Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Voor alle D66 stemmers om te lezen !!!!

33 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. BASF en BAYER kopen 8 maart 2018 08:32
    Uit de VOLKSKRANT :

    Max Pam: Hoe gaat het met de partij van Alexander Betuttelmans?

    Max Pam Beweringen & Bewijzen

    Door: Max Pam 7 maart 2018, 18:00


    Voor iemand zoals ik, die - om met wijlen Martin van Amerongen te spreken - staat 'op de uiterste rechtervleugel van de uiterste linkervleugel van de sociaaldemocratie' zijn verkiezingen steeds meer verworden tot een aftreksom.

    Op welke partij ik ga stemmen, weet ik pas als ik alle andere partijen heb verworpen. De laatste keer bleef D66 over en laten wij daarom nagaan wat die partij intussen heeft gepresteerd.

    D66-leider Alexander Pechtold tijdens het voorjaars en verkiezingscongres van D66
    D66-leider Alexander Pechtold tijdens het voorjaars en verkiezingscongres van D66 © Jasper Juinen
    Allereerst partijleider Alexander Pechtold. Het gezeur met dat cadeau gekregen maar onzichtbaar gehouden appartementje, maakte op mij een lullige indruk. Verder is er gedoe in zijn privéleven.

    U weet dat niet, want uit puritanisme bericht deze krant er niet over, maar volgens andere media is Pechtold na zijn scheiding een verhouding begonnen met een jongere partijgenote uit Meppel, die ook een heleboel kinderen heeft, zodat de D66-leider bij verschillende gezinnen de bal hoog moet zien te houden en er daarbij ook nog voor moet zorgen dat hij op weg naar 'zijn liefdesnest' de fotografen van de Privé op het verkeerde been zet. Uiteraard moet iedereen doen waar hij zin in heeft, maar mij komt het voor dat Pechtold niet helemaal met zijn hoofd is bij zijn partij en bij het landsbelang.

    Dan de inhoud. Een van de aantrekkelijke speerpunten van D66 is het onderwijs. De partij wilde eindelijk iets doen aan artikel 23 van de Grondwet (de vrijheid van onderwijs), maar door de coalitie met de christelijke partijen zullen wij daar niets meer van horen.

    Volgens andere media is Pechtold na zijn scheiding een verhouding begonnen met een jongere partijgenote uit Meppel

    Verder krijgen leerkrachten slechts een fooi op hun salaris, waar in deze tijden van economische voorspoed een gulle daad op zijn plaats was geweest voor deze maatschappelijk belangrijke beroepsgroep. En dan krijgen wij ook nog eens Arie Slob van de Christen Unie als minister voor het basisonderwijs. Arie, de man die niks van de evolutietheorie moet hebben, zit aan onze kinderen - bah!

    En dan de afschaffing van het referendum. Minister Ollongren mag dan met een superieur lachje in de Tweede Kamer haar zin hebben gekregen, in feite was haar optreden een aanfluiting. Zelf ben ik ook geen groot voorstander van het referendum, maar als een partij het decennialang heeft verdedigd, dan kun je het niet na één keer afschaffen om geen andere reden dan dat de uitslag je niet zo is bevallen.

    De rest is gewoon eromheen kletsen. Verder is Ollongrens ferme houding inzake nepnieuws gewoon betuttelende lariekoek en was de Dales-rede die ze onlangs uitsprak intellectueel ook beneden elk peil.

    Martin Sommer liet in deze krant al zien dat D66 zonder het te beseffen op verschillende dossiers de partij van de bevoogding en de bedilzucht is geworden. Dat D66 in haar bestrijding van racisme en fascisme - dood aan het faksisme, kameraad! - nog het meest op de oude CPN is gaan lijken, zie je heel goed in de Amsterdamse gemeenteraad. Daar is D66 druk doende met het wezenloos uitschelden en uitsluiten, geheel vergetend dat op nummer 8 van haar eigen lijst iemand staat (Yassmine el Ksaihi) met een hoofddoek, die nog niet zo heel lang geleden homoseksualiteit als een zonde beschouwde, al krabbelde ze daar later over terug.

    En dan speelde de partij ook nog een bedenkelijke rol toen er in de stad een poster dreigde te worden opgehangen waarop je ziet hoe een moslim en een jood elkaar kussen.

    Als een partij het referendum decennialang heeft verdedigd, dan kun je het niet na één keer afschaffen om geen andere reden dan dat de uitslag je niet zo is bevallen

    Inzake orgaandonatie en euthanasie is D66 onder leiding van Alexander Betuttelmans eveneens de partij van de bedilzucht geworden. Een dode is dood en heeft niets meer te zeggen en te willen. Daarom moet over het graf heen regeren zo veel mogelijk worden ingeperkt. Het dode lichaam is geen eigendom van de dode, maar van de nabestaanden.

    Uiteindelijk beslissen zij, en niemand anders, of orgaandonatie is toegestaan. De overheid heeft daar verder niets mee te maken. Verstandige nabestaanden zullen de wens van de overledene zeker honoreren. Maar als zij geen ja willen, hebben zij daartoe het volste recht. Zo is het, hoe zuur dat ook zal zijn voor iemand die wacht op een orgaan. Overheid, rot op met je invulformulieren!

    Hetzelfde geldt op een andere manier voor de euthanasiewet waarvoor Pia Dijkstra zich ook sterk heeft gemaakt. Zelden heb ik mijn standpunt beter verwoord gezien dan door Bert Keizer, die in deze krant werd aangeduid als 'levenseindekliniek-arts'.

    Tegen Wilma de Rek zei hij: 'Dat zinloze bonken op de muur van de overheid om je levenseinde af te dwingen...doe het toch lekker zelf'. Ik hoop dat Bert nog leeft als ik dood wil.

    Ooit zei Ruud Lubbers over een partij in nood: 'Ik ga dit keer eens op nummer drie van de lijst stemmen'. Met desastreuze gevolgen. Maar zelfs dat ga ik niet doen. Ik moet verder met mijn aftreksom.
  2. forum rang 9 objectief 8 maart 2018 08:45
    [quote alias=jaar2018 id=10694016 date=201803080832]
    Uit de VOLKSKRANT :

    Max Pam: Hoe gaat het met de partij van Alexander Betuttelmans?
    Max Pam Beweringen & Bewijzen
    Door: Max Pam 7 maart 2018, 18:00

    quote]

    D66 ers zijn aan het werk....politiek is voor gepensioneerden!!!
  3. forum rang 7 ffff 8 maart 2018 12:55
    Max Pam,

    Het verkoopt natuurlijk lekker, maar ik vind uw artikel een flinke scheut riooljournalistiek bevatten............

    En als je het artikel nog eens opnieuw leest: Riooljournalistiek op een wel heel geniepige manier: De Volkskrant schrijft er zogenaamd niet over, maar nu publiceren we wat collega-journalisten in andere rioolbladeren erover schrijven. Geniepiger kun je het nauwelijks brengen.

    Peter
  4. BASF en BAYER kopen 9 maart 2018 10:21
    quote:

    fred12345 schreef op 8 maart 2018 08:45:

    [quote alias=jaar2018 id=10694016 date=201803080832]
    Uit de VOLKSKRANT :

    Max Pam: Hoe gaat het met de partij van Alexander Betuttelmans?
    Max Pam Beweringen & Bewijzen
    Door: Max Pam 7 maart 2018, 18:00

    quote]

    D66 ers zijn aan het werk....politiek is voor gepensioneerden!!!
    Helemaal met je eens. D66 kan zich beter opheffen of samengaan met de partij voor de Dieren:-)
  5. forum rang 9 objectief 9 maart 2018 10:25
    Wij zijn het volkomen eens...D66 is de enige regeringspartij die haar nek durft uit te steken...VVD en CDA zijn tegen FVD maar zijn te laf om hierover wat te zeggen...want je wint er geen stemmen mee. (struisvogelpolitiek)
  6. BASF en BAYER kopen 20 maart 2018 08:11
    pinie: Links is slachtoffer van waanbeeld dat nieuwkomers vanzelf progressief worden

    Het linkse verbond met de islam is een oorzaak van de huidige malaise van de sociaal-democratie.

    Door: Willem Melching 19 maart 2018, 19:47

    Opinie: Links is slachtoffer van waanbeeld dat nieuwkomers vanzelf progressief worden
    © RV
    Willem Melching is historicus.

    Alle verkiezingen in Europa, inclusief onze eigen gemeenteraadsverkiezingen, staan in het teken van de opkomst van het populisme en de neergang van de sociaal-democratie. Dat komt doordat de populisten, van links én van rechts, een uitgesproken anti-immigratieagenda hebben. Wie er een scheutje EU-kritiek bij doet is bijkans onoverwinnelijk.

    De sociaal-democraten daarentegen worden gezien als bondgenoten van de islam en voorstanders van immigratie en staan daarom met lege handen. Als reactie vluchten de sociaal-democraten in een hol klinkend 'antiracisme'. Maar daarmee jagen ze nóg meer kiezers weg.

    Kwalijk is dat uit angst voor de populistische partijen de gevestigde partijen verraad plegen aan hun eigen democratische en ideologische principes

    Voornaamste oorzaak van de winst van de populisten en het verlies van de sociaal-democraten is dat er namelijk wel degelijk problemen zijn met de integratie van de nieuwkomers en hun afstammelingen. Natuurlijk gaat er veel goed, maar lang niet alles, zo blijkt uit treurig stemmende statistieken. Maar om 'rechts niet in de kaart te spelen' hebben de sociaal-democraten decennialang deze problematiek genegeerd. Daarvoor worden ze nu door de kiezer gestraft.

    De populisten spinnen garen bij de moeizame integratie van de nieuwkomers en hun afstammelingen. Forum voor Democratie en de PVV beheersen het toneel en de anderen kunnen alleen nog maar reageren. Kwalijk is dat uit angst voor de populistische partijen de gevestigde partijen verraad plegen aan hun eigen democratische en ideologische principes. In plaats van de werkelijke problemen te benoemen, vluchten ze in activisme en samenwerking met bedenkelijke organisaties.

    Nida, dat vraagtekens plaatst bij de scheiding van kerk en staat, lijkt me niet de ideale bondgenoot voor de erfgenamen van Marx en Mao

    Zo besloten PvdA, SP en GroenLinks in Amsterdam tot samenwerking met actiegroepjes die zich in de belangstelling van de AIVD mogen verheugen. Uit naam van het antiracisme gingen ze in zee met Hamas-sympathisanten. Hoe dom kun je zijn? Dat ze zich te elfder ure schielijk weer terug trekken van deze 'antiracismedemonstratie' benadrukt alleen maar hun karakter- en radeloosheid.

    Maar het kan altijd nog erger. In Rotterdam gingen PvdA, SP en GroenLinks een verbond aan met de islamitische partij Nida. Seculiere partijen sloten uit angst voor de kiezer een verbond met een partij die God als 'de Bron van ons leven' beschouwt. Nida gaat uit van een 'islamitische inspiratie die diep van binnen iedereen voelt'. Dat is niet alleen een oncontroleerbare, maar ook tamelijk aanmatigende stelling tegenover iedereen die daar anders over denkt. Deze club, die ook nog vraagtekens plaatst bij de scheiding van kerk en staat, lijkt me niet de ideale bondgenoot voor de erfgenamen van Marx en Mao.

    Toen afgelopen week bleek dat Nida het ragfijne verschil tussen antizionisme en ordinair antisemitisme niet heel goed kent, kregen de jongens en meisjes van links opeens spijt. Nida beroept zich volkomen terecht op de vrijheid van meningsuiting, maar dat maakt hun mening natuurlijk niet minder abject. Dat links überhaupt aan dit bondgenootschap was begonnen, toont aan dat ze niet heel veel politiek fatsoen hebben. Blijkbaar was alles geoorloofd, zolang ze maar Leefbaar Rotterdam de pas konden afsnijden. Maar wat is erger: een bondgenootschap met deze 'antizionisten' of een rechts college?

    Om de hectische gebeurtenissen in Amsterdam en Rotterdam in historisch perspectief te plaatsen, moeten we enkele decennia terug in de tijd. In de loop van de jaren tachtig en negentig verdwenen veel van de traditionele arbeiders. Daarom moest de Europese sociaal-democratie op zoek naar een nieuw electoraat. Ze hadden zich kunnen vernieuwen en zo nieuwe kiezers kunnen binden. Maar dat deden ze niet en gingen als vanouds op zoek naar kwetsbare groepen in de samenleving.

    Welke ambitieuze jongere wil bij een partij horen die een vrouwonvriendelijke religie serieus neemt?

    Het nieuwe 'proletariaat' was snel gevonden in de 'gastarbeiders' en hun kinderen en kleinkinderen. Links is het slachtoffer van het waanbeeld dat nieuwkomers als vanzelf progressief worden. Maar het was juist andersom: want om bij het nieuwe electoraat in de smaak te vallen, moest de sociaal-democratie haar principiële seculiere standpunten laten varen. In plaats van deze nieuwkomers in de beste sociaal-democratische tradities te emanciperen en te verheffen, moest de sociaal-democratie respect gaan opbrengen voor de islam en de bijbehorende waarden. Elke twijfel over deze koers werd weggezet als 'racisme' en de reëel existerende maatschappelijke problemen werden door links genegeerd.

    Deze toenaderingstrategie was een fatale vergissing. Want daarmee joegen de sociaal-democraten de laatste 'echte' arbeiders weg. Deze droegen namelijk in hun eigen buurten de last van de moeizame integratie. Maar ook de jonge, hoger opgeleide kiezers vertrokken. Welke ambitieuze jongere wil bij een partij horen die een vrouwonvriendelijke religie serieus neemt?

    Deze merkwaardige onderwerping van linkse partijen aan religieuze bewegingen is de voornaamste oorzaak van de huidige malaise van de sociaaldemocratie. De kiezer presenteert ze de rekening. Het sociaal-democratische verbond met de islam bleek een pact met de duivel te zijn.
  7. forum rang 9 objectief 20 maart 2018 08:24
    quote:

    jaar2018 schreef op 20 maart 2018 08:11:

    Door: Willem Melching 19 maart 2018, 19:47

    Opinie: Links is slachtoffer van waanbeeld dat nieuwkomers vanzelf progressief worden
    © RV
    Willem Melching is historicus.

    Die Willem slaat de plank volledig mis...gebrek aan tekst zal wel een rol spelen.
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 20 maart 2018 08:30
    Ik stem niet op D66, maar de kritiek op Pechtold is volkomen onterecht; hij is een prima vent. In andere landen zouden ze dolblij zijn met zo'n nette politicus.
  9. BASF en BAYER kopen 20 maart 2018 08:32
    quote:

    fred12345 schreef op 20 maart 2018 08:24:

    [...]

    Die Willem slaat de plank volledig mis...gebrek aan tekst zal wel een rol spelen.
    Dit artikel stond hedenmorgen in de linkse Volkskrant.

    Het artikel verklaard wel de reden waarom de van oudsher de kiezers van jou partij de PvdA, de afgelopen jaren PVV zijn gaan stemmen. En de andere Islam PvdA stemmers nu DENK gaan stemmen.
    Zielig voor de PvdA, want hun basis is weggevallen.
  10. forum rang 9 objectief 20 maart 2018 08:56
    quote:

    jaar2018 schreef op 20 maart 2018 08:32:

    [...]

    Dit artikel stond hedenmorgen in de linkse Volkskrant.

    Zielig voor de PvdA, want hun basis is weggevallen.
    Heb je geen eigen mening...nog nooit van die persoon gehoord.

    Zielig..helemaal niet...er zijn (bijna) geen arbeiders meer, dus het doel van de partij is weggevallen....groen links neemt hun positie in...niks mis mee.
  11. BASF en BAYER kopen 20 maart 2018 09:15
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 20 maart 2018 08:30:

    Ik stem niet op D66, maar de kritiek op Pechtold is volkomen onterecht; hij is een prima vent. In andere landen zouden ze dolblij zijn met zo'n nette politicus.
    Ja haal er maar andere landen bij om deze doortrapte intrigant van Pechtold te verdedigen.
    Wat voor diensten leverde hij als student aan eenzame diplomaten? Die een Penthouse waard zijn.
  12. forum rang 7 ffff 20 maart 2018 11:32
    quote:

    jaar2018 schreef op 20 maart 2018 09:15:

    [...]

    Ja haal er maar andere landen bij om deze doortrapte intrigant van Pechtold te verdedigen.
    Wat voor diensten leverde hij als student aan eenzame diplomaten? Die een Penthouse waard zijn.
    2018,

    Weet je dat je voor smaad tegenwoordig wel degelijk aangeklaagd en achtervolgd kunt worden.......?

    Ik heb zeker geen voorkeur voor D66, dat weet iedereen. Maar die geniepige riooljournalistiek, waarmee je deze draad begon en de posting van zojuist......

    Grappig dat je in de KK beslist niet over de Moderatie mag discussiëren: Hier bij IEX is het ongeveer zoals in de katholieke kerk: Zij bepalen de spelregels en daarover mag je niets, helemaal niets zeggen. Bij mij heet dat censuur.

    Vreemd dat er wel reacties worden weggehaald, die ik jammer genoeg niet gelezen heb ( dus van Johnny), maar jouw posting blijft staan. Toch ook pure smaad en vuilschrijverij.

    Peter
  13. forum rang 9 josti5 20 maart 2018 11:51
    Wat je 'grappig' noemt, Peter...
    Die spelregels zijn óók nog eens zo subjectief als wat...
    Zo wordt de forumtreiteraars geen haarbreed in de weg gelegd, maar o wee, als je daarop eens reageert, zoals jij zelf óók regelmatig meemaakt!
    Héél verdacht, allemaal.

  14. forum rang 4 ONN 20 maart 2018 12:14
    Ach, in principe worden de forumfantasten ook geen haarbreed in de weg gelegd. Als je je maar een beetje aan de regels houdt. Simpel toch ?
  15. [verwijderd] 20 maart 2018 12:39
    quote:

    ffff schreef op 20 maart 2018 11:32:

    [...]

    2018,

    Vreemd dat er wel reacties worden weggehaald, die ik jammer genoeg niet gelezen heb ( dus van Johnny), maar jouw posting blijft staan. Toch ook pure smaad en vuilschrijverij.

    Peter
    Peter,

    als antwoord op een vraag stelde ik vrolijk en grappig bedoeld, dat hij(pechtold) zijn kont had verkocht.
    zijn principes kunnen het namelijk niet geweest zijn,want die heeft deze politiek opportunist/populist niet.
  16. BASF en BAYER kopen 20 maart 2018 22:33
    quote:

    @realjohnnywalker schreef op 20 maart 2018 22:19:

    pechtold geslacht.

    www.youtube.com/watch?v=lyDotmkQMN8
    Idd blijft helemaal niets meer van Pechtold over, net als van zijn partij die in zijn 50 jarig bestaan niets maar dan ook niets voor Nederland bereikt hebben.
  17. forum rang 9 objectief 21 maart 2018 08:06
    quote:

    jaar2018 schreef op 20 maart 2018 22:33:

    [...]

    Idd blijft helemaal niets meer van Pechtold over, net als van zijn partij die in zijn 50 jarig bestaan niets maar dan ook niets voor Nederland bereikt hebben.
    Kun je niet beter voor je eigen partij opkomen...of ben je tegen alles en iedereen????

    Je verhaal is inmiddels bekend en komt erg zielig over.
33 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.281
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.579 46.065
ABO-Group 1 18
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.861
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.141
Aedifica 2 828
Aegon 3.257 319.986
AFC Ajax 537 7.010
Affimed NV 2 5.734
ageas 5.843 109.775
Agfa-Gevaert 13 1.853
Ahold 3.536 73.977
Air France - KLM 1.024 34.302
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.681
Alfen 12 15.960
Allfunds Group 3 1.122
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.246
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 324
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.755
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.819 240.147
AMG 965 125.576
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.512
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 379
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.101
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.613
Arcelor Mittal 2.023 318.570
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.088
Aroundtown SA 1 175
Arrowhead Research 5 9.247
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.523
ASML 1.762 76.396
ASR Nederland 18 4.117
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 322
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.616
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.657

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht