Word abonnee en neem Beursduivel Premium

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Rusland

63.161 Posts
Pagina: «« 1 ... 1090 1091 1092 1093 1094 ... 3159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 luchtschip 13 augustus 2022 22:05
    Oost Oekraine bij de Donbas regio

    General Staff of the Ukrainian Armed Forces :

    Russia continues offensive near Donetsk, heavy fighting reported.

    Ukraine’s General Staff reported on August 13 that Russians are aiming to break the Ukrainian defense lines near Avdiivka, Pisky, Mariinka, Oleksandropil, and Krasnohorivka, in Donetsk Oblast

    The Russian forces are trying to advance near Yakovlivka, Bakhmut, Vershyna, and Zaitsevo. Russian forces are shelling multiple settlements in the region.

    twitter.com/KyivIndependent/status/15...
  2. forum rang 6 matad 13 augustus 2022 22:21
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 13 augustus 2022 20:46:

    [...]
    Leuk initiatief. Wat hebben ze echt nodig? Met bloemen schenk je een gebaar (dat kan ook dienstig zijn), maar je kunt de russen daarmee niet terugschieten in hun hok.

    Mijn inbreng gaat zijn: ik sluit me bij digitale vrijwilligers aan, daarmee kan ik in praktische zin iets bijdragen aan onze digitale veiligheid. Dat is wellicht meer waard, dan dat ik geld schenk. En, als alles in rustiger vaarwater komt na vakantie en deadlines, heb ik nog een kamer over voor een vluchteling, ook dit najaar.

    Iedereen kan meedoen, door af en toe de auto te laten staan, en op andere manieren energie te besparen. Ikzelf douche ook korter, bijvoorbeeld. Alle kleine beetjes helpen... lagere energieprijzen door minder vraag is ook minder geld voor Rusland.
    Mijn bedoeling is heel eenvoudig. Laat de personen die de beslissingen nemen nu eens geconfronteerd worden met voor mijn part, elke dag een bos bloemen. Ik heb 10 jaar bij A.I. gewerkt en daar meegemaakt dat tientallen postzakken met gerechtvaardigde verzoeken om in vrijheid stelling van gedetineerden, ongeopend op de brandstapel belandden. Ik wil het nu eens omkeren door opvallend te belonen degenen diehet verdienen.

    Ik weet dat alle beetjes helpen inzake de gas-, oliebesparingen doch weet dat er maar een ding goed helpt:en dat is hele hoge energierekeningen en het beste zou zijn zoals we met de Corona deden:maatregelen nemen die zinvol zijn. Geen bloem kassen met kostbaar gas verwarmen, paar autoloze zondagen, toeristisch vlieg verbod etc. Maar laat voor het overige de markt zijn werking doen.

    Zo vernam ik van een goede vriend het volgende. Wij mogen niet het gas oppompen dat rondom de Waddeneilanden zit. Horizonvervuiling. Wij kunnen echter horizontaal boren. Nu staan de Waddeneilanden op het punt om op de werelderfgoedlijst te komen en dan mag zelfs horizontaal boren niet meer.
    Er zijn genoeg maatregelen te nemen doch laat in ieder geval zoveel mogelijk de markt zijn werking doe.
    Ik koop zelf langlopende puts K O. Worden m.I. veel waard. Indien ik me vergis: oh sterf dan wat minder rijk doch naar ik hoop wel in vrijheid dankzij de VS. Uiteraard zie ik de splinters waar diverse posters balken zien meestal omdat hun inzicht in de geschiedenis helaas zoveel te kort schiet. Zelfs vaak bedroevend is.
  3. forum rang 7 plusmin 13 augustus 2022 22:48
    Tonight op NPO2 @ 23.54h
    Putin: a Russian Spy Story.
    Deze aflevering gaat over Vergiftiging van tegenstanders door de FSB (Putin's schoothondjes).
  4. forum rang 6 asti 13 augustus 2022 23:10
    quote:

    matad schreef op 13 augustus 2022 22:21:

    [...]

    (...) Uiteraard zie ik de splinters waar diverse posters balken zien meestal omdat hun inzicht in de geschiedenis helaas zoveel te kort schiet. Zelfs vaak bedroevend is.
    U wist niet eens dat er in Vietnam martelingen, executies (zelfs van kleine kinderen), deportaties, verkrachtingen et cetera hebben plaatsgevonden.

    Dit wist volgens mij vrijwel iedereen hier wel.

    En dan wilt u beweren dat diverse posters hun inzicht in de geschiedenis te kort schiet?

    Daar zit geen logica in.

    Een logische reactie zou zijn geweest: 'Goh, dat wist ik niet. Excuus. Ik heb kennelijk niet goed opgelet tijdens geschiedenislessen.'
  5. forum rang 6 matad 14 augustus 2022 00:18
    quote:

    asti schreef op 13 augustus 2022 20:22:

    [...]

    In Irak ook niet.

    Maar wat betreft verkrachting, marteling, deportatie et cetera in Vietnam:

    '(...) Victim after victim described how American interrogators swept through villages, looking for the enemy and torturing civilians for information. One former American interrogator, Peter Martinsen, confirmed with the tribunal that the Army Intelligence School taught interrogation strategies that violated the Geneva Conventions. “Interrogators participated in actual torture,” he said, before commenting on how those methods occasionally resulted in the death of Vietnamese prisoners of war. Later, in 1970, additional interrogators and Vietnamese people confirmed that they had been waterboarded, shocked and burned. A few even shared how they were sexually assaulted through the insertion of snakes and sticks into their bodies. “It’s so horrifying to recall an interrogation where you beat the fellow to get an effect, and then you beat him out of anger, and then you beat him out of pleasure,” Martinsen added.

    Such testimony also revealed that the United States had forcefully relocated civilians to better isolate the enemy. The strategic hamlet program, for example, forced large populations of people into sanctioned districts in order to pacify rural villages and halt the communist infiltration into the countryside. Witnesses testified that American soldiers murdered resisters and burned villages as they relocated Vietnamese civilians. (...)'


    www.nytimes.com/2017/12/01/opinion/di...
    U komt met een bewijzend artikel uit………The New York Times.
    Ik ben dus meteen op zoek gegaan naar een krant uit Rusland die het over oorlogsschendingen van Rusland heeft. En……….u heeft volkomen gelijk. Mijn oprechte excuses, ik vind geen enkele russische krant met epistels over russische oorlogsmisdaden.
    Hoe blind en dom moet je dan niet zijn om iemand iets te verwijten over geschiedenis kennis? Dit is mijn laatste reactie op een post van u. Zonde van mijn tijd en energie.
  6. forum rang 6 asti 14 augustus 2022 01:03
    quote:

    matad schreef op 14 augustus 2022 00:18:

    [...]

    U komt met een bewijzend artikel uit………The New York Times.
    Ik ben dus meteen op zoek gegaan naar een krant uit Rusland die het over oorlogsschendingen van Rusland heeft. En……….u heeft volkomen gelijk. Mijn oprechte excuses, ik vind geen enkele russische krant met epistels over russische oorlogsmisdaden.
    Hoe blind en dom moet je dan niet zijn om iemand iets te verwijten over geschiedenis kennis? Dit is mijn laatste reactie op een post van u. Zonde van mijn tijd en energie.
    U bent in Russische kranten gaan kijken en vond niets over Russische oorlogsmisdaden en daarom kan u niet verweten worden dat u een gebrek aan kennis heeft van de geschiedenis betreffende Amerikaanse oorlogsmisdaden in Vietnam en Irak.

    Dat slaat echt nergens op.

    U beweerde dat er geen martelingen, verkrachtingen, executies et cetera hebben plaatsgevonden in Vietnam en Irak. Daar heb ik op gereageerd.

    Trouwens merkwaardig dat iemand die claimt tien jaar voor Amnesty International te hebben gewerkt niet weet dat dergelijke oorlogsmisdaden aldaar hebben plaatsgevonden.
  7. forum rang 10 luchtschip 14 augustus 2022 03:19
    En weer 2 Russische munitiedepots vernietigd

    The Kyiv Independent :

    Ukraine’s military destroys 2 Russian ammunition depots in southern Ukraine.

    Operational Command “South” reported on August 13 that Ukrainian forces killed 15 Russian troops and destroyed a T-72 tank, four armored and military vehicles

    twitter.com/KyivIndependent/status/15...
  8. forum rang 7 Freemoneyforever 14 augustus 2022 05:12
    quote:

    matad schreef op 13 augustus 2022 22:21:

    [...]

    Mijn bedoeling is heel eenvoudig. Laat de personen die de beslissingen nemen nu eens geconfronteerd worden met voor mijn part, elke dag een bos bloemen. Ik heb 10 jaar bij A.I. gewerkt en daar meegemaakt dat tientallen postzakken met gerechtvaardigde verzoeken om in vrijheid stelling van gedetineerden, ongeopend op de brandstapel belandden. Ik wil het nu eens omkeren door opvallend te belonen degenen diehet verdienen.

    Ik weet dat alle beetjes helpen inzake de gas-, oliebesparingen doch weet dat er maar een ding goed helpt:en dat is hele hoge energierekeningen en het beste zou zijn zoals we met de Corona deden:maatregelen nemen die zinvol zijn. Geen bloem kassen met kostbaar gas verwarmen, paar autoloze zondagen, toeristisch vlieg verbod etc. Maar laat voor het overige de markt zijn werking doen.

    Zo vernam ik van een goede vriend het volgende. Wij mogen niet het gas oppompen dat rondom de Waddeneilanden zit. Horizonvervuiling. Wij kunnen echter horizontaal boren. Nu staan de Waddeneilanden op het punt om op de werelderfgoedlijst te komen en dan mag zelfs horizontaal boren niet meer.
    Er zijn genoeg maatregelen te nemen doch laat in ieder geval zoveel mogelijk de markt zijn werking doe.
    Ik koop zelf langlopende puts K O. Worden m.I. veel waard. Indien ik me vergis: oh sterf dan wat minder rijk doch naar ik hoop wel in vrijheid dankzij de VS. Uiteraard zie ik de splinters waar diverse posters balken zien meestal omdat hun inzicht in de geschiedenis helaas zoveel te kort schiet. Zelfs vaak bedroevend is.
    Ik heb op de dip juist wat puts verkocht (dec. 2022), velen zijn optimistisch over de winstkansen van Olies. De strategische voorraden olie in USA (ingesteld na oliecrises in het vorige millennium) zijn afgenomen (in een poging de prijs te drukken). Sinds november 2021 gaat die daling snel.
    www.bloomberg.com/opinion/articles/20...

    Maar goed, de meningen over de olieprijs zijn verdeeld, en niemand weet, waar die prijs zal zijn in de toekomst.

    Vrijheid van de VS loopt gevaar, mocht Trump herkozen worden. In dat geval zou de VS af kunnen glijden naar een schurkenstaat.
  9. forum rang 7 Freemoneyforever 14 augustus 2022 06:43
    De Russen rukken op richting Bakhmut..., niet zo gunstig gisteren daar in het oosten.
    Pisky hebben ze zowat ingenomen. In die regio is de Wagner Groep aanwezig. Ten koste van grote verliezen aan Russische zijde. Vijfhonderd slachtoffers per dag.
    In het zuiden zijn Oekraïense aanslagen in door Russen bezet gebied.

    Ik vind het bedroevend, dat de oorlog ondersneeuwt in het nieuws, had van nos.nl meer updates verwacht.

    www.youtube.com/watch?v=69p1YTT3dbc
  10. forum rang 9 josti5 14 augustus 2022 10:04
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 14 augustus 2022 06:43:

    De Russen rukken op richting Bakhmut..., niet zo gunstig gisteren daar in het oosten.
    Pisky hebben ze zowat ingenomen. In die regio is de Wagner Groep aanwezig. Ten koste van grote verliezen aan Russische zijde. Vijfhonderd slachtoffers per dag.
    In het zuiden zijn Oekraïense aanslagen in door Russen bezet gebied.

    Ik vind het bedroevend, dat de oorlog ondersneeuwt in het nieuws, had van nos.nl meer updates verwacht.

    www.youtube.com/watch?v=69p1YTT3dbc
    Inderdaad is de MSM-stilte met betrekking tot de militaire gang van zaken oorverdovend.

    Maar, niet getreurd, je wordt hier uitstekend op de hoogte gehouden:

    liveuamap.com/

    www.youtube.com/watch?v=rW-AVubLOjk&a...
  11. forum rang 9 josti5 14 augustus 2022 10:06
    quote:

    luchtschip schreef op 13 augustus 2022 22:05:

    Oost Oekraine bij de Donbas regio

    General Staff of the Ukrainian Armed Forces :

    Russia continues offensive near Donetsk, heavy fighting reported.

    Ukraine’s General Staff reported on August 13 that Russians are aiming to break the Ukrainian defense lines near Avdiivka, Pisky, Mariinka, Oleksandropil, and Krasnohorivka, in Donetsk Oblast

    The Russian forces are trying to advance near Yakovlivka, Bakhmut, Vershyna, and Zaitsevo. Russian forces are shelling multiple settlements in the region.

    twitter.com/KyivIndependent/status/15...
    Grappig: als ik hier berichten van de Generale Staf van het Ukraïnse leger plaats, breekt de hel hier los, en nu...
    :-)
  12. forum rang 6 matad 14 augustus 2022 11:01
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 14 augustus 2022 05:12:

    [...]
    Ik heb op de dip juist wat puts verkocht (dec. 2022), velen zijn optimistisch over de winstkansen van Olies. De strategische voorraden olie in USA (ingesteld na oliecrises in het vorige millennium) zijn afgenomen (in een poging de prijs te drukken). Sinds november 2021 gaat die daling snel.
    www.bloomberg.com/opinion/articles/20...

    Maar goed, de meningen over de olieprijs zijn verdeeld, en niemand weet, waar die prijs zal zijn in de toekomst.

    Vrijheid van de VS loopt gevaar, mocht Trump herkozen worden. In dat geval zou de VS af kunnen glijden naar een schurkenstaat.
    Onbegrijpelijk dat zo’n persoon als Trump nog aanhang heeft.
    Zag in Virginia de verbeten aanhang bij de presidentsverkiezingen. Angstwekkend dit deel van Amerika.
    Verbaas me erover dat mensen zo weinig lezen. Onlangs het boek: De duistere bank van David Enrich gelezen. Geeft zijdelings toch een goede beschrijving van Trump. Ongelooflijk hoeveel bedrijven hij failliet heeft laten gaan en daar toch telkens mee wegkomt. Maar echte twee goede boeken waren die van Bill Browder. Vijand van de Russische Staat en achtervolgd door de Staatsmaffia.

    In KO heb ik een heel slechte timing daarentegen maakt mijn timing in uranium dit verlies ruimschoots goed. Het is allemaal timing en geluk dat beleggen. Nagelaten de inside information.
  13. forum rang 9 josti5 14 augustus 2022 11:05
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 14 augustus 2022 10:21:

    [...]
    C'est le ton qui fait la musique
    anw.ivdnt.org/article/c%27est%20le%20...
    Ja: in de verkoopkunde heet dat een oneigenlijk bezwaar :-)

    Je moet hier bij iedere post heel hard roepen, dat Poetin/Rusland tuig-en-nog-veel-meer is, dat in Oekraïne alleen engelen wonen, en dat Amerika het schoolvoorbeeld van democratie is - althans: zoiets, op deze toon.
    Dan is 'de toon' goed...
  14. forum rang 10 DeZwarteRidder 14 augustus 2022 11:09
    quote:

    josti5 schreef op 14 augustus 2022 11:05:

    [...]Ja: in de verkoopkunde heet dat een oneigenlijk bezwaar :-)

    Je moet hier bij iedere post heel hard roepen, dat Poetin/Rusland tuig-en-nog-veel-meer is, dat in Oekraïne alleen engelen wonen, en dat Amerika het schoolvoorbeeld van democratie is - althans: zoiets, op deze toon.
    Dan is 'de toon' goed...
    Het feit dat jij jezelf nog steeds moet verdedigen geeft wel aan dat je niet van je fouten geleerd hebt.
  15. forum rang 6 Fred 62 14 augustus 2022 11:23
    quote:

    josti5 schreef op 14 augustus 2022 11:05:

    [...]

    Je moet hier bij iedere post heel hard roepen, dat Poetin/Rusland tuig-en-nog-veel-meer is,

    Al zou je het maar is 1 keer doen.

    Kom op verwens Poetin en al zijn marionetten
    eens een keer naar de hel.
  16. forum rang 6 matad 14 augustus 2022 11:24
    Zwarte ridder.
    Voor sommige posters hier geldt maar een ding: “iedereen heeft recht op mijn mening”.
    Ik tracht deze posters sinds kort weer eens te mijden. Voelt fijn al is het soms wel moeilijk als je die baarlijke onzin weer leest waar alle verhoudingen verloren zijn.
    Mijn huidig mijd lijstje is:
    Jostov, Asti en niet van toepassing
  17. forum rang 9 josti5 14 augustus 2022 11:51
    quote:

    matad schreef op 14 augustus 2022 11:24:

    Zwarte ridder.
    Voor sommige posters hier geldt maar een ding: “iedereen heeft recht op mijn mening”.
    Ik tracht deze posters sinds kort weer eens te mijden. Voelt fijn al is het soms wel moeilijk als je die baarlijke onzin weer leest waar alle verhoudingen verloren zijn.
    Mijn huidig mijd lijstje is:
    Jostov, Asti en niet van toepassing
    Goed besluit, AB.
63.161 Posts
Pagina: «« 1 ... 1090 1091 1092 1093 1094 ... 3159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.280
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.579 45.967
ABO-Group 1 18
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.851
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.140
Aedifica 2 828
Aegon 3.257 319.976
AFC Ajax 537 7.010
Affimed NV 2 5.730
ageas 5.843 109.774
Agfa-Gevaert 13 1.853
Ahold 3.536 73.973
Air France - KLM 1.024 34.295
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.675
Alfen 12 15.710
Allfunds Group 3 1.108
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.246
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 321
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.753
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.819 240.104
AMG 965 125.518
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.511
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 378
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.078
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.613
Arcelor Mittal 2.023 318.529
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.053
Aroundtown SA 1 175
Arrowhead Research 5 9.241
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.500
ASML 1.762 75.968
ASR Nederland 18 4.117
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 322
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.540
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.657

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 april

    1. China economische groei eerste kwartaal 5% (YoY) volitaliteit verwacht
    2. China industriële productie maart
    3. China detailhandelsverkopen maart
    4. B&S Group Q4-cijfers
    5. Fastned Q1-cijfers
    6. VK werkloosheid feb
    7. SBM Offshore $0,83 ex-dividend
    8. PostNL jaarvergadering
    9. Kendrion €0,45 ex-dividend
    10. EU handelsbalans feb
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht