Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

9,882
  • Verschill

    -0,082 -0,82%
  • Volume

    57.044 Gem. (3M) 1,8M
  • Bied

    9,878  
  • Laat

    9,890  
+ Toevoegen aan watchlist

4e kwartaal cijfers 2014

29 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 18 februari 2015 16:09
    Air France-KLM boekt beperkte operationele winst - Preview

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM zal donderdag om 07.15 uur een omzet van EUR6,0 miljard publiceren over het vierde kwartaal van 2014, is de gemiddelde verwachting van 23 analisten, zoals door Air France-KLM zelf gepubliceerd. Onderaan de streep zal een verlies van EUR160 miljoen worden gerapporteerd, terwijl het operationele verlies EUR147 miljoen bedraagt, is de consensus. Over het volledige jaar komt de operationele winst voor rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie op EUR1,57 miljard uit, versus EUR1,86 miljard in 2013, en het nettoverlies op EUR649 miljoen. De in september uitgebroken pilotenstaking bij Air France zal de operationele winst (EBITDA) met circa EUR500 miljoen drukken, werd eerder bekend, waardoor de bij de start van het jaar beloofde operationele winststijging tot circa EUR2,5 miljard onhaalbaar werd. In december werd duidelijk dat er EUR700 miljoen bespaard moet worden bij het Nederlandse onderdeel, terwijl er over bezuinigingen bij de Franse tak na de vakbondsverkiezingen zal worden onderhandeld. Omstreeks 16.05 uur noteert het aandeel Air France-KLM 0,3% lager op EUR7,56. (EPR)

    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com


  2. [verwijderd] 18 februari 2015 16:53
    al het slechte zit nu wel in de koers dus ik denk dat er weinig nieuws kan komen wat de koers nog lager kan zetten
    ik denk eerder aan een meevaller waardoor je een enorme squeeze kan krijgen aangezien er veel shorters in zitten
    ik neem mijn aandelen mee naar morgen
    zijn de cijfers voorbeurs of nabeurs dat is nog wel ff belangrijk?
  3. [verwijderd] 18 februari 2015 17:08
    Laatste week weer in Airfranceklm gestapt omdat ik ook verwacht dat al het slechte nieuws in de koers zit, maar toch dit is het enige fonds in mijn portefeuille waar ik aan twijfel, laat ik maar hopen op een beetje mazzel
  4. [verwijderd] 18 februari 2015 19:29
    quote:

    moneymaker schreef op 18 februari 2015 16:53:

    al het slechte zit nu wel in de koers dus ik denk dat er weinig nieuws kan komen wat de koers nog lager kan zetten
    ik denk eerder aan een meevaller waardoor je een enorme squeeze kan krijgen aangezien er veel shorters in zitten
    ik neem mijn aandelen mee naar morgen
    zijn de cijfers voorbeurs of nabeurs dat is nog wel ff belangrijk?
    Als je aandelen meeneemt naar morgen,en je weet nog niet eens wanneer het voorbeurs of nabeurs is......dan ben je een grote flapdrol die overal onzin kraamt.

    Ik zal je wat zeggen,de cijfers zijn niet goed,diep rood.
  5. dmv88 18 februari 2015 20:01
    Heb geen positie in KLM, maar de signalen die ik vanuit de organisatie hoor, daar gaat het echt niet lekker. - Totaal geen vertrouwen in het bedrijf -men ziet geen toekomst als werknemer in het bedrijf - jongeren krijgen geen kansen - Parijs doet moeilijk etc etc. Vooral onvrede en onzekerheid dus.

    Dan spreek ik nog niet over de marktomstandigheden, want KLM is momenteel niet opgewassen tegen de prijsvechters. In Eu hebben we Ryanair etc. en voor intercontinentaal hebben we vooral Azie die veel terrein wint.

    Tja het aandeel staat laag, zeker gezien deze bullmarkt. Echter zie ik net als veel analisten weinig lichtpuntjes.

    Een mooi Nederlands bedrijf die veel te laat anticipeert... En mogelijk al te laat is. Die Franse vrienden bederven het feestje zowaar nog meer.

  6. gerrit 69 18 februari 2015 22:43


    Om een koers uitbraak te krijgen moet het aandeel AF-KLM minimaal boven de € 7,80 uit stijgen en een slotkoers neerzetten boven de € 8,00
    Het beurssentiment is nog steeds uitmuntend goed, maar dat is geen garantie dat AF-KLM meelift.
    Het risico van een grote aandelen emissie ligt bij dit luchtvaart-bedrijf nog steeds op de loer.
    De daggrafiek ziet er ook niet bepaald florissant uit, maar misschien dat AF-KLM op tijd het luchtruim kiest met een wonderbaarlijke koers stijging.

    www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/33AFR...
  7. [verwijderd] 19 februari 2015 07:36
    Cijfers ongeveer volgens verwachting qua omzet en ebitda. Wel zag ik een netto-verlies-verwachting van 650, terwijl dit maar 535 is. Impact op de koers kan ik niet overzien, ook niet of de aangekondigde besparingen/investeringsschrappingen voldoende worden geacht.

    Wellicht een neutrale tot licht hogere koersreactie en weinig volatiliteit (tegen mijn verwachting in)?
  8. forum rang 8 Wilbar 19 februari 2015 07:49
    Full Year 2014 Results

    FULL YEAR 2014
    > Revenues of 24.9 billion euros, stable (+0.3%) like-for-like1
    > EBITDA2 of 1,589 million euros, down 266 million euros
    > EBITDA of 2,014 million euros excluding the impact of the Air France pilot strike, up 159 million euros
    > Operating result of -129 million euros, up 275 million euros like-for-like
    > Third year of unit cost2 reduction, down 1.3% like-for-like
    > Net result, group share of -198 million euros, improvement of more than 1.6 billion euros
    > Adjusted net result, group share2 of -535 million euros
    > Net debt2 of 5.41 billion euros, up 59 million euros compared to 31 December 2013

    FOURTH QUARTER 2014
    > Revenues of 6.2 billion euros, slightly down (-0.5%) like-for-like
    > EBITDA of 316 million euros, down 66 million euros
    > EBITDA of 411 million euros excluding the impact of the Air France pilot strike, up 29 million euros

    www.airfranceklm.com/sites/default/fi...
  9. forum rang 8 Wilbar 19 februari 2015 07:50

    REINFORCED IMPLEMENTATION OF PERFORM 2020
    > Cost reduction efforts reinforced: 2015-17 unit cost reduction target revised up to an average of 1.5% per year
    > Investment plan revised down by 300 million euros in 2015 and 300 million euros in 2016
    > 2015 targets: unit cost down 1% to 1.3%, net debt around 5 billion euros at end 2015
  10. [verwijderd] 19 februari 2015 08:33
    Moneymaker heeft helemaal geen aandelen, blaat in iedere disc dagelijks flauwekul uit, hangt de grote belegger uit, belt dagelijks met zn vrienden van de AFM en ziet in ieder beursgenoteerd bedrijf een overname kandidaat.
    Tot slot eist hij van iedereen respect vanwege zijn waardevolle bijdrages
  11. jrxs4all 19 februari 2015 12:09
    Cijfers zijn dramatisch slecht en met name de vooruitzichten die eruit blijken. Want na het lek van de veel te hoge kosten kalven nu ook de inkomsten af.

    En dat tweede lek zit met name bij KLM, die de concurrentie op Schiphol op de lange afstand en vooral tegen de maatschappijen uit het Midden Oosten en Turkije totaal niet meer aankan. Dat was hun laatste grote winstmaker, op de vluchten binnen Europa werd al verlies geleden. Daar is de slag tegen de low cost maatschappijen al lang en definitief verloren.

    Exclusief de effecten van de staking is het operationeel resultaat van Air France ten opzichte van het jaar daarvoor met 273 miljoen verbeterd en dat van KLM is met 126 miljoen verslechterd. Ik verwacht dat al in het eerste kwartaal van 2015 het omslagpunt is bereikt waarbij Air France betere resultaten levert dan KLM. Dit voor degenen die nog steeds denken dat de KLM Air France overeind houdt.

    Het eigen vermogen is gedaald van 2,2 miljard positief naar 671 miljoen negatief, ze zijn technisch failliet. Ook moeten ze de broodnodige investeringen grotendeels stilleggen, er is gewoon geen geld voor en financiers staan natuurlijk niet te springen om een technisch failliet bedrijf wat al diep in de schulden zit nog meer geld te lenen.

    Het is en blijft een zinkend schip, alleen zinken ze nog harder dan al het geval was. Onbegrijpelijk dat daar nog 7 euro voor wordt betaald, de beurs is soms erg irrationeel.

    Toekomstperspectief: een emissie en als dat niet lukt een faillissement met een doorstart.
  12. [verwijderd] 19 februari 2015 12:29
    quote:

    Peter€€€ schreef op 19 februari 2015 12:08:

    het is wachten op de emissie.
    Stel dat er een emissie komt.. Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen hier nog (meer) geld in willen/kunnen steken..
  13. jrxs4all 19 februari 2015 12:43
    Tja, KLM maakt de winsten en de Fransen de verliezen. Zie bijlage, wie gelooft dat nog ?

    Ook zijn ze trots op het feit dat de salariskosten zijn gedaald, maar als je kijkt naar de salariskosten per werknemer zijn die gewoon gestegen en die waren toch al krankzinnig hoog.
  14. forum rang 10 voda 19 februari 2015 16:07
    Air France-KLM boekt hogere omzet, schroeft investeringen terug - 2e Update
    (Update van eerder gepubliceerd bericht 'Air France-KLM boekt hogere omzet, schroeft investeringen terug' om aanvullende informatie, commentaar analisten en actuele koers toe te voegen.)

    Door Ellen Proper

    Van DOW JONES NIEUWSDIENST

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) schroeft de investeringen voor de komende jaren terug met het oog op een aanhoudende overcapaciteit op de lange-afstandsvluchten als gevolg van toenemende concurrentie, wat de toekomstige omzet per eenheid van de luchtvaartgroep onder druk zet.

    De Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij waarschuwt donderdag voor een dalende omzet per eenheid, aangezien het concern worstelt met de steeds dreigender wordende concurrentie van luchtvaartmaatschappijen uit de Golfstaten, waaronder Etihad Airways en Emirates Airline. Sinds afgelopen zomer zet overcapaciteit de prestaties van de Europese luchtvaarder op verscheidende lange afstandsroutes in toenemende mate onder druk. In 2014 kwam het operationeel resultaat op de lange afstandsvluchten, gecorrigeerd voor effecten van de twee weken durende pilotenstaking, EUR70 miljoen lager uit dan een jaar eerder, op EUR730 miljoen.

    Nieuwe maatregelen moeten hier een antwoord op geven; onder meer orders op drie of vier vliegtuigen voor de lange afstandsvluchten worden geannuleerd of opgeschort, terwijl waarschijnlijk drie of vier vliegtuigen eerder uit de vloot worden gehaald.

    De huidige lage olieprijs, waarin sinds de zomer van 2014 een daling is waar te nemen van circa 50%, is zeer gunstig voor de luchtvaartgroep, die het overgrote deel van zijn operationele kosten aan brandstofkosten ziet opgaan. Wel wordt olie door de verzwakte euro, die veelal in dollars wordt berekend, duurder. De groep meldt donderdag dat nagenoeg alle besparingen op de brandstofuitgaven teniet zullen worden gedaan door een dalende omzet per eenheid.

    Als gevolg van een daling in de omzet per eenheid en negatieve valuta-effecten wordt de in september afgegeven winstverwachting voor de middellange termijn - een groei in de winst voor rente, belastingen, afschrijvingen, amortisatie en leasekosten, EBITDAR, van 8-10% - "uitdagend", meldt de onderneming.

    Het luchtvaartconcern rapporteerde donderdag over 2014 een 0,3% hogere identieke omzet van EUR24,9 miljard. De winst voor rente, belasting, afschrijvingen en amortisatie (EBITDA) bedroeg over 2014 EUR1,59 miljard, EUR266 miljoen lager dan een jaar eerder. Het resultaat werd aangetast door de twee weken durende pilotenstaking bij Air France, die in september 2014 plaatsvond. Exclusief de effecten van deze staking zou de operationele winst EUR2,0 miljard bedragen, waarmee de winst EUR159 miljoen hoger zou uitkomen dan in 2013.

    "De EBITDA is met meer dan 50% gestegen in drie jaar tijd, en de operationele kasstroom is meer dan verdrievoudigd tot bijna EUR1,5 miljard", schetst Air France-KLM CEO Alexandre de Juniac de verbetering die in de afgelopen jaren plaatsvond.

    Toch heeft het concern met de sterke concurrentie van luchtvaarders uit de golfstaten op de lange afstandsroutes, en de competitie van low-cost maatschappijen op de korte-en middellange routes, veel werk te verzetten om de kosten voor de operaties terug te dringen. Bij de eigen low-cost dochter Transavia kwam het operationele resultaat in 2014 uit op een verlies van EUR36 miljoen, een afname met EUR13 miljoen op jaarbasis, wat de opstartkosten voor de uitbreiding van Transavia France reflecteert.

    "Op de Europese routes is Air France-KLM blootgesteld aan een klimaat, waarin low-cost maatschappijen als Easyjet, Ryanair en Norwegian aanzienlijke capaciteitsverhogingen in het winterrooster doorvoeren", meldt Bank of America Merrill Lynch. "Het Aziatische netwerk lijdt onder een gebrek aan investeringen, voornamelijk wanneer wordt vergeleken met bedrijven als Etihad, die een beter consumentenproduct aanbieden tegen een lagere prijs", aldus de analisten van de bank.

    In 2014 werden de kosten per eenheid bij Air France-KLM met 1,3% teruggedrongen. Air France-KLM wil de kosten per eenheid in de komende twee jaar verder terugdringen met gemiddeld 1,5% op jaarbasis, van de eerder beoogde 1% tot 1,5%, terwijl de investeringen in zowel 2015 als 2016 neerwaarts worden bijgesteld met EUR300 miljoen. Verder beoogt de luchtvaarder de nettoschuld eind 2015 te hebben teruggedrongen tot circa EUR5 miljard.

    In 2014 liep de nettoschuld met EUR59 miljoen op naar EUR5,41 miljard, terwijl het concern drie winstwaarschuwingen afgaf gedurende het jaar. In het afgelopen jaar kwam het aangepaste nettoverlies voor de totale groep uit op EUR535 miljoen, versus EUR463 miljoen in 2013.

    "Door nu te besluiten om de kostenreductie kracht bij te zetten en de investeringsplannen aan te passen, verzekert de groep zichzelf ervan dat de belangrijkste doelstellingen - het concurrentievermogen te verbeteren en de schuld af te bouwen - behaald kunnen worden", aldus De Juniac.

    Om de kosten te reduceren zullen in het tweede kwartaal van 2015 de gesprekken met Franse vakbonden aanvangen, na de vakbondsverkiezingen in het land, terwijl de onderhandelingen met de aan KLM gelieerde vakbonden al zijn gestart. In december werd reeds duidelijk dat er in de komende vijf jaar EUR700 miljoen bespaard moet worden bij het Nederlandse onderdeel. Bij Air France moeten 800 banen worden geschrapt, benadrukt de luchtvaartgroep donderdag.

    Analisten spreken van meer tegenwind dan rugwind voor Air France-KLM en moeilijke tijden die in het verschiet liggen. Beleggers zetten het aandeel donderdag omstreeks 14.55 uur 6,4% lager op EUR7,10 op een vlakke AMX-index.

    Door Ellen Proper; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; ellen.proper@wsj.com


29 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
    9. Azelis Q1-cijfers
    10. Kinepolis Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht