gewoon onderhands pakketten aandelen van grootaandeelhouders voor enkele euro’s boven de prijs van het bod bijvoorbeeld.

AMG is mooi om in portefeuille te hebben, beperkt, voor de LT. Of de koers momenteel een goed instapmoment is blijft onduidelijk voor mij. Gaat het mis in de wereld dan zal AMG nog een flinke tik kunnen krijgen, en dan moet je lange adem hebben. Stabiliseert het in de wereld, dan zie ik een stijging richting de 30 euro als mogelijkheid het komende jaar. Maar dat zal gestaag gaan.

Ik heb vrijdag mijn positie met een klein winstje weer verkocht. Relatief snel na aankoop. Ik voorzie dat de Q4-cijfers nog een trigger naar beneden gaan geven. En ik zit liever LT in andere fondsen die niet zoveel luizen in de pels hebben. En mocht ik het mis hebben, dan mis ik wat rendement. Dat is niet erg in mijn ogen. Maar al te enthousiast in AMG stappen nu lijkt mij een te groot risico met zich meedragen. Koop je nu als aanvulling op je pensioen over 10-20 jaar, dan kan je best instappen, en dan ook werkelijk niet meer naar kijken. Heb je het geld mogelijk nodig binnen enkele jaren, dan goed de risico’s afwegen en weten dat het ook nog flink naar beneden kan tijdelijk.

Het blijft een vreemd aandeel in mijn beleving....
richku
0
quote:

FluitendeVogels schreef op 24 november 2019 13:55:


@Kaspersky: ik waardeer je begaandheid bij AMG en je geloof in de toekomst voor het bedrijf.

Ik mis echter 1 dingetje, het inzicht bij jezelf dat de dingen die je aandraagt hoogst speculatief zijn.

Het klopt dat alle signalen op groen lijken te staan bij AMG. Maar uiteindelijk bepaalt de markt wat er gebeurt. En helaas speelt de reputatie van AMG ook een rol daarin. Veel mensen hebben heel veel geld verloren en dat heeft het vertrouwen in het bedrijf geschaad. De laatste tijd is het iets rustiger, maar ik herinner me nog de posts die ik hier las de afgelopen 6 maanden. Het heeft ook veel leed veroorzaakt.

Verder zijn de vooruitzichten op de LT goed, maar ze moeten ook nog eerst waargemaakt worden, voordat ze direct bijdragen gaat nog wel een paar jaar duren in mijn ogen. Ook de deal met Glencore zal niet een heel heftig effect hebben zolang de grondstofprijzen laag zijn. Wel neemt het voorraadrisico hierdoor af, dus geen afboekingen meer in de toekomst (heeft AMG nu bij de laatste afboeking in Q3 heel haar voorraad afgeboekt? Of hadden ze nog voorraad in de boeken staan die nu met verlies aan Glencore is overgedragen en krijgen we toch nog een staartje afboeking in Q4? Dat weet ik even niet), maar dat betekent niet dat AMG nu opeens meer gaat krijgen voor haar productie, ze loopt nu alleen het voorraadrisico niet meer (en hoeft de markt niet op om te verkopen). Vraag blijft wel welke concessie AMG hiervoor heeft moeten doen. We hebben geen inzicht in het contract en weten dus niet hoe dit uiteindelijk de resultaten werkelijk gaat beinvloeden.

De overname zal een beperkte bijdrage leveren op de KT, voordat we daar de werkelijke potentie van gaan zien duurt ook nog wel wat jaren denk ik.

Verder gaan al de plannen flink wat investeringen kosten. Wat hebben ze betaald voor de overname? Hoe gaan ze alle nieuwe fabrieken financieren? Ze hebben dit jaar al 300mln opgehaald voor Ohio2, maar om de rest te financieren en de overname te betalen, etc, dan moet er nog flink wat bij. Waar komt dat vandaan? (Zelfs een emissie sluit ik niet uit op den duur, om zo de kredietwaardigheid te verbeteren, dan is het aandeleninkoopprogramma mogelijk toch een beetje een sprong van een kat in het nauw gebleken).

Ja, AMG zet vol in op metalen die voor de auto-industrie van belang zijn in de toekomst, ook de nabije toekomst. Maar AMG is niet de enige speler in deze markt.

Het nu niet afsplitsen van AMG-T haalt ook fantasie uit het aandeel, en een reden voor meer korte- en middellange termijn beleggers om in te stappen.

Minder fundamenteel is de situatie op de markt, en dan vooral het shorterspercentage. Dit is inderdaad iets afgenomen, maar is nog steeds absurd hoog. Dat deze ooit moeten gaan afbouwen is een feit, maar in mijn ogen is Hound hierin het werkelijke signaal. Zodra zij gaan bewegen gaat er werkelijk iets gebeuren.

Komt daarbij de globale stand van zaken. Deze is momenteel gewoon nog niet echt stabiel, ondanks dat er wel iets van lichtpuntjes verschijnen in de handelsdeal, vraag is dan of er eigenlijk niet al voldoende schade is aangericht dat we daarvan de effecten gewoon nog gaan voelen de komende 2 jaar. De groei neemt af, er is nog niet echt sprake van krimp, het is in mijn ogen een dubbeltje op z’n kant. Komt er een deal net op tijd om het tij te keren? Of gaan we wel een periode van krimp in.

Aansluitend op dit laatste punt, er zit nu heel veel geld in de markt, geld dat anders op spaarrekeningen stond. Mensen willen wel rendement, maar ook zekerheid. Door de lage/negatieve rente neemt men nu wellicht even meer risico om toch rendement te behalen. Maar dit is in mijn ogen redelijk los/twijfelend geld. Dit kan zomaar 5-10% van de markt zijn. Wanneer er meer negatieve berichten komen, een deal niet doorgaat, etc., dan zal dit geld zich mogelijk sneller terugtrekken uit de markt. En van een koude kermis thuis gekomen niet snel terugkeren. Dit kan dan een kleine crisis ingang zetten waardoor velen in een verkoopstemming komen. Particulieren hebben geld verloren en zijn dan minder geneigd om geld uit te geven, laat staan te investeren, wantrouwen naar de markt, etc. Dat helpt dan om de boel in een recessie te drukken. Maar zoals gezegd, het is een dubbeltje op z’n kant volgens mij.

TA’s betreffende AMG hebben ons I het verleden ook al wel eens flink op het verkeerde been gezet. Daar zou ik me niet te veel op blindstaren.

Er lijkt in mijn ogen dan nog 1 werkelijke optie om op de KT echt een stijgende beurskoers te gaan zien, en dat is een overname. Een partij die zorgdraagt voor de financiering van de projecten en een lange adem heeft. Want hoe lang is de adem van AMG zelfstandig wanneer al deze projecten gefinancierd moeten worden en de grondstofprijzen laag blijven? De stijging van de grondstofprijzen, die wordt nu al lange tijd voorzien, maar blijkt maar niet te komen. Hoe ga je daarmee om als belegger? En zo’n overname, met alle nu net afgesloten contracten en samenwerkingen, is deze dan nog eenvoudig te realiseren? Kunnen strijdig zijn met de belangen van mogelijke geïnteresseerde partijen. E.e.a. is in ieder geval een stuk complexer geworden.

In mijn ogen blijft AMG op de KT en ML termijn een zeer speculatief. Kans op echte koersstijging moet in mij ogen uit de hoek komen van een partner of overname. Geleidelijke stijging zak op basis van de concreet behaalde resultaten plaats moeten vinden. En ik voorzie voor Q4 nog niet echt zonneschijn helaas. En de financiering van de projecten zal in de komende jaren ook gaan drukken op de resultaten. De shorters blijven gewoon zitten (top van 24%, nu iets van 18%, beide is gewoon nog extreem hoog, en ik zie daar niet echt paniek ontstaan nog). EEn short squeeze zal alleen plaatsvinden bij een overnamebod, en zelfs dan hebben shorters voldoende middelen om dan hun verlies te nemen zonder de koers al te heftig op te stuwen. Kopen dan gewoon onderhands pakketten aandelen van grootaandeelhouders voor enkele euro’s boven de prijs van het bod bijvoorbeeld.

AMG is mooi om in portefeuille te hebben, beperkt, voor de LT. Of de koers momenteel een goed instapmoment is blijft onduidelijk voor mij. Gaat het mis in de wereld dan zal AMG nog een flinke tik kunnen krijgen, en dan moet je lange adem hebben. Stabiliseert het in de wereld, dan zie ik een stijging richting de 30 euro als mogelijkheid het komende jaar. Maar dat zal gestaag gaan.

Ik heb vrijdag mijn positie met een klein winstje weer verkocht. Relatief snel na aankoop. Ik voorzie dat de Q4-cijfers nog een trigger naar beneden gaan geven. En ik zit liever LT in andere fondsen die niet zoveel luizen in de pels hebben. En mocht ik het mis hebben, dan mis ik wat rendement. Dat is niet erg in mijn ogen. Maar al te enthousiast in AMG stappen nu lijkt mij een te groot risico met zich meedragen. Koop je nu als aanvulling op je pensioen over 10-20 jaar, dan kan je best instappen, en dan ook werkelijk niet meer naar kijken. Heb je het geld mogelijk nodig binnen enkele jaren, dan goed de risico’s afwegen en weten dat het ook nog flink naar beneden kan tijdelijk.

Het blijft een vreemd aandeel in mijn beleving....
FluitendeVogels
1
quote:

richku schreef op 24 november 2019 14:27:


Samenvatting Graag!!


Samenvatting: Voorzichtigheid geboden.

Voor one liners moet je helaas niet bij mij zijn. Zaken in de wereld zijn vaak nu eenmaal niet zo eenvoudig. Onderbouwing en afweging is van belang.
Jezzaa
1
quote:

richku schreef op 24 november 2019 14:27:


Samenvatting Graag!!

Of je neemt de tijd om het te lezen.
moneypocket
4
quote:

richku schreef op 24 november 2019 14:27:


[...]


Fluitende Vogels, duidelijke uiteenzetting van jouw visie aangaande AMG.

Wel zou ik graag hierop willen reageren;
1. Waarom werkt Shell samen met AMG, en heeft men zelfs een overeenkomst getekend? Indien AMG geen stabiliteit vertoond, had men dit niet gedaan! Je spreekt zelf over concurrenten. Waarom dan toch AMG?
2. Onderzoek recycling fabriek in Saoedi Arabie; waarom combinatie Shell/ SAIG/ AMG ? Wederom..waarom geen concullega van AMG, die hierin mogelijk gaat participeren?
3. Lithiumhydroxide fabriek in Duitsland; BASF, en ook de Duitse autobouwers zijn hier zeer bij gebaat. Immers..niet meer afhankelijk van de Chinezen. Hier komt ook een flinke bulk subsidie bij om de hoek kijken.

Dat S&P nu achteraf (en dat is zooo gemakkelijk praten) met deze info komt is voor mij een raadsel; waarschijnlijk, zoals Marathon al beschreef, zullen de shortende partijen druk op S&P hebben gezet.

Dat de outlook van AMG vooral afhankelijk is van de gerealiseerde projecten, zoals in de berichtgeving is aangegeven, is duidelijk. Dat AMG betrokken wordt bij de realisatie ervan geeft wel aan dat men vertrouwen heeft in AMG. Natuurlijk begrijp ik ook dat de shortende partijen het liefst de koers zien dalen tot onder de 20 euro vanwege het verdienmodel en het terugkopen van de geleende stukken. Maar laten we dit beursgenoteerde fonds niet zomaar onder het tapijt schuiven onder het motto dat men niet kredietwaardig is. De technologie qua verwerking van de catalysts is niet gemakkelijk en de samenwerkende partners hebben er wel vertrouwen in.

Dat er plots een BASF, duitse autobouwer of...en daar denk ik aan...een Chineze partij de AMG toko zal overnemen op deze Aldi koers zal mij niet verbazen. Daarnaast zullen er partijen straks graag een belang willen opbouwen in dit fonds.

Zelf zit ik momenteel met een flink belang in AMG en mijn vertouwen in dit beursgenoteerde bedrijf is bovengemiddeld.
moneypocket
1
Als aanvulling...Stel dat het zoo slecht zou gaan met de kredietwaardigheid qua AMG dan is het voor Shell, BasF, de Duitse autobouwers en bovenal de Saoedische investeringsmaatschappij een tik aan het oor om AMG over te nemen.

Dat men heeft afgeschreven op de voorraad Vanadium vanwege de speculatieve insteek van Heinz heeft inderdaad verkeerd uitgepakt. Nu de Vanadium prijs zich herpakt en gaat uitbodemen icm de Glencore deal schijnt er volgens mij hierin een einde aan de Vanadium prijs afhankelijkheid. Hoogstens tijdens de verwerking ervan ( 1 maand)
FluitendeVogels
0
quote:

moneypocket schreef op 24 november 2019 16:23:


[...]

Fluitende Vogels, duidelijke uiteenzetting van jouw visie aangaande AMG.

Wel zou ik graag hierop willen reageren;
1. Waarom werkt Shell samen met AMG, en heeft men zelfs een overeenkomst getekend? Indien AMG geen stabiliteit vertoond, had men dit niet gedaan! Je spreekt zelf over concurrenten. Waarom dan toch AMG?
2. Onderzoek recycling fabriek in Saoedi Arabie; waarom combinatie Shell/ SAIG/ AMG ? Wederom..waarom geen concullega van AMG, die hierin mogelijk gaat participeren?
3. Lithiumhydroxide fabriek in Duitsland; BASF, en ook de Duitse autobouwers zijn hier zeer bij gebaat. Immers..niet meer afhankelijk van de Chinezen. Hier komt ook een flinke bulk subsidie bij om de hoek kijken.

Dat S&P nu achteraf (en dat is zooo gemakkelijk praten) met deze info komt is voor mij een raadsel; waarschijnlijk, zoals Marathon al beschreef, zullen de shortende partijen druk op S&P hebben gezet.

Dat de outlook van AMG vooral afhankelijk is van de gerealiseerde projecten, zoals in de berichtgeving is aangegeven, is duidelijk. Dat AMG betrokken wordt bij de realisatie ervan geeft wel aan dat men vertrouwen heeft in AMG. Natuurlijk begrijp ik ook dat de shortende partijen het liefst de koers zien dalen tot onder de 20 euro vanwege het verdienmodel en het terugkopen van de geleende stukken. Maar laten we dit beursgenoteerde fonds niet zomaar onder het tapijt schuiven onder het motto dat men niet kredietwaardig is. De technologie qua verwerking van de catalysts is niet gemakkelijk en de samenwerkende partners hebben er wel vertrouwen in.

Dat er plots een BASF, duitse autobouwer of...en daar denk ik aan...een Chineze partij de AMG toko zal overnemen op deze Aldi koers zal mij niet verbazen. Daarnaast zullen er partijen straks graag een belang willen opbouwen in dit fonds.

Zelf zit ik momenteel met een flink belang in AMG en mijn vertouwen in dit beursgenoteerde bedrijf is bovengemiddeld.


Dank voor je aanscherpende vragen.
1. Shell heeft denk ik een visie van 10+ jaar in verband met deze samenwerking en loopt geen koersrisico. Dus of de koers over een jaar op 15 staat omdat de economie is ingestort maakt Shell weinig uit. Mogelijk heeft AMG met Shell een financieringsafspraak gemaakt, dat weet ik niet, maar de financiering gaat wel op de resultaten drukken zolang er nog geen inkomsten uit voortkomen. Dat is voor de KT een risico, LT minder, zoals ik al aangaf.
2. Hier heb ik geen antwoord op, mogelijk is AMG gewoon een goede partij met de juiste techniek en de wil een dergelijk project aan te gaan. Ook hier hebben de partners geen belang bij de koers van AMG. Als AMG de komende jaren onder de lijn mindere resultaten laat zien maar over 5-10 jaar wel de boel geregeld heeft, zal het die partners weinig kunnen schelen. En anders kopen ze herbeleggen van AMG gewoon uit.
3. Klopt, ik zeg ook niet dat AMG een slecht bedrijf is en heb ook vertrouwen in hun toekomst. Maar KT zijn er wel de nodige risico’s. Wanneer er dan hier iemand op het forum een en al hosanna verkondigt wil ik e.e.a. een beetje in perspectief zetten. Het is mooi om het vertrouwen van de partners te zien, maar die hebben verder niets te. Maken met de koers van AMG. Als de boel maar over een paar jaar gebouwd is en draait zijn zij tevreden, of de koers van AMG in de tussentijd op 10 of 60 staat zal ze weinig interesseren. AMG zal de financieringsverplichtingen ook wel kunnen nakomen, maar in hoeverre drukt dit op de resultaten en hun rating? Wat doet dit met de koers? AMG is geen Tesla of Uber, AMG wordt als een gewoon bedrijf afgerekend, wordt verwacht gewoon winst te maken.

4. Speculaties over corruptie bij S&P, daar begin ik niet aan, wel is het een signaal dat de rating van AMG in ieder geval niet stijgt op korte termijn.

5. Klopt, de gerealiseerde projecten. Maar dat vergt nu eerst heel veel investering in personeel, tijd en geld. In mijn optiek loopt de koers van AMG daar niet ver op vooruit. Eerst zien, in resultaten, dan geloven, lijkt meer het mantra van de markt betreffende AMG, dit is anders dan bij biotech- en tech-fondsen. De plannen van AMG op eenzelfde manier in te schatten als bij dergelijke fondsen is in mijn ogen niet juist. Het sentiment is anders.

Hoe dan ook, ik denk niet dat AMG slecht bezig is, denk zelfs dat AMG heel goed bezig is en de samenwerkingen geven veel vertrouwen. Doch er moet nog heel wat gebeuren eer dit in de cijfers teruggezien gaat worden. In de tussentijd zijn er veel aspecten die de koers ook nog kunnen drukken. En dat kan dan bij AMG best hard gaan. En dat is dan de afweging, nu instappen en het risico lopen dat het straks lager staat, maar over een x aantal jaar ook weer is hersteld, of nu even aan de zijlijn staan en kijken hoe het gaat en zodra er meer duidelijkheid is mogelijk instappen. Ik heb ook mijn positie in Gala verkleind mede omdat ik het in de wereld wat onrustig vind en ik meer rust heb nu even wat meer cash te zitten. Ik wacht de Q4-cijfers af en de ontwikkelingen tussen VS/China en de ontwikkeling van de macro-economische cijfers. AMG is momenteel nog super cyclisch en zal dan ook heftig kunnen reageren.

Een overname aan 30 euro bijvoorbeeld is niet vreemd, maar om nu te spreken over koersdoelen van 34 en hoger is in mij ogen iets te veel van het goede. Eerst de resultaten, dan volgt de koers vanzelf. En de resultaten van de nu genomen stappen zie ik niet op korte termijn, ik zie dan vooral kosten. Dit in combinatie met de onzekerheden zijn voor mij redenen om nog even aan de zijlijn te blijven staan.
FluitendeVogels
1
quote:

moneypocket schreef op 24 november 2019 16:39:


Als aanvulling...Stel dat het zoo slecht zou gaan met de kredietwaardigheid qua AMG dan is het voor Shell, BasF, de Duitse autobouwers en bovenal de Saoedische investeringsmaatschappij een tik aan het oor om AMG over te nemen.

Dat men heeft afgeschreven op de voorraad Vanadium vanwege de speculatieve insteek van Heinz heeft inderdaad verkeerd uitgepakt. Nu de Vanadium prijs zich herpakt en gaat uitbodemen icm de Glencore deal schijnt er volgens mij hierin een einde aan de Vanadium prijs afhankelijkheid. Hoogstens tijdens de verwerking ervan ( 1 maand)


We hebben geen inzicht in de deals, wellicht leggen de partners wel de centen op tafel en levert AMG de techniek en kost het ze niets. Of kunnen ze gunstige financiering krijgen van hun partners. Wie zal het zeggen. Ik ga er in ieder geval niet op gokken en zie de deals niet eerder positief bijdragen dan over 3-5 jaar.

Klopt, in Q4 mogelijk geen afschrijving meer, of nog een kleintje, maar welke concessie heeft AMG moeten doen om dit risico ergens anders neer te leggen. Zal ook wel niet gratis zijn toch? En ja, de prijzen laten enig herstel zien, maar ten opzichte van de daling is dit herstel nog heel voorzichtig.

Ik waag het er nog niet op merk ik bij mezelf. Dat is het enige waar ik werkelijk op kan varen uiteindelijk. Ondertussen zie ik iedere dag wel ongeveer voorbeelden van bedrijven waarvan je dan denk, had ik die gisteren, vorige maand, maar gekocht. Wanneer AMG er daar ook 1 van wordt ben ik blij voor alle zittende aandeelhouders, die hebben dat meer dan verdiend. Ik ben iedere avond blij om met een gerust hoofd te kunnen gaan slapen, en dat doe ik niet met AMG in mijn portefeuille momenteel. Hierdoor is mijn zienswijze mogelijk wat gekleurd, maar zo werkt dat helaas bij mensen....
moneypocket
2
quote:

FluitendeVogels schreef op 24 november 2019 16:48:


[...]

Dank voor je aanscherpende vragen.
1. Shell heeft denk ik een visie van 10+ jaar in verband met deze samenwerking en loopt geen koersrisico. Dus of de koers over een jaar op 15 staat omdat de economie is ingestort maakt Shell weinig uit. Mogelijk heeft AMG met Shell een financieringsafspraak gemaakt, dat weet ik niet, maar de financiering gaat wel op de resultaten drukken zolang er nog geen inkomsten uit voortkomen. Dat is voor de KT een risico, LT minder, zoals ik al aangaf.
2. Hier heb ik geen antwoord op, mogelijk is AMG gewoon een goede partij met de juiste techniek en de wil een dergelijk project aan te gaan. Ook hier hebben de partners geen belang bij de koers van AMG. Als AMG de komende jaren onder de lijn mindere resultaten laat zien maar over 5-10 jaar wel de boel geregeld heeft, zal het die partners weinig kunnen schelen. En anders kopen ze herbeleggen van AMG gewoon uit.
3. Klopt, ik zeg ook niet dat AMG een slecht bedrijf is en heb ook vertrouwen in hun toekomst. Maar KT zijn er wel de nodige risico’s. Wanneer er dan hier iemand op het forum een en al hosanna verkondigt wil ik e.e.a. een beetje in perspectief zetten. Het is mooi om het vertrouwen van de partners te zien, maar die hebben verder niets te. Maken met de koers van AMG. Als de boel maar over een paar jaar gebouwd is en draait zijn zij tevreden, of de koers van AMG in de tussentijd op 10 of 60 staat zal ze weinig interesseren. AMG zal de financieringsverplichtingen ook wel kunnen nakomen, maar in hoeverre drukt dit op de resultaten en hun rating? Wat doet dit met de koers? AMG is geen Tesla of Uber, AMG wordt als een gewoon bedrijf afgerekend, wordt verwacht gewoon winst te maken.

4. Speculaties over corruptie bij S&P, daar begin ik niet aan, wel is het een signaal dat de rating van AMG in ieder geval niet stijgt op korte termijn.

5. Klopt, de gerealiseerde projecten. Maar dat vergt nu eerst heel veel investering in personeel, tijd en geld. In mijn optiek loopt de koers van AMG daar niet ver op vooruit. Eerst zien, in resultaten, dan geloven, lijkt meer het mantra van de markt betreffende AMG, dit is anders dan bij biotech- en tech-fondsen. De plannen van AMG op eenzelfde manier in te schatten als bij dergelijke fondsen is in mijn ogen niet juist. Het sentiment is anders.

Hoe dan ook, ik denk niet dat AMG slecht bezig is, denk zelfs dat AMG heel goed bezig is en de samenwerkingen geven veel vertrouwen. Doch er moet nog heel wat gebeuren eer dit in de cijfers teruggezien gaat worden. In de tussentijd zijn er veel aspecten die de koers ook nog kunnen drukken. En dat kan dan bij AMG best hard gaan. En dat is dan de afweging, nu instappen en het risico lopen dat het straks lager staat, maar over een x aantal jaar ook weer is hersteld, of nu even aan de zijlijn staan en kijken hoe het gaat en zodra er meer duidelijkheid is mogelijk instappen. Ik heb ook mijn positie in Gala verkleind mede omdat ik het in de wereld wat onrustig vind en ik meer rust heb nu even wat meer cash te zitten. Ik wacht de Q4-cijfers af en de ontwikkelingen tussen VS/China en de ontwikkeling van de macro-economische cijfers. AMG is momenteel nog super cyclisch en zal dan ook heftig kunnen reageren.

Een overname aan 30 euro bijvoorbeeld is niet vreemd, maar om nu te spreken over koersdoelen van 34 en hoger is in mij ogen iets te veel van het goede. Eerst de resultaten, dan volgt de koers vanzelf. En de resultaten van de nu genomen stappen zie ik niet op korte termijn, ik zie dan vooral kosten. Dit in combinatie met de onzekerheden zijn voor mij redenen om nog even aan de zijlijn te blijven staan.


Bedankt voor je reactie Fluitende Vogels!

Ik begrijp jouw onderbouwde reactie hoor en daar heb ik ook geen opmerkingen over. De koers van AMG is inderdaad niet belangrijk voor de participanten maar qua kredietwaardigheid is het wel een ander verhaal. Indien er concullega's van AMG qua kredietwaardigheid op een hoger level staan zou ik daar mee in zee gaan om de toekomst hiermee veiliger te stellen.

1. Mogelijk heeft AMG met Shell een financieringsafspraak gemaakt, dat weet ik niet, maar de financiering gaat wel op de resultaten drukken zolang er nog geen inkomsten uit voortkomen. Qua financiering weten wij niet hoe dit is geregeld, maar Shell heeft zelf vele catalysts in haar plants en heeft baat bij de juiste verwerking hiervan gezien de afspraken met de overheden qua klimaatakkoord.

2. Jawel..AMG is wellicht een goede partij..

3. KT-visie en LT visie; indien een belegger puur kijkt naar korte termijn en niet als belegger investeert op basis van toekomstige positieve vooruitzichten is mijninziens geen belegger maar een intraday handelaar, die puur kijkt naar intraday winst. Ik ben het met je eens dat er een speculatief element aanwezig is, die de KT beleggers doet afschrikken, omdat op korte termijn de winst niet flink wordt verhoogd.

4. Rating S&P niet op korte termijn wijzigt; S & P kijkt naar het verleden en niet naar de toekomst. Kijk maar naar Altice...

5. Eerst zien en dan geloven lijkt op de ongelovige Tomas; als belegger investeer je op basis van toekomstige ontwikkelingen en bijbehorende omzet/winst. Ik ben het met je eens dat er op dit moment een aantal initiatieven worden ontplooid, die niet (direct) bijdragen aan de winst op korte termijn, uitgezonderd de overname van het bedrijf in de VS.

6. Een overname aan 30 euro bijvoorbeeld is niet vreemd, maar om nu te spreken over koersdoelen van 34 en hoger is in mij ogen iets te veel van het goede. Met je eens; een overname op korte termijn zou mij niet verbazen maar koersdoelen van 34 euro en hoger vind ik ook teveel van het goede. Investeren op basis van toekomstige omzet- en winstverhogingen heeft betrekking op AMG, maar een koers van 25 a 26 euro lijkt mij realistisch qua autonome koersontwikkeling.

Fluitende Vogels, dank voor jouw reactie; middels elkaar scherp te houden kunnen we van elkaar leren!

FluitendeVogels
1
Ben het met je eens moneypocket, investeer je LT of KT. KT is voor mij ook minder interessant. Ik vind het fijn om een band op te bouwen met een bedrijf. Ik merk bij mezelf wel dat het instapmoment van groot belang is voor mij. En ik blijf daarin twijfelen bij AMG. Het potentieel van AMG om op relatief KT in regionen te komen qua koers op basis waarvan ik rustig kan slapen in combinatie met de omstandigheden in de wereld is voor mij momenteel te klein.

Ik zie zeker niet een einde van AMG, maar negatief nieuws zal door de markt gebruikt worden om de koers onderuit te halen, en ik slaap dan minder goed bij AMG, dit heeft deels ook te maken met wat ik de afgelopen 6-8 maanden heb zien gebeuren. Gelukkig heeft mijn voorzichtigheid mij ervoor behoed dat ik er nu voor rond de 28 euro in zou hebben gezeten en de weg naar 18 had moeten meemaken.

Ik wacht het dus even af. Komt goed met AMG, maar voor de komende 2 jaar zie ik ook nog de nodige hobbels. Maar eens zien hoe de boel zich ontwikkelt en dan mogelijk een keer instappen weer en dan het geluk hebben dat de timing goed is.

Mijn post was vooral bedoeld om ook enig tegenwicht te bieden in verband met de vele posts (voornamelijk van 1 persoon) welke interessant zijn, maar in mijn ogen ook iets te optimistisch....

Succes met je positie, ik hoop dat deze je veel moois mag brengen in de toekomst!
Kaspersky
0
In 2012/2013 waren veel ook negatief over Tesla toen ze nog rond 30/40 stonden. De omvang van de projecten is nog niet bekend, maar als Shell erbij betrokken is in een land als Saoudi Arabië dan gaat het naar mijn mening niet om een paar euro.

Shell had vorig jaar een winst van 23/24 miljard. En is waarschijnlijk de grootste financierder. Maar zelfs als Shell een groot deel van de winst op strijkt dan blijft er nog een redelijk grote appel over voor AMG.

Ps: Tesla komt naar Duitsland en laat nou net AMG een toeleverancier zijn voor (onder andere) de elektrische autoindustrie.
Kaspersky
0
Timing is lastig te zeggen, maar dit zie ik wel: de indicatie is dat AMG nu oversold is. Dit betekend dat de koers onder de fair value wordt verkocht.
Als meerdere dit in gaan zien zul je een stijging zien van 4-5% met hogere volumes.
1.341 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 64 65 66 67 68 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 feb 2020 17:29
Koers 20,600
Verschil +0,350 (+1,73%)
Hoog 20,770
Laag 20,050
Volume 660.083
Volume gemiddeld 426.765
Volume gisteren 1.045.057