Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Amerikaanse aandelen Terug naar discussie overzicht

Mobileye - Autonomous Tech

48 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 maart 2016 16:33
    Mobileye: verguisd op het Tom2 forum en technisch inhoudelijk maar door weinigen begrepen. Daarom dit draadje om hopelijk meer tot de inhoud en essentie te komen die dit bedrijf op Autonomous en ADAS vlak in petto heeft en ook al deels realiseert.
    En ja, je mag CTO Amnon Shashua een clown en een poseur vinden.
    Feel free om je gedachten en meningen te posten. Positief of negatief, maakt niet uit, maar wel met respect naar de forumgenoten.
    Enjoy.
  2. [verwijderd] 18 maart 2016 16:44
    De koers van Mobileye liep behoorlijk op deze week door het besluit van Amerikaanse autobouwers om m.i.v. 2022 AEB in iedere auto te plaatsen. Het is natuurlijk belachelijk ver weg, maar toch was er al direct een positief effect merkbaar. En niet alleen bij Mobileye, ook NXP en Delphi kregen een lift. Hoe vreemd is het eigenlijk niet dat westerse kaartenmakers niet in China maps mogen produceren, maar Chinese bedrijven wel in de U.S. zelfrijdende auto's mogen testen?
    www.investors.com/news/technology/bai...
  3. [verwijderd] 19 maart 2016 20:21
    Connected Cars in the Next Decade: A $123 billion connected-car market by 2020

    PWC estimates that the driver assistance and safety markets will be the largest, together accounting for over 70% of the market by 2020. A key player to watch in that market is Mobileye, which provides 90% of the world's major automakers with collision avoidance systems. These systems, which tether cameras and radars to braking systems, are expected to pave the way for the production of semi-autonomous and autonomous vehicles.

    www.fool.com/investing/general/2016/0...
  4. [verwijderd] 20 maart 2016 11:48
    Harbrick levert middleware 'PolySync'. Dit is een poging om open source software te ontwikkelen om de verschillende computers die er nu al in auto's te vinden zijn (plus de verschillende OS-en die er op draaien) te combineren tot 1 systeem waarbij al die verschillende componenten met elkaar kunnen communiceren. Zo kun je wellicht alle componenten op dezelfde hardware combineren, los van elkaar functionerend, maar wel met elkaar communicerend.
    Ik ben benieuwd of MobilEye dit toelaat met hun EyeQ chips?

    -----------------------------------------------
    Cars today have about 100 different computers on board and run 300 million lines of code, said Josh Hartung, CEO of Harbrick, the company that developed the middleware PolySync, which serves as a layer that allows applications to communicate with each other while giving them the tools to detect threats. If you look at the driverless cars companies like Google and Tesla are developing, these vehicles will need closer to 300 billion lines of code to achieve autonomy. That makes for very complex systems.

    “The automotive industry has the tendency to close everything. It’s been effective for them in the past. If you look at the software today, it’s a mix of closed and open interfaces,” Hartung said. “The challenge of developing driverless systems is too big for closed systems. It’s too big of a problem and too important of a problem (for one company) to solve. What we’re working on is a platform that encourages innovation and encourages folks across the industry to focus on what they do really well, and bring that to the community so everyone can benefit from it.”

    Automakers tend to keep everything in-house, Hartung said, to give them a competitive edge. If automakers close the ecosystem down and focus on developing their own solutions, it will cause fragmentation of the technology. It will slow down the development process, increasing the time it takes to make driverless vehicles a reality.

    The idea of centralization has been buzzing around the auto industry in general for a long time, but it’s a huge cultural shift that also brings safety and security challenges, Hartung said. Autonomous vehicles will likely be what changes this, because the industry just won’t be able to solve the problems driverless cars bring on their own.
    -----------------------------------------------
    insideunmannedsystems.com/developing-...
  5. [verwijderd] 20 maart 2016 12:20
    MobilEye heeft hun termen "Road Book", "REM" en "Road Experience Management" als merk vastgelegd, maar let op: pas in februari 2016! Het is dus allemaal nogal 'vers' en eigenlijk pas een maandje na de CES en rond de bekendmaking van de recente partnerships met GM/Volkswagen/Nissan.

    trademarks.justia.com/owners/mobileye...
  6. [verwijderd] 20 maart 2016 13:10
    Hier een overzicht waar ze nu een beetje staan. Let op het citaat van Shashua:
    Noting that one third of the global car industry is already using EyeQ chips, Shashua said, “We expect pretty much everyone else in the car industry will be using REM.” Today, Toyota and Daimler are the only two automakers that do not use Mobileye’s chips.
    www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1...
  7. [verwijderd] 20 maart 2016 14:07
    Als het over Mobileye gaat wordt er wel eens gesproken van een vendor-lockin. Je krijgt er namelijk ook altijd de SOC EyeQ bij geleverd. Nu heb ik eens gekeken op hun site, maar ook op de zeer informatieve site van autonomousstuff en gekeken bij de Mobileye Camera Development Kit. Stel dat ik die als OEM, of als after market kit wil gebruiken. Lever ik me dan over aan Mobileye?
    Wat blijkt: er is gewoon comunicatie over de CAN-bus mogelijk , waarmee het mogelijk is om onafhankelijk van een proprietary gekoppeld vendor systeem, de gegevens separaat op te vragen via de CAN-bus. Valt wel mee dus met die vendor lock-in!
    www.autonomoustuff.com/mobileye-devel...
  8. [verwijderd] 20 maart 2016 23:25
    quote:

    Hik schreef op 20 maart 2016 22:49:

    Het lijkt erop dat HERE voor hun 'HD Live Maps' de localisatie op de 'Landmarks' manier oplossen. Ze combineren zo te zien optische- en Lidartechniek.

    winfuture.de/videos/Software/Here-HD-... (even door de reclame spoelen)

    Edit: bij nader inzien toch alleen maar Lidar voor de localisatie (ik zie nl. lijnen lopen naar m.i. Lidar landmarks/referenties).
  9. [verwijderd] 21 maart 2016 08:24
    quote:

    Flixxx schreef op 21 maart 2016 07:50:

    Haha, is dit het Hik / Here draadje ?

    Ouwe basher :)
    Foei! Je bent hier toch niet gekomen omdat je op "Mobileye" gezocht hebt he.... ;-)
    Jammer genoeg kun je geen privé draadjes in de lucht houden. Dat zou voor puur informatieve draadjes (meer als wiki georganiseerd en niet als discussie) een uitkomst zijn!
  10. [verwijderd] 21 maart 2016 19:40
    HERE maakt voor hun Cloud Mapping diensten zo te zien gebruik van AWS, net als Continental. Dit is het Amazon Web Service portal, wereldwijd beschikbaar.
    Ik vond ineens verdacht veel profielen van HERE medewerkers op LinkedIn met AWS ervaring. Even verder gezocht en bingo:
    aws.amazon.com/marketplace/pp/B00PSP8KTA

    Je kunt zelfs je eigen cloudbased mapping service bouwen met gebruikmaking van het totale HERE pakket.
    developer.here.com/plans/api/enterpri...
  11. [verwijderd] 22 maart 2016 10:46
    quote:

    B_B schreef op 22 maart 2016 09:01:

    [...]

    Israel’s mapping apps plot world domination
    4 HOURS AGO by: Murad Ahmed

    When Israel’s tech start-ups tackle transportation, they think less about the local commute and more about world domination.

    In 2013, Waze, an Israeli company that offers real-time traffic information on its popular navigation app, was acquired by Google for $1.1bn. Being snapped up by the Silicon Valley company was seen as a great result, as it was then the country’s biggest high-tech deal by value.

    Now, an even bigger Israeli transportation technology company has emerged. Mobileye, the world’s leading supplier of driver-assisted technology is listed in New York and has a market capitalisation of about $6.5bn. It wants to go one better than Waze — by aiming to beat Google in the race to building driverless cars.

    Over January and February, the Nasdaq-listed company announced deals with carmakers Renault Nissan, Volkswagen and General Motors to build the digital maps autonomous vehicles need to navigate.

    The partnerships mean that Jerusalem-based Mobileye is working with a third of the international motor industry at a time when Google is struggling to persuade suspicious manufacturers to use its technology to create driverless cars.

    “It’s one thing to come and say: ‘I developed a technology,’” says Amon Shashua, Mobileye’s chairman and co-founder. “It’s another thing to say, ‘I have already partnered with one-third of the global industry’.”

    The success of Waze and Mobileye has spurred on a spate of technology start ups in the country focused on transport. What stands out is their long-term and global ambition.
    .....
    next.ft.com/content/e7e8d87a-c903-11e...
    Geplaatst op het Tom2 forum door B_B
    www.iex.nl/Forum/Topic/1333615/134/To...
  12. [verwijderd] 24 maart 2016 20:50
    Geplaatst door @Slainte op Tom2 forum:
    phys.org/news/2016-03-startup-driverl...

    Driverless als commodity? Who cares about maps?
    Er zijn nog heel veel van dit soort initiatieven te verwachten als spin-off van Universitaire programma's.

    Ze gebruiken voor de localisatie Lidar en vaste object referentie (min of meer vergelijkbaar met RoadDNA van Tom2), met dat verschil dat in het client-voertuig dus ook Lidar gebruikt wordt in tegenstelling tot camera's bij Tom2.

    All autonomous cars use LIDAR for object detection, but nuTonomy's system, he says, localizes by detecting not only objects on the road but also stationary objects all around the car. "Even though stuff at road level can change all the time—you can have a car parked here or not, for example—a building is going to stay put," Frazzoli says.

    En nog een leuke:
    For Jaguar Land Rover, for instance, nuTonomy is developing an autonomous parking feature that will drop off a rider at, say, a shopping center and find its own spot in the parking lot

    www.zdnet.com/article/millions-in-see...
    video.cnbc.com/gallery/?video=3000489156
    bostinno.streetwise.co/2016/01/29/sel...
  13. [verwijderd] 29 maart 2016 13:41
    Interessant inkijkje in wat er in de nieuwe Tesla Model S aan Mobileye techniek gaat komen:

    www.globes.co.il/en/article-elon-musk...

    Citaat:
    Automotive industry sources say the aim of the visit was to view a demonstration of several breakthrough developments by Mobileye in this field installed on a trial Tesla Model S vehicle. Two vehicles of this type have been in Israel for some time and are being used in the development of the automated system.

    The system Mobileye is developing for Tesla is the first of its kind in the world, and it combines several advanced technologies that enable the vehicle to identify its environment, avoid obstacles, and move without driver intervention. Among the technologies are a system called DNN (digital neural network), which enables the vehicle to "learn" by gathering data on the move, and even to identify different kinds of road surface; free-space, which enables the automatic vehicle's systems to identify areas without defined objects such as hard shoulders of roads, sidewalks, and so on, and avoid collisions and deviations from the road; a "holistic path prediction", which enables a vehicle to select the correct path - on an open road, for example – even when there are no visual hints in the environment; and a sign identification system that can identify over 1,000 signs and road markings in use around the world.


    General Motors has also recently started recruiting people in Israel in order to expand its research and development center in Herzliya. Among other things, the company intends to develop key parts of its future automated driving system in Israel.
  14. [verwijderd] 30 maart 2016 11:57
    Ik heb het idee dat Renault voor zelfrijdende auto's van TomTom's HD map en road dna gebruik gaat maken. De eerste reden is simpel: TomTom en Renault zijn sterke partners van het eerste uur en hebben samen veel successen geboekt in adoptie van connected services. De tweede is dat ik ook op linkedin wat relaties zag tussen mensen die betrokken zijn bij tomtom road dna en bij renault autonomous driving.

    We weten ook dat road dna vorig jaar in 98% van de tijd een exacte positie kan geven van de auto. En de laatste 1-2 procent daar is sindsdien aan gewerkt. Ook kan het gebeuren dat een 3D map net niet actueel meer is, doordat er net een wegwijziging is geweest. Crowdsourcing moet de tijd van updates minimaliseren tot seconden/minuten versus weken/maanden. Maar ook bij 'near-realtime map updates' kan een auto een onverwachte situatie tegenkomen.

    Uit de luchtvaart weten we dat als er een ongeluk if incident gebeurt met een autopilot het nooit 1 factor is, maar een ongelukkige samenloop van meerdere factoren die het incident veroorzaken.

    Je hebt daarom 'full redundancy' nodig. In engineer termen betekent 'redundancy': het kopieren van iets bestaands, met het doel om de betrouwbaarheid van het systeem te vergroten, in de vorm van een back-up."

    Uit wikipedia:

    In engineering, redundancy is the duplication of critical components or functions of a system with the intention of increasing reliability of the system, usually in the form of a backup or fail-safe.

    De autofabrikanten hebben dus een soortgelijke technologie als de HD map en/of road dna nodig als back-up voor de incidentele gevallen dat er net een nieuwe weg is aangelegd of in extreme weersomstandigheden en er teruggevallen moet worden op andere data.

    Welnu, Mobileye noemt haar deal met Renault-Nissan het zorgen voor "full redundancy". Je moet het goed lezen, maar eigenlijk lijken ze hier dus te zeggen dat ze niet de primaire data en software leveren, maar fungeren als een achtervang cq back-up.

    Dan is dus de vraag wie wel het primaire systeem levert en mijn schatting is dat dat TomTom is.

    Quote Mobileye:

    “Adding Nissan and Renault as part of the Renault-Nissan alliance, as a REM technology customer is another important step in the creation of a continuously updated high-definition data for drivable paths with precise-localization that will meet the requirement for full redundancy to enable safe autonomous driving including city autonomous driving,” stated Prof. Amnon Shashua, co-founder, chairman and Chief Technology Officer of Mobileye."
48 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.282
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.579 46.091
ABO-Group 1 18
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.871
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.146
Aedifica 2 828
Aegon 3.257 320.010
AFC Ajax 537 7.010
Affimed NV 2 5.736
ageas 5.843 109.775
Agfa-Gevaert 13 1.854
Ahold 3.536 73.977
Air France - KLM 1.024 34.302
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.682
Alfen 12 16.002
Allfunds Group 3 1.122
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.246
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 324
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.756
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.819 240.163
AMG 965 125.587
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.512
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.105
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.613
Arcelor Mittal 2.023 318.576
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.094
Aroundtown SA 1 175
Arrowhead Research 5 9.249
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.534
ASML 1.762 76.478
ASR Nederland 18 4.117
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 322
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.626
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.657

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht