Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

Pharming Group NL0010391025

Laatste koers (eur)

0,988
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    5.323.102 Gem. (3M) 6,4M
  • Bied

    0,987  
  • Laat

    0,987  
+ Toevoegen aan watchlist

Pharming December 2021

5.022 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 252 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. De aandeelhouder 25 november 2021 12:41
    Midden-Oosten, een Iraanse stad gelegen aan de kust van de Perzische Golf.
    We schrijven het jaar 2021. De maand december nadert.

    Langzaam valt de avond over de grote stad.
    Het was een warme dag. De inmiddels rood gekleurde zon daalt langzaam naar de horizon.
    Ze werpt haar langer wordende stralen langs de Oosterse gebouwen.
    Flarden van Arabische muziek klinken door de straten.
    Ook hier heeft de Arabische cultuur inmiddels haar intrede gedaan.
    De galmen hebben iets mythisch.

    Een oude man neemt in alle rust de trap richting het dakterras.
    Met het gewaad licht opgetild overwint hij de laatste treden.
    Het is inmiddels al wat drukker geworden. De man settelt zich op een zitplaats.
    Iemand in een witte jurk loopt langs met een grote kan Rozenwater. Een enkele knik is voldoende om voor de oude man een kleine hoeveelheid in te schenken.
    Alcohol is uit den boze in deze regio.
    De regio waar gebeurtenissen en beslissingen eerder op gevoel en religieuze basis geschieden dan de rationele gedachten zoals dat in het verre Europa leeft.
    Rustig neemt hij een slok, in onwetendheid dat deze avond bijzonder zou gaan verlopen.

    Het uitzicht is mooi. Een mooie kijk over de andere gebouwen en een ver zicht over de Perzisch Golf.
    De waterpijp gaat van mond tot mond. Geroezemoes klinkt. Ergens wordt gelachen.
    De oude man laat zijn blik glijden over de stad. Wat toch een prachtige cultuur straalt het uit.

    Ineens valt de man iets op. Hij is even uit zijn doen. Er beweegt iets, iets tussen 2 grote gouden koepels lijkt op te stijgen...
    De oude man fronst de wenkbrauwen. De rimpels van het voorhoofd worden nog iets dieper.
    Vergist hij zich? De leeftijd is inmiddels al wat toegenomen, maar zijn ogen zien nog veel.
    Daar beweegt duidelijk iets door de lucht... het baant zich een weg richting de Perzische Golf, zachtjes deinend op de luchtlagen...

    Inmiddels is het verschijnsel ook opgevallen bij de andere aanwezigen. Er wordt getuurd in de lucht en na enige tijd is het duidelijk:
    het is een tapijt. Dit verschijnsel komt heden ten dage nog maar zelden voor.
    Het stamt af van een ver verleden waarvan zelfs nu nog mythische verhalen de ronde doen over miraculeuze ontsnappingen uit het gevang.

    De laatste zonnestralen beschijnen de gouden koepels van de grote gebouwen. Het tapijt is inmiddels een eind richting de Perzische golf gedreven.
    Het is duidelijk geworden dat er een persoon zit op het tapijt.

    Daar zit hij. Prince of Pharming. Fier overeind, in de kleermakerszit. Het hoofd licht achterover gebogen.
    Een zacht briesje van een zeldzame wind wat over de Perzische Golf waait doet het tapijt licht golven.
    De zwoele lucht versterkt het gevoel van de trotse aandeelhouder. Een euforisch gevoel.
    Een zwart klein medium ligt op het tapijt. Een wit draadje loopt naar een oor. Via moderne apparaten in de ruimten komt er krakend informatie door uit het verre Europa.
    Flarden van koersbewegingen en speculaties worden opgepikt.
    In de rechterhand is een voorwerp aanwezig. Voor velen op het dakterras onbekend, maar een toevallig aanwezige Europeaan heeft het inmiddels herkend: een 0,5 liter fles Warsteiner.
    Uitgebreid deelt hij zijn kennis met de andere aanwezigen. Nog voordat hij is uitgesproken klinken al enkele Oosterse termen over het dakterras.
    Sommige uitspraken liegen er niet om: er wordt schande gesproken van het nuttigen van alcohol, al helemaal in deze toestand.
    Het wordt gezien als een rechtstreekse aanval op de Oosterse tradities,
    het ten grabbel gooien van de diep gerespecteerde normen en waarden.
    De onrust is inmiddels verder toegenomen op de bovenste verdieping van het gebouw. Ook op andere daken van gebouwen is de realiteit doorgedrongen.
    Velen zijn erbij gaan staan. Hier en daar rinkelt een drinkkom over de vloer, het dure rozenwater vloeit door de daknaden naar beneden...

    Welkom in deze draad Pharming December 2021.
  2. forum rang 10 voda 26 november 2021 06:37
    Aparte opening. AB via een vliegend tapijt aangeleverd. :-)
  3. forum rang 7 TonR 30 november 2021 09:42
    quote:

    [verwijderd schreef:

    id=13836277 date=202111251358]
    Man man man, wat een start weer voor een maanddraad.
    Ik denk dat jij het niet beter kunt!
  4. [verwijderd] 30 november 2021 09:43
    quote:

    TonR schreef op 30 november 2021 09:42:

    [...]Ik denk dat jij het niet beter kunt!
    Beste TonR, als jij nou es niet op alle negatieve posts reageert, is er ook minder forumvervuiling.
  5. rende-ment 30 november 2021 17:21
    quote:

    De aandeelhouder schreef op 25 november 2021 12:41:

    Midden-Oosten, een Iraanse stad gelegen aan de kust van de Perzische Golf.
    We schrijven het jaar 2021. De maand december nadert.
    .......
    Velen zijn erbij gaan staan. Hier en daar rinkelt een drinkkom over de vloer, het dure rozenwater vloeit door de daknaden naar beneden...

    Welkom in deze draad Pharming December 2021.
    Mooi verhaal, rozengeur en maneschijn!
  6. [verwijderd] 30 november 2021 21:45
    quote:

    BassieNL schreef op 30 november 2021 20:49:

    Mooie proza, knap geschreven. Prince of Pharming wordt een legende.
    Voorzie al weer openingszinnen van fanaat, over de sprookjes van 1001 en 1 nacht. Wrijven over de toverlamp zal niet meer helpen, de geest komt niet meer uit de fles en dat we de waterpijp beter aan Maarten kunnen geven. Maar inderdaad mooi geschreven, weer is wat anders.
  7. Levenreiziger 1 december 2021 00:07
    AB, maanddraad december met Sprookjesachtige verhaal dat gaat over mijn geboorteland Perzie met Pharming op de vliegende tapijt en met mijn All-in positie, prachtig, dit kan geen toeval zijn, dit wordt mijn maand :)
    Pharming Up
  8. CriticalThinker 1 december 2021 02:48
    Beste forum-leden,

    Helaas is mijn laatste post enige tijd geleden geweest en heb ik een reactie van EDR, of ik bewijs had voor de opmerking over complementsysteem activatie in COVID-19 patiënten, tot op heden nog niet beantwoord. Een dergelijke vraag kan natuurlijk niet onbeantwoord blijven. CS activatie, alsmede andere problematiek, en de potentiële rol van Ruconest in het behandelen van COVID-19 patiënten is echter een complex verhaal. Het is dan ook een behoorlijke opgave om dit in enkele paragrafen te duiden en vanwege deze complexiteit lijkt het me beter om dit op te delen. Deze post zal dan ook uitsluitend gaan over ‘case-reports’ waarin er CS fragmenten zijn gevonden. Bij ieder statement zal ik de DOI’s van de desbetreffende papers geven zodat men de informatie zelf kan verifiëren.

    In biopsies van longweefsel van twee overledenen hebben ze enkele grote hoeveelheden fragmenten van het CS gevonden. In beide hebben ze een irrelevant ‘splitproduct’ van C4 activatie, C4d, en het eindproduct van CS, C5b-9 oftewel het ‘membrane attack complex’, gevonden. In een van de twee is het ook gelukt om tot MASP-2 ‘staining’ te komen waaruit blijkt dat de MBL route actief was tijdens CS activatie. In biopsies van de huid van drie andere overledenen hebben ze ook het eindproduct van CS activatie, C5b-9, gevonden. Tevens hebben ze in een van de drie het degradatieproduct van C3 (het convergentiepunt van de drie CS routes) activatie, C3d, gevonden, alsook C4d in een ander. Al deze fragmenten zijn gevonden in de (micro)vasculatuur van de huid (de precieze locatie van de CS fragmenten in de longen laat ik nog even voor wat het is gezien dit in een andere post beter uitkomt). DOI 10.1016/j.trsl.2020.04.007

    In biopsie van de huid van een overlevende hebben ze C4d gevonden in de vasculatuur. DOI 10.1097/DAD.0000000000001825

    In biopsie van de huid een overlevende hebben ze C3d, C4d, en C5b-9 gevonden in de vasculatuur en was MASP-2 ‘staining’ ook positief. DOI 10.1093/rheumatology/keaa627

    In biopsie van de nieren van een overlevende hebben de C3c, een degradatieproduct van C3, en C5b-9 gevonden. DOI 10.3389/fimmu.2021.680567

    In biopsies van de nieren van drie overledenen hebben ze C1q, een fragment van de klassieke route, C3, en C5b-9 gevonden. DOI 10.1016/j.clim.2021.108795

    Als experiment hebben ze rhesusapen geïnfecteerd met het SARS-CoV-2 virus en hebben ze in de biopsies van de longen verhoogde expressie van complement receptor 1 en C3 gevonden. Tevens hebben ze in het bloed verschillende fragmenten van de klassieke route, C1r, C1s C1qa C1qc, gevonden. DOI 10.1016/j.cell.2020.10.005

    Hieruit blijkt dus dat het CS wel degelijk geassocieerd is met COVID-19. Zoek maar eens het aantal publicaties in pubmed op. Deze staat momenteel op 510 sinds de aanvang van de epidemie. Welke route dominant is en op welk punt het beste kan worden ingegrepen blijft momenteel nog enigszins gissen. Ruconest is een C1 esterase remmer maar heeft ook een pleiotropisch effect. Dit lijkt in het voordeel te zijn van andere medicijnen die op het complement systeem werken. Ik zal proberen om binnenkort hierover wat te posten.

    Het uiteindelijke eindproduct van CS is een soort holle schroef wat zich in een membraan ‘boort’ waardoor vloeistof van de ene ruimte naar het andere vloeit. Dit is niet wat het lichaam wil en vandaar ook de hoge ontstekingswaarden in COVID-19. De ergste schade door SARS-CoV-2 is in de longen, lever, hart, maar ook nieren en het centraal zenuwstelsel. Deze schade treft de alveoli, vandaar symptomen vergelijkbaar met klassiek ARDS, maar treft ook de endotheelcellen die aan de binnenkant van onze bloedvaten zitten, waardoor er veel schade is wat lijkt op trombotische microangiopathie. Ik zal ook proberen om over deze zaken binnenkort het een ander te posten om zo de rol van Ruconest in COVID-19 beter te kunnen plaatsen. Temeer daar het patent voor ADRS als gevolg van een virale infectie is ingediend en dit dus, mijn inziens, zeer positief is voor Pharming en hopelijk ook de koers want die is weer dramatisch...
  9. [verwijderd] 1 december 2021 07:46
    Goedemorgen allen.

    Allereerst een ab voor CriticalThinker. Na 2 keer lezen snapte ik door de laatste alinea dat er hoop is.

    Toch begrijp ik de wending op het forum van de laatste tijd niet. Aandeelhouders worden verweten dat ze aanschaffen of erin blijven, dit soms op zeer agressieve wijze. Omgekeerd krijgen personen die (bij)kopen applaus van de believers. Het lijkt wel op crowdfunding voor Pharming.
    Persoonlijk heb ik een relatief gering aantal aandelen en laatst te vroeg iets bijgekocht. Maar wanneer is iets te vroeg? De toekomst zal het uitwijzen.
    Ik leef mee met degenen die er "dik" inzitten en een gedeelte van hun saldo zien verdampen. M.n. diegenen die niet als gokparticulier gehandeld hebben.
    Nieuwe maand nieuwe ronde nieuwe hoop.
5.022 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 252 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 april

    1. China economische groei eerste kwartaal 5% (YoY) volitaliteit verwacht
    2. China industriële productie maart
    3. China detailhandelsverkopen maart
    4. B&S Group Q4-cijfers
    5. Fastned Q1-cijfers
    6. VK werkloosheid feb
    7. SBM Offshore $0,83 ex-dividend
    8. PostNL jaarvergadering
    9. Kendrion €0,45 ex-dividend
    10. EU handelsbalans feb
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht