Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,700
  • Verschill

    -0,280 -4,68%
  • Volume

    569.243 Gem. (3M) 304,1K
  • Bied

    5,600  
  • Laat

    5,930  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Augustus 2021

1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 94 95 96 97 98 99 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Dutchy Ron 31 augustus 2021 19:20
    JustMe is met terugwerkende kracht eea aan het analyseren , dat lokt reacties uit….. complotdenkers maak je niet zo druk :-))
  2. forum rang 6 pwijsneus 31 augustus 2021 19:27
    quote:

    win some... schreef op 31 augustus 2021 19:06:

    [...]
    In 2018 was de FCF 13%, in 2019 9%. Streven naar een FCF van 10% tot aan 2030 is dan wel wat magertjes. Extra investeren in HD maps of acquisities zou kunnen, maar dan mag je toch ook verwachten dat dit uiteindelijk extra omzet en cashflow genereert? Of het moet zo zijn dat extra investeringen en acquisities nodig zijn om uberhaupt op de 1,5 miljard omzet uit te komen.
    Dit zijn in ieder geval geen cijfers die bij een gezond tech-bedrijf horen die als marktleider op het wereldtoneel opereert. Of ze zijn geen marktleider, en is de conclusie dat er geen wereldtoneel is, en is het product een noodzakelijke service die elke andere speler het liefst wil uitbesteden, net zoals schoonmaken.

    Ook schijnt TomTom een enorme voorsprong te hebben in die HD-maps, dus op welk vlak moeten er acquisities gedaan worden dan? Helemaal de kandidaten die extra omzet en cashflow zouden moeten genereren, gaan ze Apple of Google kopen dan? Lijkt me stug....die zijn er dus niet. Om ook maar eens een stukje te citeren uit de CC;

    4 februari 2021; HG himself;

    Then HD Map, a lot has been said, a lot has been done about HD map and about self-driving. We've seen initially great enthusiasm for HD and for self-driving technology. And we have seen announcements and introduction plans that have not been living up to expectations. Now -- that HD Map and self-drivingis not off the agenda, and we are still working and in close relationship, close contact with the number of customers who want to license HD Maps from us. But I think it's fair to say, and I said it in earlier calls as well, that the progress is not as fast as we had hoped for. And I don't think that has changed. So for us, visibility on a breakthrough in adaptation of HD Mapsis notsomething -- that has come any closer than it was in the last earnings call.

    Komende jaren hoef je dus niets van de HD-maps te verwachten. Vervolgens weten we nog steeds niet wat de ADAS maps nu opbrengen. Het zorgt iig niet voor spectaculaire groeicijfers.

    Tel de ruif van telematics is op bij de beschikbare hoeveelheid cash, je komt een heel eind. De enige aqcuisitie die ik me kan voorstellen zijn ze zelf namelijk, met een absurd lage premie.

    Veel beloven, en weinig geven. Dat doet een gek ik vreugde leven. Zal het niet snel vergeten.
  3. [verwijderd] 31 augustus 2021 21:32
    quote:

    pwijsneus schreef op 31 augustus 2021 19:27:

    [...]

    Dit zijn in ieder geval geen cijfers die bij een gezond tech-bedrijf horen die als marktleider op het wereldtoneel opereert. Of ze zijn geen marktleider, en is de conclusie dat er geen wereldtoneel is, en is het product een noodzakelijke service die elke andere speler het liefst wil uitbesteden, net zoals schoonmaken.

    Laat TT eerst maar die 10% FCF bij 550 C&S omzet laten zien, dan is TT een 13 euro aandeel ipv 7 euro. Tegen die tijd bezien of TT die FCF ook boven de 10% laat stijgen.

    TomTom kocht Autonomos voor 25 miljoen euro en dat voegde amper omzet toe, maar wel kennis. En loonkosten, want het zijn dure schoonmakers, die engineers :) Dat soort kennisintensieve bedrijfjes verstevigen je bedrijf en vergroten je credibility in de markt.

    Daarom noemde ik het protect the core (maak C&S je kern activiteit en stoot andere dingen af), build the core (innoveer, automatiseer, ontwikkel nieuwe software en diensten op die kern) en expand the core (nieuwe markten, bolt-on acquisities, nieuwe toepassingen, niet alleen ADAS/HD, maar ook in Enterprise)

  4. [verwijderd] 1 september 2021 00:37
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 31 augustus 2021 14:58:

    HERE richt zich steeds meer op andere markten die gebaat zijn bij localization……. Dat zie ik TT ook nog doen in de toekomst…. Niet blijven hangen in alleen automotive

    Wipro and HERE partner to provide location-based services and analytics for customers globally

    As part of this announcement, Wipro and HERE will be jointly developing solutions in the areas of asset tracking, logistics, supply chain, smart-metering and analytics, field workforce management, and private mapping-as-a-service for indoor and outdoor real-time asset tracking.

    www.globenewswire.com/news-release/20...

    TomTom zegt zelfs expliciet dat de groei in data leidt tot nieuwe Enterprise kansen
    corporate.tomtom.com/static-files/b37...
    CTRL+F en dan zoekwoord: CPP

    En in AVA noemen ze zelfde kansen als HERE
    Voor onze business unit Enterprise zien wij met name mogelijkheden in fleet management en logistiek, voor taxi- en bezorgdiensten. Wij helpen bij het berekenen van accurate aankomsttijden, ‘optimized last mile delivery’ en brandstofefficiëntie enzovoort. De kansen die wij in zowel de Automotive en Enterprise markt zien zullen naar verwachting bijdragen tot een verdere groei, ook na 2023.

    Toch heb ik het idee dat HERE wat meer uit Automotive weggaat, terwijl TT zowel Automotive en Enterprise wil groeien. Voor HERE was historisch hun marktaandeel voor maps (niet voor traffic of software, daar is TT leidend) zo groot, dat ze in hun strategie zeiden dat ze "minder afhankelijk willen zijn van automotive" en zich verbreden richting Enterprise. Terwijl TT juist als doel had om HERE marktaandeel te winnen. Hierdoor is denk ik ook hun investering in technologie anders geweest.

    Het transactionele mapmaking platform is essentieel voor HD maps en vooralsnog lijkt HERE dit niet te hebben en eigenaren beperken HERE's ruimte om te investeren. Het zou voor TT gunstig zijn als HERE haar investeringen versnippert of met een IPO opnieuw nieuwe eigenaren krijgt en weer een jaar verliest om zich aan wensen nieuwe eigenaren aan te passen. TomTom heeft 10 jaar geleden in zelfde schuitje gezeten en moest toen fors reorganiseren en dat gaat altijd tijdelijk ten koste van marktaandeel, doordat je met jezelf bezig bent.
1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 94 95 96 97 98 99 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht