Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

Avantium NL0012047823

Laatste koers (eur)

2,560
  • Verschill

    +0,125 +5,13%
  • Volume

    1.340.755 Gem. (3M) 599,2K
  • Bied

    2,540  
  • Laat

    2,560  
+ Toevoegen aan watchlist

Avantium 2023

2.486 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 125 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Daexter 2 januari 2023 09:33
    Een goed begin is het halve werk, voor alle longers incl mezelf hoop ik dat as 2 januari starts, goes the year :)

    maar ik verwacht van niet.
  2. spartapiet 2 januari 2023 18:00
    quote:

    Daexter schreef op 2 januari 2023 09:33:

    Een goed begin is het halve werk, voor alle longers incl mezelf hoop ik dat as 2 januari starts, goes the year :)

    maar ik verwacht van niet.
    Ik wel.
  3. forum rang 5 Daexter 2 januari 2023 19:36
    quote:

    spartapiet schreef op 2 januari 2023 18:00:

    [...]

    Ik wel.
    Op grond van?

    Er wordt namelijk nog (bijna) niets verdiend in 2023 terwijl er wel het risico aanwezig is dat de febriek vertraging oploopt en dus duurder wordt. Tot het moment dat het zeker is dat de planning binnen de begroting gehaald wordt, geeft dat onzekerheid en dus koersdruk.

    De uitslag van vandaag is hartstikke leuk, maar alles met risico ging vandaag hard omhoog vanwege de misvatting dat de ECB eerder gaat stoppen met renteverhogen. Gaan ze niet doen, dus de markt wordt binnenkort nog een keer teleurgesteld
  4. spartapiet 2 januari 2023 22:39
    Ten aanzien van dit fonds ben ik een zeer, zeer lange termijn belegger met inmiddels een bescheiden 1500 stuks. Als ik zie welke namen in dit fonds beleggen, in combinatie met de de naam van de inmiddels aangemelde potentiele klanten, heb ik er alle vertrouwen in dat dit fonds zich de komende jaren verdubbelt. Inhoudelijk kan ik er niet meer over zeggen. Ik heb geduld, hetgeen overigens niet voor al mijn andere fondsen geldt.
  5. forum rang 6 Lector 2 januari 2023 23:15
    quote:

    spartapiet schreef op 2 januari 2023 22:39:

    Ten aanzien van dit fonds ben ik een zeer, zeer lange termijn belegger met inmiddels een bescheiden 1500 stuks. Als ik zie welke namen in dit fonds beleggen, in combinatie met de de naam van de inmiddels aangemelde potentiele klanten, heb ik er alle vertrouwen in dat dit fonds zich de komende jaren verdubbelt. Inhoudelijk kan ik er niet meer over zeggen. Ik heb geduld, hetgeen overigens niet voor al mijn andere fondsen geldt.
    Afgelopen vrijdag (vorig jaar dus) voor het eerst ingestapt in dit fonds op € 3,66 en ik heb ook hoge verwachtingen. Maar de échte doorbraak zal nog een jaar of twee duren denk ik. Daarom vond ik het verstandig om nu in te stappen.
    Als de koers onder mijn eerste aankoopkoers komt dan koop ik nog wat bij.
    Mocht het Avantium lukken om met PEF de huidige niet bio-based kunststof PET uit de markt de drukken dan gaat er werkelijk een gigantische markt voor ze open en kan de koers zeker verdubbelen. Een overname voor die tijd is dan zeker ook realistisch denk ik, maar nog niet niet dit jaar.
    Dit lijkt me typisch een aandeel voor (bij)kopen op de dip en voor de langere termijn op de plank leggen en een betere investering dan al die crypto troep.
  6. forum rang 5 Daexter 3 januari 2023 10:02
    quote:

    spartapiet schreef op 2 januari 2023 22:39:

    Ten aanzien van dit fonds ben ik een zeer, zeer lange termijn belegger met inmiddels een bescheiden 1500 stuks. Als ik zie welke namen in dit fonds beleggen, in combinatie met de de naam van de inmiddels aangemelde potentiele klanten, heb ik er alle vertrouwen in dat dit fonds zich de komende jaren verdubbelt. Inhoudelijk kan ik er niet meer over zeggen. Ik heb geduld, hetgeen overigens niet voor al mijn andere fondsen geldt.
    Ja kennelijk ben je nieuw hier. Als je terug had gelezen....ik zit er ook voor de lange termijn in, met als verwachting dat de koers in 2030 8 keer zo hoog staat als nu. Maar voor het komende jaar verwacht ik weinig, gegeven mijn vorige post. Maar zit er wel al in omdat voorspellen nu eenmaal niet te doen is. Het gaat een keer heel hard omhoog, maar wanneer precies is lastig / niet te voorspellen. Het kan vlak voor oplevering fabriek, met oplevering of pas als de eerste zwarte cijfers geschreven worden (op zijn vroegst in 2025).

    Tot oplevering van de eerste fabriek acht ik een terugval naar 2,5 tot 3 euro nog zeer reeel. Zeker gezien het algehele sentiment met centrale banken die rentes blijven verhogen waardoor de tendens steeds risicoaverser wordt.
  7. forum rang 4 Erg chebbi 3 januari 2023 10:14
    Deze nieuwjaarsrally is tijdelijk. Ik hou nog even vast aan het idee om op een 8% spike gedeeltelijk te verkopen.
  8. Spoorman 3 januari 2023 11:02
    De hele vergroening van de wereld staat nog maar in de kinderschoenen. Pensioenfondsen als ABP (461 miljard) gaan dit jaar volledig uit fossiele investeringen en dat geld zal ergens anders in belegd moeten worden.
    Bedrijven als Avantium gaan daar van profiteren. Ik voorspel dit jaar een consolidatie tussen de 3 en 5 euro. Zodra de fabriek eenmaal operationeel is en dit balletje gaat rollen staat er m.i. geen limiet op en is 8x de huidige koers inderdaad zeker mogelijk.
    Kopen en op de plank leggen.
  9. forum rang 4 Redeemer 3 januari 2023 11:17
    quote:

    Spoorman schreef op 3 januari 2023 11:02:

    De hele vergroening van de wereld staat nog maar in de kinderschoenen. Pensioenfondsen als ABP (461 miljard) gaan dit jaar volledig uit fossiele investeringen en dat geld zal ergens anders in belegd moeten worden.
    Bedrijven als Avantium gaan daar van profiteren. Ik voorspel dit jaar een consolidatie tussen de 3 en 5 euro. Zodra de fabriek eenmaal operationeel is en dit balletje gaat rollen staat er m.i. geen limiet op en is 8x de huidige koers inderdaad zeker mogelijk.
    Kopen en op de plank leggen.
    Moet het concept natuurlijk wel aanslaan. En hoe staat het nu met MEG?
    www.veb.net/artikel/08578/nieuw-avont...
  10. forum rang 5 Daexter 3 januari 2023 11:23
    quote:

    Spoorman schreef op 3 januari 2023 11:02:

    De hele vergroening van de wereld staat nog maar in de kinderschoenen. Pensioenfondsen als ABP (461 miljard) gaan dit jaar volledig uit fossiele investeringen en dat geld zal ergens anders in belegd moeten worden.
    Bedrijven als Avantium gaan daar van profiteren. Ik voorspel dit jaar een consolidatie tussen de 3 en 5 euro. Zodra de fabriek eenmaal operationeel is en dit balletje gaat rollen staat er m.i. geen limiet op en is 8x de huidige koers inderdaad zeker mogelijk.
    Kopen en op de plank leggen.
    Dat is een misvatting. ABP is middels APG al de grootste aandeelhouder, die gaan hun belang in Avantium echt niet vergroten. Ze zullen wel braaf bijstorten bij een volgende emissie
  11. Broer Konijn 3 januari 2023 18:17
    quote:

    Spoorstudent schreef op 3 januari 2023 10:57:

    De Harry Mens rally 2.0.
    Denk niet door de 4.
    Maar al een stuk aangenamer dan laag in de 3.
    Slot boven de €4 op een redelijke omzet. Voor het eerst sinds april. Mooi hoor. Technisch lijkt de weg naar de €4,2 open te liggen.

    Vriendelijke groet, Broer Konijn
  12. forum rang 4 Redeemer 5 januari 2023 09:44
    quote:

    Broer Konijn schreef op 3 januari 2023 18:17:

    [...]

    Slot boven de €4 op een redelijke omzet. Voor het eerst sinds april. Mooi hoor. Technisch lijkt de weg naar de €4,2 open te liggen.

    Vriendelijke groet, Broer Konijn
    Precies één dagje mocht het nu boven de 4 euro noteren.
2.486 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 125 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 april

    1. China economische groei eerste kwartaal 5% (YoY) volitaliteit verwacht
    2. China industriële productie maart
    3. China detailhandelsverkopen maart
    4. B&S Group Q4-cijfers
    5. Fastned Q1-cijfers
    6. VK werkloosheid feb
    7. SBM Offshore $0,83 ex-dividend
    8. PostNL jaarvergadering
    9. Kendrion €0,45 ex-dividend
    10. EU handelsbalans feb
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht