Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Ageas BE0974264930

Laatste koers (eur)

43,060
  • Verschill

    -0,060 -0,14%
  • Volume

    298.979 Gem. (3M) 415,1K
  • Bied

    42,700  
  • Laat

    43,500  
+ Toevoegen aan watchlist

November

61 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Buts 5 november 2014 08:46
    Ageas boekt sterke Verzekeringsresultaten in het derde kwartaal

    Nettowinst Verzekeringen

    EUR 579 miljoen

    (versus EUR 497 miljoen)

    EUR 239 miljoen

    in het derde kwartaal

    (versus EUR 168 miljoen)


    Nettowinst Leven EUR 442 miljoen (versus EUR 311 miljoen); nettoresultaat derde kwartaal stijgt 42% dankzij een hoger financieel resultaat in China en vastgoedtransacties in België.



    Nettowinst Niet-Leven en Overige Verzekeringen EUR 137 miljoen (versus EUR 186 miljoen); nettowinst van EUR 83 miljoen in het derde kwartaal dankzij zeer goede operationele resultaten.



    Premie-inkomen Groep (tegen 100%) stijgt met 10% naar EUR 19,5 miljard, vooral dankzij groei premie-inkomen Leven in Azië en Continentaal Europa

    - Premie-inkomen Leven EUR 14,8 miljard, +12%

    - Premie-inkomen Niet-Leven EUR 4,6 miljard, +3%



    Ageas' deel in premie-inkomen Groep EUR 9,3 miljard, +6%



    Combined ratio Groep 99,6%(versus. 97,0%); combined ratio derde kwartaal 94,8%.



    Technische verplichtingen Leven van geconsolideerde entiteiten EUR 72,7 miljard, versus EUR 69,2 miljard eind 2013.

    Nettowinst Groep

    EUR 282 miljoen

    (versus EUR 513 miljoen)

    EUR 251 miljoen

    In het derde kwartaal

    (versus EUR 41 miljoen)
    Nettoverlies Algemene Rekening EUR 297 miljoen (versus een nettowinst van EUR 15 miljoen); beide resultaten beïnvloed door erfenissen uit het verleden. Positief nettoresultaat derde kwartaal met gunstige ontwikkeling RPN(I)-verplichting.

    Eigen vermogen per aandeel EUR 44,75

    (versus EUR 37,65

    eind 2013)


    Het eigen vermogen bedraagt EUR 9,9 miljard of EUR 44,75 per aandeel (versus EUR 8,5 miljard eind 2013 ofwel EUR 37,65 per aandeel), vooral dankzij toegenomen ongerealiseerde meerwaarden op de vastrentende portefeuille, de nettowinst Groep en het positieve wisselkoerseffect.



    Solvabiliteit verzekeringen 214% (versus 207% eind 2013); Solvabiliteitsratio Groep 206% (versus 214% eind 2013).



    Nettokaspositie Algemene Rekening EUR 1,5 miljard (versus EUR 1,9 miljard eind 2013

  2. Buts 5 november 2014 08:47
    CEO Bart De Smet: "Na een goed tweede kwartaal met belangrijke strategische ontwikkelingen, die overschaduwd werden door zaken uit het verleden, zijn we tevreden dat de nettoverzekeringsresultaten in het derde kwartaal aanzienlijk verbeterd zijn. De uitstekende resultaten voor zowel Leven als Niet-Leven weerspiegelen de goede onderschrijvingsresultaten, zelfs met inbegrip van seizoensfactoren, ondersteund door sterke financiële resultaten in België en China en lagere uitgaven voor inkomstenbelastingen. Onze combined ratio over de eerste 9 maanden in Niet-Leven daalde weer onder de 100% dankzij een zeer gunstig derde kwartaal.

    Het eigen vermogen ligt dit kwartaal op het hoogste niveau sinds 2008. Dit wordt voornamelijk gedreven door een verdere stijging in ongerealiseerde meerwaarden op de vastrentende portefeuille, maar weerspiegelt ook het solide nettoresultaat van de Groep en het positieve wisselkoerseffect. Tot slot zijn wij in augustus begonnen met de uitvoering van ons vierde aandeleninkoopprogramma
  3. nestel 5 november 2014 09:52
    Sterk kwartaal verzekeraar Ageas

    BRUSSEL (AFN) - De Belgisch-Nederlandse verzekeraar Ageas kijkt terug op een sterk derde kwartaal. De groep boekte een nettowinst van 251 miljoen euro vergeleken met 41 miljoen in dezelfde periode een jaar eerder. Ageas maakte de kwartaalcijfers woensdag bekend.
    Over de eerste negen maanden kwam de nettowinst uit op 282 miljoen euro, flink minder dan de winst van 513 miljoen een jaar eerder. Het resultaat werd mede beïnvloed door 'erfenissen uit het verleden'. Zo moest de rechtsopvolger van Fortis in het tweede kwartaal een voorziening nemen van 130 miljoen euro na een voor de verzekeraar ongunstige uitspraak in de FortisEffect-rechtszaak.
  4. dulieu 5 november 2014 13:44
    [quote alias=Jeliazkov id=8014609 date=201411050858]
    28 euro vandaag?

    Netjes gedaan Jeliazkov, eh...ik bedoel Ageas, eh ...ik bedoel Bart.28 is toch wat al te optimistisch denk ik.
  5. [verwijderd] 5 november 2014 14:27
    Beter een geleidelijke stijging van een 1 a 2% per dag... Lijkt me voor een wat bestendiger koers te zorgen dan dat allemaal gelukszoekers in gaan stappen
  6. forum rang 5 Jeliazkov 5 november 2014 14:51
    quote:

    dulieu schreef op 5 november 2014 13:44:

    [quote alias=Jeliazkov id=8014609 date=201411050858]
    28 euro vandaag?

    Netjes gedaan Jeliazkov, eh...ik bedoel Ageas, eh ...ik bedoel Bart.28 is toch wat al te optimistisch denk ik.
    Het zou zo maar kunnen, D.
    Toch sterke cijfers. Ik zie bijna alleen plussen. Nu die rechtszaken nog afhandelen; nemen we dat FRESH-gebeuren (lastige materie)op de koop toe.
  7. forum rang 5 Jeliazkov 5 november 2014 16:27
    quote:

    dulieu schreef op 5 november 2014 15:48:

    Doen we Jel. Ondertussen valt er niets te bammen, maar wel fugro volgen.
    Ik houd het even bij PostNL. Behoorlijk geduikeld op toch redelijke cijfers. Op termijn (gemakkelijk) naar de 4 euro en hoger.

    Nog 40 centjes naar de 28. Flinke spurt is voldoende. Tandje bij, zeg ik dan.
  8. dulieu 5 november 2014 16:55
    quote:

    Jeliazkov schreef op 5 november 2014 16:27:

    [...]

    Ik houd het even bij PostNL. Behoorlijk geduikeld op toch redelijke cijfers. Op termijn (gemakkelijk) naar de 4 euro en hoger.

    Nog 40 centjes naar de 28. Flinke spurt is voldoende. Tandje bij, zeg ik dan.
    We komen in de buurt. Ik bel jou in het vervolg. Dan koop ik niet zo ongelukkig in. gr. D.
  9. forum rang 5 Jeliazkov 5 november 2014 17:25
    quote:

    dulieu schreef op 5 november 2014 16:55:

    [...]

    We komen in de buurt. Ik bel jou in het vervolg. Dan koop ik niet zo ongelukkig in. gr. D.
    Das goed hoor, D.
    Nochtans had jij je Bammen iets goedkoper dan ik. Juiste moment verkocht, dat dan weer wel.
    Met Post nu ook verlies, maar zou zo naar een tweede ageas kunnen worden met een verdubbeling in paar jaar tijd.
    Fugro volg ik niet. Vind die business sowieso risicovol. Zit in het laatje met oa luchtvaart, uitzendbureaus, ...
  10. forum rang 5 Jeliazkov 6 november 2014 16:34
    Is helemaal afhankelijk van ontwikkeling van lopende rechtszaken. Zonder dreiging van aanslag op eigen vermogen zou koers nu ergens tussen 35 en 38 liggen, schat ik in.
  11. [verwijderd] 6 november 2014 17:14
    Mee eens. Maar met de nu ingeprijsde korting voor de voorziening verwacht ik, met een eindejaarsrally in zicht, dat we het jaar net onder de € 30.- gaan eindigen. Ik zet in op € 29.70.
61 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht