Ook dit jaar is Binck Basic weer genomineerd voor een Gouden Stier in de categorie beste broker. Bas Brinkman, Marketing Manager bij Binck, vertelt ons wat meer over beleggen bij Binck en over de manier waarop de broker zich onderscheidt van de rest.
“Als specialist op het gebied van beleggen, kent Binck de behoeften van de belegger als geen ander”, steekt Brinkman van wal.
“Beleggers kunnen kiezen uit verschillende smaken die aansluiten op hun beleggersprofiel en -gedrag. Binck Basic richt zich op de wat minder actieve belegger, die voornamelijk in aandelen en obligaties handelt en een beperkt aantal transacties doet. Actieve beleggers, die juist meer met opties en turbo’s willen beleggen kunnen bij Binck Active terecht. Tot slot is er Binck Fundcoach, waarbij de gebruiker met uitgebreidere tooling belegt in fondsen en ETF’s.”
Brinkman wijst erop dat Binck veel waarde toekent aan de combinatie van een stabiel en gebruiksvriendelijk platform met een uitstekende service. Via het platform van Binck worden de meeste transacties van alle brokers in Nederland afgewikkeld.
Nieuwe ontwikkelingen
Welke nieuwe ontwikkelingen zijn er gaande bij Binck? “Eén van onze recente toevoegingen aan het assortiment is de Binck turbo. Wij waren van mening dat de bestaande hefboomproducten beter konden, en ontwikkelden daarom onze eigen turbo. De spreads zijn krapper dan bij andere turbo’s en de beleggers kunnen er van 8.00 tot 22.00 uur in handelen. Dat is uitgebreider dan de Euronext-handelstijden.
“De grootste verbetering dit jaar is echter onze vernieuwde app. In tegenstelling tot de vorige hebben we deze app in eigen beheer gebouwd. We mogen wel zeggen dat het een groot succes is; we zien een sterk stijgende lijn in het gebruik en de app wordt ook goed gewaardeerd. Onze oude app werd door de klanten als gemiddeld beoordeeld, nu hebben we een beoordeling van hoger dan acht.”
Educatie en service
Brinkman is vereerd dat Binck Basic dit jaar opnieuw genomineerd is voor een Gouden Stier. “Natuurlijk is dat mooi. Dag in dag uit zetten wij ons in om beleggers het best mogelijke te bieden zowel qua site, apps, tools en ondersteuning."
"Waar wij ons mee willen onderscheiden is de combinatie van lage kosten en tegelijkertijd een goede kwaliteit op het gebied van educatie en service. Educatie vinden we erg belangrijk; we staan beleggers bij van beginnersniveau tot investeerders die zoeken naar de optimale optiestrategie. Dit doen we door middel van interessante webinars en video’s on demand, zodat mensen op hun gemak kunnen kijken wanneer het hen uitkomt. We merken dat deze manier van educatie goed werkt.”
Service staat bij Binck ook hoog in het vaandel. “Ook dit jaar hebben we weer aanzienlijk geïnvesteerd in service. Als je ons belt, krijg je binnen 10 seconden een bekwame en gekwalificeerde servicemedewerker aan de lijn die de vraag van een klant direct kan beantwoorden. Dat is voor klanten echt een toegevoegde waarde; het zorgt voor een veilig en betrouwbaar gevoel.”
Meer over de Gouden Stier, vindt u op goudenstier.nl.