Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

Fugro NL00150003E1

Laatste koers (eur)

23,220
  • Verschill

    -0,080 -0,34%
  • Volume

    28.753 Gem. (3M) 374K
  • Bied

    23,180  
  • Laat

    23,240  
+ Toevoegen aan watchlist

Shortposities

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. h31jkoop 19 februari 2019 12:44
    Beste Nico,

    Interessant verhaal over shortposities. Onder meer betreffende Fugro. Je meldt dat de shortposities nu 19,8% van het uitstaande aandelenkapitaal bedragen. In december was dat nog 33%(?). Betekent dit dat er inmiddels toch meer vertrouwen in het fonds is ontstaan en shorters zich nu geleidelijk aan het terugtrekken zijn?
  2. forum rang 8 Leefloon 19 februari 2019 15:30
    quote:

    h31jkoop schreef op 19 februari 2019 12:44:

    Betekent dit dat er inmiddels toch meer vertrouwen in het fonds is ontstaan en shorters zich nu geleidelijk aan het terugtrekken zijn?
    In het algemeen toch maar even opnieuw melden dat uit shortposities geen conclusies zijn te trekken, omdat de politiek ingegeven registers de helft van een onbekend half verhaal vertellen. Jouw conclusie is gecorrigeerd mogelijk correct, maar dan louter theoretisch. Als je driekwart van een zinnig verhaal erbij verzint, dan is jouw verzonnen duiding eveneens niet onzinnig. Niet alle selectieve waarnemingen zijn per definitie fout.

    Zomaar een voorbeeld: ik zou nu bijvoorbeeld long 'grote banken', short 'AEX, BEL 20, CAC 40' zeggen. Dan ga jij verzinnen of 'gemakshalve' aannemen, om een verhaal kloppend te maken, dat ik negatief of wantrouwend ben over de AEX. Is niet zo. Dat ik verlies lijdt wanneer de AEX stijgt. Is niet zo.

    Ga ik mee met de onzinnige conclusies, dan is jouw aanvulling op het verhaal correct. Als je uit politiek ingegeven registers exclusieve conclusies kunt trekken. Als. Is niet zo. Ga ik mee met de fantasieën, dan heb ik geen kritiek op jouw vervolgverhaal. Het 'zou kunnen'.

    Ik kijk er zelf 'nooit' naar, en vind het niet eens bezwaarlijk dat secundaire bron shortsell.nl werd genoemd als gegevensbron voor de ca. 4%. Het maakt relatief weinig uit of een sprookje wordt verteld door de gebroeders Grimm, door Disney of door de Efteling. Bij alle bronnen gaat het over de helft van een onbekend half verhaal. Dus de bron is bijna triviaal, en shortshell.nl kan de handigste bron zijn. Het zal.

    Bij Fugro kan CGG, het meest geschikte daghandelaarsaandeel op jaarbasis bij heel Euronext, overigens ook 'interessant' zijn om te volgen, als je zoiets (tegen beter kunnen weten in) toch volgt.
  3. fokkemaat 4 maart 2019 17:51
    ruim een week geleden was de shortpositie 22,1 % en vandaag zie ik 20,1 % dus het gaat keren , we kunnen weer verder omhoog
  4. Geschorst en weet niet waarom 11 mei 2019 21:56
    quote:

    ff_relativeren schreef op 11 mei 2019 21:48:

    34,20 -/- 1,87 = 32,33. Ofwel : het totaal op Shortsell -/- Old Mutual Global Investors.

    Het is een maf percentage. De financiele markten zijn allemaal op zoek naar rendement. Is er iets geleerd van de financiele crisis? Kans is heel groot dat er nog een keer een enorme klap komt die alles oplost. Weer vooraan beginnen met een nieuw systeem.
  5. forum rang 7 ff_relativeren 11 mei 2019 22:13
    Voor degenen die niet weten waarom ik de 1,87% in mindering breng op het overzicht van Shortsell :

    Old Mutual Global Investors had een short positie op Fugro van 1,87%.
    Sinds september 2018 is er iets veranderd :

    Old Mutual Global Investors kreeg een nieuwe naam : Merian Global Investors.
    En onder die nieuwe naam werd de short positie afgebouwd tot onder de 0,50%.

    Het Shortsell overzicht maakt al sinds de naams-verandering een abuis,
    door allebei de bedrijfsnamen, MET hun shortposities, mee te nemen in hun overzicht.

    en dat klopt niet. Old Mutual Global Investors bestaat niet meer.
    Hun short positie van 1,87% bestaat ook niet meer.

    Hierbij het bron-linkje naar het artikel over de naams-verandering :
    www.internationalinvestment.net/inter... .

    Gents and Ladies, zo lang Shortsell dit foutje blijft maken,
    is het : Totaal -/- 1,87.
11 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 april

    1. China economische groei eerste kwartaal 5% (YoY) volitaliteit verwacht
    2. China industriële productie maart
    3. China detailhandelsverkopen maart
    4. B&S Group Q4-cijfers
    5. Fastned Q1-cijfers
    6. VK werkloosheid feb
    7. SBM Offshore $0,83 ex-dividend
    8. PostNL jaarvergadering
    9. Kendrion €0,45 ex-dividend
    10. EU handelsbalans feb
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht