Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

Fugro NL00150003E1

Laatste koers (eur)

24,360
  • Verschill

    +0,060 +0,25%
  • Volume

    296.524 Gem. (3M) 383,1K
  • Bied

    24,320  
  • Laat

    24,360  
+ Toevoegen aan watchlist

De waarheid achter de verkopen van dhr Kramer

67 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. dagobert1 19 september 2014 11:50
    Na de berichten van vandaag lijkt mijn vermoeden steeds meer bevestigd te worden over de ware reden achter de verkopen van dhr Kramer.
    Het lijkt erop dat hij de strijd intern bij Fugro heeft verloren. En dat er een strijd is/was moge duidelijk zijn aan het verhaal wat er vandaag mede over hem is verschenen.
    Hem is waarschijnlijk te kennen gegeven door het huidige bestuur dat het roer omgaat en hij kan zich hier duidelijk niet in vinden. Dus wat doet hij hij verkoopt zijn gehele belang. Dit ondanks de enorm lage beurskoers, maar hij wil er heel snel vanaf.

    Een andere verklaring kan ik niet vinden waarom iemand met zoveel aandelen deze nu op deze extreem lage koers perse kwijt wil. Een andere reden (die volgens mij niet zou mogen) is dat het zo slecht met Fugro gaat (dat kan alleen iemand intern weten) dat hij verwacht dat de koers nog veel lager gaat en daarom al zijn aandelen nu verkoopt.

    Als er een goede reden(bijvoorbeeld pensioen of nog willen genieten van het geld) zou zijn om deze aandelen te verkopen dan zou hij of Fugro deze reden allang hebben vermeld, juist om onrust in de markt hierover te voorkomen. Door van beide kanten hier niets over te zeggen lijkt de reden voor verkoop erg gevoelig te liggen.

    Ik ben benieuwd hoe jullie als medebeleggers hierover denken.
  2. MaranV 19 september 2014 11:54
    Waarom zou hij van zijn aandelen af willen omdat hij het management niet mag? Het lijkt mij vrij duidelijk dat hij geen vertrouwen in hun kunde heeft en Fugro ziet verzwakken (anders zou hij wel op een betere koers wachten ja).
  3. [verwijderd] 19 september 2014 12:19
    quote:

    dagobert1 schreef op 19 september 2014 11:50:

    Na de berichten van vandaag lijkt mijn vermoeden steeds meer bevestigd te worden over de ware reden achter de verkopen van dhr Kramer.
    Het lijkt erop dat hij de strijd intern bij Fugro heeft verloren. En dat er een strijd is/was moge duidelijk zijn aan het verhaal wat er vandaag mede over hem is verschenen.
    Hem is waarschijnlijk te kennen gegeven door het huidige bestuur dat het roer omgaat en hij kan zich hier duidelijk niet in vinden. Dus wat doet hij hij verkoopt zijn gehele belang. Dit ondanks de enorm lage beurskoers, maar hij wil er heel snel vanaf.

    Een andere verklaring kan ik niet vinden waarom iemand met zoveel aandelen deze nu op deze extreem lage koers perse kwijt wil. Een andere reden (die volgens mij niet zou mogen) is dat het zo slecht met Fugro gaat (dat kan alleen iemand intern weten) dat hij verwacht dat de koers nog veel lager gaat en daarom al zijn aandelen nu verkoopt.

    Als er een goede reden(bijvoorbeeld pensioen of nog willen genieten van het geld) zou zijn om deze aandelen te verkopen dan zou hij of Fugro deze reden allang hebben vermeld, juist om onrust in de markt hierover te voorkomen. Door van beide kanten hier niets over te zeggen lijkt de reden voor verkoop erg gevoelig te liggen.

    Ik ben benieuwd hoe jullie als medebeleggers hierover denken.
    We zijn inderdaad naarstig op zoek naar de reden voor de verkopen door Kramer. De mogelijkheid die hier wordt geopperd - meningsverschillen/frictie met het bestuur - lijkt me niet erg waarschijnlijk. Kramer kan zich gewoon terugtrekken uit Fugro en de aandelen laten liggen. Ik zie het verband niet. Als hij ruzie heeft hoeft hij zijn aandelen nog niet te verkopen.
  4. jefkedeboskabouter 19 september 2014 12:42
    quote:

    Sterrenregen schreef op 19 september 2014 12:19:

    [...]

    We zijn inderdaad naarstig op zoek naar de reden voor de verkopen door Kramer. De mogelijkheid die hier wordt geopperd - meningsverschillen/frictie met het bestuur - lijkt me niet erg waarschijnlijk. Kramer kan zich gewoon terugtrekken uit Fugro en de aandelen laten liggen. Ik zie het verband niet. Als hij ruzie heeft hoeft hij zijn aandelen nog niet te verkopen.
    Topmensen zijn ook maar emotionele wezens, dus zou wel perfect kunnen volgens mij.
    P.S.: geen positie (meer) in Fugro. Langs zijlijn tot de koers wat heropleving laat zien.
  5. dagobert1 19 september 2014 13:06
    Het feit dat er nu niet wordt gecommuniceerd door Fugro en door dhr Kramer roept veel vragen op. Waarom zou je hier niet openlijk over communiceren als er niets te verbergen is. Het is toch vreemd dat iemand die intern alles weer over het reilen en zeilen binnen Fugro op een dergelijk laag koersnivo zijn aandelen verkoopt, dat roept vragen op.

    OPvallend vandaag dat er tussen 11:45 en 12:00 ongeveer 80.000 aandelen zijn verhandeld. Zou dhr Kramer nog verder verkopen?
  6. keesace 19 september 2014 13:10
    Misschien wil de heer Kramer net als ons beleggers zijn aandelenbezit meer spreiden. Hij heeft namelijk niet direct meer invloed op de huidige gang van zaken bij Fugro.

    Ik twijfel enorm of ik ze moet aanhouden of niet.Heb maandag nog bijgekocht.
  7. UglyDuck 19 september 2014 13:11
    Hij moet eens gaan denken om alles in een keer te verkopen ipv kleine transacties hier en daar. Alleen aan transactiekosten ben je al een vermogen kwijt.

  8. dagobert1 19 september 2014 14:11
    Zolang Fugro en Kramer niets loslaten over deze verkopen zal er onrust in de markt heersen en dat is niet goed. Wederom bewijst het bestuur hiermee hun (slechte) kwaliteiten.
    Koers daalt al van juli, we komen van een koers van 47 euro en er is al bijna 50% van de koers af. Fugro moet er wel heel slecht voorstaan wil dit deze koers rechtvaardigen.
  9. keesace 19 september 2014 14:57
    Ben toch een beetje gerustgesteld door na te gaan wat de heer Kramer gedaan heeft qua verkopen voor of na de winstwaarschuwing van 10 juli jl.

    Tussen 25-6 en 19-8 heeft hij namelijk niets verkocht. Derhalve denk ik dat er nu ook geen negatief nieuws komt in de komende weken. Ik houdt ze nog.
  10. dagobert1 19 september 2014 15:01
    quote:

    keesace schreef op 19 september 2014 14:57:

    Ben toch een beetje gerustgesteld door na te gaan wat de heer Kramer gedaan heeft qua verkopen voor of na de winstwaarschuwing van 10 juli jl.

    Tussen 25-6 en 19-8 heeft hij namelijk niets verkocht. Derhalve denk ik dat er nu ook geen negatief nieuws komt in de komende weken. Ik houdt ze nog.
    De vraag is of hij vanuit zijn functie in die periode wel mocht verkopen?

    Als er niets te verzwijgen is kun je toch gewoon de reden van de verkoop melden zoals hij eerder deed door te zeggen dat hij geld nodig had voor zijn muziek hobby.
    Ik heb nu het idee dat het huidige bestuur de reden is van zijn verkopen.
  11. keesace 19 september 2014 15:14
    heb ik ook gedacht. daarom schreef ik dat ik niet verwacht dat er (slecht) nieuws komt in de komende weken. Op zich mooi. Nu weer terug naar BAM. daar stijgt het snel.
  12. dagobert1 19 september 2014 15:58
    quote:

    keesace schreef op 19 september 2014 15:14:

    heb ik ook gedacht. daarom schreef ik dat ik niet verwacht dat er (slecht) nieuws komt in de komende weken. Op zich mooi. Nu weer terug naar BAM. daar stijgt het snel.
    Heb het stuk zojuist gelezen wat dhr Cremers heeft geschreven en het wordt nu in de media zwaar overdreven. Ik zie dit stuk juist als positief, er is immers meer dan een jaar geleden een andere financiele man gekomen en ook dhr Kramer is meer buiten beeld. Dat met het onderzoek dat is gehouden geeft een goed gevoel naar de toekomst toe. Ook de nieuwe topman pakt het goed aan recentelijk nog met het afschrijven op Fugro zodat de echte waarde meer naar voren komt.
    Wellicht is vandaag de ommekeer die zorgt voor hogere koersen.
  13. dagobert1 20 september 2014 10:10
    nog een belangrijke melding die dhr Crmers heeft gedaan over Fugro.

    Grootste daler was Fugro, dat 2,5% lager werd gezet. Zijn voormalige commissaris Cremers haalde hard uit naar de bedrijfstop. Maar hij verzekerde dat de bodemonderzoeker geen fraudezaken zoals Imtech kent.
  14. [verwijderd] 20 september 2014 10:17
    quote:

    dagobert1 schreef op 19 september 2014 15:58:

    [...]

    Heb het stuk zojuist gelezen wat dhr Cremers heeft geschreven en het wordt nu in de media zwaar overdreven. Ik zie dit stuk juist als positief, er is immers meer dan een jaar geleden een andere financiele man gekomen en ook dhr Kramer is meer buiten beeld. Dat met het onderzoek dat is gehouden geeft een goed gevoel naar de toekomst toe. Ook de nieuwe topman pakt het goed aan recentelijk nog met het afschrijven op Fugro zodat de echte waarde meer naar voren komt.
    Wellicht is vandaag de ommekeer die zorgt voor hogere koersen.
    Ik vind jouw optimisme heel aanstekelijk en de bijdragen die je aan dit form levert altijd fris en positief. Complimenten.
  15. dagobert1 22 september 2014 20:35
    heeft iemand ook een mail adres van dhr Kramer. We kunnen hem dan vragen naar de ware reden achter zijn verkopen?
    Het schijnt dat hij vandaag ook weer aandelen heeft verkocht. Geen nieuws hierover doet mij steeds meer vermoeden dat hij om wat voor reden dan ook perse van de aandelen af wil en dat zelfs tegen de laagste koers in jaren wil doen. Hij weet hoe goed of slecht het gaat met Fugro en zijn verkopen duiden op een slechte Fugro.
  16. [verwijderd] 22 september 2014 20:59
    a) Wij weten (nog) niet of Dhr Kramer vandaag heeft verkocht en b) Wij kennen zijn motivatie om te verkopen niet. Wij weten dus niets.

    Het is wel zo dat hij 72 is en wat moet hij met 100 miljoen of zoiets? Bill Gates weet ook niet wat hij met zijn groot vermogen moet doen, dus die geeft af en toe maar wat weg. Misschien doet Kramer dat ook wel, of misschien betaalt hij met de opbrengst uit de recente verkopen gewoon zijn belasting. Wij weten het niet. Wat wij wel weten is dat hij geen cent mee kan nemen op zijn reis door de eeuwigheid.

  17. forum rang 4 Hammer 22 september 2014 21:05
    Gaat hard de laatste tijd. Ik ga Fugro weer in de gaten houden. Laatste koop is alweer wat jaren geleden op 19 euri. Te vroeg verkocht op 45,- maar winst = winst. Gaat hij daar dit keer nog onder door of ligt daar wederom de bodem?
  18. [verwijderd] 2 oktober 2014 10:12
    Hoe komt deze Kramer aan deze enorme hoeveelheid aandelen? Gevalletje zelfverrijking eerste klas hier. Gewoon een ordinaire zakkenvuller geweest al jaren. Bonus op bonus op bonus en dan heb je zo een paar honderd miljoen.
67 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht