Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

SHELL PLC GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur)

33,465
  • Verschill

    -0,005 -0,01%
  • Volume

    9.995.595 Gem. (3M) 7,5M
  • Bied

    33,400  
  • Laat

    33,500  
+ Toevoegen aan watchlist

Rebound Shell

1.483 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 75 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Take a sisi 7 januari 2021 22:17
    quote:

    Albrutus schreef op 7 januari 2021 11:48:

    Ik heb besloten te verkopen.

    Toen de afgelopen dagen de koersen omhoog gingen dacht ik dat de belegger het naderende einde van de pandemie als een startsignaal zag voor het aankopen van aandelen Shell. Voor een deel zal dat ook zo zijn want Shell is niet het enige aandeel wat omhoog is gegaan. Met het nieuwsbericht van de Norges bank ben ik er anders naar gaan kijken. De hoeveelheid aandelen die zij hebben gekocht moet gigantisch zijn. Daarin zit gelijk ook een vraag voor dit forum; is er behalve de melding van een belang van >3% nog meer informatie beschikbaar? Bijvoorbeeld welk belang ze voor de melding hadden? En is er iets bekend over de intentie van deze bank?

    Met de informatie van nu ga ik er van uit dat zodra Norges bank stopt met inkopen de vraag/aanbod situatie wordt verstoord en Shell behoorlijk terug zakt.

    Interessante theorie, ben benieuwd of het inderdaad zo gaat lopen .
  2. forum rang 4 optiejunky 8 januari 2021 07:47
    Zeer zekers, dat zijn ca 240 miljoen aandeeltjes, ites meer dan onze lousy 1000 stuks, maar wellicht hadden ze al een percentage ( pas bij 3 % wordt er gemeld bij afm)..

    Norges zal deze niet direct in de verkoop gooien, het is een lange termijn denker....

    Door het geweld van de eerste paar dagen moet ik wel een nieuwes strategie verzinnnen;
    Bijna alle puts teruggekocht van Shell. Alleen nog lage turbo's staan erin ( 9,5)

    ik Denk aan calls schrijven in de money plus puts schrijven in de money. premies zijn nog vrij hoog. Even vandaag afwachten. ( bijvoorbeeld 17 of de 18 MAART) maar wel afdekken met calls 20 EU als extra verzekering, mocht shell opeens gaan knallen.

  3. forum rang 4 optiejunky 11 januari 2021 10:09
    ik zal je vertellen , stond behoorlijk in de min toen shell op 10 EU stond....( - 40K paperloss) is nu wel breed weggewerkt.
  4. forum rang 6 Take a sisi 11 januari 2021 22:36
    quote:

    optiejunky schreef op 11 januari 2021 10:09:

    ik zal je vertellen , stond behoorlijk in de min toen shell op 10 EU stond....( - 40K paperloss) is nu wel breed weggewerkt.
    Dan zit je nu in de flow waar je wezen moet , ben er inmiddels wel achter dat je goed in de gaten hebt , waar de kansen liggen .
    Zoals ook je keuze voor ABNA waarvan ik nog steeds vind dat ze slechter presteren dan mijn gemaakte keuze ING .
    De werkelijkheid laad hier echter een tegengesteld beeld van de prestaties zien .
    Ook al heb ik zeker geen rede tot klagen afgelopen week is gebleken dat jou keuze de betere was .
    Hou vol je hebt de succes formule gevonden .
  5. forum rang 4 jan6307 11 januari 2021 23:15
    Info van de Fugro Site

    "Beursblik: Morgan Stanley zet koopadvies op oliesector
    Gecreëerd: 13:21
    (ABM FN-Dow Jones) Oplopende olieprijzen maken aandelen in de olie- en gassector steeds aantrekkelijker. Dit schreven analisten van Morgan Stanley maandag, die een Overwogen advies op de sector zetten.

    Voor Brent rekent Morgan Stanley in het eerste kwartaal van 2021 op een prijs van 52,50 dollar per vat, een opwaartse bijstelling met 5 dollar. In het vierde kwartaal zal de prijs volgens de bank zijn opgelopen naar 60 dollar, 5 dollar meer dan in de oude raming. Ook voor een vat Amerikaanse WTI olie stelde Morgan Stanley de prijsramingen met 5 dollar naar boven bij.

    "Ondanks het recente herstel, ogen energie-aandelen nog altijd erg goedkoop", aldus Morgan Stanley. De relatieve waardering zit nog altijd op niveaus die het laatst werden gezien in de jaren 80 van de vorige eeuw, "terwijl de relatieve vrije kasstroom van de sector op bijna een recordniveau staat".

    De oliesector is ook een sector die volgens de zakenbank zal profiteren van de rotatie naar waarde-aandelen. De winst van de Democraten in de senaatsverkiezingen in Georgia en het besluit van oliekartel OPEC om een productieverhoging uit te stellen, jagen dit nog eens extra aan, denken de analisten.

    OMV, Total en Royal Dutch Shell gelden als de favorieten van de Amerikaanse zakenbank.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999 De newsfeed is tenminste 15 minuten vertraagd en is een beperkte weergave van de totale webfeed die ABM Financial News levert.

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon."
  6. forum rang 4 optiejunky 12 januari 2021 10:44
    Klopt maar ik blijf in zetten op stijging ABN tot 12 EU, hoewel ik grotendeels uit ABN ben, , Shell tot 18 EU.

    ben nu ook begonnen met PRosus en Ahold, leuke hobby. Verder long Lithium en Short TESLA.
    kijk ook een snaar BMW
  7. forum rang 6 Take a sisi 12 januari 2021 23:07
    Zeker erg leuke bezigheid bijkomstigheid is dat je ivm het inlezen ook over de meest actuele gebeurtenissen op de hoogte bent , en interessant hoe zich dat op de beurs vertaald .
    Houd voorlopig mijn speerpunt op ING gericht , ik verwacht ivm Rutten afgelopen avond en pas donderdag het steunpakket van Biden , morgen een rode dag .
    We zullen zien wat er van komt .
  8. forum rang 4 optiejunky 13 januari 2021 17:46
    Er is wat cash vrijgekomen dus ben nu ook in ING bereidt in te stappen, ik wacht ook nog even af...
    lijkt me zekers een topper voor de toekomst als er inflatie aankomt, is ook mijn favo bank ( zou zo maar kunnen met stijgende olieprijzen, btw verhogingen oid)
  9. forum rang 6 Take a sisi 13 januari 2021 21:06
    Ik ben ondertussen van mening dat de meeste beleggers denken dat er opwaards potentieel uit de toespraak over het steunpakket van Biden naar voren komt .
    Financials in de US zijn al behoorlijk gestegen het zou zo maar kunnen dat de grote spelers de markt verlaten als de gemiddelde beleger denkt dat het echte feest gaat beginnen .
    Ik meen dat ik dat vandaag in de dalende koers van ING heb gelezen .
    Gevolg kan dan zijn , dat er paniek ontstaat als blijkt dat de verwachte stijging uit blijft doordat grote spelers inmiddels de markt al verlaten hebben .
    Gevolg alle financials gaan de min in en de gewone belegger mag dan de klappen opvangen .
    Heb al wat weten binnen te slepen en dus stuur ik mijn eerdere mening nu bij , ik ga eens even vanaf de zijlijn bekijken hoe het allemaal gaat lopen .
    Moet nog even uitzoeken of er een tijd bekend is wanneer Biden zijn plan op tafel gaat leggen .
    Ben in ieder geval zeer benieuwd naar hoe het zich de komende dagen gaat ontwikkelen .
    Heb dus al wat ruggensteun en dus is een eventueel gemiste kans als ik het verkeerd heb ingeschat , nog steeds gewonnen ;-)
  10. forum rang 4 optiejunky 15 januari 2021 17:41
    Ben in de dip na 4 uur weer ingestapt met call en turbo's ING en Shell. ABN nog niet.

    Het was op optie expiratie bijna altijd raak. ( flink omlaag) we noemen het hier ook altijd optie-transpiratie..

    Wel een vervelende uitglijder met Takeaway, niet alles is rozegeur en maneschijn daar krijg ik nu 100 aandelen van ( had de 104 put geschreven) wel verlies daarop, maar we staan nog steeds in de plus ( mede door Prosus , SHELL)

    maar goed terug naar Shell, heeft mijn voorkeur boven de bankies, gewoon omdat het lekker divideert...

    fijn weekeinde.

  11. forum rang 4 optiejunky 21 januari 2021 22:02
    eerste 18 PUT MAART is geschreven, natuurlijk in combi met 14 of 15 gekochte puts.
    Zal morgen nog wel stukkie dalen we zullen zien, ik volg nu goed de vaccinatie graad ( NL is een beetje een laggard herin, waar israel vooroploopt)

    zie:

    ourworldindata.org/covid-vaccinations
    weet nog niet echt wat ik met de february cijfers aanmoet....

  12. forum rang 6 Take a sisi 22 januari 2021 06:06
    Ik verwacht begin feb weer opleving van de US banken en met aankomende cijfers van ING lijkt eind volgende week een goed moment om in te stappen .
  13. forum rang 4 optiejunky 22 januari 2021 14:36
    weer wat gekocht calls maart, wel lage OTM, voor de snelle winst, we gaan namelijk binnenkort astra vaccine goedkeuren.

    Prosus winst gedeeltelijk gepakt en in Shell gestopt + ING, nog veel cash staat te wachten...
  14. forum rang 4 optiejunky 29 januari 2021 16:59
    Astra goedgekeurd, JJ ook, dalende besmettingen, Moderna/pfizer ook bescherming tegen de Engesle ZA varianten allemaal goed nieuws;

    min puntjes de cijfertjes van Chevron.

    Heb wat puts 15 voor feb, kan eventueel nog 17 eroverheen schrijven, maar twijfel., beetje staffelen dan maar, ik heb niets teverliezen , behalve de optie premie
  15. HvR88 31 januari 2021 15:04
    quote:

    optiejunky schreef op 15 januari 2021 17:41:

    Ben in de dip na 4 uur weer ingestapt met call en turbo's ING en Shell. ABN nog niet.

    Het was op optie expiratie bijna altijd raak. ( flink omlaag) we noemen het hier ook altijd optie-transpiratie..

    Wel een vervelende uitglijder met Takeaway, niet alles is rozegeur en maneschijn daar krijg ik nu 100 aandelen van ( had de 104 put geschreven) wel verlies daarop, maar we staan nog steeds in de plus ( mede door Prosus , SHELL)

    Ik ben het even aan het herleiden. De koers van Takeway staat maandenlang tussen de 80 a 90 en jij wilt ze voor 104 hebben. Vaag.
  16. forum rang 6 Take a sisi 31 januari 2021 21:56
    Chevron klopt 338 milj verlies
    Exxon komt 02-02-2020
    Shell het geeft me niet veel vertrouwen 8 raffinaderijen afschrijven gasprijzen die verrekend worden van 6 mnd geleden die toen het slechtste van het hele jaar waren .
    Verwacht wel betere bedrijfs resultaten dan de US majors maar met die afschrijvingen van de reorganisatie kon het het wel eens slechter uitvallen , ik zeg afblijven en eventueel na de cijfers goedkoper instappen .
    Junkie denk ook aan de futs van de Hang Seng en Nikkei morgen ik denk dat die morgen de richting aan de futs van de Dow geven .
    Hopelijk valt het mee maar mogelijk kan de vrijdag ook een vervolg hebben .
    Succes en niet te veel transpireren :-)

    Hoop echt dat je ze killed dit jaar .
1.483 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 75 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht