Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD FR0013326246

Laatste koers (eur)

75,100
  • Verschill

    +0,220 +0,29%
  • Volume

    302.757 Gem. (3M) 376,5K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Unibail-Rodamco-Westfield - 2021

6.809 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 341 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. bihon 21 januari 2021 20:37
    quote:

    zalwel schreef op 21 januari 2021 18:57:

    Zolang mr niels blijft kopen en al gekocht heeft op 60 en hoger moet je geen zorgen hebben.
    Dit redenering zie ik vaker hier.
    Om meer stemmen/eigendom in een bedrijf te hebben kan je bepaalde koers veilig stellen op verschillende manieren.
    Zo ver ik weet er bestaat geen meldingsplicht voor kopen van (diep ITM) put opties.
  2. forum rang 4 zalwel 21 januari 2021 20:39
    quote:

    alrob schreef op 21 januari 2021 20:18:

    Gewoon een storing.
    Overigens een goede beslissing geweest deze week om nog niet in te stappen, maar op de 4e kwartaalcijfers te wachten. Een dikke koersverdubbeling vraagt om een correctie.
    Het is geen koersverdubbeling maar een koersherstel na een enorme daling van 144 euro naar 30 euro.
    Met een emissie dreiging die daarvoor verantwoordelijk was.
    Na het wegvallen van de emissie is het aandeel herstelt van de emissie daling.
    Daarnaast is het nieuwe bestuur dusdanig overtuigd van de kansen dat ze nu een belang hebben van meer dan 10% met aankoop koersen die zelfs boven de 60 en 64 euro liggen.
    Als hier als bestuur geen vertrouwen gegeven wordt dan weet ik het ook niet meer.
    Dit zijn ondernemers pur sang en weten wel wat ze doen ondanks de daling van vandaag.
    Gewoon een verkoper die met alle geweld eruit moest.
    Groot volume en ja toch wat twijfel op dit moment helaas.
    Succes en het dividend van 5 a 6 euro zal rust moeten geven.
    Als ze dit betalen natuurlijk.
  3. BelgianFox 21 januari 2021 21:02
    In nabeurs ging het Unibail aandeel om 20:00 naar 56,56 EUR, alweer bijna 2% hoger. Heb zelf nog eens een pakketje bijgekocht aan 55,28 EUR, elke dip is weer een goed koopmoment. Hopelijk stijgt het morgen terug naar veilige wateren en kunnen we deze paniekbeweging achter ons laten.
  4. forum rang 4 kweetnie 21 januari 2021 21:11
    Inderdaad een buikpijn aandeel zo af en toe, maar je zou maar heel veel aandelen hebben dan wordt je echt niet vrolijk van zo'n dag als vandaag.
    Heb zelf 250 stuks en vandaag mijn totale winst met 50% zien verdampen.
    Morgen hopelijk weer omhoog en de week nog enigzins goed afsluiten.
  5. forum rang 6 Lamsrust 21 januari 2021 21:14
    Een paar negatieve analistenrapporten voor de sector (ook KLEP -6.52% heden) en iedereen geraakt weer in de paniekstand. Uiteraard ziet het er op korte termijn slecht tot zeer slecht uit. Echter, in de debt markt is er geen spoor van paniek: de 1.75% URW 2049 bond noteert a pari en de 0.85% URW 2032 eveneens, i.e. URW kan nog steeds zeer goedkoop geld uit de markt halen. De contractueel overeengekomen LTV bedraagt 42%, zodat een 30% daling van het vastgoed nodig is om de LTV van 60% te raken. Geen taxateur ter wereld kan momenteel een goede inschatting maken van de waarde van een URW object, aangezien de huidige situatie niet structureel is.

    Zeker in Europa zal de rente nog zeer lang laag blijven, doch zal de inflatie op een gegeven moment oplopen hetgeen gunstig is voor de indexatie. Het hele retailgebeuren zal zich na de lockdown gaan afspelen op de A lokaties (naast de buurtcentra voor boodschappen) en daar is URW (ook in de US afgezien van de regionals) uitstekend gepositioneerd.

    Koers kan zeker nog eens richting E 40 gaan, maar de onderliggende value is enorm. Momentum ligt nu bij de tech en energietransitie aandelen met bijbehorende ongkende P/E levels.

    Afwachten en bijkopen op lagere koersniveau's. Niel/Bressler komen gerust met een goed plan anders staan ze voor de hele natie Frankrijk te kijk. Dat laat zeker Niel zich niet gebeuren.
  6. forum rang 6 Eagle1959 21 januari 2021 22:50
    Ben het ook met LAMSRUST eens behalve dat ik Shell nog heel erg goedkoop vindt. Maar ben toch wel blij dat ik onder de 58,- meteen heb doorgepakt en wat longposities heb gesloten. Corona is nog 2 weken balen en daarna nog 6 weekjes spannend en daarna zal ik die viriologen en micro biologen missen als kiespijn. Dan ben ik overigens waarschijnlijk ook al ingeend haha. Tenminste als de ambtenaren en de zorg het prikwerk kunnen organiseren, want daar straalt het regeltalent en daadkracht niet meteen van af. Kan niet missen dat we begin mei weer back to nagenoeg normaal zijn. Olies, financials en URW staan dan minstens 20% hoger en tech lager.
  7. BelgianFox 21 januari 2021 22:59
    Hey Tabula, bij lynx kan je de nabeurs ook volgen.
    www.lynx.nl/aandelen/unibail-rodamco-...

    Unibail is vandaag geëindigd op 57,18 EUR ... we zijn alweer 3% hoger uitgekomen, een groot deel van het verlies van vandaag is al goedgemaakt.... goede start voor morgen !

    Barclays' opmerking over een claimemissie op dit moment is gewoon domme praat. Laten we rustig de cijfers afwachten van het vierde kwartaal, het strategisch plan aanschouwen van de nieuwe directie en mogelijk zelfs een dividend. Ik kan me niet inbeelden dat Niel en team zich nu al gaan belachelijk maken ...Cuvelier is nog maar net vertrokken na zijn claimemissie avontuur !
  8. ASteH 21 januari 2021 23:08
    Overduidelijk een georganiseerde short-aanval en plots stikt het hier weer van de stemmingmakers die persoonlijk een emissie lijken te willen 'regelen'. Hoe verzin je het ..

    Maak gebruik van die slimmeriken die opeens goedkoop van hun stukken af willen.

  9. forum rang 6 Lamsrust 22 januari 2021 00:10
    quote:

    romanvas schreef op 21 januari 2021 23:35:

    I think this kind of news was trigger for last days selling off:

    edition.cnn.com/2021/01/21/health/cor...
    I do not think so, as then the whole market would have been impacted, as then the expected economic growth that caused the recent market rally will not occur. I however agree with you that this type of message will on the short term create doubt about the economic growth in 2021 and lead to a severe correction.
  10. forum rang 4 Mr.J.bonds 22 januari 2021 04:35
    Jongens doe allemaal maar kalm aan. Het spelletje wat nu gespeeld wordt is vrij simpel..
    De grote investment Banks are pissed dat uiteindelijk het consortium van de ex-ceo het gewonnen heeft.
    Dat betekent dat zij geen knetterdure verwaterende aandelen emissie meer mogen verzorgen voor URW, dus verlies van inkomsten voor deze malafide zakenbanken. Dus moet dat geld door deze getergde eikels op een andere manier verdient worden.. Hoe? Door advies verlagingen er door heen te drukken die nergens op slaan(€ 75 nominale waarde zegt een bank, maar we geven als het advies € 45, nergens op gebaseerd..) en brokers zoals de Giro er in mee te krijgen er een D-aandeel van te maken qua risicodekking met € 0 dekking voor elk aandeel URW.. De Giro zijn enorme klootzaken dat ze in dit onredelijke spelletje meegaan.. Laat wel zien dat ze geen ene reet om haar klanten geeft.. Eigenlijk wel bijzonder teleurstellend te noemen van de prijsvechter, dat ze r toch zo zijn gaan inzitten.. Ik heb persoonlijk net € 10.000 mogen bijstorten bij De Giro omdat de dekking vanwege de nieuwe D-Downgrade, Unibail € 0 als dekking meer geeft.. En als je er dan een paar honderd hebt..
    Terwijl de intrinsieke waarde en de waarde van het uit keren (cash)dividend bij elkaar € 80,00 per aandeel waard is.. En dit al naar vele en vele afwaarderingen op het vastgoed.. Echt pure, onredelijke gemanipuleerde bullshit die ook geen stand gaat en kan vasthouden.. Unibail wordt al jaren gezien als het net iets slimmere en sterkere broertje van Wereldhave, omdat URW altijd de A-locaties heeft en WH de B-winkelcentra qua ligging. En toch is WH een C-aandeel qua dekking en URW een D-aandeel.. Is gewoon een Gotspe te noemen en pure oplichterij van de kant van de brokers en de grote zakenbanken zoals GS..
    De zakenbanken hopen hierdoor op een forse koersdaling omdat particuliere beleggers dit klote geintje niet snappen en massaal gaan uitstappen om weer hun saldo aan te vullen, een koersdaling teweeg brengend wel misschien.. Deze banken hebben alvast zelf een voorschot gegeven met de huidige koersdaling door fors short te gaan bij feitelijk geen nieuws.. en dit ook al laten lekken bij enige grotere beleggers.. Check de AFM registers maar eens over een paar dagen op de short posities van deze nazi banken..

    Kurz gesagt: Ze zijn gewoon pissig dat ze naast de pot hebben gepist en nemen nu op deze manier wraak.. En ze proberen op deze wijze nu alsnog hun gelden binnen te slepen..

    Maar ik heb nieuws voor ze: Trump is afgetreden, Een tijdperk stopt, grote onrechtvaardige onredelijkheid(ook door de COVID) crisis kunnen we ons niet meer veroorloven en wordt ook niet meer geaccepteerd door de maatschappij, eerst wel, maar men kan het zich nu niet meer veroorloven in tijden van crisis... En dit soort onredelijke onzin gaat dus niet meer getolereerd worden.. Door de controlerende overheidsautoriteiten niet en door de branche genoten niet. En zeker niet door het consortium.. Die wachten gewoon in de schaduw af totdat de shortende grote zakenbanken, die anders de emissie hadden mogen verzorgen van de afgetreden malafide CEO en daar miljoenen commissie voor hadden mogen opstrijken, zoals Goldman Sachs en anderen.
    En daar vele tientallen, zo niet honderden miljoenen aan hadden verdiend aan commissies klaar zijn met dumpen. En dan kopen ze gewoon de hele fucking boel op, tot aan de€ 80! Ze hebben al gezegd en men kan aan de hoofdrolspelers van het Franse consortium ook wel zien dat ze bijzonder diepe zakken hebben. Veel plezier met shorten op een fonds dat bizar onredelijk wordt gedowngraded. Ik heb in 25 jaar beleggen nog nooit gezien dat een normaal gezond bedrijf, gelijk een Ahold concern, zo wordt aangepakt.. Ongekend! Dit is super onredelijk en oneerlijk en gaat en kan hierdoor ook geen stand houden! En mag ook gewoon helemaal niet van de wetgevende autoriteiten.. Dit kan ook voor de shorters uiteraard niet goed blijven gaan.. Maart, April, mei is het massaal inenten op Europees niveau in volle gang en worden maatregelen alsmaar verlicht.. Men mag weer meer naar buiten, en de winkels mogen weer open.. Shop till you drop. Weet je wel wat voor een inhaalslag en hoe druk het gaat worden in de winkelcentra.. En voor wie is dat indirect goed? Juist de eigenaren van de winkelpanden en winkelcentra zoals Unibail Rodamco en Wereldhave! Want de huur gaat weer voor de volle 100% betaald worden(en met terugwerkende kracht, if I my ad..) De bijzonder foute klote zakenbankjes spelen a Losing Game..
    www.youtube.com/watch?v=51u5fnyrGj4 F*ck you snelle geldboys, see you all in your $$ Hell! Fuckers!

    DEGIRO wijzigt risicocategorieën
    DEGIRO monitort en wijzigt risicocategorieën van financiële instrumenten op een continue basis. Wij informeren u hierbij inzake een aanstaande hercategorisering. Onder andere de volgende aandelen zullen in een andere categorie worden ingedeeld:

    Upgrades
    PostNL Koninklijke (NL0009739416) van C naar B
    NN Group (NL0010773842) van B naar A
    ASM International (NL0000334118) van C naar B
    BE Semiconductor Industries (NL0012866412) van C naar B

    Downgrades
    Unibail-Rodamco (FR0013326246) van C naar D
  11. Mellowtwo 22 januari 2021 05:55
    Wat houdt zo een downgrade in ? U stelt 10.000 euro bij te moeten storten, maar ik zie even niet waarom/waarvoor. Is dat om om een bepaald contract toe te dekken ?

    Ik heb er zelf gister een aantal gekocht (zeer bescheiden) maar nu lijkt het me niet dat ik iets moet toeleggen lijkt mij ? Leuk dat de grote banken het als minder zien maar ik beleg voor mijzelf en niet voor een ander
  12. Damjan 22 januari 2021 06:46
    quote:

    Mellowtwo schreef op 22 januari 2021 05:55:

    Wat houdt zo een downgrade in ? U stelt 10.000 euro bij te moeten storten, maar ik zie even niet waarom/waarvoor. Is dat om om een bepaald contract toe te dekken ?
    Bij DEGIRO heb je de optie om geld te lenen wanneer je bijvoorbeeld aandelen bezit in een bepaalde categorie.
    Echter kan DEGIRO op elk moment de categorie wijzigen waardoor je ineens geen geld meer mag lenen met dezelfde aandelen en moet je geld bijstorten om uit de min te komen. “Margin call” genoemd.

    Voorbeeld: je koopt aandeel X voor €10.000,-
    Valt nu onder Categorie A en met die aandelen mag je €5.000,- lenen
    En je gebruikt die €5.000,- ook bij DEGIRO dan sta je per saldo in de min (rood).

    Zodra de categorie van aandeel X wordt gewijzigd naar een andere categorie waardoor je niet meer mag lenen dan moet je het bedrag storten bij DEGIRO of je aandelen verkopen om je min saldo op te heffen.

  13. Belegger 86 22 januari 2021 07:28
    Ik moet ook bijna mijn volledige positie bijstorten, best krankzinnig maar is niet anders.
    Over een half jaar kan het er weer heel anders uitzien, dat houden we maar voor ogen.
  14. Doorpakken 22 januari 2021 07:34
    Ik kreeg ook van Degiro een bericht dat ik voor aanstaande donderdag 17.00 uur een x bedrag mag bijstorten, anders wordt door Degiro een aantal posities gesloten om de margin naar beneden te krijgen. Ik ben niet van plan om mijn positie in URW te verkleinen of af te sluiten, dus dat wordt bijstorten. Wel geloof ik dat niet iedereen dat zal/kan doen, waardoor er weer wat verkoopdruk zal ontstaan(en dat is net wat de short partijen wensen).
6.809 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 341 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht