Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

Kendrion NL0000852531

Laatste koers (eur)

13,020
  • Verschill

    -0,700 -5,10%
  • Volume

    55.609 Gem. (3M) 33,7K
  • Bied

    12,980  
  • Laat

    13,560  
+ Toevoegen aan watchlist

Waarom Word Kendrion door zo weinig analisten gevolgd .

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. G 60. 3 maart 2012 09:46
    Als je kijk naar ING , die hebben ruim 15 % van de aandelen in bezit .
    Maar je hoort niks van ze , of mogen ze dat niet in verband met hun
    belang in Kendrion ? .
  2. G 60. 3 maart 2012 10:53
    quote:

    marique schreef op 3 maart 2012 10:44:

    Waarom zouden ze?
    Nooit gehoord dat je een broedende kip met rust moet laten?
    Ik dacht zo dat een beetje meer aandacht voor Kendrion de handel
    ten goede komt !
  3. forum rang 6 marique 3 maart 2012 13:13
    Shareholder %
    Parcom (ING) 15,1
    Tettamanti 8,5
    Menor 7,9
    Aviva 7,6
    Darlin 5,1
    Janivo 5,9
    Jan Plas 5,0
    Caldenborgh 5,0
    Total 60,0

    AB'hebbers zijn geen stilzitters. Binnen de 5%-marges hebben ze alle ruimte voor in- en uitstapjes. Op die manier blijft de handel in beweging, ook al lijkt de free float op papier beperkt.
    In het algemeen heb ik wel vertrouwen in aandelen waarin ook IB'ers flink vertegenwoordigd zijn. Die profs weten en zien meer dan de gemiddelde particulier. Afkijken loont, zeg ik maar.
  4. G 60. 3 maart 2012 13:25
    quote:

    marique schreef op 3 maart 2012 13:13:

    Shareholder %
    Parcom (ING) 15,1
    Tettamanti 8,5
    Menor 7,9
    Aviva 7,6
    Darlin 5,1
    Janivo 5,9
    Jan Plas 5,0
    Caldenborgh 5,0
    Total 60,0

    AB'hebbers zijn geen stilzitters. Binnen de 5%-marges hebben ze alle ruimte voor in- en uitstapjes. Op die manier blijft de handel in beweging, ook al lijkt de free float op papier beperkt.
    In het algemeen heb ik wel vertrouwen in aandelen waarin ook IB'ers flink vertegenwoordigd zijn. Die profs weten en zien meer dan de gemiddelde particulier. Afkijken loont, zeg ik maar.

    Maar heb je enig idee waarom zo weinig analisten Kendrion volgen,
    er zijn verschillende AScX bedrijven die veel intensiever gevolgd worden .
  5. forum rang 6 marique 3 maart 2012 13:41
    quote:

    G 60. schreef op 3 maart 2012 13:25:

    Maar heb je enig idee waarom zo weinig analisten Kendrion volgen,
    er zijn verschillende AScX bedrijven die veel intensiever gevolgd worden .
    Geen idee. Ik volg geen analisten.
    Ben een jaar of tien geleden tot de ontdekking gekomen dat analisten volkomen onbetrouwbaar zijn. Niet persoonlijk bedoeld, maar beroepsmatig. Ze weten gewoon niks meer dan de gemiddelde belegger die het beursnieuws volgt. En daarbij zijn ze niet geheel vrij in wat ze doen en laten. Iets met 'brood' eten en 'woord' spreken.
    Ben nu dhz-analist/belegger. Bevalt me uitstekend.
  6. forum rang 7 rene l 3 maart 2012 14:30
    quote:

    marique schreef op 3 maart 2012 13:41:

    [...]

    Ben een jaar of tien geleden tot de ontdekking gekomen dat analisten volkomen onbetrouwbaar zijn. Niet persoonlijk bedoeld, maar beroepsmatig.
    Ja, ik denk ook dat de meeste analisten een beetje achter de werkelijkheid aanlopen en dat ze gewoon teveel naar elkaar kijken.
    Voor elk fonds kun je tegenwoordig op internet voldoende zowel koop- als verkoopadviezen vinden.
    Met je kop boven het maaiveld uit willen steken is not-done en bovendien zeer gevaarlijk, gewoon meedoen met de massa en maandelijks je salaris incasseren.

    Zelf zit ik ook als sinds een grijs verleden in Kendrion, ooit eens gekocht voor 0,95 (voor de omgekeerde splitsing 1:10).
    Een behoorlijke hobbel meegemaakt door de kwestie Fardem, daarnaast wat minder handige acties van het voormalige management.

    Ze zijn nu weer transparant, heldere divisies, solide management die verstand heeft van de buisiness, daarnaast mooie industriele producten waar gewoon vraag naar is.
    Tevens uitbreiding van activiteiten richting Azie waar de groei sterk blijft.

    Timing en korte termijn handelen is iets waar ik niet sterk in ben, heeft me in het verleden veel geld gekost, mede als gevolg van de krijtstreep met opzichtige stropdas van de bank.
    Ik hou de aandelen gewoon vast als lange termijnbelegging als deel van mijn porto, Kendrion is volgens mij een mooie hoeksteen waarvoor een goede toekomst weggelegd is.
  7. G 60. 3 maart 2012 15:16
    quote:

    rene l schreef op 3 maart 2012 14:30:

    [...]

    Ja, ik denk ook dat de meeste analisten een beetje achter de werkelijkheid aanlopen en dat ze gewoon teveel naar elkaar kijken.
    Voor elk fonds kun je tegenwoordig op internet voldoende zowel koop- als verkoopadviezen vinden.
    Met je kop boven het maaiveld uit willen steken is not-done en bovendien zeer gevaarlijk, gewoon meedoen met de massa en maandelijks je salaris incasseren.

    Zelf zit ik ook als sinds een grijs verleden in Kendrion, ooit eens gekocht voor 0,95 (voor de omgekeerde splitsing 1:10).
    Een behoorlijke hobbel meegemaakt door de kwestie Fardem, daarnaast wat minder handige acties van het voormalige management.

    Ze zijn nu weer transparant, heldere divisies, solide management die verstand heeft van de buisiness, daarnaast mooie industriele producten waar gewoon vraag naar is.
    Tevens uitbreiding van activiteiten richting Azie waar de groei sterk blijft.

    Timing en korte termijn handelen is iets waar ik niet sterk in ben, heeft me in het verleden veel geld gekost, mede als gevolg van de krijtstreep met opzichtige stropdas van de bank.
    Ik hou de aandelen gewoon vast als lange termijnbelegging als deel van mijn porto, Kendrion is volgens mij een mooie hoeksteen waarvoor een goede toekomst weggelegd is.
    Helemaal met je eens , Ben even op de Kendrion site geweest en was onder
    de indruk van de site maar nog meer van de toepassingen en mogelijkheden .
    Zo n breed scala van toepassingen had ik niet verwacht , dat geeft veel
    vertrouwen in het bedrijf .
  8. G 60. 16 maart 2012 20:29
    Rabobank verhoogd het koersdoel van Kendrion op 21 -2 - 2012 van 18 naar
    22 Euro met een hold advies op 16 - 3 - 2012 verhoogd de Rabobank opnieuw
    het koersdoel nu van 22 naar 23 Euro Met een hold advies dat is binnen een
    maand een koersdoel verhoging van 5 Euro ofwel bijna 30 % koers stijging
    wel raar dat je dan geen koop advies afgeeft !
  9. [verwijderd] 22 maart 2012 11:39
    Koersdoelen worden doorkruist door slechte berichten van de economie, het sluimerende Griekenland-probleem en de hoog opgelopen koersen. Het is niet anders.
  10. G 60. 22 maart 2012 15:53
    Vooruitzichten van Kendrion zijn goed en Kendrion is een groeiaandeel
    dus ik heb nog wel vertrouwen dat het goed komt .
11 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht