Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
BNP Paribas Markets: "Wij vinden het informeren van beleggers belangrijk"

BNP Paribas Markets: 'Wij leggen graag uit aan mensen'

BNP Paribas Markets vindt het belangrijk dat particuliere beleggers goed geïnformeerd zijn en draagt hier graag een steentje aan bij via de producten en educatieprogramma’s. Wij hadden een gesprek met Erik Mauritz, verantwoordelijk voor Turbo’s bij BNP Paribas Markets.

"In 2004 zijn wij begonnen met de Turbo en we werken nog steeds met hetzelfde team, maar vanaf vorig jaar bij BNP Paribas", vertelt Mauritz. "Dat we al meer dan tien jaar met dit team werken, zorgt voor een fijne continuïteit."

Waarin onderscheidt BNP Paribas Markets zich? Mauritz: "Wij bieden zeer veel producten aan, en daarnaast zetten we meer dan gemiddeld in op educatie. Een goed voorbeeld hiervan is de Slimste Belegger, een educatief spel waarbij beleggers met behulp van verschillende coaches het hoogste rendement proberen te behalen. Maar ook Nico Bakker houdt beleggers dagelijks op de hoogte met zijn twitterupdates- en uitleg over technische analyse."

"Verder hebben we tweemaal per week interessante webinars en twee nieuwsbrieven. Deze focus op educatie is, denken we, één van de redenen dat we nog steeds marktleider zijn."

Veranderende vraag

Tijden veranderen, merken ook Mauritz en zijn team. "Turbo’s deden het goed in een tijd met lage rente en een stijgende AEX. Op dit moment is er echter meer onzekerheid, en is er meer behoefte aan producten waarmee je op een gelijkblijvende markt kunt inspelen, bijvoorbeeld Memory Coupon Notes."

"Maar dat is niet het enige. Steeds meer mensen gaan beleggen. Ze zien de lage spaarrente en proberen met beleggen een extra rendement te behalen. Maar ook steeds meer mensen willen het zelf doen. Wij vinden het erg belangrijk dat beleggers zo goed mogelijk voorgelicht zijn, zodat ze weten wat ze doen. Daarom leggen wij graag uit aan mensen."

Gouden Stier

"Ondanks dat we dit jaar niet genomineerd zijn voor een Gouden Stier, willen we toch graag sponsoren", benadrukt Mauritz. "Dit omdat we het belang inzien van deze prijs. Het maakt de markt transparanter en daar hechten wij veel waarde aan. Daarom staan wij achter de Gouden Stier."

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht