Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Kendrion NL0000852531

Laatste koers (eur)

13,040
  • Verschill

    +0,020 +0,15%
  • Volume

    17.632 Gem. (3M) 34,2K
  • Bied

    13,040  
  • Laat

    13,120  
+ Toevoegen aan watchlist

PB: Annual Results 2016.

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. williedevil 22 februari 2017 09:01
    WPA 38 ct hoger dan analisten verwachten, €1,47 vs €1.09, dividend 2 ct hoger, ben benieuwd wat de koers gaat doen..
  2. Hans_U 22 februari 2017 09:37
    mwah... Niet overdrijven met "Kendrion beloont aandeelhouders met inkoopprogramma". Lijkt slechts te gaan om een beperkt aantal voor het uitdelen van stock opties. = kosten :-(

    Cijfers en vooruitzichten zijn prima overigens.
    Zo ongeveer voor het eerst dat ze voor het komend jaar geen slag om de arm houden over "moeilijke marktomstandigheden"....

    Snelle vraag: waar vind ik op de balans de EU boete terug?

    dank, succes allen en dat het eindelijk maar eens echt omhoog mag gaan met Kendrion...
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 22 februari 2017 09:41
    Kendrion wil aandeelhouders belonen

    Gepubliceerd op 22 feb 2017 om 08:36 | Views: 832

    Kendrion 09:19
    27,65 0,00 (+0,91%)

    ZEIST (AFN) - De producent van elektromagnetische componenten Kendrion heeft een sterk laatste kwartaal van 2016 achter de rug en is van plan aandeelhouders te belonen met een aandeleninkoopprogramma. Het bedrijf voerde zowel het bedrijfsresultaat als de omzet op. Daarbij werd naar eigen zeggen geprofiteerd van de maatregelen die zijn genomen om de bedrijfsvoering te vereenvoudigen.

    De omzet in de laatste maanden van 2016 viel 3 procent hoger uit op 107,9 miljoen euro. Daarbij steeg het bedrijfsresultaat (ebitda) met 64 procent naar 12 miljoen euro. Onder de streep resteerde een bedrag van 4,6 miljoen euro, waar in het vierde kwartaal van 2015 nog 1,6 miljoen euro resteerde.

    Voor het lopende boekjaar verwacht het bedrijf verder te profiteren van kostenbesparingen. Daarbij zet het bedrijf 4 miljoen euro opzij om eenmalige kosten voor herstructureringen te kunnen betalen. Op jaarbasis moeten de kosten uiteindelijk structureel met 3 miljoen euro omlaag.
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 22 februari 2017 09:42
    quote:

    Hans_U schreef op 22 februari 2017 09:37:

    mwah... Niet overdrijven met "Kendrion beloont aandeelhouders met inkoopprogramma". Lijkt slechts te gaan om een beperkt aantal voor het uitdelen van stock opties. = kosten :-(

    Cijfers en vooruitzichten zijn prima overigens.
    Zo ongeveer voor het eerst dat ze voor het komend jaar geen slag om de arm houden over "moeilijke marktomstandigheden"....

    Snelle vraag: waar vind ik op de balans de EU boete terug?

    dank, succes allen en dat het eindelijk maar eens echt omhoog mag gaan met Kendrion...
    Onder overig schulden op korte termijn.

    Maar als het al betaald is, staat het niet meer op de balans.
  5. williedevil 22 februari 2017 10:16
    Had de daling van de koers toch niet verwacht, maar dat zal wel weer bijtrekken in de loop van de tijd. Vooruitzichten zijn inderdaad beter dan voorheen. Ik mis wel het spannende aan Kendrion, met zo veel ontwikkeling op het vlak van transport en industrie, alles beweegt tegenwoordig en moet remmen en optrekken, gecontroleerde heen en weer bewegingen maken, je kunt het zo gek niet bedenken en er is wel een toepassing voor één van de kendrion apparaten te verzinnen. Je zou toch zeggen dat er meer vernieuwends uit zou moeten kunnen komen, een bedrijf dat toch het nodige aan research in een niche markt doet, moet beter kunnen presteren dan ze nu doet. Je winsten halen uit kostenbesparingen is leuk natuurlijk, moet je vooral niet laten, maar ik zie ook liever vooruitgang door ontwikkeling van nieuwe produkten. Als ze lean en mean zijn worden ze natuurlijk wel steeds meer een kandidaat om overgenomen te worden. Zou een firma als Bosch geen interesse in Kendrion kunnen hebben of is daar toch teveel overlap?
    Ik ben eigenlijk een beetje aan het twijfelen geslagen of ik dit aandeel eigenlijk wel moet behouden, meestal is dat bij mij een teken dat ik toch nog wat beter mijn huiswerk moet doen, want als ik twijfel zijn er meer die twijfelen en kunnen er nog wel eens verrassende situaties ontstaan. Even afwachten nog dus...
  6. Hans_U 23 februari 2017 21:51
    Het aandelen inkoopprogramma lijkt me vrij duidelijk: gaat over de aandelen die nodig zijn om als stockdividend uit te betalen en een aandelen plan voor het mgmt.
    Ipv nieuw uitgegeven aandelen (verwatering) blijft het aantal aandelen gelijk. Kost uiteraard ook weer geld, maar er zal ook enig koers ondersteunend effect zijn.
    Goede zaak, maar van beperkte omvang.
    Snap niet dat het plaats vindt NA de uitkering van dividend....

  7. forum rang 5 maci 8 november 2017 11:18
    Het zal wellicht zijn ingepland voor komend jaar. Regeren is vooruitzien. Men is blijkbaar overtuigd van de gegeven verwachtingen.

    Share buyback
    Share buyback up to 121,586 Shares as announced on 16 August 2017 121,586 Current status 87,703
    Start date End date
    21-Aug-17
    29-Dec-17
    Percentage of programme completed as at 03-Nov-17 72%

    De publicatie vind je hier: goo.gl/zufiL7
8 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht