Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TKH Group NL0000852523

Laatste koers (eur)

39,860
  • Verschill

    -0,260 -0,65%
  • Volume

    50.906 Gem. (3M) 87,1K
  • Bied

    39,500  
  • Laat

    40,220  
+ Toevoegen aan watchlist

Iedereen wordt genaaid, toch?

14 Posts
| Omlaag ↓
  1. janrobert 15 oktober 2008 21:55
    volgens mij is TKH een goed bedrijf. Maakt veel winst en doet het goed. Keert divident uit en de verwachting voor de toekomst is goed.
    Ik begrijp niet waarom de koers zo laag is. Ik houd mijn aandelen vast en verwacht dat de koers weer naar 20 euro gaat
  2. [verwijderd] 16 oktober 2008 11:03
    JR bedankt voor jouw reactie. Heb jij enig idee wanneer TKH met zijn derde kwartaalcijfers komt? En wanneer keren zij dividend uit? Waar kan ik op internet volgen hoe het met dit bedrijf gaat?
    gr. Kees.
  3. janrobert 16 oktober 2008 18:08
    kan het zo niet vinden. Vorig jaar is didident in mei uitbetaald. De kwartaalcijfers komen ergens in november
  4. janrobert 16 oktober 2008 19:17
    quote:

    janrobert schreef:

    kan het zo niet vinden. Vorig jaar is divident in mei uitbetaald. De kwartaalcijfers komen ergens in november
  5. bezoeker 16 oktober 2008 19:25
    Pracht bedrijf zit er zelf dik in .Koop af en toe wat bij op dips en kijk er verder niet teveel naar om. Wat mij wel wat zorgen baart is dat Fortis een 5% belang heeft.Daar is veel beweging .Wat gaan ze met hun aandelen belangen doen ?
  6. [verwijderd] 17 oktober 2008 18:42
    Jan Robert bedankt voor jouw reactie. Bezoeker en JR
    als dit fonds zo geweldig zou zijn waarom staat het dan zo laag. Kort geleden nog op pakweg € 15,-?
    Kijk elk fonds heeft last van het beurssentiment en is tig %% weggezakt. Maar als je dit fonds neemt is het onevenredig getroffen in een hele korte tijd, waarom?
    Ik zou er graag in willen beleggen vandaar dat ik het al enige tijd volg. Is het inderdaad een waterhoofd geworden door al die acquisities en moet men veel afvloeiingsregelingen gaan financieren?
    Men lijkt groot te zijn geworden door overnames en weinig uit autonome groei?
    Wat moet ik nu instappen of wachten tot ze op € 7,- staan?
    gr. Kees777
  7. [verwijderd] 17 oktober 2008 22:26
    quote:

    Kees777 schreef:

    Jan Robert bedankt voor jouw reactie. Bezoeker en JR
    als dit fonds zo geweldig zou zijn waarom staat het dan zo laag. Kort geleden nog op pakweg € 15,-?
    Kijk elk fonds heeft last van het beurssentiment en is tig %% weggezakt. Maar als je dit fonds neemt is het onevenredig getroffen in een hele korte tijd, waarom?
    Ik zou er graag in willen beleggen vandaar dat ik het al enige tijd volg. Is het inderdaad een waterhoofd geworden door al die acquisities en moet men veel afvloeiingsregelingen gaan financieren?
    Men lijkt groot te zijn geworden door overnames en weinig uit autonome groei?
    Wat moet ik nu instappen of wachten tot ze op € 7,- staan?
    gr. Kees777
  8. [verwijderd] 17 oktober 2008 22:33
    [quote=ejg]
    [quote=Kees777]
    Jan Robert bedankt voor jouw reactie. Bezoeker en JR
    als dit fonds zo geweldig zou zijn waarom staat het dan zo laag. Kort geleden nog op pakweg € 15,-?
    Kijk elk fonds heeft last van het beurssentiment en is tig %% weggezakt. Maar als je dit fonds neemt is het onevenredig getroffen in een hele korte tijd, waarom?
    Ik zou er graag in willen beleggen vandaar dat ik het al enige tijd volg. Is het inderdaad een waterhoofd geworden door al die acquisities en moet men veel afvloeiingsregelingen gaan financieren?
    Men lijkt groot te zijn geworden door overnames en weinig uit autonome groei?
    Wat moet ik nu instappen of wachten tot ze op € 7,- staan?
    gr. Kees777

    De balans is nog steeds goed ook na de overnames!
    Voor dit jaar zijn de vooruitzichten super!
    Bedenk dat de aandelen vorig jaar zijn gedeeld door 4.
    Van gemiddeld 80 euro naar 20 en TKH staat nu op 10.50.
    Zelf ben ik ingestapt op 13-14-15 euro.
  9. [verwijderd] 18 oktober 2008 08:39
    ejg, thx.

