Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TKH Group NL0000852523

Laatste koers (eur)

39,700
  • Verschill

    -0,160 -0,40%
  • Volume

    15.741 Gem. (3M) 86,9K
  • Bied

    39,640  
  • Laat

    39,720  
+ Toevoegen aan watchlist

TKH koers-stappenplan

48 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 aextracker 27 november 2007 09:37
    Volgende stappen op komst komende jaar;
    - Einde jaar stap 1; euro 16 (nieuwe bodem).
    - Medio 2008 stap 2; euro 18 (de richting).
    - Ultimo 2008 stap 3; euro .... (the sky is the limit).

    Redenen;
    1.) In 2008 produceert de machinegroep o.a. in China en kunnen de in 2007 daartoe gemaakte hoge R & D , plus investeringskosten ,in rap tempo terug gaan verdienen -> extra groei tegen lagere (lokale) kosten.
    2.) De overname van Pantaflex gaat extra waarde toevoegen in de distrubtieketen van kabels etc.
    3.) Het dividend en de pay out worden m.b.t. 2007 verhoogd. Trekt beleggers.
    4.) Hogere winst en beheerste kosten bij een actueel lage koers\winst, is TKH een "local" die op gaat vallen.
    5.) Handel zal toenemen en de kans dat TKH in 2008\2009 naar de AscX gaat is daarmee toegenomen en de zichtbaarheid voor beleggend Nederland vergroot.

    De conclusie; Die laat zich raden.

    Suc6 met uw afweging.

    Tracker
  2. MtBaker 12 december 2007 20:09
    Ik denk dat je dit goed ziet aextracker, Heb er nog wat staan en denk zelf in voorjaar weer wat meer te doen, maar misschien nog een ritje voor die tijd. Ik denk dat de volatiliteit erg groot blijft tot na de 2 maaneclipsen en de zoneclips.
    22 jan maan, 7 feb zon, 22 feb maan.
    Na de laatste datum is de kans op een crash historisch gezien het grootst. (eclips volle maan na zoneclips).
  3. [verwijderd] 14 december 2007 14:44
    @aextracker:
    aan je overwegingen moet nog toegevoegd worden:
    - de extra bijdrage van de overname van de CAEgroup in Frankrijk in juli j.l.. Deze groep heeft een omzet van € 120 mln met een zeer eod bedrijfsresultaat (10% tegen TKH 7%). deze groep wordt pas sinds juli 2007 geconsolideerd, dus in 2008 een extra omzet van € 60 mln. Overigens is door TKH niets meegedeeld over kosten en omzet synergien van deze belangrijke overname. Er wordt gefluisterd, dat deze aanzienlijk zijn, maar niemand (buiten TKH) kent het naadje van de kous.
    - het sterk innovatieve karakter, dat TKH gekregen heeft, waardoor de auton0me omzet groei ruim boven de 10% ligt

    Via mijn spreadsheets kom ik op een winst per aandeel van € 1,26 in 2007 en tenminste een winst van € 1,56 in 2008. Prognoses maken voor TKH is altijd lastig, omdat TKH nimmer scheutig is met het verstrekken van een diepgaand inzicht in haar activiteiten.

    Zoef
  4. forum rang 8 aextracker 14 december 2007 21:56
    Zoef,

    Ben wel benieuwd naar jouw (spreadsheet)berekening van de wpa TKH.
    Bij de verwachte pay out ratio van 40% naar 50% en actuele koers ca. euro 16, betekent het een div. rendement van 3.9%.
    Is dat waar jouw verwachting op uit komt ?

    Opname in de AscX biedt daarmee een interessante nieuwkomer met rendementskansen en groeipotentieel (gezien de 2008 wpa verwachting die je meld).

    Tracker.
  5. [verwijderd] 19 december 2007 09:22
    MARKET TALK: TKH krijgt buy-advies van Keijser Capital


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Keijser Capital start het volgen van het aandeel TKH met een buy-advies en een koersdoel van EUR19,60. De zakenbank is te spreken over de "aantrekkelijke dividendmarge, gebaseerd op de relatieve hoge uitbetaling" van TKH. Aangezien TKH solide is gefinancierd ziet Keijser ruimte voor nieuwe acquisities in de toekomst. Omstreeks 9.15 uur noteert het aandeel 3,3% hoger op EUR15,26. (MTI)



    Dow Jones Nieuwsdienst: +31 20 5890270, amsterdam@dowjones.com

  6. [verwijderd] 19 december 2007 17:31
    quote:

    aextracker schreef:

    Zoef,

    Ben wel benieuwd naar jouw (spreadsheet)berekening van de wpa TKH.
    Bij de verwachte pay out ratio van 40% naar 50% en actuele koers ca. euro 16, betekent het een div. rendement van 3.9%.
    Is dat waar jouw verwachting op uit komt ?

    Opname in de AscX biedt daarmee een interessante nieuwkomer met rendementskansen en groeipotentieel (gezien de 2008 wpa verwachting die je meld).

    Tracker.
    Ben wat laat in mijn reactie. Maar je bent juist. Ik verwacht een verhoging van de pay-out naar 50%; er zijn maar weinig redenen te bedenken waarom dit niet zou gaan gebeuren; immers TKH heeft een solvabiliteit van 46% ook na de overname van de CAEgroep en een goede cashflow. Negateif zou kunnen zijn , dat het werkkapitaal veel harder is gestegen dan de omzet zou doen verwachten ( slechte ontwikkeling) of dat TKH tussen nu en begin mei 2008 nog een zeer grote overname zou kunnen/moeten doen (goede ontwikkeling).

    Volgens mijn berekeningen zou 2008 zelfs nog beter moeten worden dan vermeld, maar voorlopig ben ik maar voorzichtig gebleven.

    Er zijn overigens in de technische sector wel meer bedrijven te vinden met winstgroei en een dividend rendement van ca 4%; TKH vormt geen uitzondering. Momenteel hebben wij te maken met K/W verhoudingen van even boven de 10; enige tijd geleden was dat nog 12-15.

    Keyser geeft een koersdoel van € 19,60; dat verwondert mij niet. Wel valt mij op dat hij volgens het persbericht melding maakt van de strategische waarde van de overname van de CAE group. Dat is geen nieuw bericht, maar ik heb diverse personen in de afgelopen maanden gevraagd om dit nader te verklaren, maar heb tot nu toe geen bevredigend antwoord gekregen.

    Zoef
  7. Dangr 19 december 2007 19:59
    Leuk al die verwachtingen maar de realiteit is dat we steeds verder zakken. Zelfs bij een koopadvies sluiten we day-low! Op de langere termijn ben ik ook wel positief met een koersdoel van minimaal 18,50 euri binnen 1 jaar, maar voorlopig zie ik nog geen herstel laat staan een eindejaarsrally.
  8. Dangr 3 januari 2008 23:18
    quote:

    aextracker schreef:

    Volgende stappen op komst komende jaar;
    - Einde jaar stap 1; euro 16 (nieuwe bodem).
    - Medio 2008 stap 2; euro 18 (de richting).
    - Ultimo 2008 stap 3; euro .... (the sky is the limit).

    Redenen;
    1.) In 2008 produceert de machinegroep o.a. in China en kunnen de in 2007 daartoe gemaakte hoge R & D , plus investeringskosten ,in rap tempo terug gaan verdienen -> extra groei tegen lagere (lokale) kosten.
    2.) De overname van Pantaflex gaat extra waarde toevoegen in de distrubtieketen van kabels etc.
    3.) Het dividend en de pay out worden m.b.t. 2007 verhoogd. Trekt beleggers.
    4.) Hogere winst en beheerste kosten bij een actueel lage koers\winst, is TKH een "local" die op gaat vallen.
    5.) Handel zal toenemen en de kans dat TKH in 2008\2009 naar de AscX gaat is daarmee toegenomen en de zichtbaarheid voor beleggend Nederland vergroot.

    De conclusie; Die laat zich raden.

    Suc6 met uw afweging.

    Tracker
    Ligt het stappenplan nog op schema, of moeten we deze neerwaarts bijstellen???
  9. forum rang 8 aextracker 5 januari 2008 12:34
    Stappenplan ligt op schema afgezien van de koers waar TKH op stond einde jaar en nu onder sentiment verder is gedrukt.
    "t is veel sentiment en nervositeit. Zodra de beurzen enigzins tot rust komen gaat TKH gewoon omhoog als beschreven, wellicht is het tijdspad anders, maar ach beleggen doen we m.i. met een scope van < 3 jaar per investering. De TKH bodem wordt blijkbaar getest, en wel rond de 14,50 -15,- euro's.
    Geen reden om visie \stappenplan aan te passen. TKH draait goed en de pay-out verhoging van het dividend zal alleen maar een betere K\W en div. rendementsscore laten zien. Een basis voor tal van instappers. Je moet het alleen willen zien.
    Ik herhaal mijn koopadvies , zeker ook op deze koers. Bijkopen komende week wordt Trackers credo.
    Tracker
  10. Dangr 7 januari 2008 10:27
    quote:

    aextracker schreef:

    Stappenplan ligt op schema afgezien van de koers waar TKH op stond einde jaar en nu onder sentiment verder is gedrukt.
    "t is veel sentiment en nervositeit. Zodra de beurzen enigzins tot rust komen gaat TKH gewoon omhoog als beschreven, wellicht is het tijdspad anders, maar ach beleggen doen we m.i. met een scope van < 3 jaar per investering. De TKH bodem wordt blijkbaar getest, en wel rond de 14,50 -15,- euro's.
    Geen reden om visie \stappenplan aan te passen. TKH draait goed en de pay-out verhoging van het dividend zal alleen maar een betere K\W en div. rendementsscore laten zien. Een basis voor tal van instappers. Je moet het alleen willen zien.
    Ik herhaal mijn koopadvies , zeker ook op deze koers. Bijkopen komende week wordt Trackers credo.
    Tracker

    Kunnen we al bijkopen? Of moeten we wachten tot rond de 12 euro?
  11. pipsi 8 januari 2008 13:02
    Ik heb gisteren toch nog eens bijgekocht aan 13,10euro, zit nu met gemiddelde van 16,39euro wat mij niet slecht lijkt maar de beurskoers van dit moment denkt er anders over.
    Een ommekeer kan volgens mij toch niet veraf meer zijn.
  12. Dangr 9 januari 2008 11:46
    quote:

    Dangr schreef:

    [quote=aextracker]
    Stappenplan ligt op schema afgezien van de koers waar TKH op stond einde jaar en nu onder sentiment verder is gedrukt.
    "t is veel sentiment en nervositeit. Zodra de beurzen enigzins tot rust komen gaat TKH gewoon omhoog als beschreven, wellicht is het tijdspad anders, maar ach beleggen doen we m.i. met een scope van < 3 jaar per investering. De TKH bodem wordt blijkbaar getest, en wel rond de 14,50 -15,- euro's.
    Geen reden om visie \stappenplan aan te passen. TKH draait goed en de pay-out verhoging van het dividend zal alleen maar een betere K\W en div. rendementsscore laten zien. Een basis voor tal van instappers. Je moet het alleen willen zien.
    Ik herhaal mijn koopadvies , zeker ook op deze koers. Bijkopen komende week wordt Trackers credo.
    Tracker

    [/quote]

    Kunnen we al bijkopen? Of moeten we wachten tot rond de 12 euro?
    Nog ff geduld en dan kunnen we bijkopen rond de 12 euro.
  13. Radenmaar 9 januari 2008 12:02
    Ik verwacht dat er een stevige steun ligt om en nabij de 12 euro. Maar zal die gaan houden?
    Het lijkt er op dat de valluiken open staan.
    Er zijn al steunniveaus's gebroken waar gaat het naartoe?

    mijn gemiddelde aankopkoers ligt op 16.32 euro
  14. forum rang 8 aextracker 12 januari 2008 08:03
    In dit klimaat van stevig gevoedde economische malheur zou ik wachten met bijkopen. Ws. biedt mei 2008 een beter moment, nadat de ellende van "recessie talks" zichtbaar worden in meer reeel beeld en werkelijkheid.
    Waar je ook komt , het is recessie, inflatie, waardedalingen vastgoed ,beurssentiment etc.
    Voorlopig staan de beurs\aandelen seinen op rood naar mijn mening.
    Bijkoopmoment ? Het sentiment & met name moment bepaald, niet het koersniveau van TKH.
    Tracker
  15. [verwijderd] 14 januari 2008 12:55
    Ongelofelijk. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat ook de 11 nog eens gaan zien (12 is al onwaarschijnlijk laag). Dat moet toch wel een bijkoopmoment zijn lijkt me.

    Succes iedereen. Geduld is lastig..
  16. [verwijderd] 16 januari 2008 16:09
    Wat herstel nu op bovengemiddeld volume. Ik verwacht dat dit tijdelijk is en vrees dat we de 10 nog wel zullen gaan zien binnenkort. Heb alvast wat geld opzij gelegd om dan nog meer in te slaan. Moet ook mijn gemiddelde omlaag brengen.
  17. Dangr 18 januari 2008 07:54
    quote:

    aextracker schreef:

    In dit klimaat van stevig gevoedde economische malheur zou ik wachten met bijkopen. Ws. biedt mei 2008 een beter moment, nadat de ellende van "recessie talks" zichtbaar worden in meer reeel beeld en werkelijkheid.
    Waar je ook komt , het is recessie, inflatie, waardedalingen vastgoed ,beurssentiment etc.
    Voorlopig staan de beurs\aandelen seinen op rood naar mijn mening.
    Bijkoopmoment ? Het sentiment & met name moment bepaald, niet het koersniveau van TKH.
    Tracker
    Als we met het huidige tempo van koersdalingen wachten tot mei, staan we rond de 4 euro. Het wordt binnenkort wel een keer tijd dat we weer in het groen sluiten anders valt jouw stappenplan volledig in duigen.
48 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
    9. Azelis Q1-cijfers
    10. Kinepolis Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht