PostNL | Splitsen om onderwaardering Pakkettenbedrijf te ontsluiten

60 Posts, Pagina: « 1 2 3 | Laatste
vfleuven
1
Conrads 2.600.000
Zemmel 250.000
Allways be Closing 165.000
Makita. 165.000
Brood op de plank. 60.000
Concrete 3.000
Noortje Boppe 15.000
vfleuven 10.000
Jannie2
0
quote:

Makita schreef op 2 november 2020 22:01:


[...]
Dit is dagelijks werk voor PE partijen. ~1,5mrd opbrengst voor wat zweet is niet onderbetaald ;-)

Er zijn echt wel wat aandeelhouders met meer dan 1% belang in postnl.

Dat klopt. En het feit dat geen enkele PE partij dat doet, terwijl een geld in overvloed is, geeft volgens mij helaas aan dat het veel moeilijker is dan jij schetst.
vfleuven
0
Makita
0
quote:

Jannie2 schreef op 12 januari 2021 22:22:


[...]
Dat klopt. En het feit dat geen enkele PE partij dat doet, terwijl een geld in overvloed is, geeft volgens mij helaas aan dat het veel moeilijker is dan jij schetst.

De onwil bij PostNL is inderdaad groot. Maar splitsen is echt niet zo moeilijk.
Makita
1
quote:

vfleuven schreef op 12 januari 2021 22:25:


PE bedrijven kunnen het pas doen als de overheid daarmee instemt, toch?

Daarom voorstel om de pakkettentak af te splitsen. Daar heeft overheid niets over te zeggen, dat is een aandeelhoudersbesluit. De UPD laten we in het huidige beursgenoteerde PostNL, daar valt dus niet over te vinden door de overheid.
Jannie2
0
Hi MAkita, ik ben helemaal eens met het feit dat een splitsing de waarde van de pakkettendivisie zou blootleggen. En dan zit je inderdaad gauw op 5,50 of 6 euro voor beide delen samen. MAar nogmaals, dat hebben John de Mol en een heleboel PE partijen natuurlijk ook allang al bedacht. Behalve de onwil bij het bestuur van PNL zijn er politieke, mededingingsrechtelijke en misschien nog wel meer hobbels volgens mij. Maar ik doe mee als het nodig is.
Makita
0
quote:

Jannie2 schreef op 12 januari 2021 22:30:


Hi MAkita, ik ben helemaal eens met het feit dat een splitsing de waarde van de pakkettendivisie zou blootleggen. En dan zit je inderdaad gauw op 5,50 of 6 euro voor beide delen samen. MAar nogmaals, dat hebben John de Mol en een heleboel PE partijen natuurlijk ook allang al bedacht. Behalve de onwil bij het bestuur van PNL zijn er politieke, mededingingsrechtelijke en misschien nog wel meer hobbels volgens mij. Maar ik doe mee als het nodig is.

Politiek heeft geen positie zie hierboven. Mededinging geen issue want er wordt niets verkocht het is afsplitsen. Uiteraard zal Herna en Co liever sociaal blijven ondernemen met zelf 1mln per jaar.

Dank voor steunen mocht het nodig zijn!
Steenbok1972
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 18 november 2020 15:21:


[...]

Er is TOTAAL geen synergie te behalen door een fusie met Bpost en de overheadkosten zullen waarschijnlijk verdubbelen.

Het wordt dan een kind met een waterhoofd.
. Wat een nare opmerking die laatste zin .
Makita
0
quote:

geld verdubbelaar schreef op 12 januari 2021 22:35:


Draadje kan wel gesloten worden

Als jij de beurskoers morgen verdubbeld hebben we een deal ;-)
vfleuven
0
quote:

Jannie2 schreef op 12 januari 2021 22:30:


Hi MAkita, ik ben helemaal eens met het feit dat een splitsing de waarde van de pakkettendivisie zou blootleggen. En dan zit je inderdaad gauw op 5,50 of 6 euro voor beide delen samen. MAar nogmaals, dat hebben John de Mol en een heleboel PE partijen natuurlijk ook allang al bedacht. Behalve de onwil bij het bestuur van PNL zijn er politieke, mededingingsrechtelijke en misschien nog wel meer hobbels volgens mij. Maar ik doe mee als het nodig is.


Wat is uw positie?
vfleuven
0
Kunnen we hier niet een google sheet voor maken dat het automatisch opgeteld en bijgehouden wordt? Ik denk dat dat efficiënter zou zijn
aextracker
0
POST.nl eindelijk op weg naar de doorbraak van een oude steun die nieuwe weerstand werd ; Euro 3.05
Wanneer we deze week met enige kracht deze hobbel uitnemen en vasthouden einde maand, ligt de weg naar euro 4.20 open, via een tussenstop op Euro 3.35.
Laat maar komen dat "corona dividend" en de verhoging van deze logistieke dienstverlener en pakketbezorger, met als afnemende bijzaak in de omzet mix, het verdelen van minder post.

Better times to come for the valuation of this stock pick !
Herna Nooitgewild
0
Heb het doorgelezen. Er was een onjuistheid in een van je posts geslopen voor wat betreft de vennootschappelijke structuur.
Ik zal het misverstand graag uit de wereld helpen. Iedereen denkt dat ie aandeelhouder is in een bedrijf dat belast/gezegend is met de UPD maar dat is niet zo. Wij hebben aandelen PostNL N.V. en deze vennootschap heeft een heleboel dochters. Enkele bekenden zijn:
- G3 Worldwide Mail N.V. (beter bekend als Spring)
- Nexive commerce s.r.l. (inmiddels verkocht)
- Cendris customer contact b.v. (inmiddels verkocht)
- PostNL Real Estate B.V.
- Koninklijke PostNL B.V.

Deze laatste is veruit de bekendste en de UPD houder. Alle aandelen van Koninklijke PostNL B.V. vallen onder PostNL N.V. maar dit wil dus niet zeggen dat het daarom het zelfde is.

Het staat PostNL N.V. vrij om (bijvoorbeeld n.a.v. activistische aandeelhouders) enkele nieuwe dochters op te richten zoals bijvoorbeeld PakketNL B.V. en PakketMaat B.V. en vervolgens activiteiten over te hevelen van de ene dochter naar de andere dochter. Zo kan je dus de pakkettak uit Koninklijke PostNL B.V. onderbrengen in PakketNL B.V. en een landelijk netwerk van pakketmachines gaan aanleggen in dochter PakketMaat B.V.

Voor ons veranderd er nog niets, aangezien alles binnen de concernrelatie blijft van PostNL N.V. zal alle waarde en winst in ons aandeel verdisconteerd zijn en blijven. De wijziging van de vennootschappelijke structuur op voornoemde wijze behoeft dus op geen enkele wijze enige overheidsgoedkeuring van welke aard dan ook. Als genoeg aandeelhouders het willen dan zal het gebeuren.

Vervolgens begint het interessant te worden omdat grote spelers zoals Royal Mail en DHL gewoon een bod kunnen doen op PakketNL B.V. en waarschijnlijk PakketMaat B.V. erbij. Die kunnen dan gewoon clean op hun eigen intrinsieke waarde gewaardeerd worden, UPD is niet eens onderwerp van discussie. In mijn optiek is dit de enige weg naar een overname. Ik denk dat alleen deze wijziging doorvoeren de koers al verder zou laten oplopen.
Uiteindelijk zal er dan na een overname van PakketNL B.V. voor bijvoorbeeld 3 miljard een eenmalig superdividend worden uitgekeerd van €6. In dit scenario zal de beurskoers bij bekendmaking waarschijnlijk dus al zijn opgelopen tot ongeveer €7,50. Na de ex-dividend notering voor het superdividend zal de koers leeglopen tot €1,50 en voor dat geld heb je dan dus een aandeel in het postbedrijf en alle overige bedrijfjes die nu ook al deel uitmaken van PostNL N.V.

Nou kan je natuurlijk de discussie aangaan over de goede bedragen van 3 mrd en de restkoers van €1,50 maar daar gaat het mij niet om. Vul hier de getallen in die jij zelf denkt. Mijn punt is dat er op dit moment nog steeds sprake is van onderwaardering, en dat er met de juiste stappen gewoon waarde ontsloten kan worden. Een overname van de pakket tak is dus absoluut niet onmogelijk of ondenkbaar!
Makita
0
60 Posts, Pagina: « 1 2 3 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 9 apr 2021 17:35
Koers 4,245
Verschil +0,041 (+0,98%)
Hoog 4,266
Laag 4,181
Volume 3.719.744
Volume gemiddeld 6.537.643
Volume gisteren 6.211.598

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront