Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

6,125
  • Verschill

    -0,060 -0,97%
  • Volume

    301.146 Gem. (3M) 301,7K
  • Bied

    6,120  
  • Laat

    6,130  
+ Toevoegen aan watchlist

Tom Tom September 2021 in de aanloop naar de Q3 cijfers (14-10-2021) is €6,- het koersdoel

2.479 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 124 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 september 2021 23:18
    quote:

    pwijsneus schreef op 27 september 2021 22:34:

    [...]

    Vond de conference call van afgelopen cijferpublicatie juist haaks staan op de cijfers.

    Neem bijvoorbeeld die deal activiteit, waar zijn de persberichten van al die gewonnen deals dan??

    We hebben naar dezelfde CC geluisterd. Als zo vaak worden er rooskleurige vergezichten voorgeschoteld die daarna op drijfzand blijken te rusten.

    Goddijn ontsloeg een medewerker omdat hij op iex over Zweedse gehaktballetjes had gesproken en daarmee een contract met Volvo zou hebben verraden terwijl Volvo geheimhouding zou hebben bedongen. Toen Volvo besloot over te stappen op Google werd dat meteen openbaar waarmee duidelijk werd dat het niet Volvo was die geheimhouding wilde maar TomTom.
    Goddijn misbruikte het zelfs om goede kwartaalcijfers de grond in te boren uit angst voor koersstijging waardoor meneer de miljardair meer belasting zou moeten betalen.

    Alles is zo doorzichtig, ook het vrijwillige gerommel met nieuwe boekhoudregels. Het heerschap wil gewoon alles voor zichzelf.
  2. forum rang 7 sniklaas 28 september 2021 00:31
    Om af te kicken na deze inerverende dag de gerealiseerde omzetten van de afgelopen jaren voor automotive en enterprise (licencing) erbij gehaald;

    2013 € 227 mio
    2014 € 221 mio -3%
    2015 € 248 mio 12%
    2016 € 269 mio 8%
    2017 € 333 mio 24%
    2018 € 372 mio 12%
    2019 € 426 mio 15%
    2020 € 392 mio -8%
    2021 € 390 mio -1%

    brengt het gemidelde t/m 2020 op 9% en minus de gemiddelde inflatie van 1,5% per jaar blijft over een effectieve gemiddelde toename van de omzet van 7,5% per jaar.

    krijg ik het gelijk aan mijn zijde en blijft voor 2021 de omzet steken op €390 mio daalt de gemiddelde omzet naar 7% minus de gemiddelde inflatie van 1,5% per jaar blijft over een effectieve gemiddelde toename van de omzet van 5,5% per jaar.

    mijn conclusie, een prima ontwikkeling was TOMTOM een supermarkt bedrijf, maar voor een bedrijf actief in high tech een zeer trieste en teleurstellende ontwikkeling...
  3. [verwijderd] 28 september 2021 00:33
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 27 september 2021 23:18:

    [...]

    Alles is zo doorzichtig, ook het vrijwillige gerommel met nieuwe boekhoudregels. Het heerschap wil gewoon alles voor zichzelf.

    Ik zou even Ernst & Young bellen, want dit kán zo niet langer :-) :-)

  4. [verwijderd] 28 september 2021 00:35
    @Sniklaas. Hoe kom je aan 390? Outlook is 415 (400-430) en outlook 2023: 550. Simpel rekensommetje dat je daar makkelijk komt. Als TT's orderboek van 1,8 naar 2,0 mld gaat (wat ik verwacht) is dat 400 mio omzet (contractduur gemiddeld 5 jr). Tel daar 200 Licencing bij en je zit op 600.
  5. forum rang 7 sniklaas 28 september 2021 01:35
    quote:

    *JustMe* schreef op 28 september 2021 00:35:

    @Sniklaas. Hoe kom je aan 390? Outlook is 415 (400-430) en outlook 2023: 550. Simpel rekensommetje dat je daar makkelijk komt. Als TT's orderboek van 1,8 naar 2,0 mld gaat (wat ik verwacht) is dat 400 mio omzet (contractduur gemiddeld 5 jr). Tel daar 200 Licencing bij en je zit op 600.
    is de ondergrens van mijn outlook voor 2021, €390 om €420 mio voor automotive en enterprise...

    met de 2021-Q3 cijfers wordt nogmaals de outlook voor 2021 verlaagd en het gegeven dat de ondergrens < €400 mio duikelt zorgt ervoor dat ik extra stukken kan oprapen < €6,2845.... een herhaling van de aankoop exersitie van 15 july, aan € 6,277 / € 6,093 / € 5,983 / € 6,050 kan ik op 14 oktober wel waarderen.

    Maar verwacht dit maal dat een deel van de negatieve verwachtingen reeds in de koers zijn verwerkt en dat ik dus iets hoger moet inzetten om de extra stukken binnen te hengelen...
  6. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 28 september 2021 07:09
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 27 september 2021 23:18:

    [...]

    We hebben naar dezelfde CC geluisterd. Als zo vaak worden er rooskleurige vergezichten voorgeschoteld die daarna op drijfzand blijken te rusten.

    Goddijn ontsloeg een medewerker omdat hij op iex over Zweedse gehaktballetjes had gesproken en daarmee een contract met Volvo zou hebben verraden terwijl Volvo geheimhouding zou hebben bedongen. Toen Volvo besloot over te stappen op Google werd dat meteen openbaar waarmee duidelijk werd dat het niet Volvo was die geheimhouding wilde maar TomTom.
    Goddijn misbruikte het zelfs om goede kwartaalcijfers de grond in te boren uit angst voor koersstijging waardoor meneer de miljardair meer belasting zou moeten betalen.

    Alles is zo doorzichtig, ook het vrijwillige gerommel met nieuwe boekhoudregels. Het heerschap wil gewoon alles voor zichzelf.
    Als dit bewezen zo zou zijn dan moet de toezichthouder hier toch actie op ondernemen?!
  7. forum rang 4 dachthetniet 28 september 2021 09:19
    De grote koper met de intentie om te stampen? Bedoel je die?
    Nu lekker diep in de min om op dag gemiddelde uit te komen denk ik.
  8. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 28 september 2021 09:19
    Eens komt de waarheid boven tafel, en wie het onderste uit de kan wil krijgt de deksel op zijn neus. Zijn Nederlandse gezegden die niet zomaar zijn ontstaan.

    Als ik een bedrijf als TomTom zou besturen zou ik veelvuldig naar buiten treden en de successen (waar mogelijk) delen met de buiten wereld, zou ik het bedrijf met trots profileren zodat iedereen wist hoe succesvol we zijn. Er werken meer dan 4000 medewerkers in vaste dienst, er wordt veel te weinig PR gedaan of gecommuniceerd, je zou bijna gaan denken dat het een eenmanszaak is!!

    Kom op TomTom, wij zijn niet gek of blind , treed naar buiten, last je horen, aandeelhouderswaarde!!
  9. Edhvvvvv 28 september 2021 09:25
    Mooi toch. Kan zomaar 2,5% vanaf op helemaal niets. Dit is hoe HG werkt. Maar goed alle cijfers zijn verteld alle opmerkingen geweest.
    Tijd voor de oude knar om het veld te ruimen en iemand anders aan het roer die een tech bedrijf kan runnen als een tech bedrijf en geen sterfhuisconstructie.
  10. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 28 september 2021 09:48
    quote:

    dachthetniet schreef op 28 september 2021 09:41:

    300k aandelen oppikken als ‘grote’ koper en dan verspreid met elke keer 30/40k de koers in elkaar stampen.
    Tja, alles is mogelijk, er zijn er maar een paar die het echt kunnen weten. Maar normaal is het zeker niet!
  11. [verwijderd] 28 september 2021 10:04
    [Modbreak IEX: Gelieve niet zonder onderbouwing beschuldigingen van illegale activiteiten te plaatsen, bericht is bij dezen verwijderd. Laatste waarschuwing.]
  12. forum rang 6 tatje 28 september 2021 10:34
    OUD NIEUWS van 3 okt 2019, dus komende zondag 2 jaar oud.
    Dus is de laatste highlight nog steeds een waarheid als een koe !!

    managementscope.nl/magazine/artikel/1...

    enkele highlights

    - Ik denk dat we nog zeker tien jaar moeten wachten op de doorbraak van de zelfrijdende auto.’
    - ‘Dat wij duidelijk hebben ingezet op locatietechnologie. Daarmee richten we ons niet alleen op autofabrikanten, maar ook op softwareontwikkelaars
    - Klanten moeten ons vertrouwen, want als ze voor ons kiezen, zitten ze daar voor een periode van vijf tot tien jaar aan vast. Wij overtuigen door te laten zien dat wij een betrouwbare partner zijn.
    - Het is nu nog erg moeilijk om ons marktpotentieel concreet te vertalen naar cashflow en marktaandeel, maar dat is wel wat analisten en aandeelhouders willen horen.
    - partneren: Auto’s zullen steeds meer verbonden worden met de cloud, maar het zou onzin zijn als wij zelf cloudtechnologie zouden gaan bouwen.
    - De auto-industrie moet met software omgaan zoals bijvoorbeeld gebeurt in de telecomindustrie. Als consument krijg je om de paar weken nieuwe beveiligingsupdates, updates van je applicaties, integratie van user feedback.
    - De traditionele spelers in de autosector voelen de dreiging van big tech-bedrijven die ook die auto-industrie in willen.
    - Het feit dat we al meer dan 25 jaar in de business zitten, altijd onze afspraken nakomen en nog steeds onafhankelijk zijn, spreekt ook in ons voordeel.
    - Wie zich niet continu kan aanpassen – en dan maakt het niet uit of je Google, een OEM, Facebook, een autofabrikant of TomTom bent – hoort in onze tak van sport niet thuis.

    Prettige beursdag gewenst.

    Lucht is strakblauw, dus :-)
  13. forum rang 4 dachthetniet 28 september 2021 10:39
    Ach wat bijzonder. De lappen(tekst)deken komt er weer aan te pas. Straks nog wat berekeningen er over heen.
    Maar goed dat er mensen zijn die zelf nu het potentieel zien.
  14. [verwijderd] 28 september 2021 10:45
    Vandaag bloeden de techbedrijven. Na het succes voor deze sector tijdens de pandemie, die bij vele bedrijven heeft geleid tot een verdubbeling of zelfs verdrievoudiging van de koers, is het normaal dat er af en toe een afkoeling plastsvindt en volkomen logisch dat een high-tech bedrijf als TomTom meegaat in deze corrigerende tendens.

    Er zit naast de cash nog altijd € 4,43 bedrijfswaarde in het aandeel. Ik zou me pas zorgen maken als we op € 2,50 zouden staan.
  15. bikkelharde winst 28 september 2021 11:08
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 28 september 2021 10:45:

    Vandaag bloeden de techbedrijven. Na het succes voor deze sector tijdens de pandemie, die bij vele bedrijven heeft geleid tot een verdubbeling of zelfs verdrievoudiging van de koers, is het normaal dat er af en toe een afkoeling plastsvindt en volkomen logisch dat een high-tech bedrijf als TomTom meegaat in deze corrigerende tendens.

    Er zit naast de cash nog altijd € 4,43 bedrijfswaarde in het aandeel. Ik zou me pas zorgen maken als we op € 2,50 zouden staan.
    Daarnaast logisch dat beleggers wat hoogtevrees krijgen bij een koers boven de 7.
  16. forum rang 8 Wereldbelegger 28 september 2021 11:16
    Het voordeel van de koersdaling vandaag is dat wat er nu af gaat op 15 okt er niet af hoeft.
    Is een veelgebruikt Nederlands gezegde.

    De echt positief ingestelde mensen, dus niet die van zichzelf zeggen dat ze positief ingesteld zijn, maar ondertussen alles en iedereen bashen en het beter weten hoe een bedrijf geleid moet worden dan de CEO van een beursgenoteerde onderneming zien in de koersdaling van vandaag de stijgingspotentie op 14 oktober en daarna.
2.479 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 124 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht