Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Eurocommercial Properties NL0015000K93

Laatste koers (eur)

20,700
  • Verschill

    -0,150 -0,72%
  • Volume

    331 Gem. (3M) 43,8K
  • Bied

    20,650  
  • Laat

    20,700  
+ Toevoegen aan watchlist

ECP 2018 - Return to fair valuation?

467 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 24 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 januari 2018 14:56
    De beste wensen voor 2018 ECP beleggers!

    Op 9 februari al de Halfjaarcijfers over het gebroken boekjaar 2018. Krijgen we al een eerste idee over het dividendniveau (2,10+) in 2018.

    Financiele kalender
    www.eurocommercialproperties.com/fina...

    Linkje naar laatste dividendinformatie ECP
    www.eurocommercialproperties.com/fina...

    Dat het maar een mooi jaar mag worden, met een meer reële waardering tov de waardering van de assets.
  2. [verwijderd] 2 januari 2018 15:07
    Ik heb ECP trouwens ook gemaild met de vraag of zij opties via Euronext willen faciliteren. Denk dat dit extra aandeelhouders naar ECP kan trekken.
  3. forum rang 4 junkyard 2 januari 2018 17:49
    quote:

    Accuboor schreef op 2 januari 2018 15:07:

    Ik heb ECP trouwens ook gemaild met de vraag of zij opties via Euronext willen faciliteren. Denk dat dit extra aandeelhouders naar ECP kan trekken.
    Ik dacht dat optiehandel buiten een fonds om kan plaatsvinden (geïnitieerd door market makers), of is hiervoor goedkeuring nodig van het onderliggende fonds?
  4. forum rang 4 junkyard 3 januari 2018 11:06
    De rit omhoog lukt aardig, vanaf mid december (35,30) een rechte lijn omhoog (nu bijna 37). Dit in tegenstelling tot Unibail Rodamco, die vanaf mid december 2017 (Westfield deal) een lijn naar beneden laat zien (van 225 naar 207). Opvallend, aangezien deze aandelen lange termijn ongeveer in lijn met elkaar bewegen.
  5. [verwijderd] 3 januari 2018 12:31
    quote:

    junkyard schreef op 3 januari 2018 11:06:

    De rit omhoog lukt aardig, vanaf mid december (35,30) een rechte lijn omhoog (nu bijna 37). Dit in tegenstelling tot Unibail Rodamco, die vanaf mid december 2017 (Westfield deal) een lijn naar beneden laat zien (van 225 naar 207). Opvallend, aangezien deze aandelen lange termijn ongeveer in lijn met elkaar bewegen.
    Hoe je het ook wendt of keert, Westfield lijkt me een dure en gevaarlijke overname (want nieuwe markten met eigen dynamiek). Daarnaast wordt vooral in aandelen betaald, wat misschien ook enige koersdruk geeft.

    Het renteverhaal kan ECMPA dit jaar misschien nog wel parten gaan spelen. Het zou mooi zijn als er voor die tijd een koers van €40 op de borden kan worden gezet. Als dat gebeurt zal ik mijn long positie heroverwegen.

    Vraag me trouwens af wanneer er een handtekening wordt gezet onder de Woluwe-deal. Zou toch een dezer dagen wel eens mogen gebeuren.
  6. Leeser1959 3 januari 2018 12:55
    quote:

    BackFire4 schreef op 3 januari 2018 12:31:

    [...]

    Hoe je het ook wendt of keert, Westfield lijkt me een dure en gevaarlijke overname (want nieuwe markten met eigen dynamiek). Daarnaast wordt vooral in aandelen betaald, wat misschien ook enige koersdruk geeft.

    Het renteverhaal kan ECMPA dit jaar misschien nog wel parten gaan spelen. Het zou mooi zijn als er voor die tijd een koers van €40 op de borden kan worden gezet. Als dat gebeurt zal ik mijn long positie heroverwegen.

    Vraag me trouwens af wanneer er een handtekening wordt gezet onder de Woluwe-deal. Zou toch een dezer dagen wel eens mogen gebeuren.
    aan de Woluwe-deal, als die doorgaat, kan je als Nederlandse belegger goed verdienen.
  7. [verwijderd] 3 januari 2018 13:15
    Misschien stappen aandeelhouders van Unibail over op ECP? Ik vind het prima. Ik verwacht zelf erg goede Q4 cijfers en wederom positieve herwaarderingen.
  8. forum rang 10 voda 9 januari 2018 18:34
    Eurocommercial koopt Zweeds winkelcentrum

    Gepubliceerd op 9 jan 2018 om 18:04 | Views: 160

    Eurocommercial Properties 17:35
    37,40 -0,04 (-0,11%)

    AMSTERDAM (AFN) - Vastgoedinvesteerder Eurocommercial heeft in Zweden een winkelcentrum gekocht. Met de inmiddels afgeronde deal is ongeveer 116 miljoen euro gemoeid.

    Het gaat om winkelcentrum Valbo in het centrum van Gävle. Volgens Eurocommercial bedient het centrum in de regio zo'n 250.000 mensen.
  9. forum rang 10 voda 9 januari 2018 18:39
    Eurocommercial rondt aankoop Zweeds winkelcentrum af
    Rendement bedraagt circa 5,3 procent.

    (ABM FN-Dow Jones) Eurocommercial heeft de aankoop van het Zweedse winkelcentrum Valbo afgerond. Dat maakte het vastgoedfonds dinsdag bekend.

    Het winkelcentrum werd gekocht voor circa 116 miljoen euro, waarmee het rendement circa 5,3 procent bedraagt.

    Het gaat om een regionaal winkelcentrum in centraal Zweden dat ongeveer 250.000 mensen bedient, met 37.200 vierkante meter verhuurbaar oppervlak, een grote Coop-hypermarkt en gelegen aan de snelweg.

    Het winkelcentrum is "het dominante externe centrum in een leidende provinciestad", aldus CEO Jeremy Lewis van Eurocommercial.

    De overname werd deels gefinancierd met de opbrengst van twee onlangs verkochte panden in Zweden, die samen met een pand aan de Rue de Rivoli al 180 miljoen euro hebben opgebracht.

    Eurocommercial is bezig om panden die weinig potentie voor verdere ontwikkeling hebben in te ruilen voor grotere winkelcentra die betere vooruitzichten bieden voor stijgende huurinkomsten en kapitaalgroei.

    Recent werd in Zweden ook een winkelcentrum in ontwikkeling bij Kristianstad aangeschaft.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires
  10. pim f 9 januari 2018 23:52
    quote:

    BackFire4 schreef op 9 januari 2018 19:09:

    Ik begon bijna eventjes te denken dat Brussel opeens in Zweden ligt!
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?pr...

    Valbo köpcentrum har sålts för miljardbelopp
    Publicerat kl 19.16
    Jonas Gustavsson, fastighetsansvarig: Vi har följt Valbo under många år
    (0:59 min)

    Valbo köpcentrum har fått nya ägare. Det är Eurocommercial Properties som köper köpcentrumet för hela 1.14 miljarder kronor.

    Företaget äger sedan tidigare flera köpcentrum i landet. Bland annat Bergvik i Karlstad, Hallarna i Halmstad och Ingelsta Shopping i Norrköping. Och nu äger de alltså även Valbo Köpcentrum som omsätter cirka 1.1 miljarder kronor och är Gästriklands största och starkaste handelsområde.

    – Vi har följt Valbo under många och vi ser en enorm potential i att förbättra och investera pengar i att skapa upplevelser och ännu mer mötesplatser än vad det redan är, säger Jonas Gustavsson som är nybliven fastighetsansvarig för Valbo Köpcentrum.

  11. forum rang 4 junkyard 12 januari 2018 11:21
    quote:

    MeZelfVoorzien schreef op 12 januari 2018 11:17:

    vraagje: dividend van ECP: is dat cash of stock of heb je keuze? thx alvast!
    Keuze.
  12. [verwijderd] 12 januari 2018 11:32
    Ik las in Vastgoedmarkt dat zij verwachting dat de ECB pas in 2020 de eerste renteverhoging zal doorvoeren, normaal zit er namelijk zo’n 1,5 jaar tussen het stoppen met inkopen en de eerste renteverhoging. Hoe kijken jullie hiernaar?

    Verder verwachten zij dat de commerciële vastgoedprijzen nog een aantal jaren blijven stijgen. De prijzen van commercieel vastgoed liggen nu nog beduidend lager dan in 2008, waar de prijs van koopwoningen al voorbij het niveau van 2008 is.
  13. forum rang 4 junkyard 12 januari 2018 12:30
    De vooruitzichten dat de ECB werkelijk stopt met het inkoop programma en op termijn de korte rente zal verhogen, is nu al aanleiding voor de markt om dit in te prijzen. De 10 jaar rente (NL staat) is afgelopen anderhalf jaar opgelopen van 0,00% naar 0,60% en zal sneller oplopen naarmate ECB losser beleid voert.

    Door verbeterde economische omstandigheden (verlaagde risico perceptie) zijn de spreads op obligaties en hypotheken wel iets gedaald, waardoor de verhoogde marktrente per saldo nog niet merkbaar is voor consument (hypotheken) of bedrijven (obligaties, vastgoedwaarderingen).

    Als iets hogere rentes gepaard gaan met verbeterde economische omstandigheden en iets oplopende inflatie, dan verwacht ik niet dat dit negatieve gevolgen heeft voor de prijzen van commercieel vastgoed.
  14. forum rang 4 junkyard 18 januari 2018 21:01
    Het blijft aardig stil rondom Woluwe, dit is geen normale due diligence periode. Voordat overeenstemming over de verkoopprijs is bereikt zal Eurocommercial al met verstand naar deze aankoop gekeken hebben.

    Ik verwacht dat de aankoop samenhangt met de onzekerheid of uitbreiding van Woluwe haalbaar is, aangezien hiervoor nog geen vergunning is verleend (wordt betwist bij Raad van State) en enkel de mogelijke uitbreiding van Woluwe deze aankoop aantrekkelijk maakt. De yield (<4%) is zonder deze uitbreiding te laag, zeker gezien de stijgende rentes en noodzakelijke renovatie (kosten) om het verouderde winkelcentrum op te frissen.

    Als de Woluwe aankoop niet doorgaat, dan ben ik benieuwd wat hiervoor in de plaats komt. De kleinere Italiaanse winkelcentra (gemiddelde yield >6%) zijn niet voor niets verkocht.
  15. Leeser1959 18 januari 2018 23:00
    quote:

    junkyard schreef op 18 januari 2018 21:01:

    Het blijft aardig stil rondom Woluwe, dit is geen normale due diligence periode. Voordat overeenstemming over de verkoopprijs is bereikt zal Eurocommercial al met verstand naar deze aankoop gekeken hebben.

    Ik verwacht dat de aankoop samenhangt met de onzekerheid of uitbreiding van Woluwe haalbaar is, aangezien hiervoor nog geen vergunning is verleend (wordt betwist bij Raad van State) en enkel de mogelijke uitbreiding van Woluwe deze aankoop aantrekkelijk maakt. De yield (<4%) is zonder deze uitbreiding te laag, zeker gezien de stijgende rentes en noodzakelijke renovatie (kosten) om het verouderde winkelcentrum op te frissen.

    Als de Woluwe aankoop niet doorgaat, dan ben ik benieuwd wat hiervoor in de plaats komt. De kleinere Italiaanse winkelcentra (gemiddelde yield >6%) zijn niet voor niets verkocht.
    Ga er maar vanuit dat de overname van Woluwe gewoon doorgaat.
  16. forum rang 4 junkyard 19 januari 2018
    Voor mij prima als de Woluwe aankoop niet doorgaat, hier geen positie genomen in de Woluwe vastgoedcertificaten. Als het wel doorgaat dan hoop ik dat de uitbreiding is zekergesteld, anders zie ik weinig toegevoegde waarde in deze yield verlagende asset rotatie.

    Ik verwacht ook dat het doorgaat, gezien de wijze waarop Eurocommercial pver Woluwe heeft gecommuniceerd. De zeer lange due diligence fase is opmerkelijk, het lijkt alsof op iets wordt gewacht aangezien de rekensommetjes al bij overeenstemming over de transactieprijs zijn gemaakt.
467 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 24 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht