Resultaat van Solvays Algemene Aandeelhoudersvergadering | Beursduivel.be

Resultaat van Solvays Algemene Aandeelhoudersvergadering

Gepubliceerd op 14 mei 2019 om 16:01 |

Solvay (15:39)

EUR 84,720 -1,380 (-1,60%)

Brussel, 14 mei 2019 --- Solvay hield vandaag zijn Gewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders in The Square - Brussels Meeting Centre.

De aandeelhouders keurden alle voorgestelde resoluties goed. In het bijzonder keurden ze het brutodividend van € 3,75 per aandeel goed voor het jaar 2018. Na de betaling van het interimdividend van € 1,44 bruto in januari 2019, bedraagt het resterende brutodividend € 2,31 per aandeel, te betalen vanaf 23 mei 2019.

Tijdens de Algemene Vergadering keurden de aandeelhouders eveneens de herverkiezing goed van Mevrouw Marjan Oudeman als onafhankelijk bestuurder en van de Heer Charles Casimir-Lambert als bestuurder van de raad van bestuur, beide voor een periode van vier jaar. De aandeelhouders bevestigden ook Dr. Ilham Kadri als bestuurder. De Heer Yves-Thibault de Silguy heeft de statutaire leeftijdsgrens bereikt en heeft daarom geen hernieuwing van zijn mandaat aangevraagd. Het aantal bestuurders valt hierdoor terug van 16 tot 15.

De raad van bestuur heeft unaniem besloten om Mevrouw Amparo Moraleda aan te stellen als voorzitter van het benoemingscomité, ter opvolging van de Heer Yves-Thibault de Silguy.

De details van de resoluties, de resultaten van de stemming en de opname van de Algemene Vergadering zijn beschikbaar op de website www.solvay.com, in de rubriek Investors.

Solvay is bedrijf van geavanceerde materialen en specialiteitschemicaliën, en zet zich in voor het ontwikkelen van oplossingen voor belangrijke maatschappelijke uitdagingen. Solvay innoveert en werkt samen met klanten wereldwijd in veel diverse eindmarkten. Haar produkten zijn te vinden in vliegtuigen, auto's, batterijen, smart devices, medische toepassingen, alsook in de extractie van zowel mineralen als olie en gas, en dragen bij aan efficiëntie en duurzaamheid. Solvays lichtgewicht materialen bevorderen een schonere mbiliteit, de formuleringen optimaliseren het gebruik van grondstoffen, terwijl performance chemicals de lucht- en waterkwaliteit verbeteren. Het hoofdkantoor is gevestigd in Brussel, met 24 500 werknemers verspreid over 61 landen. In 2018 bereikte de netto-omzet € 10,3 miljard en de marge 22%, met 90% van de activiteiten waar Solvay tot de wereldtop-drie behoort. Solvay nv (SOLB.BE) staat genoteerd op Euronext in Brussel en Parijs (Bloomberg: SOLB.BB - Reuters: SOLB.BR) en in de Verenigde worden de aandelen (SOLVY) verhandeld via een level-1 ADR programma.

Financiële cijfers houden rekening met de aangekondigde verkoop van Polyamides.

Caroline JacobsVictoria Binoche
  +32 2 264 1530 +33 1 44 94 86 72

investor.relations@solvay.comGeoffroy RaskinJodi AllenBisser Alexandrov
+32 2 264 2158 +32 2 264 1540 +1 6098604608 +32 2 264 3687

This announcement is distributed by West Corporation on behalf of West Corporation clients.
Source: Solvay S.A. via Globenewswire

Aperam 21,290 -0,800 -3,62% 15:36
Umicore 26,740 -0,910 -3,29% 15:36
Proximus 25,000 -0,690 -2,69% 15:35