    Ik wist niet dat het aandeel was gesplitst. Gezien jouw verschillende instapmomenten boven de huidige prijs en jouw korte onderbouwing zegt iets over het vertrouwen dat jij erin hebt. Heb jij enig idee wanneer zij met de k3 cijfers komen?
    gr. Kees
  10. bezoeker 18 oktober 2008 23:13
    quote van VermogensVisie.nl 17-10 :

    Huidige overdrijving: hoe lager de index, hoe groter de kansen
    Dat betekent allereerst dat we nog een paar moeizame jaren doormoeten met de beurzen wellicht in tradingranges, waarin ik voor de AEX eerder genoemde [200-400] aanhoudt, uitstapjes daaronder of daarboven ohne gewähr. Voor actievere beleggers is hier zeker wat te halen, en lange termijn beleggers krijgen momenteel koopkansen die in tijden niet meer vertoond zijn. Een algemene strategie die ik aanraad is nu gestaffeld te kopen, maar tevens korte termijn winsten te nemen indien die kansen zich voordoen.
    Een tijdspad om die aankopen te doen kan zijn:

    1. Aankoop eerste pluk gewenste aandeel bij AEX rond 250 (=nu)
    2. Aankoop tweede pluk bij AEX 220, en eventueel derde pluk bij AEX rond 200 of paniekspikes daaronder indien deze zich gaan voordoen.
    3. Verkoop eerste pluk bij herstel AEX rond 300. Indien we eerst wegzakken tot 220 en op dat niveau middelen wordt dat 1e verkooppunt 260.

    Door voor uzelf strak deze niveaus te hanteren en daar naar te handelen schakelt u de emotie en mogelijke paniek uit. Door mondjesmaat uw geld in te zetten door in stappen te kopen zorgt u dat u altijd liquiditeiten achter de hand hebt, die door actief winstnemen waar mogelijk weer terugstromen in uw kas.
    Vraag is natuurlijk wélke aandelen nu gefaseerd te kopen. Hier kan ik simpelweg verwijzen naar eerdere Positie Adviezen, alsmede naar komende PASjes en specifieke stockpicks. Maar juist omdat er zich nu zoveel koopkansen voordoen ben ik voor mezelf bezig het kaf van het koren te scheiden en een brede wensenlijst samen te stellen. Met daarop aandelen die aan de volgende criteria voldoen:

    1. Degelijke, winstgevende Nederlandse bedrijven met een nu overdreven lage koers-winstverhouding en behoorlijk dividendrendement.
    2. Bedrijf moet een tot 2007 stabiel groeiende winstlijn kunnen overleggen en mag tijdens recessie niet het risico lopen in de verliezen te geraken, een winststagnatie of geringe winstdaling in 2008, 2009 kan acceptabel zijn.
    3. Minimale schuldpositie: goed bij kas, voldoende gefinancierd voor komende jaren zodat risico op aandelenemissie danwel aanpassing bankconvenanten minimaal is.

    Stapsgewijze invulling van 3 nieuwe VV Positie Adviezen
    Afsluitend van dit lange betoog wil ik u de eerste namen van bedrijven op deze wensenlijst overleggen, welke naar mijn mening geschikt zijn voor de gestaffelde aankoopstrategie.
    Ten eerste is daar Royal Dutch dat door de jaren heen altijd winst maakt en de aandeelhouders daarin riant laat meedelen. Het bedrijf is relatief beperkt afhankelijk van fluctuaties in de olieprijs en heeft weinig te lijden van de huidige aanpassing van de olieprijs naar normale niveaus. De financiële stabiliteit van het concern staat buiten kijf, menig bank zou er jaloers op zijn. Niettemin is het aandeel gedaald tot een peil dat we in 1996 voor het laatst zagen. Op de huidige 17 euro een koop, alles daaronder is mooi meegenomen.
    Instapmoment bij AEX 250 d.d. 17-10-2008: 17,25 euro
    Ten tweede kies ik voor het oliegerelateerde aandeel Fugro dat als toeleverancier van en dienstverlener aan de grote energiereuzen kan worden gezien. Het bedrijf heeft vanaf 2003 aan een indrukwekkend trackrecord gebouwd en is inmiddels een grote speler geworden en hoofdfonds te Amsterdam. Met een k/w van amper 8 gerekend over 2007 en een dividendrendement van 5% heeft u net zoveel rente als bij IceSave met daarnaast tientallen procenten koerspotentieel nadat het aandeel sinds mei vanaf 60 tot nu 24 euro gezakt is. Zelfs al zou Fugro wellicht moeite krijgen de winstverwachting voor 2008 (een stijging tot 270mln euro bij een omzet van 2,1mld) te behalen bied dit aandeel enorme kansen.
    Instapmoment bij AEX 250 d.d. 17-10-2008: 24,00 euro
    Ten derde de oude bekende smallcap Twentsche Kabel welke als voorbeeld kan dienen van een aandeel dat gedwongen, rücksichtslos gedumpt wordt door banken en grote fondsen in geldnood. Rationeel is het namelijk niet om aandelen van een bedrijf dat jaar na jaar meer winst maakt en vooral een regionale speler is tegen elke prijs te lozen. En deze irrationaliteit, een halverende koers bij een zowat verdubbelde winst, zal vroeg of laat gecorrigeerd worden. Ook Tweka voldoet aan de 3 bovengenoemde criteria en liet zelfs in de eerste helft van dit jaar nog eens 46% winststijging zien. Zal met de recessie heus wat minder worden, maar dan nog is het aandeel op 8x de oude winst van 2007 spotgoedkoop, hoef je voor 6% rente in dividend niet naar IJsland maar naar Haaksbergen, en is de financiële balans zo solide dat al zou het bedrijf nu dichtgaan er nog altijd een kleine 8 euro vermogen per aandeel bij ontmanteling overblijft.
    Instapmoment bij AEX 250 d.d. 17-10-2008: 10,35 euro

    Deze drie eerste namen vallen in het kader van onderhavige “handelsstrategie tijdens crashfase” te zien als op zich volwaardige VermogensVisie Positie Adviezen, met dit verschil dat ik de positie gestaffeld wens op te bouwen en aldus bij AEX 220 mij weer zal melden voor een bijkoop in elk van de drie totdat de positie een volwassen omvang heeft. In volgende bijdragen zal ik per positie meer informatie verstrekken zoals u van mij gewend bent, maar ik heb u in deze tijden van hektiek en sterk fluctuerende beurzen nu alvast van enige koopsuggesties willen voorzien die inhaken op wat ik zie als een aangepaste strategie tijdens een nieuwe beursfase.
    Leon Hillen
    VermogensVisie Nederland

  11. [verwijderd] 19 oktober 2008 10:17
    Prachtig stuk, Bezoeker. Lijkt een beetje op de onderbouwingen die Warren Buffet ook hanteert.
    Ik zou zeggen blijf je naam eer aan doen, blijf regelmatig bezoeker.
    n.b.:Waar pik jij deze info op? Is daar een site voor ?
    gr. Kees
  12. nieuw begin 31 oktober 2008 18:44
    quote:

    bezoeker schreef:

    Pracht bedrijf zit er zelf dik in .Koop af en toe wat bij op dips en kijk er verder niet teveel naar om. Wat mij wel wat zorgen baart is dat Fortis een 5% belang heeft.Daar is veel beweging .Wat gaan ze met hun aandelen belangen doen ?
    Volgens mij heeft Fortis geen aandelen TKH meer. Zie melding bij de AFM.
  13. bezoeker 31 oktober 2008 23:44
    quote:

    nieuw begin schreef:

    [quote=bezoeker]
    Pracht bedrijf zit er zelf dik in .Koop af en toe wat bij op dips en kijk er verder niet teveel naar om. Wat mij wel wat zorgen baart is dat Fortis een 5% belang heeft.Daar is veel beweging .Wat gaan ze met hun aandelen belangen doen ?
    [/quote]

    Volgens mij heeft Fortis geen aandelen TKH meer. Zie melding bij de AFM.
    Als ik de melding van 14-10 omtrent het aandelen bezit van Fortis goed interpreteer is het belang in TKH overgeheveld naar een andere divisie van Fortis maar nog steeds in bezit .
14 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
    4. Dui inkoopmanagersindex diensten april (voorlopig) volitaliteit verwacht
    5. Dui samengestelde inkoopmanagersindex april
    6. EU samengestelde inkoopmanagersindex april
    7. VK samengestelde inkoopmanagersindex april
    8. 3M Q1-cijfers
    9. GE Aerospace Q1-cijfers
    10. General Motors Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht