Sligro 2020

123 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Biobert
0
Vandaag een slechte dag voor het aandeel Sligro. Vreemd eigenlijk. Of toch: minder Chinese toeristen in NL en dan minder omzet in de horeca en dientengevolge de toeleverancier Sligro.
Nuchtere Kijk Op
0
quote:

Biobert schreef op 3 februari 2020 16:55:


Vandaag een slechte dag voor het aandeel Sligro. Vreemd eigenlijk. Of toch: minder Chinese toeristen in NL en dan minder omzet in de horeca en dientengevolge de toeleverancier Sligro.



Ik denk dat het meer met die claim en concurrentie van bv. Jumbo-zakelijk te maken heeft. Als Jumbo online zakelijke klanten werft, gaat dat toch omzet schelen bij groothandels als Makro,Sligro enz. Zeker omdat ze op de zaak afleveren. Ook hier zie je de markt steeds meer naar zakelijk online verschuiven i.p.v. dat men er zelf op uit moet om te sjouwen ;-)

Als je echt positie wilt afbouwen om bv. elders te beleggen, valt dat in dit fonds ook niet echt mee, gezien de daling van vandaag. En nog koop ik ze niet, of deel ik de mening van de bank koop adviezen omtrent Sligro.
Nuchtere Kijk Op
0
quote:

Biobert schreef op 3 februari 2020 16:55:


Vandaag een slechte dag voor het aandeel Sligro. Vreemd eigenlijk. Of toch: minder Chinese toeristen in NL en dan minder omzet in de horeca en dientengevolge de toeleverancier Sligro.
Ik wilde bovenstaand bericht van mezelf aanpassen/verwijderen, lukte me zo niet, vandaar maar opnieuw getypt en geplakt ;-) >

Ik denk dat het echt meer met die miljoenen claim en de concurrentie van bv. Jumbo-zakelijk te maken heeft. Als bv. Jumbo online zakelijke klanten werft, gaat dat toch echt omzet schelen bij groothandels als Makro en Sligro. Zeker nu ze ook die nieuwe samenwerking met de Hema hebben . Wat ze dus op non food ook sterker maakt. De markt is gewoon echt eindelijk versneld aan het veranderen. Waar eerst die zakelijke groothandels onaantastbaar leken, ze je nu een andere markt ontstaan. Vooral andere adressen spelen hier versneld op in. AH begint ook meer en meer die kant op te bewegen, maar ook specialisten in deelgebieden zoals b.v. Gall & Gall leveren meer en meer aan die zakelijke klanten. Zeker omdat er steeds meer online besteld wordt met op de zaak afleveren. Je ziet de markt dus steeds meer naar ook zakelijk online verschuiven i.p.v. dat men er zelf op uit moet om te sjouwen ;-) Voor veel van die zakelijke klanten is het gemak van online zaken doen en besparing op tijd, vervoer enz. de trigger om er grootschalig gebruik van te maken. Vroeger stelden andere aanbieders amper wat voor, maar nu zie je de strijd volop losbarsten.

Als je trouwens echt positie wilt afbouwen om bv. elders te beleggen, valt dat in dit fonds ook niet echt mee, gezien de niet te grote omzetten. De koop adviezen omtrent Sligro deel ik voorlopig zeker niet die de bekende banken afgeven. Dan sluit ik me liever aan bij de Belgische bank Degroof die ook niet die sterke autonome omzet groei bij Sligro verwacht zoals die wel bij bv. de Veghelse buurman waarneembaar is. Super dividend i.z. verkoop Emte is natuurlijk al uitbetaald, maar met die claim die boven de markt hangt, moeten nieuwe aandeelhouders die nu instappen, daar ook voor boeten. Dat gegeven super dividend hebben ze misgelopen, maar als die claim (geheel/gedeeltelijk?) betaald moet worden, zie ik al helemaal geen hogere koersen voorlopig met al deze ontwikkelingen. Ik heb ook geen kristallen glazen bol, maar lees zeker van anderen graag redenen waarom Sligro ook weer net zo sterk zal gaan groeien als bv. die hier genoemde namen ;-)

AH staat trouwens nu op 857 supermarkt vestigingen (excl. To Go en AH XL) en Jumbo groeit al jaren het hardst en staat nu op (664 vestigingen). Andere grote jongens zoals Aldi & Lidl verloren zelfs omzet in 2019, o.a. omdat zij niet proactief jagen op (ook die zakelijke) online klanten. Lidl doet dat wat beter trouwens dan de Aldi.

Het eerste Hema-schap is trouwens recent, 6 februari 2020, onthuld bij Jumbo Foodmarkt Breda. Jumbo-topman Frits van Eerd en algemeen directeur van de Hema Tjeerd Jegen voorzien beiden veel groei met deze samenwerking. Beiden bedrijven doen zelf ook vooral online meer en meer zaken. Maar het komende anderhalf jaar wordt zo ook het Hema-assortiment stapsgewijs in alle Jumbo winkels in Nederland en België geïntroduceerd. Vanaf deze zomer gaat de samenwerking nog meer vorm krijgen en zijn de Hema non-food artikelen dus ook verkrijgbaar op Jumbo.com. Wat ik al eerder berichtte concurrentie voor Sligro.

Deze gekozen strategie kan niet duidelijker zijn. Zouden bankadviseurs van ING, ABN-AMRO, KBC dit niet opvallen? Of hebben die andere inzichten e/o belangen ??

Veel zakelijke klanten zijn zelf erg druk aan het werk. Ze gaan in de toekomst meer en meer alles online bij liefst één supermarkt/groothandel kopen. Natuurlijk bij diegene waar de prijs-kwaliteit, levering, assortiment en het gemak het hoogst scoort. En zo zie je gewoon het landschap veranderen, dat er echt andere markten/samenwerkingen ontstaan, en voornamelijk nu vanuit de Veghelse buren die ook nog met die claim bezig zijn. Is het oorlogje nu pas echt begonnen in Veghel? Of gaan ook deze buren binnenkort in elkaar op? Dat laatste zie ik niet snel gebeuren, nu Jumbo de beste papieren lijkt te hebben, of dan juist toch? Ik krijg helaas op dit forum niet veel info terug. Of het is een boze oud medewerker ;-)

De omzet van de Nederlandse supermarkten steeg in 2019 boven de 40 miljard euro. Dat betekent een stijging van 4,2 procent ten opzichte van 2018. Daarnaast wordt de groei dus vooral veroorzaakt door ook hier groeiende verkopen via internet. Vooral dus vanwege het het gemak van het online zaken doen. Hogere prijzen voor duurzame, diervriendelijke en versproducten, hielpen de omzet ook omhoog.
Nuchtere Kijk Op
0
Toekomstige marktomstandigheden zien er in mijn ogen voor dit soort groothandels echt niet goed uit. Ook op non food zie je mede door felle concurrentie van webwinkels vrijwel overal lagere prijzen. Zelfs Bol.com (AH) vreest Amazon die dit jaar vol aan de bak gaat in NL. Juist ook die zakelijke klanten die online prijzen vergelijken en op de zaak laten bezorgen, merken dat die groothandelsprijzen helemaal niet zo voordelig zijn. Het lijkt er voor sommigen op alsof ik Sligro in een kwaad daglicht wil stellen, absoluut niet. Dit gaat net zo goed voor bv. Makro/Metro op natuurlijk.

Concurrentie van discountsupermarkten die Sligro met hun verkochte dochter Emté al niet aan kon, gaat ook versterkt door.

Voor de verkoop van ook levensmiddelen gaan dit soort bedrijven in de toekomst nog meer te maken krijgen van juist de concurrentie van die paar grote, wel succesvolle discountsupermarkten. Wat vroeger mogelijk opging dat het bij de groothandel goedkoper was, gaat echt absoluut niet meer op. Sterker nog ze zijn zelfs met veel producten duurder. (Inkoop kracht van andere specialisten?) Die supermarkten of het nu bv. Jumbo, AH enz. is, ook die richten zich meer en meer ook online op die groep zakelijke klanten. Er liepen natuurlijk vroeger best veel consumenten rond die gewoon een groothandelspas kregen via welke kvk inschrijving of kennis ook. Echter, zie je ook deze groep minder bij adressen als Sligro/Makro kopen. Puur dus prijstechnisch tegenwoordig. Ik had er onlangs een uitgebreid gesprek over met een kenner. En omdat ik zelf ooit Sligro aandelen heb gehad, het jaren lang 1 van de pareltjes in me portefeuille was, vind ik het ergens vreemd dat vooral prijstechnisch dit soort bedrijven
links en rechts worden ingehaald. Ik kan wel prijsvoorbeelden gaan noemen, maar dat kan een ieder ook goed zelf uitzoeken en zien.
Nuchtere Kijk Op
0
"De eigenaars van Makro, willen dat de groothandels formule kost wat het kost op de been blijft.
Twee grote aandeelhouders van Metro, Beisheim en Meridian, hebben hun gezamenlijke aandeel in het concern verhoogd tot 23 procent. Daarmee zitten ze Daniel Kretinsky, de grootste aandeelhouder met 29,99 procent, op de hielen. Ook Beisheim en Meridian stellen om de focus volledig op de groothandel te leggen.

De concurrentie in een land als België is nog steeds aan het toenemen. De Belgische Makro-winkels blijven vooralsnog verlies maken. Makro echter blijft ondanks deze ontwikkelingen erin geloven.
De toestand van Makro blijft hoe dan ook erg moeilijk. De winkels staan voor dezelfde uitdaging als de Carrefour-hypermarkten en de grote Cora-winkels in Franstalig België. Ze hebben de tijdgeest niet mee. Hun niet-voedingsafdelingen staan al jaren onder druk doordat mensen steeds meer online kopen. Ook verse voeding wordt meer en meer online gekocht. Bovendien doen mensen steeds minder boodschappen voor een hele week. Ze slaan proviand voor enkele dagen in bij buurtsupermarkten, die steeds beter op prijs weten te concurreren met groothandels.

Hier in België lijkt er nog veel meer concurrentie om zowel de particuliere als zakelijke klanten te ontstaan. Topman Carrefour België vertrekt, en wat gaat de opvolger brengen? Gaan Colruyt, Carrefour en Delhaize nog meer op de prijs concurreren?

Met de komst van bv. ook een paar Nederlandse namen staat alles extra op scherp. Daarom ben ik ook erg benieuwd wat Albert Heijn met Delhaize gaat doen. Ze zullen de taart moeten verdelen denk ik. Jumbo die onlangs een samenwerking met de Hema is aangegaan, wordt meer de rechtstreekse concurrent voor Albert Heijn en Delhaize. Jumbo gaat overigens niet voor niets de samenwerking met Hema aan. Food en nonfood komen zo nog meer samen, en juist zulke combinaties gaan de groothandels als de Makro beconcurreren. Juist die willen zich gezamenlijk zo ook op de zakelijke klanten richten. Deze ontwikkeling is zeker met online bestellen en op de zaak leveren sterk aan het toenemen.

In Nederland is er recent onderzoek naar gedaan. Miljoenen klanten zijn er al bekend mee. De grootste drie online zijn: Albert Heijn, Picnic en Jumbo/Hema. Picnic is de grootste stijger, maar van de nieuwe combinatie wordt ook online veel verwacht. Eigenlijk zit de Hema nog niet in deze tellingen, daar die samenwerking met Jumbo pas net is begonnen.

Nederlands namen als AH en Jumbo/Hema gaven recent aan in België ieder naar zo'n 100 winkels te willen groeien. Sligro is trouwens niet lang geleden als groothandel ook in België begonnen.
Het valt te verwachten dat er in België zeker een zeer felle concurrentie strijd gestreden gaat worden. Zowel consumenten als zakelijke klanten zijn i.i.g. zoals het er nu uitziet de winnaars. Prijzen komen door wijzigende inkoop kracht en concurrentie steeds meer onder druk te staan.

Het worden ook in België echt andere markten. Men gaat zowel zakelijk als particulier voor meer tijdsbesparing en gemak.
De belangrijkste motivaties om voor online te kiezen zijn het niet meer hoeven tillen van zware boodschappen en tijdsbesparing. En die tijdsbesparing, met spullen zoeken, in-uit laden, heen en terug rijden, dat tikt aan. Daarom nemen ook steeds meer supermarkten die online verkoop op, en komen ze voor die zakelijke klanten met meer groot-verpakkingen. Prijs voordelen zijn er bijna niet meer bij aankopen via de groothandel. Sterker nog soms zijn in de supermarktketens met hun inkoop kracht niet alleen de consumenten voordeliger uit.
Juist in de zakelijke markt is er i.c.m. die online bestellingen en die directe leveringen veel aan het veranderen. Voor de jongeren geldt al helemaal dat tijdsbesparing via online aankopen de belangrijkste motivatie is."

www.iex.nl/Nieuws/ANP-130220-166/Moed...


florisje
0
Ik ben benieuwd hoe dit jaar zal verlopen. Niet iedereen is pessimistisch.
"Vooruitkijken dan maar. Want hoewel 2019 bepaald geen topjaar is gebleken, is er onmiskenbaar geïnvesteerd in de toekomst. En dat biedt kansen voor de belegger, zeggen beide analisten. Zij wijzen daarbij vooral op het tweede deel van dit nieuwe jaar. D’Haese: „De komende twee kwartalen zullen door de Heineken-integratie nog moeilijk zijn, maar daarna wordt het beter. Beleggers kunnen daarop anticiperen.” Daar sluit Vos zich bij aan. „Sligro heeft hopelijk het ergste achter de rug. Maar daarmee is 2020 toch wel het jaar van de waarheid.”"

www.nrc.nl/nieuws/2019/12/30/een-topj...
Nuchtere Kijk Op
0
Ik hoop Floris dat je positivisme omtrent Sligro gaat werken de komende jaren.

Ze hebben i.i.g. in het verleden een prima trackrecord gehad ;-) Maar ik denk dat die snelle groei kansen realistisch gezien nu wat lager of minder rooskleurig zijn dan jaren terug.

In België is de verwachting omtrent bv. de foodservicemarkt volgens mij nu niet bepaald een fijne markt gezien bv. bovenstaande berichten omtrent alle ontwikkelingen.

Een (gedeeltelijke) claim van de overnemende partijen van Emté hangt ook nog boven de markt.

En wat betreft de Heineken-integratie en het afstoten van Heinekens wijnleverancier heb je al volop posts kunnen lezen van anderen en zelfs die van binnenuit konden kijken.

En vooral het al jaren toenemende online gebeuren speelt Sligro momenteel nog niet echt in de kaart lijkt mij.

Adressen als bv. Amazon die hier vanaf 2020 ook flink reuring wil veroorzaken. Als ook uitspraken en acties van andere concurrenten die zeggen meer te gaan concurreren en meer klanten te willen gaan binnenhalen door online ook zakelijke klanten accounts aan te bieden met breder assortiment met grotere verpakkingen enz. Samenwerkingsverbanden tussen bv. Jumbo en Hema, bevestigen dit ook.

Sligro heeft mij zeker in het verleden ook mooie winsten gebracht, echter denk ik nu dat juist door deze ontwikkelingen er te veel groei wordt verwacht. Ik hoop natuurlijk dat juist dit soort stukjes Sligro ook prikkelt en dat ze de mindere periode die ik beschrijf wel beter gaan bestrijden. Ik koop er zelf ook nog steeds goede spullen, maar hoop wel dat ze aan hun inkoop kracht en schaalgroten blijft werken. Want zoals ik het nu zie, zijn al veel producten elders goedkoper te verkrijgen en ik verwacht dus juist een nog scherpere concurrentie strijd.
Bert.f
0
quote:

florisje schreef op 17 februari 2020 14:09:


Ik ben benieuwd hoe dit jaar zal verlopen. Niet iedereen is pessimistisch.
"Vooruitkijken dan maar. Want hoewel 2019 bepaald geen topjaar is gebleken, is er onmiskenbaar geïnvesteerd in de toekomst. En dat biedt kansen voor de belegger, zeggen beide analisten. Zij wijzen daarbij vooral op het tweede deel van dit nieuwe jaar. D’Haese: „De komende twee kwartalen zullen door de Heineken-integratie nog moeilijk zijn, maar daarna wordt het beter. Beleggers kunnen daarop anticiperen.” Daar sluit Vos zich bij aan. „Sligro heeft hopelijk het ergste achter de rug. Maar daarmee is 2020 toch wel het jaar van de waarheid.”"

www.nrc.nl/nieuws/2019/12/30/een-topj...


Sligro heeft hopelijk het ergste achter de rug <<---

Sorry dat ik je moet teleurstellen, het ergste moet nog komen.

Maar daar heeft Sligro zelf voor gekozen, eigenwijs en doofstom dan moet je uiteindelijk op de
blaren zitten. Het plan was leuk bedacht, maar is nooit op uitvoerbaarheid getest.
En of het wettelijk wel mag, als je kijkt naar de ware wet. Die is er niet voor niets.

Dus idee is leuk, uitvoering op die manier niet toegestaan. Dus zullen ze het anders moeten gaan
aanpakken, wat uiteindelijk de kosten nog meer opvoerd.

Een prima voorbeeld van schoenmaker blijf bij je leest.

voda
0
Hambro Capital verkleint belang in Sligro

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Sligro Food Group
24,50 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) J O Hambro Capital Management heeft een groter belang in Sligro Food Group gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 17 februari 2020.

J O Hambro meldde een kapitaalbelang van 2,99 procent met eenzelfde stemrecht.

Op 17 oktober vorig jaar meldde Hambro nog een kapitaalbelang van 3,47 procent met een dito stemrecht.

Wet op het financieel toezicht

De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95 procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een belang.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
florisje
0
quote:

Bert.f schreef op 18 februari 2020 20:37:


[...]

Sligro heeft hopelijk het ergste achter de rug <<---

Sorry dat ik je moet teleurstellen, het ergste moet nog komen.

Maar daar heeft Sligro zelf voor gekozen, eigenwijs en doofstom dan moet je uiteindelijk op de
blaren zitten. Het plan was leuk bedacht, maar is nooit op uitvoerbaarheid getest.
En of het wettelijk wel mag, als je kijkt naar de ware wet. Die is er niet voor niets.

Dus idee is leuk, uitvoering op die manier niet toegestaan. Dus zullen ze het anders moeten gaan
aanpakken, wat uiteindelijk de kosten nog meer opvoerd.

Een prima voorbeeld van schoenmaker blijf bij je leest.




Eerlijk gezegd denk ik dat de bodem ook nog niet in zicht is. Ik wacht meer op een moment om uit te stappen.
Apae
0
Als je denkt dat we bezig zijn met een reis naar de bodem, dan is NU toch altijd het beste moment om uit te stappen? Wachten levert dan altijd meer verlies. Denk je dat de bodem bereikt is, dan koop je meer aandelen dan je nu verkoopt tegen dezelfde prijs. Of je stapt in een ander aandeel waar je meer potentieel in ziet.
Denk je dat we dicht bij de bodem zitten, dan lekker vasthouden en wachten totdat het weer hoger staat.
Nuchtere Kijk Op
0
www.iex.nl/Nieuws/ANP-030320-295/Amer...

quote:
Crossfire schreef op 3 maart 2020 18:45:


Betekend dit goed nieuws voor Sligro?


Lijkt me niet. Extra concurrentie en plannen om natuurlijk daarin verder te groeien. Makro is al een concurrent maar zie welke klanten ze willen bedienen. Jumbo/Hema wil ook al die kant op. De shirts zijn er al.

www.teamjumbovisma.nl/team/sepp-kuss/

Het wordt dringen om de zakelijke accounts en grotere klanten ;-)

Via Metro zou Sysco toegang krijgen tot tal van klanten in de hotel-, restaurant- en cateringwereld.
Nuchtere Kijk Op
0
bericht van de concurrent:

Hallo klant,

Bij Jumbo volgen we de ontwikkelingen rondom de verspreiding van het coronavirus op de voet. Op elk moment van de dag staan wij hierover in contact met de desbetreffende (gezondheids) instanties en volgen in alle gevallen hun richtlijnen op.

Daarnaast nemen wij aanvullende maatregelen. Zo attenderen we medewerkers continu om regelmatig hun handen te wassen. Ook zijn er extra reinigingsdoekjes verspreid om zowel handen als voorwerpen die veel worden gebruikt extra schoon te maken.

In overleg met alle supermarkten is afgesproken om per direct de online bestelde boodschappen tot aan de voordeur te bezorgen en niet meer tot in de huizen/kantoren van onze klanten. In bepaalde gevallen kunnen wij in overleg met de klant hier van afwijken, maar dat zullen we per geval bekijken.

Deze maatregel geldt landelijk. De duur van de maatregel is tot nader orde van kracht.
Houtenmuur
0
Een willekeurige producent in de Food Service markt meldt het volgende:
´De maatregelen om het coronavirus wereldwijd in te dijken laten zich intussen ook al wat voelen bij onze bedrijven. Het diepvriesgroentenbedrijf Ardo in Ardooie ziet een duidelijke verschuiving van de markt.?

Zo is de vraag van hotels, restaurants en scholen in heel Europa met de helft gedaald, terwijl er in het segment van onder meer de supermarkten dan weer een forse stijging is. Zo slaan mensen aan het hamsteren. Het bedrijf heeft intussen ook een Corona task force opgericht die alles op de voet volgt. ?

Dagelijks komen er zo’n 150 vrachtwagens naar de site van diepvriesgroentenbedrijf Ardo in Ardooie. En voorlopig blijft dat ook zo al is de bestemming van de producten wel gewijzigd. Bij de Food service dat restaurants, hotels en scholen voorziet van diepvriesgroenten is de vraag met de helft gedaald door annulaties en sluitingen in heel Europa.

De impact van de lockdown in Italië is beperkt omdat de afzetmarkt maar zo’n 3 procent bedraagt.'



Vertaal dat naar groothandels en er verdampt momenteel tonnen omzet per dag voor Sligro (en bij alle concurrenten in de FS-markt). Euro's die naar de retail verschuiven, zoals Ahold en Jumbo, terwijl West-Europese producenten voorlopig hun afzet en omzet grotendeels behouden.

Net nu alle nieuwe distributiecentra een voor een door Sligro geopend worden, waardoor Heineken- en Sligroklanten voortaan vanuit eenzelfde locatie worden beleverd, neemt de omzet sterk af.

De enorme logistieke investering betaalt zich zodoende ook in 2020 niet uit en er zal nog meer aanspraak op reservers moeten worden gemaakt (lees: toename van de uitstaande leningen).

Het aandeel staat nu op 18/19 euro, maar zal tussen de 10 en 15 euro gaan schipperen in de komende weken/maanden.

Dan ben je plots de ideale overnamekandidaat geworden.

Het kan verkeren.
effegenoeg
0
quote:

Houtenmuur schreef op 12 maart 2020 12:22:


Een willekeurige producent in de Food Service markt meldt het volgende:
´De maatregelen om het coronavirus wereldwijd in te dijken laten zich intussen ook al wat voelen bij onze bedrijven. Het diepvriesgroentenbedrijf Ardo in Ardooie ziet een duidelijke verschuiving van de markt.?

Zo is de vraag van hotels, restaurants en scholen in heel Europa met de helft gedaald, terwijl er in het segment van onder meer de supermarkten dan weer een forse stijging is. Zo slaan mensen aan het hamsteren. Het bedrijf heeft intussen ook een Corona task force opgericht die alles op de voet volgt. ?

Dagelijks komen er zo’n 150 vrachtwagens naar de site van diepvriesgroentenbedrijf Ardo in Ardooie. En voorlopig blijft dat ook zo al is de bestemming van de producten wel gewijzigd. Bij de Food service dat restaurants, hotels en scholen voorziet van diepvriesgroenten is de vraag met de helft gedaald door annulaties en sluitingen in heel Europa.

De impact van de lockdown in Italië is beperkt omdat de afzetmarkt maar zo’n 3 procent bedraagt.'



Vertaal dat naar groothandels en er verdampt momenteel tonnen omzet per dag voor Sligro (en bij alle concurrenten in de FS-markt). Euro's die naar de retail verschuiven, zoals Ahold en Jumbo, terwijl West-Europese producenten voorlopig hun afzet en omzet grotendeels behouden.

Net nu alle nieuwe distributiecentra een voor een door Sligro geopend worden, waardoor Heineken- en Sligroklanten voortaan vanuit eenzelfde locatie worden beleverd, neemt de omzet sterk af.

De enorme logistieke investering betaalt zich zodoende ook in 2020 niet uit en er zal nog meer aanspraak op reservers moeten worden gemaakt (lees: toename van de uitstaande leningen).

Het aandeel staat nu op 18/19 euro, maar zal tussen de 10 en 15 euro gaan schipperen in de komende weken/maanden.

Dan ben je plots de ideale overnamekandidaat geworden.

Het kan verkeren.


Toch vandaag wat stukken binnen geharkt.
florisje
0
Weet iemand een mogelijk argument waarom de koerst daalt terwijl alle andere koersen iets in de plus staan. Je zou verwachten dat ook zij hogere omzetten draaien wanneer de Jumbo's en de AH's leeg staan.
Houtenmuur
0
quote:

florisje schreef op 13 maart 2020 14:31:


Weet iemand een mogelijk argument waarom de koerst daalt terwijl alle andere koersen iets in de plus staan. Je zou verwachten dat ook zij hogere omzetten draaien wanneer de Jumbo's en de AH's leeg staan.


Een deel van van de omzet bij Sligro komt uit de 50 winkels in het land. Deze omzet zal mogelijk gelijk blijven met 2019, omdat de omzet van horecarelaties daalt en de omzet van het MKB (lees: consumenteninkopen) sterk stijgt (grote paniekaankopen).

De omzet via de bezorgcentra's zal echter substantieel dalen, omdat hotels, café's en restaurants helemaal leeglopen.

Netto onder de streep betekent dit niets anders dan dat Sligro dagelijks tonnen aan omzet verliest, terwijl Jumbo en AH mogelijk een recordmaand tegemoet gaan.
effegenoeg
0
quote:

Houtenmuur schreef op 13 maart 2020 15:42:


[...]

Een deel van van de omzet bij Sligro komt uit de 50 winkels in het land. Deze omzet zal mogelijk gelijk blijven met 2019, omdat de omzet van horecarelaties daalt en de omzet van het MKB (lees: consumenteninkopen) sterk stijgt (grote paniekaankopen).

De omzet via de bezorgcentra's zal echter substantieel dalen, omdat hotels, café's en restaurants helemaal leeglopen.

Netto onder de streep betekent dit niets anders dan dat Sligro dagelijks tonnen aan omzet verliest, terwijl Jumbo en AH mogelijk een recordmaand tegemoet gaan.


Ik vraag me af of je de feiten zo simpel kunt stellen.
Iedere superonderneming herziet met regelmaat contracten.
Nog afgezien of er geleverd kan worden.
123 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 27 mrt 2020 17:37
Koers 13,360
Verschil -0,780 (-5,52%)
Hoog 14,480
Laag 13,360
Volume 50.581
Volume gemiddeld 52.723
Volume gisteren 59.768

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: VWD Group