Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Kendrion NL0000852531

Laatste koers (eur)

12,980
  • Verschill

    -0,040 -0,31%
  • Volume

    14.323 Gem. (3M) 34,2K
  • Bied

    12,940  
  • Laat

    12,980  
+ Toevoegen aan watchlist

Press release Kendrion N.V. - Acquisition FAS Controls.

22 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 maci 28 december 2011 09:05
    Kendrion versterkt zijn activiteiten in de Verenigde Staten
    Kendrion N.V. maakt bekend dat overeenstemming is bereikt met Industrial Opportunity Partners over de overname van FAS Controls, Inc. Dit bedrijf is gevestigd in Shelby, North Carolina, Verenigde Staten, genereert een omzet van ongeveer USD 35 miljoen en heeft circa 200 medewerkers. FAS Controls is actief in de automotive- en de truckmarkt en levert daaraan hoogwaardige elektromagnetische ventielen. Daarnaast worden drukschakelaars en verlichtingsmodules geleverd. Het bedrijf is een echte nichespeler, technologisch hoogwaardig en winstgevend.
    De overname van FAS Controls past geheel in de strategie van Kendrion om zijn positie wereldwijd, waaronder in de Verenigde Staten, te versterken. FAS Controls wordt overgenomen om specifiek de activiteiten van Kendrion's businessunit Passenger Car Systems verder te versterken. Deze businessunit is de laatste jaren sterk gegroeid en heeft vestigingen in Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk en China. De activiteiten zullen in de komende jaren verder groeien, onder andere door in het afgelopen jaar verworven projecten (waaronder elektromagnetische ventielen voor common-rail-systemen voor benzinemotoren en ventielen voor directe benzine-inspuiting) voor Amerikaanse automobielfabrikanten en systeemleveranciers. De totale omzet van deze, in 2013 aan te vangen, projecten zal naar verwachting in 2014 circa USD 25-30 miljoen bedragen. Door de overname kan Kendrion lokaal produceren en heeft het volop kansen op nieuwe hoogwaardige projecten voor de Amerikaanse automobielindustrie. Daarnaast biedt de overname mogelijkheden om Kendrion's positie in de truckmarkt verder uit te bouwen.
    Het bundelen van de knowhow van Kendrion en FAS Controls zal de technologische expertise van FAS Controls in de Amerikaanse markt nog verder versterken. De overname van dit bedrijf betekent daarom een belangrijke stap voor de uitvoering van de strategie van Kendrion in de komende jaren.
    Over de hoogte van de koopprijs wordt in overleg met de verkopers in dit stadium geen nadere mededeling gedaan. De overname zal in cash worden betaald, waarvan een beperkt deel middels een earn-out op basis van de resultaten van FAS Controls in 2012. Financiering vindt plaats vanuit de huidige kredietovereenkomst. De overname is op 27 december 2011 afgerond. Het bedrijf zal na de aankoop onmiddellijk gaan bijdragen aan de winst per aandeel.
  2. [verwijderd] 28 december 2011 11:03
    'Overname FAS door Kendrion geen verrassing'

    AMSTERDAM (AFN) - De overname van de Amerikaanse producent van elektromagnetische ventielen FAS Controls door Kendrion is in het licht van de expansie van het bedrijf op de Amerikaanse markt een logische stap. Dit concludeerde analist Gert Steens van SNS Securities woensdag.

    Kendrion sleepte recentelijk een contract voor de levering van ventielen aan GM en Chrysler in de wacht. Om de productiecapaciteit voor de Amerikaanse orders zeker te stellen, had Kendrion een overname in de Amerikaanse automotive sector nodig, redeneert Steens.

    Bovendien liet topman Piet Veenema van Kendrion in augustus al weten dat zijn bedrijf geïnteresseerd was in een overname op de Amerikaanse automotive markt. Volgens Veenema is gekozen voor een overname in de VS, en niet voor het bouwen van een eigen fabriek, vanwege de goede relaties van FAS Controls met potentiële afnemers en de leidende technologie van het bedrijf.

    Woensdag om 10.30 uur noteerde het aandeel Kendrion 4,1 procent hoger op 17,85 euro. De SmallCap-index noteerde op dat moment vlak.
  3. conradus 4 januari 2012 12:11
    Als Kendrion inderdaad een electromagnetisch vertiel voor directe inspuiting voor benzine motoren heeft ontwikkeld, waardoor het benzineverbruik met 15% kan dalen, dan is deze vinding zeer veel geld waard. De grote autojongens moeten zich dan ook binnenkort storten op dit veel te goedkope aandeel.
    mvg Conradus
  4. [verwijderd] 4 januari 2012 23:24
    quote:

    conradus schreef op 4 januari 2012 12:11:

    Als Kendrion inderdaad een electromagnetisch vertiel voor directe inspuiting voor benzine motoren heeft ontwikkeld, waardoor het benzineverbruik met 15% kan dalen, dan is deze vinding zeer veel geld waard. De grote autojongens moeten zich dan ook binnenkort storten op dit veel te goedkope aandeel.
    mvg Conradus
    Wat zanik je nou. Dit systeem is al 30 jaar oud: www.squadra-tuning.nl/motronic-inject...
  5. Debit or Credit 10 januari 2012 11:23
    Weer wat bijgekocht afgelopen dagen. Tevens een belang in een innovatief belgisch biotechbedrijf mdxhealth genomen van bijna 200.000 aandelen, daar valt ook de benodige poen te verdienen. Verdiep je daar ook eens in! Gegarandeerd een forse koersprong op KT.
  6. forum rang 4 Nel 10 januari 2012 11:25
    je blijft maar door kopen hahahha zeer verstandig.

    succes
    ict.
  7. drulletje drie 10 januari 2012 11:26
    quote:

    Debit or Credit schreef op 10 januari 2012 11:23:

    Weer wat bijgekocht afgelopen dagen. Tevens een belang in een innovatief belgisch biotechbedrijf mdxhealth genomen van bijna 200.000 aandelen, daar valt ook de benodige poen te verdienen. Verdiep je daar ook eens in! Gegarandeerd een forse koersprong op KT.
    Niet lullig bedoeld maar meer uit nieuwsgierigheid, maar wat heb je met je belang c/tac gedaan ??
  8. forum rang 4 Nel 10 januari 2012 12:52
    zelfde spel wat hier toen afspeelde rond de 9 euro gebeurd nu bij ICT,en kijk wat het heeft gebracht hier 100%.
  9. Debit or Credit 10 januari 2012 13:49
    quote:

    drulletje drie schreef op 10 januari 2012 11:26:

    [...]

    Niet lullig bedoeld maar meer uit nieuwsgierigheid, maar wat heb je met je belang c/tac gedaan ??
    @ drul. Belang ctac verkocht met verlies, helaas! Echter zijn de verliezen beperkt gebleven. De winsten op overige potefeuille aandelen is dermate hoog dat het voor mij nagenoeg verwaarloosbaar was. Ctac heeft potentie, echter is het topmanagement verkeerd bezig met het bedrijf. Deze luxepaardjes hebben de koers van heel Ctac verwaarloosd! Ik houd ze in de gaten voor evt overname, verder zal het wel niet komen....
  10. Debit or Credit 10 januari 2012 13:52
    Bij mdxhealth kun je voor zowel kt/lt veel geld verdienen. kt breekpunt ligt op 1,65. Morgen t/m vrijdag geven ze zeer belangrijke presentaties waar waardevolle informatie getoond wordt. Ik zou zeggen voor zowel kt/lt doe eens gek en koop er een mooie pluk van.

    mvg,

    DoC.
  11. drulletje drie 10 januari 2012 13:57
    DOC bedankt voor je antwoord met betrekking tot c/tac.

    m.b.t. mdxhealth .... wat zou de koers volgens jou kunnen doen bij slot vrijdag ? EUR 2.00 plus ?

    de informatie kan ook negatief zijn en dan ? EUR 0.50 ??

    edit
    volume is nix....verwachting voor morgen dus ook niet veel of ?
  12. Debit or Credit 10 januari 2012 14:15
    Het is zeker mogelijk dat het aandeel boven de 2 euro uit gaat komen. Mdxhealth verkoopt geen medicijn maar een test zij hebben 40 waardevolle patenten liggen die aantrekkelijk zijn voor overname. De premie zal ook minimaal 200% bedragen en dat is leuk met 200k stuks. Zelf heb ik sterke automatische kooporders geplaatst op 1,65 en 1,75. Zeker een aandeel om je voordeel mee te doen. Heb via via ook contacten met dhr groen.
  13. drulletje drie 10 januari 2012 14:19
    quote:

    Debit or Credit schreef op 10 januari 2012 14:15:

    Het is zeker mogelijk dat het aandeel boven de 2 euro uit gaat komen. Mdxhealth verkoopt geen medicijn maar een test zij hebben 40 waardevolle patenten liggen die aantrekkelijk zijn voor overname. De premie zal ook minimaal 200% bedragen en dat is leuk met 200k stuks. Zelf heb ik sterke automatische kooporders geplaatst op 1,65 en 1,75. Zeker een aandeel om je voordeel mee te doen. Heb via via ook contacten met dhr groen.
    Alleen zijn die presentaties gister al begonnen volgens mij?
    Blijft mij dan verbazen dat het volume zo laag is....
    hou ze wel in de gaten loopt het volume op spring ik misschien wel mee!

    kan nog wel even duren voordat die patenten overgenomen worden lijkt me anders hadden die geruchten er toch wel al geweest?
  14. [verwijderd] 10 januari 2012 17:10
    Bericht van 17 november 2011

    LUIK (AFN) - Biotechnologiebedrijf MDxHealth heeft in het derde kwartaal een nettoverlies geleden van 1,88 miljoen euro tegen een verlies van 1,49 miljoen euro vorig jaar. Dat maakte de onderneming donderdag bekend.

    De omzet kwam uit op 378.000 euro vergeleken met 669.000 euro in dezelfde periode in 2010. Het operationeel verlies liep op tot 1,86 miljoen euro tegen een verlies van 1,46 miljoen euro vorig jaar.
    ----------------------------------------------------
    Echter, een niet onbelangrijk nadeel vind ik dat het bedrijf vooralsnog verlies maakt, en dat is nu net iets wat mij persoonlijk niet aanspreekt.
  15. Debit or Credit 10 januari 2012 18:34
    quote:

    BAH schreef op 10 januari 2012 17:10:

    Bericht van 17 november 2011

    LUIK (AFN) - Biotechnologiebedrijf MDxHealth heeft in het derde kwartaal een nettoverlies geleden van 1,88 miljoen euro tegen een verlies van 1,49 miljoen euro vorig jaar. Dat maakte de onderneming donderdag bekend.

    De omzet kwam uit op 378.000 euro vergeleken met 669.000 euro in dezelfde periode in 2010. Het operationeel verlies liep op tot 1,86 miljoen euro tegen een verlies van 1,46 miljoen euro vorig jaar.
    ----------------------------------------------------
    Echter, een niet onbelangrijk nadeel vind ik dat het bedrijf vooralsnog verlies maakt, en dat is nu net iets wat mij persoonlijk niet aanspreekt.

    Dat snap ik volkomen BAH! Over het algemeen ben ik ook geen bioinvesteerder, maar van het dagelijks lezen en analyses maken wordt je toch een stuk wijzer!Lees maar eens wat meer over de patenten/markt en investeerders. Grote pharmareuzen als Pfizer en celldex investeren al in het bedrijf.

    @ drul

    De presentatie begint morgen om 20:30 nederlandse tijd, dus nog een mooie dag om eens een aantal stukken te pakken. Vanaf 1,65 een omslagpunt waar ik een grote rol ga spelen. Nog 100k cash vrij om daar te investeren.

    DoC
22 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht