Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

7,275
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    227.592 Gem. (3M) 272,7K
  • Bied

    7,100  
  • Laat

    7,300  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom mei 2017

2.060 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 103 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. DerksVisie 30 april 2017 22:45
    Zo sinds het zometeen alweer mei is, dacht ik zal ik maar eens het maand-draadje beginnen. Het gaat redelijk goed dit jaar met de koers van TomTom (vooral voor degene die NA de jaarcijfers zijn ingestapt)

    Wat valt er allemaal te verwachten deze maand? Komen er indrukwekkende deals naar boven, neemt 1 of andere tech-gigant een belang van ongeveer 10% in TomTom, vervolgen wij de sluiprally of gaan de vriendelijke shorters weer van oudsher uitbreiden?

    Wij gaan het binnenkort meemaken maar gelukkig is er een aloud beursgezegde om de sfeer erin te houden "Sell in May maar hou het aandeel van TomTom in je portemonnee"

    De Agenda:

    May 8 , 2017: London - Goldman Sachs European Small & Mid-Cap Symposium
    May 9–10, 2017: Luxembourg - ICT Spring Europe
    May 19 , 2017: Frankfurt - NIBC Markets - ESN European Conference
    May 22 , 2017: Copenhagen - Roadshow - Danske Bank
    May 23 , 2017: Stockholm - Roadshow - Danske Bank
    May 24 , 2017: Helsinki - Roadshow - Danske Bank
    May 24 , 2017: Amsterdam - ABN AMRO Benelux Equities Conference

  2. Juun 1 mei 2017 08:14
    Ah ha, een nieuw mei draadje. Daar wordt ik blij van. Laten we met zijn allen afspreken dat we dit draadje gaan gebruiken als TomTom mei draadje.

    Henk, zou je ons een plezier willen doen en dat andere mei draadje willen verwijderen.

    Alvast bedankt voor de fijne medewerking.
  3. forum rang 6 tatje 1 mei 2017 09:09
    Een nieuw draadje openen, moet je verdienen, je moet het respect van de meeste forumleden hebben.
    Vandaar deze keuze !

    Ik vind dus dat de uitspraken van Jelle Brinkman ( PAT ) op het mei draadje thuis horen.
    Ik kan mij voorstellen, dat diverse personen denken, heeft jelle persoonlijk met mensen binnen Tom Tom gesproken.
    Kan, is ook niets mis mee en het dan niet noemen van namen, zou ik waarschijnlijk ook niet doen.

    Dus bij dezen nog een keer het Jelle Brinkman ( PAT ) verhaal op het april 2017 draadje om 21.32 uur.

    Zoals Elon Musk laatst heeft uitgelegd op Twitter, reflecteert de beurskoers de toekomstige cashflow. Het afsluiten van nieuwe deals in Automotive leidt tot een groter marktaandeel in een an sich al groeiende markt terwijl de vaste kosten minder hard stijgen dan de omzet met een exponentieel toenemende cashflow tot gevolg.

    20 november 2016 was er een presentatie van Martijn Mortier in Eindhoven die geleid werd door Carlo van de Weijer. Tijdens een kopje koffie vooraf zei Carlo dat "TomTom momenteel enorm succesvol is in Automotive" om daar tijdens de presentatie aan toe te voegen dat er "binnenkort nieuwe deals" te verwachten zijn.

    Tijdens de meest recente CC laat Harold Goddijn weten dat er "some big contracts for the grabs" zijn in 2017.

    Tijdens de AVA zegt Goddijn dat ze de business in de VS kunnen uitbreiden door meer zaken te doen met OEM's die al klant zijn, hij noemt:
    1. Ford
    2. GM
    3. Chrystler
    4. Toyota

    Tijdens de investersday dit jaar zegt Jan-Maarten de Vries dat TomTom Automotive niet op alle punten het beste scoort, maar wel het beste totaalpakket aanbiedt als one-stop-shop.
    Er zijn toch minimaal 3 UBR's te benoemen: RoadDNA, transactioneel updaten en 2 meter nauwkeurige traffic.

    Tijdens de opendag vorig jaar toont P-F Pauwels enkele grafieken van de PND-boom waarbij het aandeel naar de 65 schiet en het weer leeglopen van de bubbel. Hierbij geeft hij aan dat SDC's een grotere hype kunnen worden dan de PND.

    Volvo is verder dan Tesla en zal binnenkort de show gaan stelen met het Drive-Me programma. De omzet volgt in 2019, de probes krijgt TomTom misschien nu al, want TomTom is ook big data, wat defacto de nieuwe munt wordt genoemd (en daarom moet je PND's ook niet afsplitsen, stupid).

    Ford en GM zullen ongetwijfeld REM hebben vergeleken met RoadDNA binnen het totaalpakket en het lijkt mij dat TomTom met meer robuste, reeds bewezen producten en een breder totaalpakket goed kan scoren.

    De samenwerking met Nvidia, Microsoft, Qualcomm, Bosch en IBM, dat zelfs een commissaris levert, wekt veel vertrouwen. Hetzelfde geldt voor het project met Amber waar TomTom laat zien dat ze SAE L5 in 2018 al commercieel in de markt zet. Dus waarom zouden OEM's met de ambitie om SAE L4 in 2021 in de markt te zetten, hun ambitie niet wat aanscherpen?

    OEM's hechten er wel waarde aan in verband met hun imago als technologieleider zaken te presenteren als 'home made'. Goddijn zegt in deze: Wij presenteren de orderporto Automotive en daar zit alles in.

    2016 was er 1 groot contract te vergeven (Volvo) en dat werd gepakt. De orderporto noteert met >300 miljoen gelijk aan de vorige all time high. 2017 zoals gezegd some nice big contracts for the grabs.

    2017 wordt m.i. het make or break jaar waarin de waarde, het resultaat van jaren zware investeringen in R&D echt zichtbaar wordt of niet.
    De Nasdaq staat op een all time high, startups worden voor een miljard overgenomen en de sector is red hot.

    Nieuwe contracten en de toegenomen orderporto Automotive moeten de katalysator zijn voor hogere koersen. Volgens mij is TomTom aan de winnende hand en Harold Goddijn de juiste man om de business te leiden.

    GRAPPIG, het lijkt wel of Jelle ook mij naar mijn mening heeft gevraagd, inclusief Harold Goddijn :-) :-) :-)

    Tja, wachten, ik weet waar ik het voor doe :-)
  4. forum rang 7 Dutchy Ron 1 mei 2017 09:14
    www.financialexpress.com/industry/sel...

    The automotive world, globally, is betting on autonomous car technology to find its next growth curve. Ford, Mercedes and Tesla are betting on it and believe that the future is right here. But here in India we have a lot of catching up to do. High definition maps are a must as Google Maps may not provide sufficient help for a self-driving car. Work on a high definition map may have started elsewhere in the world but not here. According to Tata Elxsi’s Kumar
  5. loesje62 1 mei 2017 09:18
    quote:

    Vici schreef op 30 april 2017 23:34:

    Wie het interview van Business Class nog eens wil nakijken over TT:
    www.business-class.nl/nl/uitzendingen... Ongeveer vanaf minuut 20.20

    TT wordt de hersenen van de zelfrijdende auto. Hij heeft geduld. Ik ook.
    Gister heb ik een reactie gegeven op deze post van vici.
    Deze reactie is verdwenen/ verwijderd.
    Ik kan hem tenminste niet terug vinden.

    Operator HENK.
    Kunt u even kijken wat er mee gebeurt is.
    Ik zou hem graag terug zien.

    Bedankt Loesje.
  6. forum rang 8 closer 1 mei 2017 09:25
    quote:

    loesje62 schreef op 1 mei 2017 09:18:

    Gister heb ik een reactie gegeven op deze post van vici.
    Deze reactie is verdwenen/ verwijderd.
    Ik kan hem tenminste niet terug vinden.

    Operator HENK.
    Kunt u even kijken wat er mee gebeurt is.
    Ik zou hem graag terug zien.

    Bedankt Loesje.
    Niet zo aangebrand, Loesje. Dat staat in het april-draadje, tijd: 22:16. www.iex.nl/Forum/Topic/1343163/143/To...
    Je zit nu in het nieuwe draadje van mei.
  7. outofthebox 1 mei 2017 09:35
    quote:

    loesje62 schreef op 1 mei 2017 09:18:

    [...]

    Gister heb ik een reactie gegeven op deze post van vici.
    Deze reactie is verdwenen/ verwijderd.
    Ik kan hem tenminste niet terug vinden.

    Operator HENK.
    Kunt u even kijken wat er mee gebeurt is.
    Ik zou hem graag terug zien.

    Bedankt Loesje.
    quote:

    Vici schreef op 30 apr 2017 om 23:46:

    Wie het interview van Business Class nog eens wil nakijken over TT:
    www.business-class.nl/nl/uitzendingen... Ongeveer vanaf minuut 20.20

    TT wordt de hersenen van de zelfrijdende auto. Hij heeft geduld. Ik ook.

    Ik niet.

    Ik heb de indruk dat het ongeduld van de aandeelhouders van TomTom meer oplevert.
    Al is het maar het bewustzijn bij TomTom dat als ze niet meer duidelijkheid geven over de gang van zaken ,er ontevredenheid bij de aandeelhouders ontstaat.deze ontevredenheid kan er voor TomTom wel eens voor zorgen dat ze meer in beeld komen dan ze lief is.

    Loesje

    Bedoel je dit Loesje?
  8. forum rang 4 eduardo3105 1 mei 2017 09:40
    quote:

    DerksVisie schreef op 30 april 2017 22:45:

    Zo sinds het zometeen alweer mei is, dacht ik zal ik maar eens het maand-draadje beginnen. Het gaat redelijk goed dit jaar met de koers van TomTom (vooral voor degene die NA de jaarcijfers zijn ingestapt)

    Wat valt er allemaal te verwachten deze maand? Komen er indrukwekkende deals naar boven, neemt 1 of andere tech-gigant een belang van ongeveer 10% in TomTom, vervolgen wij de sluiprally of gaan de vriendelijke shorters weer van oudsher uitbreiden?

    Wij gaan het binnenkort meemaken maar gelukkig is er een aloud beursgezegde om de sfeer erin te houden "Sell in May maar hou het aandeel van TomTom in je portemonnee"

    De Agenda:

    May 8 , 2017: London - Goldman Sachs European Small & Mid-Cap Symposium
    May 9–10, 2017: Luxembourg - ICT Spring Europe
    May 19 , 2017: Frankfurt - NIBC Markets - ESN European Conference
    May 22 , 2017: Copenhagen - Roadshow - Danske Bank
    May 23 , 2017: Stockholm - Roadshow - Danske Bank
    May 24 , 2017: Helsinki - Roadshow - Danske Bank
    May 24 , 2017: Amsterdam - ABN AMRO Benelux Equities Conference

    Je bent nog één ding vergeten;
    3 4 5 mei, de koersbepaling van de personeelsopties.
  9. [verwijderd] 1 mei 2017 10:03
    Vandaag bij VEB onderstaand

    TomTom wil ‘de finale winnen’ rond doorbraak zelfrijdende auto

    tomtom
    aandeelhoudersvergadering 2017
    TomTom zag de verkopen van zijn navigatiekastjes vorig jaar onverwacht sterk teruglopen. Maar het navigatiebedrijf ziet op wat langere termijn vooral een mooie toekomst voor zichzelf weggelegd in de ontwikkelingen die tot de zelfrijdende auto moeten leiden.
    Want ondanks een stevige omzet- en winstdaling ‘floreert’ het Amsterdamse concern volgens medeoprichter en grootaandeelhouder Harold Goddijn en heeft het een ‘goed toekomst-perspectief’.
    Dat zei Goddijn deze week tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering (ava) van de kaartenmaker. Hij reageerde daarmee op kritische vragen van aanwezige beleggers over de resultaten en strategische koers van het bedrijf.
    TomTom worstelt met de overgang van jarenlange groei van losse navigatieapparatuur voor in auto’s, naar groeiende verdiensten uit data en software voor navigatie.
    Die onderdelen van het bedrijf zoals navigatiesoftware, verkeersinformatie en wagenparkbeheer kunnen de misgelopen omzet en winst van de traditionele kastjes nog niet compenseren.
    Nieuws uit de aandeelhoudersvergadering
    Tijdens de aandeelhoudersvergadering leggen bestuur en commissarissen verantwoording af voor het gevoerde beleid en gehouden toezicht.

    Daarnaast gaat het bestuur het gesprek met aandeelhouders aan over kansen en risico’s voor de onderneming.
    De VEB bezoekt vrijwel alle aandeelhoudersvergaderingen van Nederlandse beursfondsen (en van een aantal grote Europese bedrijven).
    Dit artikel geeft een overzicht van de belangrijkste gespreksonderwerpen in de aandeelhoudersvergadering van: TomTom
    Datum vergadering: 24 april 2017
    Percentage vertegenwoordigde aandelen van het totaal (opkomstpercentage): 61,8%
    De VEB onthield zich van stemming bij de herbenoeming van CEO Harold Goddijn en president-commissaris Peter Wakkie

    ‘De finale winnen’
    Ondertussen vragen die nieuwe activiteiten wel hoge investeringen. Zo geven Goddijn en zijn financiële man Taco Titulaer al jaren alsmaar meer geld uit aan onderzoeks- en ontwikkelingskosten (r&d).
    Vorig jaar werd 283 miljoen euro (2015: 268 miljoen euro) ingezet om de kaartendatabase te verfijnen en software te verbeteren.
    Maar wanneer die investeringen tot tastbare resultaten gaan leiden, bleef ook tijdens deze ava ongewis. Volgens president-commissaris Peter Wakkie zijn de hoge r&d-uitgaven noodzakelijk om de beste wegenkaart te ontwikkelen en verkeersinformatie te verzamelen. ‘Zodat niemand meer om ons bedrijf heen kan’, zei Wakkie.
    ‘TomTom heeft een sleutelrol. Wij willen de finale spelen in de ontwikkelingen die tot de zelfrijdende auto gaan leiden, en die winnen’, aldus een strijdbare Wakkie.

    Niet tornen
    Tijdens de aandeelhoudersvergadering vroegen zowel professionele als particuliere beleggers of TomTom er wellicht toch niet goed aan zou doen onderdelen te verkopen. Maar Goddijn en Wakkie willen niet tornen aan de bedrijfssamenstelling.
    ‘Ons onderdeel Telematics (dat bijvoorbeeld software bouwt om routes van transportbedrijven te optimaliseren, red.) is marktleider en levert een mooie kasstroom, dus waarom zouden we dat van de hand doen?’
    Ook het afstoten van de consumentendivisie die navigatiekastjes en sport- en fitnessproducten maakt, is niet aan de orde. ‘Wij hebben de hardware, het distributienetwerk en de software en zijn daarom de beste eigenaar van de consumententak’, aldus Goddijn.

    Onverwachte omzetdaling
    Veel aandeelhouders waren naar de bijeenkomst in het Amsterdamse Muziekgebouw aan het IJ gekomen na een jaar waarin TomTom teleurstellend presteerde.
    De maker van digitale kaarten, actiecamera’s en sporthorloges boekte met 12 miljoen euro de laagste jaarwinst sinds haar beursgang in het voorjaar van 2005. ‘De winstgevendheid gaan we verbeteren’, zei Goddijn. Over de termijn waarop dat moet gebeuren, wilde hij zich niet uitspreken.
    Vooral de onverwachte omzetdaling (tot 987 miljoen euro) en lagere verkoopverwachtingen voor het lopende jaar vielen beleggers tegen. 2016 had de definitieve ommekeer moeten brengen.
    Vorig jaar vertelde president-commissaris Peter Wakkie aandeelhouders namelijk nog dat na de omzetstijging in 2015 de weg omhoog - na vier opeenvolgende jaren van teruglopende verkopen - weer was ingezet.
    Wakkie, voormalig Ahold-bestuurder en dit jaar afscheidnemend president-commissaris bij Wolters Kluwer, erkende dit ‘vervelend’ te vinden.
    ‘De navigatiekastjesverkoop is sterker teruggevallen dan wij dachten. Door de snel veranderende technologische ontwikkelingen zit je er weleens naast’, zo verklaarde hij.
    Volgens Wakkie heeft TomTom ‘de prioriteiten daarom bijgesteld’ en zijn de kosten in lijn gebracht met de krimpende omzet. Voor dit jaar denkt TomTom dat de omzet nog verder zal dalen, tot ergens tussen de 925 miljoen en 950 miljoen euro.

    Niet bang voor concurrentie
    Bevreesd voor concurrentie van andere partijen die zich op navigatiekaarten richten, is TomTom niet.
    Kaartenleverancier Here ligt volgens TomTom-bestuurder Alain de Taeye ‘drie jaar achter’ met de ontwikkeling van hun kaartendatabase. Dat bedrijf is sinds eind 2015 in handen van samenwerkende autofabrikanten BMW, Mercedes en Audi.
    ‘Zij verwerken nieuwe informatie over wegen nog stapsgewijs, terwijl wij dit met onze sensoren allemaal realtime kunnen doen’, zei de Belg. De Taeye verkocht in 2007 het beursgenoteerde TeleAtlas voor 2,7 miljard euro aan TomTom en zit sindsdien in het bestuur.
    Het Nederlandse navigatiebedrijf is met zijn verkeersinformatie naar eigen zeggen marktleider, terwijl Here de grootste is met inbouw navigatiekaarten.

    Rumoer om beloning
    Aandeelhouders uitten behalve over het uitblijven van dividend en de strategische koers ook hun onvrede over het beloningsbeleid.
    Zo krijgen TomTom-bestuurders vanaf dit jaar fors meer aandelenopties toegekend. Die toekenning is bovendien nog altijd niet afhankelijk van het realiseren van prestatiedoelstellingen. Ongeacht de bedrijfsresultaten kunnen de opties na drie jaar door bestuurders worden uitgeoefend.
    Daarmee gaat TomTom in tegen de Nederlandse regels voor goed ondernemingsbestuur. Die bepalen dat een dergelijke optietoekenning afhankelijk moet zijn van vooraf vastgestelde prestatiedoelen.
    Goddijn krijgt nu voortaan niet eenmaal zijn basissalaris in opties uitgekeerd, maar 1,4 maal. Voor afgelopen jaar kwam dat voor de bestuursvoorzitter onder de oude regeling nog neer op een toekenning van bijna 540 duizend euro. Voor de beide andere bestuurders gaat dat omhoog van 0,6 maal hun basissalaris naar eenmaal.
    Behalve deze hogere optietoekenning is ook één van de twee doelstellingen voor de jaarlijkse cashbonus aangepast. Goddijn kan hiermee ieder jaar maximaal 1,2 keer zijn vaste salaris (462 duizend euro) als extraatje in contanten verdienen.
    Databronnen VEB-website

    © 2017 VEB
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 mei 2017 10:10
    Ik denk dat TomTom dit jaar meer dan 300 miljoen gaat investeren in nieuwe kaarten en software voor zelfrijdende auto's.
    TomTom gaat gewoon keihard concurreren met Here, Apple, Google, Tesla, Uber, etc. etc.

    Winst is niet van belang.
  11. [verwijderd] 1 mei 2017 10:13
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 1 mei 2017 10:10:

    Ik denk dat TomTom dit jaar meer dan 300 miljoen gaat investeren in nieuwe kaarten en software voor zelfrijdende auto's.
    TomTom gaat gewoon keihard concurreren met Here, Apple, Google, Tesla, Uber, etc. etc.

    Winst is niet van belang.
    Die kosten zijn lang niet meer zo hoog. Wordt steeds goedkoper en het gaat steeds sneller......maar het zal wel cynisch bedoelt zijn...
  12. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 mei 2017 10:21
    quote:

    TromDom schreef op 1 mei 2017 10:13:

    [...]Die kosten zijn lang niet meer zo hoog. Wordt steeds goedkoper en het gaat steeds sneller......maar het zal wel cynisch bedoelt zijn...
    Er wordt niks goedkoper; dat heb je zelf verzonnen.
  13. Gerard_ecb 1 mei 2017 10:33
    Al tijden lees ik de enorme stroom aan posts die geplaatst worden in het TT forum. Naast de gebruikelijke bash posts ook heel veel posts die goed bedoeld zijn over de te volgen strategie van TT of waar de techniek omtrent SDC ons heen brengt en of TT daar wel of geen rol in gaat spelen.
    Ik ben van mening dat tot op zekere hoogte geinformeerd zijn over het bedrijf en de markt rust brengt, je belegd immers met meer vertrouwen. Echter als ik kijk naar de hoeveelheid die hier gepost wordt dan denk ik dat heel veel mensen zich erg onzeker voelen of het gaat renderen en zo ja wanneer. Dat kan mede komen doordat je door te detaillistisch te kijken je het grote plaatje niet meer ziet. Iedere dag verschijnen er diverse nieuwtjes van journalisten of andere mensen op het internet die allemaal hun eigen visie geven. Zijn die nieuwtjes van belang? Voor mij niet. Ik ben van mening dat ze bij TT heel erg goed oo de hoogte zijn wat er nodig is om succesvol te opereren in de automotiv markt en dat ze daar alles op inzetten om daar de beste in te zijn. De rust die er heerst vind ik veelzeggend, dat heb ik nier al meerdere keren aangegeven. Zij zitten dicht bij het vuur en ik durf er om te wedden dat ten tijde van de verkoop van concurrenten er ook bedrijven bij TT langs zijn geweest, die hebben echter allemaal nul op request gekregen. Waarom? Omdat het TT bestuur geen astronomische winst wil behalen? Ik denk het niet, ik denk dat ze trots zijn op waar ze nu staan en dat ze dit ten volle willen kapitaliseren. Indien je twijfelt zou je dit niet doen, dan zou je eieren voor je geld kiezen. Zo niet bij TT.

    De toko blijft fijn bij elkaar. Consumer met haar pnd voedt de big data en om haar rendabel te houden worden er consumer producten intwikkeld.
    Telematica is straks wat eenieder wil en dat zal straks gemeengoed worden, denk aan car sharing daar heb je goede applicaties voor nodig om de rijstijl van de berijder te beoordelen. Verder zullen ze ws met allelrlei IOT zaken komen die ze langzaam maar zeker gaan uitrollen, in eigen beheer of als verstrekker van een OEM contract aan haar automotiv klanten.
    Automotiv dat wordt de holy grail en daar gaat het gebeuren.

    Komende jaren een CAGR van 15% en de winstgevendheid met veel meer omdat het nu eenmaal allemaal hoog rendementsproducten zijn en deze dus veel meer bijdragen aan de winstgevendheid. Een winst stijging de komende jaren van 2 keer de CAGR zal mij niet verbazen.

    Ik maak aan de hand van deze verwachting een schatting wat de koers zal zijn op het einde van de komende 2-3 jaar. Op basis daarvan schrijf ik put opties. Lopen deze opties tegen expiratie aan dan maak ik een inschatting, verzilveren van de winst, sluiten en nieuwe schrijven of volledige premie incasseren of de aandelen laten leveren. Indien ik kies om de aandelen te leveren dan schrijf ik daar kortere calls voor. Indien ik de optie sluit dan schrijf ik nieuwe put opties uit met een maximale looptijd tegen een mooie premie.

    Indien TT oo een bepaald moment een flinke dip heeft, dan koop ik call opties om van dit mooie moment gebruik te kunnen maken.

    Wat kan er gebeuren.

    TT wordt overgenomen, prima dan is mijn winst astronomisch
    TT vult de verwachtingen in volgens hun toezegging, prima dan is mijn strategie spot on
    TT levert betere prestaties dan de afgegeven outlook, ook prima strategie werkt
    TT daalt door negatief beurssntiment, ook goed dan koop ik die calls en aangezien ik geen ootie contracten heb die kleiner dan 6 verlopen is er alle tijd voor herstel
    TT levert niet en verliest, jammer dan dan zit ik er helemaal naast en gaat het mij een lieve duit kosten.

    Vertrouwen is key, en de vele postst helpen hier niet bij. Het brengt mijn vertrouwen niet aan het wankelen maar ik kan mij voorstellen dat indien je veel leest wat er gepubliceerd wordt en hier gepost dat je vertrouwen zo nu en dan een deuk oploopt. Ga dan terug naar de basis, waardoor had je vertrouwen in TT en waarom twijfel je nu dan? Wellicht dat dat rust brengt.

    Allemaal succes met je beleggingen.
  14. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 mei 2017 10:48
    quote:

    TromDom schreef op 1 mei 2017 10:13:

    [...]Die kosten zijn lang niet meer zo hoog. Wordt steeds goedkoper en het gaat steeds sneller......maar het zal wel cynisch bedoelt zijn...
    ‘De finale winnen’

    Ondertussen vragen die nieuwe activiteiten wel hoge investeringen. Zo geven Goddijn en zijn financiële man Taco Titulaer al jaren alsmaar meer geld uit aan onderzoeks- en ontwikkelingskosten (r&d).

    Vorig jaar werd 283 miljoen euro (2015: 268 miljoen euro) ingezet om de kaartendatabase te verfijnen en software te verbeteren.

    Maar wanneer die investeringen tot tastbare resultaten gaan leiden, bleef ook tijdens deze ava ongewis. Volgens president-commissaris Peter Wakkie zijn de hoge r&d-uitgaven noodzakelijk om de beste wegenkaart te ontwikkelen en verkeersinformatie te verzamelen. ‘Zodat niemand meer om ons bedrijf heen kan’, zei Wakkie.

    ‘TomTom heeft een sleutelrol. Wij willen de finale spelen in de ontwikkelingen die tot de zelfrijdende auto gaan leiden, en die winnen’, aldus een strijdbare Wakkie.
  15. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 mei 2017 10:57
    Onverwachte omzetdaling

    Veel aandeelhouders waren naar de bijeenkomst in het Amsterdamse Muziekgebouw aan het IJ gekomen na een jaar waarin TomTom teleurstellend presteerde.

    De maker van digitale kaarten, actiecamera’s en sporthorloges boekte met 12 miljoen euro de laagste jaarwinst sinds haar beursgang in het voorjaar van 2005. ‘De winstgevendheid gaan we verbeteren’, zei Goddijn. Over de termijn waarop dat moet gebeuren, wilde hij zich niet uitspreken.

    Vooral de onverwachte omzetdaling (tot 987 miljoen euro) en lagere verkoopverwachtingen voor het lopende jaar vielen beleggers tegen. 2016 had de definitieve ommekeer moeten brengen.

    Vorig jaar vertelde president-commissaris Peter Wakkie aandeelhouders namelijk nog dat na de omzetstijging in 2015 de weg omhoog - na vier opeenvolgende jaren van teruglopende verkopen - weer was ingezet.

    Wakkie, voormalig Ahold-bestuurder en dit jaar afscheidnemend president-commissaris bij Wolters Kluwer, erkende dit ‘vervelend’ te vinden.

    ‘De navigatiekastjesverkoop is sterker teruggevallen dan wij dachten. Door de snel veranderende technologische ontwikkelingen zit je er weleens naast’, zo verklaarde hij.

    Volgens Wakkie heeft TomTom ‘de prioriteiten daarom bijgesteld’ en zijn de kosten in lijn gebracht met de krimpende omzet. Voor dit jaar denkt TomTom dat de omzet nog verder zal dalen, tot ergens tussen de 925 miljoen en 950 miljoen euro.
  16. forum rang 6 tatje 1 mei 2017 11:05
    Hallo Gerard _ ecb.

    Volgens mij, was jij degene die mij een email stuurde om apart een usg people forum te maken, misschien wel terecht, om de azijnzeikers te ontlopen.

    Met het volgende ben ik het helemaal eens.

    - je moet het eind doel dat TT voor ogen heeft geloven en niet de dagelijkse nieuwtjes, dus geen onzekerheid, daarom ben ik gewoon long.
    - Harold Goddijn had het over 80% CARG samengesteld over 4 jaar bij BNR, 2017 2018 2019 2020, dat is 16% per jaar en 2017 wordt geschat op 10%, dus ga ik met je mee, voor 2018 2019 2020 een verdubbeling.
    - ben geen goede optiebelegger, je zou de boot kunnen missen.

    Iemand schreef data het nieuwe goud :-)

    DE top 10 in verkopen van de IPhone wordt helemaal maar dan ook helemaal beheerst, door Apple en Samsung.

    De data die daar uitkomt, maken Apple en Google in mijn ogen spelers, die ook in SDC leidend zullen zijn.

    Met wie en hoe, iedereen moet zijn mening volgen :-)
  17. Juun 1 mei 2017 11:08
    The project has won support from TomTom’s Traffic Solutions division. Its president, Carlo van de Weijer, said: ‘Yesterday’s stupid idea is tomorrow’s breakthrough. They’ve thought of something that would never have occurred to me.’
    www.dutchnews.nl/news/archives/2017/0...
2.060 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 103 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 april

    1. China economische groei eerste kwartaal 5% (YoY) volitaliteit verwacht
    2. China industriële productie maart
    3. China detailhandelsverkopen maart
    4. B&S Group Q4-cijfers
    5. Fastned Q1-cijfers
    6. VK werkloosheid feb
    7. SBM Offshore $0,83 ex-dividend
    8. PostNL jaarvergadering
    9. Kendrion €0,45 ex-dividend
    10. EU handelsbalans feb
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht