Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TKH Group NL0000852523

Laatste koers (eur)

40,500
  • Verschill

    -0,180 -0,44%
  • Volume

    29.200 Gem. (3M) 86,7K
  • Bied

    40,420  
  • Laat

    40,460  
+ Toevoegen aan watchlist

Wat is er aan het handje bij tkh?

40 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 izdp 8 december 2014 14:31
    Tja, die 30 euro eind 2014 van je wil niet echt vlotten en nu moet het dus maar op de korte termijn gebeuren?

    Dat terwijl je het juist stelde: TKH ziet de kleine belegger niet staan en dus betaal jij het gelag voor hun strategie.
    Die pakte dit jaar goed uit; zeer mooie winstsprong.

    Maar beleggen is vooruit zien. Dus vandaar mijn op- en aanmerkingen tav de emissie en zeker dat gaat om de strategie en die is mij absoluut niet duidelijk meer.
    Met mijn meeste stille angst van oh stel toch maar iets van imtech of nedap.

    Overigens niemand die een idee heeft over het aantal uitstaande aandelen?
  2. forum rang 6 izdp 19 december 2014 16:30
    Blijkbaar geen enkele eigenaar die het weet of interesseert. Investor relations van TKH trouwens ook niet. Die beantwoorden geen vragen.

    Maar de markt heeft altijd gelijk en zo voegt de koers zich op code oranje.
    Verbaasd me overigens wel, want wat roder zou ik me ook maar zo kunnen voorstellen.
    In de historie is TKH lelijk geraakt door prijsdalingen van grondstoffen.
    Nu is het de vraag of het bestuur daarvan geleerd heeft of het weer (heeft) laten gebeuren. Want doorberekenen in deze markt lijkt me niet eenvoudig. Zou lullig zijn als dit de emissie zou opslokken.
  3. bub 19 december 2014 23:54
    Omdat TKH zich ontwikkeld tot machinebouwer van complete systemen is het minder gevoelig voor grondstofprijzen. Toch is de koersontwikkeling weinig florisant. Meer eerst zien en dan geloven. Ik heb weinig op met lijntjes kijken maar het duwt al een tijdje tegen langjarige toppen. Als het hier doorheen breekt kon het wel een flinke trip worden,
  4. forum rang 6 izdp 29 december 2014 16:37
    Tkh is zeker minder blootgesteld aan grondstofprijzen. De valuta kent ook weinig verschil met de datum van de update.
    Dus zou dit inderdaad niet wezenlijk mogen drukken op het 4e kwartaal.

    Het grappige qua koers was wel de aanbeveling van ene schaaij. Op exact dezelfde koers als 13 maanden geleden.
    In 13 maanden dus als rendement het dividend van 3%.

  5. [verwijderd] 30 december 2014 12:31
    www.veb.net/News/LiveNewsOverzicht.as...

    TKH Group heeft na meerdere jaren met oplopende koersen last van hevige weerstand.

    De koers van de onderneming begon in 2009 aan een opmars vanaf de bodem op ruim 6 euro, met als eindpunt een top begin dit jaar op iets meer dan 27 euro.

    Met de prestatie werd onder meer een nieuwe all time high neergezet, maar dit kon het fonds niet inspireren tot een vervolg van de koerswinsten.

    Sinds de all time high plaatst TKH Group lagere toppen, overigens ruim boven de oplopende steunlijn.

    Een doorbraak van de lijn met lagere toppen zou de blik richten op de all time high, terwijl de opwaartse steunlijn nipt onder de 22 euro voor een bodem zorgt.

    Dinsdag noteerde TKH Group op een 0,6 procent lager Damrak halverwege de handelsdag 1,5 procent in het rood op 25,77 euro.
  6. forum rang 6 izdp 30 december 2014 22:09
    Tja, als je termijnen kiest om het gunstig te laten lijken dan geef je geen juiste informatie.
    Al in 2007 noteert het aandeel boven de 22 euro. Dus niets anders dan kletskoek over de prestatie vanaf ruim 6 euro en de 27 euro van begin dit jaar.
    Kijk nu naar de koers na de geweldige winstsprong. De markt is echt nog niet zo dom. Die weten certificaten en aanranding best wel te waarderen.
  7. [verwijderd] 31 december 2014 09:16
    quote:

    izdp schreef op 30 december 2014 22:09:

    Tja, als je termijnen kiest om het gunstig te laten lijken dan geef je geen juiste informatie.
    Al in 2007 noteert het aandeel boven de 22 euro. Dus niets anders dan kletskoek over de prestatie vanaf ruim 6 euro en de 27 euro van begin dit jaar.
    Kijk nu naar de koers na de geweldige winstsprong. De markt is echt nog niet zo dom. Die weten certificaten en aanranding best wel te waarderen.
    Het gaat om de trend en het gevecht met de inmiddels driedubbele top. Als we daar boven uit breken kan het snel gaan.
  8. forum rang 6 izdp 31 december 2014 15:18
    De trend is die van de algemene conjunctuur en/of specifiek voor een sector.
    Dat is FA. Kijkende naar de trend ligt deze als lijn vrijwel horizontaal gestrekt. Dus van de trend hebben we niets te verwachten.

    Die 3-dubbele top is van de TA. Ik denk niet dat dit aandeel op het lijstje staat van de ta-beoefenaars. Veel te saai, veel te weinig omzet en teveel oude school.
    Dus nee, van de ta verwacht ik ook geen enkele steun.

    Zoals ik al zei: de markt is nog niet zo dom. Wel eens gekeken naar de fondsen van Teslin? Dan weet je waar je geld blijft.
  9. RT2014 8 januari 2015 11:27
    quote:

    izdp schreef op 19 december 2014 16:30:

    Blijkbaar geen enkele eigenaar die het weet of interesseert. Investor relations van TKH trouwens ook niet. Die beantwoorden geen vragen.

    Maar de markt heeft altijd gelijk en zo voegt de koers zich op code oranje.
    Verbaasd me overigens wel, want wat roder zou ik me ook maar zo kunnen voorstellen.
    In de historie is TKH lelijk geraakt door prijsdalingen van grondstoffen.
    Nu is het de vraag of het bestuur daarvan geleerd heeft of het weer (heeft) laten gebeuren. Want doorberekenen in deze markt lijkt me niet eenvoudig. Zou lullig zijn als dit de emissie zou opslokken.
    Als je eventjes de moeite zou hebben genomen om op hun corporate website te kijken had je gezien dat het geplaatst kapitaal per 24 november (incl. emissie) 42.027.095 aandelen bedraagt.

    Het achterblijven van de small en midkapfondsen waaronder TKH heeft voor een groot deel te maken met de strengere eisen die DNB stelt aan o.a. verzekeraars. Zij worden uit aandelen en in obligaties en andere langrentende producten gepusht. Kijk maar eens hoeveel een Delta Lloyd heeft afgebouwd de afgelopen maanden (zoek maar eens via het nieuwsoverzicht van 'deaandeelhouder.nl'). Vrijwel alle Nederlandse small- en midkapposities zijn fors teruggebracht.

    Ik zie het als een kans om tegen gunstiger prijzen succesvolle small- en midkaps op te pikken.
  10. forum rang 6 izdp 8 januari 2015 12:57
    Echt hopeloos ben je met je non antwoorden RT.
    Het gaat erom waar die rond 700.000 extra aandelen vandaan komen.
    Dat kan ik niet vinden en heb ik hiervoor becijferd.
    Maar voor jou wellicht een kleine moeite om die extra lotjes te verklaren?
    Het zou toch wel van de zotte zijn als ze meer hebben uitgegeven bij de emissie dan hun eigen persbericht heeft verkondigd.
    Dus zal het wel aan mijn blinde vlek liggen.

    Dat achterblijven van de index is geen verklaring voor TKH.
    Immers met cijfers ver boven de taxaties, zou je mogen verwachten dat ze de index makkelijk outperformen. Temeer gezien de enorme bleeders in deze index. Niet dus.

  11. RT2014 8 januari 2015 13:22
    quote:

    izdp schreef op 8 januari 2015 12:57:

    Echt hopeloos ben je met je non antwoorden RT.
    Het gaat erom waar die rond 700.000 extra aandelen vandaan komen.
    Dat kan ik niet vinden en heb ik hiervoor becijferd.
    Maar voor jou wellicht een kleine moeite om die extra lotjes te verklaren?
    Het zou toch wel van de zotte zijn als ze meer hebben uitgegeven bij de emissie dan hun eigen persbericht heeft verkondigd.
    Dus zal het wel aan mijn blinde vlek liggen.

    Dat achterblijven van de index is geen verklaring voor TKH.
    Immers met cijfers ver boven de taxaties, zou je mogen verwachten dat ze de index makkelijk outperformen. Temeer gezien de enorme bleeders in deze index. Niet dus.

    Jij ben wel kortzichtig zeg! Ooit van stockdividend gehoord? En leg de koers van TKH maar eens langs die van de amx-index. Dan zie je dat TKH andere mid- en smallcaps achter zich laat. Ondanks de algemene daling van dit soort fondsen is TKH redelijk vlak blijven liggen. Doe voortaan eerst zelf eens wat research voordat je dit forum met tendentieuze ongefundeerde opinies vervuilt.
  12. forum rang 6 izdp 8 januari 2015 13:54
    Je wordt steeds hopelozer. Kan je nu ook niet eens meer lezen?
    Die stock had ik immers al becijferd en klopte aardig en heeft niets met het verschil te maken.

    En ja leg die maar eens over de index en dan zie je nauwelijks een verschil.

    Tot nu toe is mijn research objectiever en heel wat degelijker dan de onzin die jij loopt te verkondigen. Jij lult naar je positie en niets meer dan dat en dat noemt zich een belegger.
  13. RT2014 8 januari 2015 15:05
    quote:

    izdp schreef op 8 januari 2015 13:54:

    Je wordt steeds hopelozer. Kan je nu ook niet eens meer lezen?
    Die stock had ik immers al becijferd en klopte aardig en heeft niets met het verschil te maken.

    En ja leg die maar eens over de index en dan zie je nauwelijks een verschil.

    Tot nu toe is mijn research objectiever en heel wat degelijker dan de onzin die jij loopt te verkondigen. Jij lult naar je positie en niets meer dan dat en dat noemt zich een belegger.

    Zal ik het dan maar even voor je uitrekenen?

    Per 31 dec 2013 38.624.494 aandelen
    Emissie 3.061.225 aandelen extra
    Huidig aantal aandelen is 42.027.095.

    Dat betekent dat er tussen 31 december en de emissie 341.376 aandelen bijgekomen zijn.
    In totaal is er 38.624.494 x €0,75=28968370 aan dividend uitgekeerd. De omwisselverhouding was 34.
    (341.376x34)x38.624.494=0,3. 30% van de aandeelhouders heeft dus voor stockdividend gekozen.

    Ik hoop dat nu eindelijk het kwartje gaat vallen, anders geef ik het op.

    Overigens: ik heb nog geen positie in TKH, maar ben wel van plan dat te doen een dezer dagen.

  14. forum rang 6 izdp 8 januari 2015 18:04
    Kijk eens aan; eindelijk een berekening ter verduidelijking en lering.

    Hoe kom je aan het aantal aandelen van 38.624.494 per eind 2013?
    TKH rekent einde jaar met 37.973(afgerond) aandelen.
    Zo is de winst per aandeel ook verantwoordt.

    Dus mijn kwartje valt nog niet.

  15. forum rang 6 izdp 9 januari 2015 10:32
    Natuurlijk! Bij de AFM heb je dat gevonden!
    Dat is een soort half antwoord op mijn vraag.
    Het verschil bestond al veel langer.
    Continu zit er een kleine 700.000 aandelen verschil tussen het aantal geplaatste aandelen wat de AFM vermeld en wat TKH hanteert als getal.
    Ze zijn geplaatst en ze tellen niet mee als aandeel.

    Wie kan dit verklaren?
  16. RT2014 9 januari 2015 12:32
    quote:

    izdp schreef op 9 januari 2015 10:32:

    Natuurlijk! Bij de AFM heb je dat gevonden!
    Dat is een soort half antwoord op mijn vraag.
    Het verschil bestond al veel langer.
    Continu zit er een kleine 700.000 aandelen verschil tussen het aantal geplaatste aandelen wat de AFM vermeld en wat TKH hanteert als getal.
    Ze zijn geplaatst en ze tellen niet mee als aandeel.

    Wie kan dit verklaren?

    Dat zijn aandelen TKH die TKH zelf aanhoudt.
  17. forum rang 6 izdp 9 januari 2015 13:02
    Zelf aanhouden?
    Sinds wanneer en om welke reden?

    Maar ik kan dit geen geplaatst aandelenkapitaal noemen. Het is duidelijk geen wat plussen en minnen als een vereveningsrekening vanwege optieregelingen ed.
    Wat ik wel zie is dat een deel van de winst naar derden gaat met een voor mij niet te doorgronden achtergrond. Maar daar kunnen die aandelen niets mee te maken hebben.

  18. forum rang 6 izdp 9 januari 2015 18:21
    Je dividendberekening klopt om deze reden dus ook niet RT. Moet eerst dat blok aandelen afgetrokken worden. Dus kom je weer bij die krap 38kk.
    Wat me trouwens wel opvalt is hoe weinig er gekozen wordt voor het stockdividend. Liefst 20 miljoen gaat er via cash de deur uit.
    Minder dan 1/3 kiest voor stock. Kom je toch niet veel tegen.
  19. forum rang 6 izdp 13 januari 2015 18:15
    RT, ik wacht nog op antwoord over de aandelen die volgens jou TKH zelf zou bezitten.
  20. forum rang 6 izdp 30 januari 2015 20:05
    Dat zou mag er al lang af. Drentenier herinnerde me dat ik dat vergeten was te zeggen hier.
    Bljven wel de vragen over rondom deze merkwaardige aandelen.

    Overigens voor wie het niet heeft verstaan is mijn zorg voor het imtech-gehalte van tkh.
    Veel wind, gebakken lucht kopen en verkopen. Dat doet afschrijven en gelukkig strengere regels, maar nog lang niet streng genoeg!
    Building solutions ken ik van imtech. Ontmoette ik in de praktijk.
    Het betekende dat een klant tot een pinautomaat moest worden omgeturnd.
    Veel eigen personeel met hart voor hun werk waren vooral obstakels die daarbij in de weg stonden.
    Vanaf die momenten van ervaren -niet als klant- wist ik dat imtech fouter dan fout was en zo is het ook geworden.
    Daarmee zeg ik niet dat tkh krek eender is. Ik mis de ervaringen in de praktijk en benut tkh perfect de kanalen.
    Maar die emissie heeft dat geloof bij mij in 1 klap weggevaagd.

40 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht