(ABM FN-Dow Jones) Yum Brands heeft in het afgelopen kwartaal een licht hogere winst en omzet geboekt, maar deze waren wel lager dan de verwachtingen. Dit bleek dinsdag uit de cijfers van de fastfoodgigant, bekend van onder meer Taco Bell, KFC en Pizza Hut.
"Ik ben ongelooflijk trots op de manier waarop onze teams zich door zo'n complexe consumentenomgeving hebben weten te manoeuvreren en dit kwartaal een groei van de kernbedrijfswinst hebben gerealiseerd", zei CEO David Gibbs in een toelichting op de cijfers.
De omzet steeg van 1,71 miljard naar 1,83 miljard dollar bij een FactSet-consensus van 1,90 miljard dollar.
Het bedrijf boekte een nettowinst van 382 miljoen dollar, ofwel 1,35 dollar per aandeel, voor het kwartaal, vergeleken met 416 miljoen dollar, ofwel 1,46 per aandeel, in dezelfde periode een jaar eerder.
De gecorrigeerde winst per aandeel bedroeg 1,37 dollar per aandeel, terwijl FactSet 1,41 dollar per aandeel verwachtte.
Het aantal restaurants steeg met 5 procent, inclusief 1.029 nieuwe vestigingen in het kwartaal.
Het aandeel Yum Brands noteerde dinsdag na de cijfers in de elektronische handel voorbeurs 1,5 procent lager.
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Community trend
Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?
Community trend
Om deze actie uit te voeren moet u ingelogd zijn. Inloggen of Aanmelden