Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

14,080
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    3.436.901 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    14,070  
  • Laat

    14,120  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 2370 2371 2372 2373 2374 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 UpandDown 14 augustus 2022 10:05
    quote:

    alblas100 schreef op 14 augustus 2022 09:49:

    Je kan beter eten bestellen dan koken goed koper op een gegeven moment;)))
    Is het dan niet beter om een boer te worden. Dan kan je alles zelf verbouwen en ook kleinschalige veeteelt erbij. Plus nog wat kippen.

    Dit is toch dan echt veel goedkoper toch?
  2. [verwijderd] 14 augustus 2022 10:27
    quote:

    Pedro Ines Kuilen (5100+) schreef op 14 augustus 2022 08:12:

    [...]

    Het gaat erom of de energietarief meer stijgt dan de kosten van bestellen!!
    Het is niet eerlijk voor consumenten dat de energieprijs bij hen wel fors stijgt en in de horeca helemaal niet. Daardoor worden ze haast gedwongen om te bestellen via Just Eat. Een soort ambulante voedselbank.
  3. Hero 14 augustus 2022 11:15
    Het gasveld in Groningen gaat alleen weer open wanneer er een strenge winter is.
    Dat is ons beloofd en ze zullen niet weer zo gek zijn om deze belofte te schenden.
    Je mag alleen weer gas pompen wanneer je alle oude schadegevallen hebt gerepareerd, alle nieuwe gevallen gaat repareren en de mensen een schadevergoeding geven waar ze desnoods een nieuwe woning van kunnen betalen.
    Dit duurd al tientallen jaren dus dit word niet voor 2030 opgelost. M.a.w. Er zal dus geen gas meer uit Groningen komen,
    Er zijn mensen die alleen maar aan geld denken maar het leed wat ons, Groningers aangedaan is, is met geen geld te vergoeden, alleen maar te verzachten! Dit hoort niet op dit forum thuis maar volg al een paar jaar JET en vond dat ik hier op regageren moest. Verder veel succes met dit aandeel,
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 14 augustus 2022 11:20
    Horeca Wenen luidt noodklok: schnitzel wordt bedreigd
    Updated 1 min geleden
    10 min geleden
    in BUITENLAND

    Wenen - De horeca in Wenen zucht onder de enorme prijsstijgingen en de ’nieuwe zuinigheid’ van de klanten. Zo’n 35 procent van de eetgelegenheden in de Oostenrijkste hoofdstad heeft al gerechten van de kaart gehaald vanwege de prijzen en nu wordt zelfs de nationale schotel bedreigd: de Wiener schnitzel.

    Veel restaurantbezoekers houden de hand wat meer op de knip dan voorheen, merkt branchevoorzitter Mario Pulker: „Mensen komen, maar ze geven minder uit.”

    In het traditionele Weense restaurant Figlmüller kost een kalfsschnitzel nu €22,90 euro en dat is historisch duur. Een varkensschnitzel moet ook al €17,90 kosten. Hans Figlmüller verklaart tegenover de website Ö24.at: „Momenteel zijn de inkoopprijzen voor voedingsmiddelen zoals zonnebloemolie drie keer hoger dan normaal. Kalfs- en varkensvlees stegen tussen de 30 en 40 procent en ook de energie is verdubbeld. We kunnen niet alle kosten doorberekenen aan klanten, maar we moeten nu bijsturen.”

    Ook de prijs van energie doet zich voelen. Koelcellen draaien overuren en in de Oostenrijkse keuken wordt relatief veel gefrituurd en dat kost veel energie. De energieprijzen zijn ook in Oostenrijk enorm gestegen, tot een ruime verdubbeling.

    Uitbater Erwin Scheiflinger van Bastei Beisl is danig gefrustreerd door alle prijsstijgingen. Hij voorziet een historische ingreep: „Binnenkort is er geen kalfsschnitzel meer te krijgen in Wenen omdat het vlees gewoon een klein fortuin kost.”
  5. Mokthalan 14 augustus 2022 11:26
    quote:

    SEVA_ schreef op 14 augustus 2022 08:59:

    [...]

    Groningen moet zsm weer open. Dat is wel duidelijk.
    Als Groninger sta ik hier iets anders in. Zelf heb ik al het leed niet mee gemaakt, ik woon net iets te ver van de velden. Echter, ik weet wel wat het met meerdere mensen/collega's gedaan heeft. Laat ik er heel kort over zijn, vanaf een afstand is het makkelijk praten, als je al jaren met balken om je huis heen woont en niet weet waar je aan toe bent.. dat gun je niemand.
  6. forum rang 4 vlug 14 augustus 2022 11:48
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 14 augustus 2022 11:20:

    Horeca Wenen luidt noodklok: schnitzel wordt bedreigd
    Updated 1 min geleden
    10 min geleden
    in BUITENLAND

    Wenen - De horeca in Wenen zucht onder de enorme prijsstijgingen en de ’nieuwe zuinigheid’ van de klanten. Zo’n 35 procent van de eetgelegenheden in de Oostenrijkste hoofdstad heeft al gerechten van de kaart gehaald vanwege de prijzen en nu wordt zelfs de nationale schotel bedreigd: de Wiener schnitzel.

    Veel restaurantbezoekers houden de hand wat meer op de knip dan voorheen, merkt branchevoorzitter Mario Pulker: „Mensen komen, maar ze geven minder uit.”

    In het traditionele Weense restaurant Figlmüller kost een kalfsschnitzel nu €22,90 euro en dat is historisch duur. Een varkensschnitzel moet ook al €17,90 kosten. Hans Figlmüller verklaart tegenover de website Ö24.at: „Momenteel zijn de inkoopprijzen voor voedingsmiddelen zoals zonnebloemolie drie keer hoger dan normaal. Kalfs- en varkensvlees stegen tussen de 30 en 40 procent en ook de energie is verdubbeld. We kunnen niet alle kosten doorberekenen aan klanten, maar we moeten nu bijsturen.”

    Ook de prijs van energie doet zich voelen. Koelcellen draaien overuren en in de Oostenrijkse keuken wordt relatief veel gefrituurd en dat kost veel energie. De energieprijzen zijn ook in Oostenrijk enorm gestegen, tot een ruime verdubbeling.

    Uitbater Erwin Scheiflinger van Bastei Beisl is danig gefrustreerd door alle prijsstijgingen. Hij voorziet een historische ingreep: „Binnenkort is er geen kalfsschnitzel meer te krijgen in Wenen omdat het vlees gewoon een klein fortuin kost.”
    Mensen bezuinigen op restaurants. Dat klopt. Bij thuisbezorgen gaat het om prijselasticiteit. Daar is al veel onderzoek naar gedaan en heeft Jitse ook wel al wat over gezegd.
  7. Beursgoeroe Geert 14 augustus 2022 12:20
    quote:

    Hero schreef op 14 augustus 2022 11:15:

    Het gasveld in Groningen gaat alleen weer open wanneer er een strenge winter is.
    Dat is ons beloofd en ze zullen niet weer zo gek zijn om deze belofte te schenden.
    Je mag alleen weer gas pompen wanneer je alle oude schadegevallen hebt gerepareerd, alle nieuwe gevallen gaat repareren en de mensen een schadevergoeding geven waar ze desnoods een nieuwe woning van kunnen betalen.
    Dit duurd al tientallen jaren dus dit word niet voor 2030 opgelost. M.a.w. Er zal dus geen gas meer uit Groningen komen,
    Er zijn mensen die alleen maar aan geld denken maar het leed wat ons, Groningers aangedaan is, is met geen geld te vergoeden, alleen maar te verzachten! Dit hoort niet op dit forum thuis maar volg al een paar jaar JET en vond dat ik hier op regageren moest. Verder veel succes met dit aandeel,
    Ik hoop voor u dat Rutte een actieve herinnering heeft aan die belofte.
  8. forum rang 6 Trx7 14 augustus 2022 12:28
    quote:

    vlug schreef op 14 augustus 2022 11:48:

    [...]Mensen bezuinigen op restaurants. Dat klopt. Bij thuisbezorgen gaat het om prijselasticiteit. Daar is al veel onderzoek naar gedaan en heeft Jitse ook wel al wat over gezegd.
    Wat is daar dan precies over gezegd? Hoge of lage elasticiteit?
  9. forum rang 8 SEVA_ 14 augustus 2022 12:40
    quote:

    Mokthalan schreef op 14 augustus 2022 11:26:

    [...]

    Als Groninger sta ik hier iets anders in. Zelf heb ik al het leed niet mee gemaakt, ik woon net iets te ver van de velden. Echter, ik weet wel wat het met meerdere mensen/collega's gedaan heeft. Laat ik er heel kort over zijn, vanaf een afstand is het makkelijk praten, als je al jaren met balken om je huis heen woont en niet weet waar je aan toe bent.. dat gun je niemand.
    Daarom ook de Groningers maximaal vergoeden plus iets extra’s. Ik zie het liefst ook anders, maar we hebben even geen keus. Zolang de Groningers op de juiste manier gecompenseerd worden, sta ik er iig achter. Snap jouw punt overigens heel goed. Laat daar geen misverstand over bestaan. Nood breekt wet.
  10. forum rang 4 vlug 14 augustus 2022 13:56
    quote:

    trx7 schreef op 14 augustus 2022 12:28:

    [...]

    Wat is daar dan precies over gezegd? Hoge of lage elasticiteit?
    Jitse heeft gezegd dat de omzet daar niet onder lijdt. Hogere prijzen kunnen desondanks tot meer omzet leiden.
  11. forum rang 4 Machiavelli 14 augustus 2022 14:35
    quote:

    its all in the game schreef op 14 augustus 2022 14:11:

    Bron VEB overzicht hoe jet er nu voor staat

    www.veb.net/artikel/08741/jet-mogelij...
    Is pas een keer of drie of vier gedeeld vorige week!

    Volgens sommige analisten zal een volledige verkoop van Grubhub een miljard euro opleveren, terwijl het 33 procent-belang in iFood zomaar voor meer dan 2 miljard euro van de hand kan worden gedaan. Daarmee kunnen de zorgen van obligatiebeleggers over schulden snel verdwijnen.
  12. forum rang 7 KCNIB 14 augustus 2022 14:43
    quote:

    Machiavelli schreef op 14 augustus 2022 14:35:

    [...]

    Is pas een keer of drie of vier gedeeld vorige week!

    Volgens sommige analisten zal een volledige verkoop van Grubhub een miljard euro opleveren, terwijl het 33 procent-belang in iFood zomaar voor meer dan 2 miljard euro van de hand kan worden gedaan. Daarmee kunnen de zorgen van obligatiebeleggers over schulden snel verdwijnen.
    Skip en Menulog verkopen aan Dash zou nu mijn voorkeur hebben. Prosus heeft geen haast en zal daarom nu niet de hoofdprijs betalen voor iFood. Over aantal jaar kn het makkelijk weg voor 4-5 miljard
  13. forum rang 5 Jimnotaris 14 augustus 2022 14:54
    quote:

    KCNIB schreef op 14 augustus 2022 14:43:

    [...]

    Skip en Menulog verkopen aan Dash zou nu mijn voorkeur hebben. Prosus heeft geen haast en zal daarom nu niet de hoofdprijs betalen voor iFood. Over aantal jaar kn het makkelijk weg voor 4-5 miljard
    De meest verlieslatende landen saneren/verlaten, saneren (hoofd)kantor(en), bezorgtak afbouwen. Zomaar een paar extra opties.

    Jitse moet senel met iets komen. Aantal orders blijft teruglopen.
  14. forum rang 6 Hendrik Roo 14 augustus 2022 15:01
    quote:

    KCNIB schreef op 14 augustus 2022 14:43:

    [...]

    Skip en Menulog verkopen aan Dash zou nu mijn voorkeur hebben. Prosus heeft geen haast en zal daarom nu niet de hoofdprijs betalen voor iFood. Over aantal jaar kn het makkelijk weg voor 4-5 miljard
    Hoe graag we het ook anders zouden zien, lijkt het mij realistisch om berichten en scenario's die de verkoop van onderdelen betreffen in de koelkast te zetten. Simpelweg omdat behalve Prosus er geen partijen met cash zijn en iedereen er alles aan doet om de cashburn te stoppen. JET moet ervan uitgaan dat zij per januari 2024 de eerstkomende obligatielening ad 250. miljoen uit eigen middelen kan volddoen. Dit lijkt me sowieso het beste uitgangspunt.
  15. forum rang 6 Hendrik Roo 14 augustus 2022 15:03
    quote:

    Jimnotaris schreef op 14 augustus 2022 14:54:

    [...]

    De meest verlieslatende landen saneren/verlaten, saneren (hoofd)kantor(en), bezorgtak afbouwen. Zomaar een paar extra opties.

    Jitse moet senel met iets komen. Aantal orders blijft teruglopen.
    Bron ?
  16. [verwijderd] 14 augustus 2022 15:10
    Baillie Gifford meldt iets kleiner stemrecht in Just Eat
    Door ABM Financial News op zaterdag 13 augustus 2022

    (ABM FN-Dow Jones) Baillie Gifford heeft een kleiner stemrecht in Just Eat Takeaway gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 10 augustus 2022.

    Baillie Gifford meldde een stemrecht van 2,87 procent, zonder kapitaalbelang.

    Op 29 maart dit jaar meldde Baillie Gifford een stemrecht van 3,00 procent, toen ook zonder kapitaalbelang.

    Wet op het financieel toezicht

    De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95 procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een belang.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 2370 2371 2372 2373 2374 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht