HAL TRUST Unit - 2020

125 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
ff_relativeren
1
quote:

Toddemij schreef op 22 januari 2020 18:12:


5,80 wordt het dividend volgens de verklaring deze avond. Helft in cash en helft in aandelen. Niets over een super dividend.

@ Toddemij,

thanks voor het bericht. In de bijlage het brondocument :

Bijlage:
voda
0
HAL werd miljarden meer waard in 2019

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Hal Trust
143,60 0,20 0,14 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) De nettovermogenswaarde van HAL is in 2019 met 2,6 miljard euro gestegen. Dit maakte de beursgenoteerde investeringsmaatschappij woensdag nabeurs bekend met de publicatie van voorlopige jaarcijfers.

De nettovermogenswaarde, gebaseerd op de marktwaarde van de beursgenoteerde ondernemingen en de liquiditeitenportefeuille en de boekwaarde van de niet-beursgenoteerde ondernemingen, steeg volgens de voorlopige cijfers met 2.600 miljoen euro tot 13,62 miljard euro, van 11,24 miljard euro een jaar eerder. Per aandeel steeg de waarde van 137,57 tot 163,36 euro.

De stijging werd vooral veroorzaakt door de hogere beurswaarden van de belangen in GrandVision, dat 1,7 miljard euro bijdroeg, en Vopak, dat 0,6 miljard bijdroeg.

HAL stelt een dividend voor van 4 procent van de gemiddelde koers in december, of 5,80 euro per aandeel, over 2019. Een jaar eerder was dit 5,30 euro. De helft van het dividend wordt voldaan in aandelen en de rest in contanten.

De definitieve cijfers volgen op 26 maart.

Het aandeel HAL sloot woensdag op 143,60 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Chessplayer1992
0
Toddemij
0
Toptrader
0
Iedereen kan eenvoudig een modelletje van de NAV laten draaien. Er zit nog een klein plusje in het verschil tussen boekwaarde en reele waarde van de niet genoteerde belangen. Ik schat van €4 per aandeel. Daarnaast staat de koers van Grandvision nog iets verwijderd van het bod van €28, wat eventueel nog op kan lopen tot €28,42 mocht de deadline niet gehaald worden. Ik denk dat er nog wel wat upside in de huidige koers zit.
Biobert
0
quote:

investorben schreef op 20 januari 2020 23:25:


Dividend zal ongeveer 4% van € 144=€ 5,76 ( de helft in cash en de andere helft in aandelen)ongeveer zijn en de nettovermogenswaarde ongeveer € 165.
Dus?


Uitstekende inschatting. Ik had op iets meer netto vermogenswaarde gerekend.
voda
0
'Waardestijging HAL was verwacht'

Gepubliceerd op 23 jan 2020 om 09:51 | Views: 371

HAL Trust 09:43
144,40 +0,80 (+0,56%)

AMSTERDAM (AFN) - Dat investeerder HAL zijn deelnemingen meer waard heeft zien worden, is niet verrassend, menen analisten van KBC Securities. Die waardestijging is grotendeels het gevolg van oplopende beurskoersen van optiekketen GrandVision en tankopslagbedrijf Vopak.

Bij de voorlopige cijfers werd niets vermeld over de voortgang van de verkoop van GrandVision aan EssilorLuxottica, merkten de marktvorsers op. Ook is er nog geen duidelijkheid over wat HAL van plan is om met de opbrengsten van die deal te doen. De KBC-analisten denken echter dat de familie Van der Vorm, die achter HAL staat, de opbrengsten in andere bedrijven zal willen steken. Daarbij denken ze dat Coolblue en Broadview, waar HAL al een belang in heeft, goede kandidaten zijn om die opbrengst in te steken.

KBC heeft een accumulate-advies voor HAL met een koersdoel van 155 euro. Het aandeel HAL stond donderdag rond 09.15 uur 0,1 procent hoger op 143,80 euro.
voda
0
'Consortium met HAL kijkt naar scheepsbouwer IHC'

Gepubliceerd op 24 jan 2020 om 06:42 | Views: 65

HAL Trust 23 jan
145,20 0,00 (0,00%)

SBM Offshore 23 jan
16,08 0,00 (0,00%)

AMSTERDAM (AFN) - Een combinatie van investeringsmaatschappij HAL, het Nederlandse baggerconcern Van Oord en de Belgische baggeraar DEME voert gesprekken om scheepsbouwer IHC over te nemen of het kapitaal te versterken. De partijen willen voorkomen dat cruciale kennis en technologie van IHC in handen komen van een Chinees bedrijf. De gesprekken worden tegenover Het Financieele Dagblad en de Belgische zakenkrant De Tijd door diverse bronnen bevestigd.

Over vier tot vijf weken zou er uitsluitsel moeten zijn over een eventuele overname door het consortium onder leiding van HAL. IHC maakt een moeilijke periode door en zei vorig jaar juli op zoek te moeten naar kapitaalversterking om te kunnen overleven. Over 2018 leed het concern een verlies van 80 miljoen euro. In de eerste helft van 2019 werden eveneens rode cijfers geschreven. Door de aanhoudende verliezen is de vermogenspositie flink onder druk komen te staan.

Bronnen uit de bankensector geven aan dat een Chinees bedrijf eveneens interesse heeft in de acquisitie van IHC. HAL, grootaandeelhouder van baggeraar Boskalis, en Van Oord en Deme hebben er echter groot belang bij dat IHC niet in het bezit komt van een Chinese concurrent. Daarmee zouden namelijk ook de innovatieve technologie en de kennis van de scheepsbouwer uit Kinderdijk in Chinese handen komen. Dat zou de Chinezen in staat stellen zelf geavanceerde baggerschepen te produceren. IHC is wereldmarktleider in deze sector.
Chessplayer1992
0
Mooi bedrijf om aan de portefeuille toe te voegen. Ook goede samenwerkingspartners voor gevonden.
voda
0
'Bod op IHC past in strategie HAL'

Gepubliceerd op 24 jan 2020 om 09:22 | Views: 1.441

HAL Trust 10:19
146,60 +1,40 (+0,96%)

SBM Offshore 10:24
16,25 +0,17 (+1,06%)

AMSTERDAM (AFN) - Dat HAL als grootaandeelhouder van baggeraar en maritiem dienstverlener Boskalis geld wil steken in de overname van of een lening aan de Nederlandse scheepsbouwer IHC, past perfect in de strategie van de investeerder. Dat menen analisten van KBC Securities. HAL zou samen met baggeraars Van Oord en DEME willen voorkomen dat de technologie en expertise van IHC in Chinese handen vallen.

De stap zou een interessante manier zijn voor HAL om zijn kapitaal aan het werk te zetten. Met de stap beschermt HAL namelijk de belangen van Boskalis, want IHC produceert de meeste baggerschepen van de grote baggeraars in de Benelux.

KBC bevestigt het accumulate-advies voor HAL met een koersdoel van 155 euro. Het aandeel HAL stond vrijdag na zo'n tien minuten handel 0,3 procent hoger op 145,60 euro.
Brogembank
0
Op het eerste gezicht een sterke zet van HAL, alleen weet ik niet hoe slecht IHC ervoor staat. NL scheepswerven doen mij nog altijd denken aan RSV... Hoewel dit bedrijf natuurlijk wel unieke expertise heeft.

Heeft iemand een idee van de omvang van deze investering, ervan uitgaand dat HAL voor pakweg 1/3e meedoet?
objectief
1
quote:

Brogembank schreef op 24 januari 2020 11:58:


Op het eerste gezicht een sterke zet van HAL, alleen weet ik niet hoe slecht IHC ervoor staat. NL scheepswerven doen mij nog altijd denken aan RSV... Hoewel dit bedrijf natuurlijk wel unieke expertise heeft.

Heeft iemand een idee van de omvang van deze investering, ervan uitgaand dat HAL voor pakweg 1/3e meedoet?


Dit lijkt me geen sterke zet van HAL, maar eerder een uitgave om de expertise in Nederland te houden en daaraan zijn kosten verbonden, die ze anders niet zouden maken.
Apae
0
Ze kopen er wel leveringszekerheid mee af voor Boskalis, en wat hierboven is geschreven: weglekken van kennis naar China die nu het belangrijkste concurrentievoordeel van Boskalis vormt. Ik zie niet, waarom dat geen sterke zet zou zijn (gedwongen door de omstandigheden bij IHC, ddww).
Apae
0
quote:

Brogembank schreef op 24 januari 2020 11:58:

Heeft iemand een idee van de omvang van deze investering, ervan uitgaand dat HAL voor pakweg 1/3e meedoet?

www.royalihc.com/en/about-us/about-ro...
Volgens het jaarverslag van 2018 is het bedrijf ongeveer een miljard dollar waard (total assets 1.044 miljoen), dus dan zou HAL er ruim 300 miljoen in stoppen, simpel geredeneerd.
Dat is natuurlijk veel te simpel, er zijn negatieve ontwikkelingen in 2019 en een overname kan ook tegen een discount, dus het zal zeker minder zijn.

En aan renteloos kasgeld ontbrak het niet, zelfs zonder de GV opbrengsten die nog binnen moeten komen. Een nieuwe investering is dan al gauw interessant.
ramp 2017
0
Dit doet mij wel weer aan het denken zetten , zal ik wat Hal stukjes kopen voor langere termijn , maar wanneer stap je in , het is een mooie mix van bedrijven in de portefeuille maar wat als ..... of toch die belgische tegen hanger ???
buy&hold-style
1
quote:

ramp 2017 schreef op 25 januari 2020 13:43:


Dit doet mij wel weer aan het denken zetten , zal ik wat Hal stukjes kopen voor langere termijn , maar wanneer stap je in , het is een mooie mix van bedrijven in de portefeuille maar wat als ..... of toch die belgische tegen hanger ???


Die Belgen zijn ook puike beleggers, bijvoorbeeld Ackermans & Van Haaren, maar je verliest 15% van het dividend aan dividendbelasting (30% in België, waarvan 15% eenvoudig in je aangifte te verrekenen, de andere 15% is een administratief en bureaucratisch mijnenveld door niemandsland). Dat heeft me altijd weerhouden.
investorben
1
quote:

ramp 2017 schreef op 25 januari 2020 13:43:


Dit doet mij wel weer aan het denken zetten , zal ik wat Hal stukjes kopen voor langere termijn , maar wanneer stap je in , het is een mooie mix van bedrijven in de portefeuille maar wat als ..... of toch die belgische tegen hanger ???


Je moet niet in HAL stappen voor een snelle rit.
Kopen, dividend herbeleggen en verder niet meer naar omkijken (en niet te vaak het forum bezoeken ;)).
Brogembank
0
quote:

ramp 2017 schreef op 25 januari 2020 13:43:


Dit doet mij wel weer aan het denken zetten , zal ik wat Hal stukjes kopen voor langere termijn , maar wanneer stap je in , het is een mooie mix van bedrijven in de portefeuille maar wat als ..... of toch die belgische tegen hanger ???


Er zijn in ieder geval liefst 3 Belgische tegenhangers:

Ackermans & Van Haeren
GBL (Groupe Bruxelles Lambert) en
Sofina
Toddemij
0
quote:

Brogembank schreef op 27 januari 2020 16:33:


[...]

Er zijn in ieder geval liefst 3 Belgische tegenhangers:

Ackermans & Van Haeren
GBL (Groupe Bruxelles Lambert) en
Sofina


GIMV ook nog niet te vergeten
Toddemij
0
Ondanks dat het aandeel HAL veel belangen heeft in diverse bedrijven vind ik hun afhankelijkheid van olie gerelateerde belangen nog steeds te groot, deze maken het merendeel uit van de portefeuille waarde. Dat is gewoon een aflopend verhaal. SBM, Vopak en in mindere mate Boskalis met zijn aanleg van pijpleidingen.Dat is de reden dat ik nu voorzichtig word met dit aandeel.
125 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 27 mrt 2020 17:35
Koers 110,600
Verschil -2,600 (-2,30%)
Hoog 115,400
Laag 110,000
Volume 20.429
Volume gemiddeld 19.442
Volume gisteren 13.711

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: VWD Group