Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

9,976
  • Verschill

    +0,012 +0,12%
  • Volume

    221.077 Gem. (3M) 1,8M
  • Bied

    9,976  
  • Laat

    9,984  
+ Toevoegen aan watchlist

Air France KLM wil Alitalia

72 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. max21 6 januari 2013 12:55
    Air France-KLM wil Alitalia overnemen'
    ROME - De Nederlands-Franse luchtvaartcombinatie Air France-KLM wil zijn Italiaanse branchegenoot Alitalia helemaal overnemen.

    Foto: AFP
    De twee zouden al in vergevorderde fusiegesprekken zijn. Dat schrijft de Italiaanse krant Il Messagero zondag.
    Air France-KLM kocht in 2009 al 25 procent van Alitalia. De rest van het bedrijf is in handen van een groep Italiaanse investeerders, waaronder modeconcern Benetton en tolwegenexploitant Atlantia.
    Eerder heeft de Nederlands-Franse luchtvaartcombinatie gezegd in ieder geval te willen wachten tot 2014 voor het zijn optie gebruikt om Alitalia helemaal over te nemen.
    Volgens de krant wil Air France-KLM de aandeelhouders een premie van 20 procent bieden op de prijs die ze hebben betaald voor het aandeel. De Alitalia-aandeelhouders kunnen hun aandelen inruilen vanaf 12 januari, als een zogenoemde lock-upperiode eindigt.
  2. forum rang 4 s.lin 6 januari 2013 13:34

    'Air France-KLM wil Alitalia overnemen'
    Door BNR Webredactie
    06 januari 2013 13:09
    De Nederlands-Franse luchtvaartcombinatie Air France-KLM wil zijn Italiaanse branchegenoot Alitalia helemaal overnemen.

    De twee zouden al in vergevorderde fusiegesprekken zijn en verwacht de definitieve deal deze zomer te sluiten. Dat schrijft de Italiaanse krant Il Messagero zondag.

    Air France-KLM kocht in 2009 25 procent van Alitalia. De rest van het in financiële moeilijkheden verkerende bedrijf is in handen van een groep Italiaanse investeerders, waaronder modeconcern Benetton en tolwegenexploitant Atlantia, verzameld onder de naam CAI.

    Aandelen
    Eerder heeft de Nederlands-Franse combinatie gezegd in ieder geval te willen wachten tot 2014 voor het zijn optie gebruikt om Alitalia helemaal over te nemen.

    Volgens de krant wil Air France-KLM de aandeelhouders een premie van 20 procent bieden op de prijs die ze hebben betaald voor het aandeel. De overname zou worden betaald in aandelen Air France-KLM. De Alitalia-aandeelhouders kunnen hun aandelen inruilen vanaf 12 januari, als een zogenoemde lock-upperiode eindigt.

    Eerder bod
    De Frans-Nederlandse luchtvaarder bood in 2008 al 2,5 miljard euro voor heel Alitalia. Destijds werd de bieding tegengehouden door de toenmalige premier Silvio Berlusconi. Die wilde het bedrijf in Italiaanse handen houden. Ook schrokken de vakbonden terug voor de rigoureuze reorganisatie die Air France-KLM wilde doorvoeren.

    bnr.nl
  3. DTJ 6 januari 2013 14:10
    quote:

    Alex1976 schreef:

    Ben benieuwd of en welke invloed dit op de koers van Air France Klm heeft
    Niet zo moeilijk natuurlijk we gaan verder waar we vrijdag mee zijn geëindigd stijgen met die handel SKY-HIGH!!!!!
  4. Evialmon 6 januari 2013 14:23
    Je ziet wel eens dat de partij waar op geboden wordt stijgt en de partij die biedt daalt als de premie te hoog is. Maar ik heb er geen idee van of dit een redelijke premie is
  5. [verwijderd] 6 januari 2013 14:32
    we gaan gewoon weer verder om hoog volende weer ergens in de 8 euro is goed nieuws toch en als ze dan ook nog eens met een koop advies komen word het helemaal bal dan vliegen we omhoog
  6. max21 6 januari 2013 16:45
    quote:

    ralph1978 schreef op 6 januari 2013 16:39:

    Oei, ik denk dat we flink gaan dalen
    Zal wel loslopen, ze betalen in aandelen, niet in cash dus geen emissie
  7. [verwijderd] 6 januari 2013 17:12
    Ik heb dat toch zo goed niet op voor morgen. Alitalia maakte sinds Air France zich ingekocht heeft al 730 miljoen euro verlies in 4 jaar. Om dan nog een premie van 20 % te betalen boven de koers....
    We zullen morgen wel zien.
  8. forum rang 8 Wilbar 6 januari 2013 18:10
    20% bovenop de aankoopprijs die de huidige aandeelhouders ooit voor hun belang in Alitalia hebben betaald. Dat blijft dus momenteel nog onbekend. Kortom: een mogelijke overname zonder harde financiele details.
  9. Bir 6 januari 2013 18:27
    quote:

    mbkkr schreef op 6 januari 2013 13:02:

    positief lijkt mij aangezien het geen slecht nieuws is
    Eens, tenzij er een emissie nodig is om de zaak te financieren. Vraag is dus of betaling in aandelen haalbaar is.
  10. [verwijderd] 6 januari 2013 18:29
    Zullen echt wel potentie zien in Alitalia. Ze hebben er vertrouwen in anders zullen ze niet gaan praten. Ze hebben al een aanpak in gedachten! Ik zie het als positief, morgen weer lekker up
  11. [verwijderd] 6 januari 2013 18:41
    quote:

    Wilbar schreef op 6 januari 2013 18:10:

    20% bovenop de aankoopprijs die de huidige aandeelhouders ooit voor hun belang in Alitalia hebben betaald. Dat blijft dus momenteel nog onbekend. Kortom: een mogelijke overname zonder harde financiele details.
    AF heeft 25 % van de aandelen. CAI heeft de andere en betaalde daar in 2008 1,16 miljard voor. Een premie van 20 % zou komen op 1,4 miljard €
  12. forum rang 8 Wilbar 6 januari 2013 19:54
    quote:

    Olliesm schreef op 6 januari 2013 18:41:

    [...]

    AF heeft 25 % van de aandelen. CAI heeft de andere en betaalde daar in 2008 1,16 miljard voor. Een premie van 20 % zou komen op 1,4 miljard €

    Misschien nog iets correcter:
    On 30 October 2008 CAI offered €1,000 million to acquire parts of the bankrupt airline, amidst pilots' and flight crew members' opposition to labour agreements.
    On 19 November 2008, CAI's offer was accepted by the bankruptcy administrator of Alitalia with the permission of the Italian government, at the time major shareholder of the bankrupt airline.[6] Alitalia's profitable assets were transferred to CAI on 12 December 2008 after CAI paid €1.052 billion, consisting of €427 million in cash and the assumption of responsibility for €625 million in Alitalia debt.
    On 13 January 2009 the "new" Alitalia re-launched operations. The owners of Compagnia Aerea Italiana sold 25% of the company's shares to Air France-KLM for €322 million.

    M.a.w. CAI kocht 100% voor 1,052 miljard en verkocht 25% daarvan aan AF/KL voor 322 miljoen. Dat is een aardige boekwinst van 59 miljoen..
    Voor de resterende aandelen (75%) zou AF/KL dus moeten betalen: 75% van de oorspronkelijke aankoopprijs = 789 ,miljoen + 20% = 947 miljoen.

    Bron: wikipedia en.wikipedia.org/wiki/Alitalia
  13. Evialmon 6 januari 2013 20:42
    Als het slecht nieuws zou zijn dan was de koers wel fors gedaald afgelopen dagen...de koers is echter fors gestege. Dus ik zeg morgen verder omhoog
  14. [verwijderd] 6 januari 2013 21:16
    Oei, ik vrees voor een daling. De naam Alitalia doet meteen al een beetje schrikken, ook al bezitten ze al een kwart. Het moet eerst maar weer eens winstgevend zien te worden. Maar voor de lange termijn wel positief. Min 10% of ben ik veel te pessimistisch?
  15. [verwijderd] 6 januari 2013 21:30
    -10%???? dan heb je totaal geen vertrouwen in de raad van bestuur bij air france klm. Als het bestuur aan het informeren is dan hebben zij er vertrouwen in en zijn zij van mening dat dit een winstgevend project kan worden. verwacht morgen gewoon weer een +je
72 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
    9. Azelis Q1-cijfers
    10. Kinepolis Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht