Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Takeaway.com 2020

1.068 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 49 50 51 52 53 54 | Laatste
DeZwarteRidder
0
quote:

pim f schreef op 31 december 2020 10:10:


[...]
Ik ben aan het speuren naar koopjes, maar ik zie gewoon niet waar de grote stap voorwaarts vandaan moet komen. Misschien dat ze een platformpje in Zuid-Korea kunnen overnemen van Delivery Hero, maar 15% marktaandeel is niet de marktdominantie die JET nastreeft en waarop ze hun businessmodel baseren. Erg goed gelukt in Duitsland en NL, misschien ook in Engeland, maar in de VS? Ik geloof er niks van



Amerikaanse avonturen van Nederlandse bedrijven mislukken meestal.
David.
0
Op woensdag 9 december werd er op de daggrafiek een fraaie candle neergezet. Een candle waarbij op 1 dag het verlies van de voorgaande 5 dagen werd weggepoetst. Meestal een signaal dat het even gedaan is met de huidige (down) trend.

De koers ketste af op de vorige top en weerstand 90,32 en de winst van 9 dec werd vervolgens voor iets meer dan de helft weggegeven in de daaropvolgende dagen en zo werd er een eerste hogere bodem gevormd rond 85,50.

Zo ontstond het mooie shs bodempatroon. Afgelopen maandag werd de weerstand op 90,32 uitgenomen en gisteren vond de terugtest plaats. De koers is mooi opgevangen en naar alle waarschijnlijkheid is jet nu bezig met een mooie trendmatige beweging richting koersdoel 97, in eerste instantie.

Ik zit long in calls en blijf long tenzij de opgaande steunlijn wordt doorbroken.

Hieronder de daggrafiek met een pijltje bij de mooie candle van 9 december.

Bijlage:
David.
0
Hieronder nog even de uurgrafiek, waarop het patroon goed zichtbaar is.

Succes!
Bijlage:
Jalen
1
quote:

aextracker schreef op 31 december 2020 10:07:


[...]

Grootste risico bij deze platforms bestaat naast goedkope schaalbaarheid en Google friendly \ vindbaarheid uit "uit eten willen"..... :)

Weet zelf wel iets van horeca i.h.a., en zie de kracht van horeca ondernemers i.h.a. liggen in "kwaliteit van eten in een andere omgeving dan thuis" i.c.m. hospitality & service" bieden aan bezoekers .
De goede en succesvolle horeca ondernemer is bij uitstek in staat om de klant "een moment te laten genieten" in een andere omgeving.

JET bezorgt je calorien op de bank of op kantoor, zonder verdere beleving. Op de vleugels van een booming economy kon deze sector viraal groeien en vooral o.b.v. veel cashburn omzet opschalen.
Eten of gegeten worden, bepaald inderdaad de haalbaarheid van een winst genererende aktiviteit. Schaal moet het hoer doen, waarbij een "massaal grote thuismarkt", wel een kritische succes factor c.q. voorwaarde is.

De strijd om de consument wordt straks met data-richness gewonnen en stevige gebalanceerde marketing campagnes. Of JET binnen nu en 3 jaar winstgevend kan worden ?
Ik waag het te betwijfelen. Komend jaar acht ik de kans nog erg klein, de 2 jaar erna, staan in het teken van "weer lekker buitenshuis willen eten", zodra het weer kan en mag......

Ik zie een toenemend aantal shorters op de beurs ; Nu al meer dan 10%.
Dat is veel meer dan dat er nu nog in FUGRO short gegaan wordt. Een olie gerelateerd fonds wat jaren in de "short-klem" gevangen zat. Dat als teken aan de wand , vind ik veelzeggend.


@aextracker, je bent altijd negatief over JET met altijd als belangrijkst argument: de beleving. Horeca geeft een andere beleving dan thuis laten bezorgen. Zodra dit weer aantrekt droogt de bezorgmarkt op, et cetera.

Dit is een valse tegenstelling: horeca en thuisbezorging verhouden zich tot elkaar als Amazon en winkelstraten. Het zijn communicerende vaten, maar in lichte mate en de trein voor online shoppen en eten bestellen is al lang vertrokken. De online verkoop breidt en dijt uit - Corona of geen Corona. Plat gezegd is thuis eten bestellen geen alternatief voor uit eten gaan. Dat is het nooit geweest. Het is gemak, puur en simpel.

Shorters: sinds 11 december is 1 shorter toegetreden en heeft 1 afgebouwd. In de recente short geschiedenis van JET geeft dit juist een zeer gunstig beeld. Voor 11 december zag je juist structurele uitbreiding. Dit is vrijwel opgedroogd. Je vergelijking met Fugro is niet steekhoudend. Die wordt nu nauwelijks nog geshort (0,6%) dus vrijwel elk aandeel dat geshort wordt, steekt af bij Fugro. Fugro is geen olie-fonds meer, overigens, het haalt in toenemende mate inkomsten uit hernieuwbare energie, daar ligt ook haar toekomst. Fugro wordt door verschillende experts gezien als een grote kanshebber voor 2021. Haar orderboek zit tjokvol en de vergroening in de VS, waar Fugro een flinke voet aan de grond heeft en die een vlucht zal nemen onder Biden, gaat nog verder bijdragen aan dat orderboek.

Terug naar JET: Ik begrijp niet waarom je telkens weer met het belevingswereld argument op de proppen komt. Volgens mij is er geen analist die er zo over denkt. Als die er wel is, graag een linkje daarvan. Zo niet, houdt dan ajb op met het herhalen van dezelfde argumenten. Zo komen we niet verder.

Ondanks het bovenstaande spreek ik wel mijn waardering uit voor de manier waarop je in de discussie staat. Met argumenten, waar anderen iets van kunnen vinden - en dat kan alleen maar geprezen worden.

Fijne jaarwisseling.

aextracker
0
quote:

Jalen schreef op 31 december 2020 11:11:


[...]

@aextracker, je bent altijd negatief over JET met altijd als belangrijkst argument: de beleving. Horeca geeft een andere beleving dan thuis laten bezorgen. Zodra dit weer aantrekt droogt de bezorgmarkt op, et cetera.

Dit is een valse tegenstelling: horeca en thuisbezorging verhouden zich tot elkaar als Amazon en winkelstraten. Het zijn communicerende vaten, maar in lichte mate en de trein voor online shoppen en eten bestellen is al lang vertrokken. De online verkoop breidt en dijt uit - Corona of geen Corona. Plat gezegd is thuis eten bestellen geen alternatief voor uit eten gaan. Dat is het nooit geweest. Het is gemak, puur en simpel.

Terug naar JET: Ik begrijp niet waarom je telkens weer met het belevingswereld argument op de proppen komt. Volgens mij is er geen analist die er zo over denkt. Als die er wel is, graag een linkje daarvan. Zo niet, houdt dan ajb op met het herhalen van dezelfde argumenten. Zo komen we niet verder.

Ondanks het bovenstaande spreek ik wel mijn waardering uit voor de manier waarop je in de discussie staat. Met argumenten, waar anderen iets van kunnen vinden - en dat kan alleen maar geprezen worden.

Fijne jaarwisseling.




Dank,
Het is hoopgevend......vast te stellen, dat je op fora van iex ook nog inhoudelijk op fatsoenlijke wijze met elkaar kan discussieren.
Er komen helaas teveel "inhoudsloze , ongefundeerde one-liner" discussies voor.

Het verschil tussen Amazon & JETx vind ik 'm juist zitten in beleving en sfeer, meer dan in de "functionaliteit van eten", zoals je kleding moet kopen en er een uitje aan vast knoopt .....om ergens iets te eten of te drinken :). Kleding en spullen kan je genadeloos retourneren naar Amazon, Bol.com, hetgeen bij voeding (gelukkig) niet kan. Kortom, de drempelwaarde is hoger en de functionaliteit biedt daarmee minder "structurele meerwaarde". Bovendien is thuisbezorgd eten gewoonweg een slag minder qua kwaliteit. Halfwarme happen en tot grote ergernis, ook nog eens slappe frietjes die smaken als gummy staafjes.

Zodra de niet essentiele winkels opengaan komt er een euforische uitbarsting van uit winkelen en eten gaan. dat zag je ook al direct na de opheffing van de eerste strenge lock down.. dat effect wordt in kwartaal 2 2021, alleen maar sterker.
massaal de terrassen op en ergens even "buiten de deur snavelen".
Ik gun het de hospitality & horeca ondernemers van harte, dat ze week "sfeer en entourage en goede, smaakvolle gerechten" kunnen uitserveren.

De "coach potatoes" die gemakzuchtig op de bank de snelle hap willen weg knagen bljven zeker vastgeroest in hun JET\ Hello Fresh e.a. thuis bezorgd oplossingen geloven, maar ik doe er niet aan mee...... ook best lastig als je landelijk woont :)...

Terug naar de JET feiten;
- Supersnelle omzetgroei gedragen door een "booming economie", zonder winst te kunnen maken en dat jaren achter elkaar (incl. toegang tot een grote duitse & engelse markt) is voor mij de reden (ondanks de mooie rit afgelopen 3 jaar) er niet aan te beginnen.
De snelheid van de groei en de internationaliserende opschaling is een grote opgave voor Jitse Groen om in de JAT te houden.
Als hem dat succesvol lukt en de aandeelhouders dient < 2-3 jaar, maak ik een diepe buiging voor hem.
Ik zie het jaar 2021 niet als een "succesvol JET jaar". Wat afgeleopn 5 jaar mee zat, zit komend vast en op slot gevangen door onzekerheid. dat is nooit goed voor "heavy leveraged assets".

Mooie gemakkelije jaarwisseling toegewenst thuis !
Nuchtere Kijk Op
0
quote:

NaamVoorForum schreef op 30 december 2020 19:34:


[quote alias=Nuchtere Kijk Op id=13044518 date=202012301126]
[...]

Niet iedereen heeft de miljoenen klaar liggen. Had ook lager kunnen kopen de afgelopen weken, maar moest eerst ruimte maken elders. En ja ik snap dus niet waarom er zo groot ook de andere kant op wordt gegokt?

Dat was sarcastisch, ik vind 1000 stukjes redelijk veel.


Ik snap je volkomen hoor. Maar ik ga gelukkig met TKWY ook nog met een heel klein papieren winstje het jaar uit. Alhoewel? Op me bank (ING) stond nog een koers van 90,50 hihi. 92,40 is i.i.g. boven mijn aankoopprijs. Ook de ING zal de rode min 1.531,20 wel aanpassen in een zeer klein groen winstje.

We gaan in 2021 wel zien wat RET gaat bezorgen ;-) Gr NKO
Jalen
1
quote:

aextracker schreef op 31 december 2020 12:17:


[...]

Dank,
Het is hoopgevend......vast te stellen, dat je op fora van iex ook nog inhoudelijk op fatsoenlijke wijze met elkaar kan discussieren.
Er komen helaas teveel "inhoudsloze , ongefundeerde one-liner" discussies voor.

Het verschil tussen Amazon & JETx vind ik 'm juist zitten in beleving en sfeer, meer dan in de "functionaliteit van eten", zoals je kleding moet kopen en er een uitje aan vast knoopt .....om ergens iets te eten of te drinken :). Kleding en spullen kan je genadeloos retourneren naar Amazon, Bol.com, hetgeen bij voeding (gelukkig) niet kan. Kortom, de drempelwaarde is hoger en de functionaliteit biedt daarmee minder "structurele meerwaarde". Bovendien is thuisbezorgd eten gewoonweg een slag minder qua kwaliteit. Halfwarme happen en tot grote ergernis, ook nog eens slappe frietjes die smaken als gummy staafjes.

Zodra de niet essentiele winkels opengaan komt er een euforische uitbarsting van uit winkelen en eten gaan. dat zag je ook al direct na de opheffing van de eerste strenge lock down.. dat effect wordt in kwartaal 2 2021, alleen maar sterker.
massaal de terrassen op en ergens even "buiten de deur snavelen".
Ik gun het de hospitality & horeca ondernemers van harte, dat ze week "sfeer en entourage en goede, smaakvolle gerechten" kunnen uitserveren.

De "coach potatoes" die gemakzuchtig op de bank de snelle hap willen weg knagen bljven zeker vastgeroest in hun JET\ Hello Fresh e.a. thuis bezorgd oplossingen geloven, maar ik doe er niet aan mee...... ook best lastig als je landelijk woont :)...

Terug naar de JET feiten;
- Supersnelle omzetgroei gedragen door een "booming economie", zonder winst te kunnen maken en dat jaren achter elkaar (incl. toegang tot een grote duitse & engelse markt) is voor mij de reden (ondanks de mooie rit afgelopen 3 jaar) er niet aan te beginnen.
De snelheid van de groei en de internationaliserende opschaling is een grote opgave voor Jitse Groen om in de JAT te houden.
Als hem dat succesvol lukt en de aandeelhouders dient < 2-3 jaar, maak ik een diepe buiging voor hem.
Ik zie het jaar 2021 niet als een "succesvol JET jaar". Wat afgeleopn 5 jaar mee zat, zit komend vast en op slot gevangen door onzekerheid. dat is nooit goed voor "heavy leveraged assets".

Mooie gemakkelije jaarwisseling toegewenst thuis !


Dank! Nog mijn laatste reactie voor het jaar op dit forum: ik ben financieel-technisch niet sterk onderlegd, dus ik kan dit helaas niet goed onderbouwen met cijfers, maar is het verlies dat is gemaakt door JET niet vooral een direct gevolg van de (in dit segment belangrijke) strategie van bewegen naar een dominantie marktpositie? Wat ik in artikelen lees, wordt hier door JET sterk in geïnvesteerd en zijn (uiteraard) hier ook flinke kosten gemoeid met overnames, wat natuurlijk een effect heeft op de winst-ontwikkeling van JET.

Nogmaals een fijne jaarwisseling allen, tot volgend jaar, op het nieuwe draadje.

Jalen
1.068 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 49 50 51 52 53 54 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 nov 2021 17:35
Koers 59,850
Verschil -1,660 (-2,70%)
Hoog 63,740
Laag 59,710
Volume 2.380.578
Volume gemiddeld 1.113.650
Volume gisteren 733.943

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront