(ABM FN) Bpost moet meer inzetten op e-commerce en meer brievenpost bij elkaar laten komen voor efficiëntie. Dit zei CEO Koen Van Gerven afgelopen weekend in een interview met krant Le Soir.
De achteruitgang van de brievenpost kon nog niet volledig worden gecompenseerd door de pakketjesbedeling, stelde de topman. Er moet volgens hem efficiënter gewerkt worden. "De klant zegt ons dat papieren post geen prioriteit middel meer is voor snelle communicatie. Hij kan leven met post die niet de volgende dag toekomt maar twee of drie dagen nadien", stelde hij. Concreet wil Bpost van 2020 de brievenpostbedeling verminderen.
Daarnaast wees Van Gerven op de noodzaak de winsten op andere vlakken te gaan zoeken, en dan in de eerste plaats bij de e-commerce. "Het is tijd om zich op een volgend model te gaan voorbereiden, om de duurzaamheid van het bedrijf te waarborgen", aldus de CEO in het interview.
Het aandeel van Bpost sloot vrijdag 1,3 procent hoger op 13,34 euro.
Vanaf Beursplein 5 volgt de redactie van ABM Financial News de ontwikkelingen op de beurzen, en de Amsterdamse effectenbeurs in het bijzonder, op de voet. De informatie in deze column is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.