Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Pharming Group NL0010391025

Laatste koers (eur)

0,900
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    6.570.354 Gem. (3M) 6,9M
  • Bied

    0,910  
  • Laat

    0,910  
+ Toevoegen aan watchlist

Pharming april 2023

7.624 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 382 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Braniek 2 april 2023 00:59
    quote:

    Marrr schreef op 1 april 2023 18:36:

    [...]

    Ik zou zo zeggen, vraag 't hem zelf. Daar is het contactformulier voor. ;-)
    ja ik zie wat jij ziet , bijzondere aandacht. zal een reden hebben;-))
  2. forum rang 8 Braniek 2 april 2023 01:02
    quote:

    Michael1970 schreef op 1 april 2023 19:41:

    @zjeeraar ik geloof je graag, maar leg mij uit waarom nabeurs handel minder belangrijk zou zijn dan een daling tijdens reguliere beurstijden?
    is het verhaal shortsell, uitleg en conclusie je nu wel duidelijk geworden. wil je je conclusie delen met ons
  3. forum rang 4 Michael1970 2 april 2023 07:39
    De conclusie die ik heb getrokken is; shortsell is duidelijk. Je leent aandelen die je meteen verkoopt in de verwachting dat de koers gaat dalen. Je koopt vervolgens op die lagere koers terug want je moet die geleende aandelen teruggeven. Echter kun je ook een portie geleende aandelen gebruiken om de koers te manipuleren mocht de koers te hoog zijn.
  4. forum rang 6 Gforce 2 april 2023 07:57
    quote:

    Marrr schreef op 1 april 2023 18:36:

    [...]

    Ik zou zo zeggen, vraag 't hem zelf. Daar is het contactformulier voor. ;-)
    Nou, of het contactformulier daar nu voor is....??
  5. forum rang 7 roon 2 april 2023 08:07
    quote:

    Michael1970 schreef op 2 april 2023 07:39:

    De conclusie die ik heb getrokken is; shortsell is duidelijk. Je leent aandelen die je meteen verkoopt in de verwachting dat de koers gaat dalen. Je koopt vervolgens op die lagere koers terug want je moet die geleende aandelen teruggeven. Echter kun je ook een portie geleende aandelen gebruiken om de koers te manipuleren mocht de koers te hoog zijn.
    Maar je kunt je vergaloperen.Dat ligt dan weer of er te veel kopers zijn.Het beste is dat meerdere shorters een plan hebben dus van elkaar weten waar ongeveer ze de koers willen hebben.Pharming is makkelijk te sturen nog teveel particulieren denk ik.Maar eens.......misschien maandag wel zitten de shorters helemaal fout dan moet die koers wel snel naar 2 euro.
  6. forum rang 4 Michael1970 2 april 2023 08:26
    Zo lang de aandelen grotendeels in handen zijn van kleine beleggers hebben shortsellers het makkelijk; zodra ze de koers naar beneden manipuleren, volgen velen met een paniek-verkoop. Dus is het wachten op het moment dat een grote partij een belang neemt in Pharming.
  7. forum rang 4 A_Haddock 2 april 2023 09:26
    quote:

    LL schreef op 1 april 2023 13:21:

    [...]

    Leniolisib heeft het potentieel om een significant hogere bijdrage in de omzet te hebben. De goedkeuring in de US is de eerste (en belangrijke stap gezien de prijs van Leniolisib in de US) stap in het proces. De overige goedkeuringen in andere landen zullen op termijn volgen.

    Het bovenstaande verhaal vergt natuurlijk tijd en is niet van vandaag op morgen gerealiseerd. Het kost dus tijd om deze omzet aantallen van $ 300 M te behalen. Het blijven ramingen die naar beneden of naar boven bijgesteld kunnen worden.

    Daarnaast zijn er nog een aantal zaken van belang die de koers van het aandeel nog kunnen beïnvloeden. Het aantal werkelijke patiënten is momenteel nog onbekend en de kosten voor de lancering van Leniolisib zijn hoog.

    Qua waardering zul je zien dat Leniolisib op een gegeven moment Ruconest voorbij streeft als je beide producten afzonderlijk waardeert. De reden hierachter is het feit dat Leniolisib veel harder groeit dan Ruconest en daar is men bereid meer voor te betalen. Leniolisib heeft ook als groot voordeel dat er geen ander medicijn is en voorlopig ook niet zal komen, dit kan helaas niet van Ruconest worden gezegd.

    Uitgaande van een scenario waarbij Leniolisib en Ruconest dezelfde omzet hebben zou het sommetje er zelfs 3 of 4 x Ruconest kunnen worden mits men een realistische waardering op Ruconest plakt. Ik snap de gedachtegang van de vraag echter het antwoord is complex (gezien een aantal bekende en onbekende factoren) in dit stadium.
    Goed uitgelegd denk ik.
    Nu de goedkeuring binnen is, wordt er ook weer verder gekeken. Voorlopig moet de omzet uit de US komen. Even aangenomen dat de EMA einde jaar goedkeuring verleent, zal die omzet pas eind 2024 op gang komen. Met elk Europees land moet afzonderlijk worden onderhandeld over de prijs en dat neemt gewoon tijd in beslag. De omzet uit Europa zal pas in 2025 echt opgang komen. Voordat kinderen en Japan ook werkelijk omzet gaan opleveren -als alles goed gaat natuurlijk- zit je zomaar in 2026.
    In 2023 en 2024 moet de omzet dus voornamelijk nog uit de US komen. Het blijft ook nog een beetje de vraag hoeveel patiënten er werkelijk gaan meedoen. Dhr. de Vries durft geen voorspelling te geven over de te verwachten hoeveelheid patiënten die een behandeling gaan krijgen dit jaar en volgend jaar. Dus hoeveel van de huidige 200 minus 25% patiënten in US gaan meedoen? En hoeveel nieuwe patiënten worden in de tussentijd geïdentificeerd?
    In de tussentijd moeten we nog maar afwachten of Ruconest zijn omzet van 200M vasthoudt de komende jaren. Een lichte daling zou niet onlogisch zijn nu de groei er duidelijk uit is en er weer nieuwe medicijnen op de markt komen.
    Al met al komt het besef dat Pharming weliswaar een hele belangrijke stap gezet heeft, maar dat de werkelijke grote omzet van 200M of meer nog lang op zich laat wachten. Verder zijn er ook geen pijplijn die op korte termijn voor fomo zorgen. Zou dat de tegenvallende koers verklaren?
  8. [verwijderd] 2 april 2023 09:37
    AB voor je analyse A_Haddock. Zo kijk ik er ook naar. Overigens ben ik nog wel benieuwd naar het realiteitsgehalte van de uitspraken van Pharming over de conservatieve schattingen van het mogelijke aantal patiënten. Omdat er meer bekendheid komt en gerichter gediagnosticeerd wordt, kan het werkelijke aantal volgens Pharming hoger zijn.
  9. forum rang 4 knaap1 2 april 2023 10:25
    quote:

    Long1985 schreef op 2 april 2023 10:14:

    Bulls & bears hebben ze pharming besproken en volgens de geleerden liggen er kansen.
    ja ja kansen
  10. [verwijderd] 2 april 2023 10:26
    quote:

    Gforce schreef op 2 april 2023 07:57:

    [...]
    Nou, of het contactformulier daar nu voor is....??
    Eén keer per jaar wel. En uitgerekend gísteren was het die dag. Toch geen NOK gegeven mag ik hopen? ;-)
  11. forum rang 4 K. Wiebes 2 april 2023 10:26
    Kempen schat de piekomzet voor Lenio alleen al op $ 320 MLN. Dat is zo'n 295 MLN Euro.
    Dat zal inderdaad niet voor morgen zijn; maar wanneer ik ervan uit zou gaan dat Kempen
    er flink naast zit, en de omzet - op termijn - op 150 MLN zou uitkomen, waarvan er 75 MLN
    als winst bij Pharming zou blijven hangen; dan staan ze met een actuele marktwaarde van
    ca. 800 MLN op nog geen 11 x de winst.

    Ik denk dus dat je je op de huidige koers, zéker geen buil kunt vallen.

    Ik houd er wél rekening mee, dat Pharming hogere koersen zal aangrijpen om nieuwe aan-
    delen uit te geven, teneinde een volgend programma in licentie te nemen en door te ont-
    wikkelen. De kaspositie is weliswaar mooi, maar zal in dat geval niet voldoende zijn.

    Ik denk dat eventuele shorters daarop anticiperen; maar verwacht dat een eventuele emissie-
    prijs niet onder de 1,50 zal liggen. Blijven ze rond de actuele koers hangen, zijn ze m.i. een
    smakelijk hapje voor 'n grotere partij.

    Maar eens afwachten of er nog wat nieuwe, hogere koersdoelen bekend worden.
  12. forum rang 8 zjeeraar 2 april 2023 10:31
    quote:

    A_Haddock schreef op 2 april 2023 09:26:

    [...]
    Goed uitgelegd denk ik.
    Nu de goedkeuring binnen is, wordt er ook weer verder gekeken. Voorlopig moet de omzet uit de US komen. Even aangenomen dat de EMA einde jaar goedkeuring verleent, zal die omzet pas eind 2024 op gang komen. Met elk Europees land moet afzonderlijk worden onderhandeld over de prijs en dat neemt gewoon tijd in beslag. De omzet uit Europa zal pas in 2025 echt opgang komen. Voordat kinderen en Japan ook werkelijk omzet gaan opleveren -als alles goed gaat natuurlijk- zit je zomaar in 2026.
    In 2023 en 2024 moet de omzet dus voornamelijk nog uit de US komen. Het blijft ook nog een beetje de vraag hoeveel patiënten er werkelijk gaan meedoen. Dhr. de Vries durft geen voorspelling te geven over de te verwachten hoeveelheid patiënten die een behandeling gaan krijgen dit jaar en volgend jaar. Dus hoeveel van de huidige 200 minus 25% patiënten in US gaan meedoen? En hoeveel nieuwe patiënten worden in de tussentijd geïdentificeerd?
    In de tussentijd moeten we nog maar afwachten of Ruconest zijn omzet van 200M vasthoudt de komende jaren. Een lichte daling zou niet onlogisch zijn nu de groei er duidelijk uit is en er weer nieuwe medicijnen op de markt komen.
    Al met al komt het besef dat Pharming weliswaar een hele belangrijke stap gezet heeft, maar dat de werkelijke grote omzet van 200M of meer nog lang op zich laat wachten. Verder zijn er ook geen pijplijn die op korte termijn voor fomo zorgen. Zou dat de tegenvallende koers verklaren?
    Idd, een realistische benadering, natuurlijk blijven er altijd wel wat gissingen over hoe het e.e.a. zich gaat ontwikkelen, echter zien er de toekomst verwachtingen voor Pharming er veelbelovend uit als ik het dan zo mag stellen.
  13. forum rang 8 BassieNL 2 april 2023 10:35
    quote:

    G. Hendriks schreef op 2 april 2023 09:37:

    AB voor je analyse A_Haddock. Zo kijk ik er ook naar. Overigens ben ik nog wel benieuwd naar het realiteitsgehalte van de uitspraken van Pharming over de conservatieve schattingen van het mogelijke aantal patiënten. Omdat er meer bekendheid komt en gerichter gediagnosticeerd wordt, kan het werkelijke aantal volgens Pharming hoger zijn.
    Neem jij wel eens een risico?
  14. forum rang 8 aextracker 2 april 2023 10:40
    quote:

    fanaat schreef op 1 april 2023 13:10:

    De Vries heeft ook al veel eerder de paarden op dit forum op hol geslagen. Omzetten van 90 miljoen per dag na een opwindende briefing vanuit Leiden. Later bleken deze bulletins van weinig waarde. Ik twijfel nog altijd over de grootsheid van Jo en Ja. Het is en blijft een gekocht product waaraan Pharming weinig heeft gesleuteld. De grootste buit gaat voorlopig naar de producent. Voordat dit bedrijf aan de beurt komt zijn we wel wat jaartjes verder. Het management vaart er zeker wel bij. De aandeelhouder dient te wachten. Van dividend is zeker geen sprake en koersstijging naar 1.20 is ook niet al te veel. Na de eerste kwartaalcijfers wordt het weer schrikken.
    Bij twijfel luidt het advies ; Niet oversteken !
  15. forum rang 8 aextracker 2 april 2023 10:51
    quote:

    Winst gevend schreef op 1 april 2023 15:27:

    .
    Eerste poging om de complexiteit binnen het verdienmodel van Pharming in beeld te krijgen.

    Er zullen wel vele opmerkingen en verbeterpunten naar voren komen.
    Wellicht wordt dit overzicht kompleet afgebrand, maakt niet uit, is alleen maar leerzaam.
    Let wel dat ik 7 maanden verkoop heb gebruikt van Joenja, en 20% Royalties richting Novartis.

    Veel plezier, en hopelijk wordt ook duidelijk hoeveel er nog aan staat te komen dit jaar en in 2024.
    Mooie opzet Winstgevend !

    AB.
    Dank voor je post en onderbouwing c.q. poging o.b.v. beschikbare \ vrijgegeven feiten een redelijke benadering op te zetten en door te rekenen wat JOEJA aan omzet in 2023 e.v. kan opleveren.
    Conclusie; Bij de hoge marges die Joeja PHARMING per dosis brengt is elke miljoen $ omzet er 1 die bijdraagt aan een verbetering van de omzet\winst verhouding, welke Ruconest over 2022 kende.
    Toen gingen namelijk forse kosten voor de baat uit.
    Die baten kunnen nu opbouwend bij PHARMING NV binnenstromen in de aanloop naar 2026, het jaar dat de patenten op RUCONEST aflopen. Dat betekent niet dat RUCONEST omzet wegvalt of implodeert, doch het betekent wel, dat er vanaf dan behoefte bestond\bestaat aan een 2e been, waar PHARMING NV op kan lopen.

    Wellicht dat tegen die tijd projekt OT 105 ook in de volgende ontwikkelings fase aanbeland, met vermeldenswaardig nieuws

    Met een opbouwende (in 2023 door timing & tijd\geografische scope ) beperkte omzet en winst bijdrage, mag je anticiperen dat o.b.v. goedkeuringen in EMA & UK\Japan komende 18 maanden de vooruitzichten o.b.v. "positieve persberichten" bij PHARMING nog enige fantasie zouden kunnen bevatten.

    Dit ervan uitgaande, dat Phase II & III steekproeven en tests met patienten voldoende robuust blijken om bij schaling naar gebruik onder ca. 200 patienten < 18 maanden, geen signifcante en stekelige afwijkingen \ bijwerkingen aan het licht brengen.

    Kortom; PHARMING NV blijft een beursfonds met fantasie en risico voor de belegger.
  16. WMMH 2 april 2023 10:58
    Ik denk dat er meer duidelijkheid zal komen met het Jaarverslag 2022. De cijfers kennen we wel, grotendeels. Maar ik heb meer interesse over de planningen en verwachtingen voor 2023 en verder.
    Ontwikkelingen in het bedrijf en wat de plannen zijn voor 2023 en verder. Wat nog meer, of niet, en met Joenja staat te gebeuren. Ook de ontwikkelingen met EMA, VK en Japan.
    Martkontwikkelingsverwachtingen, pijplijn ontwikkeling oa OTL105 etc etc.

    Nog even wachten.
  17. forum rang 8 lucas D 2 april 2023 11:04
    Vanmorgen wat berichten gelezen en mijn conclusie over die berichten is dat ze beter niet geplaatst hadden kunnen worden.
    Loop nu heel gewoon in de pas die S. de Vries en analisten opgaan. Hou je verre van eigen interpretaties.
    Bedenk had ik dat bericht ook geschreven wanneer de koers (door druk grote shorter) niet was blijven hangen?
    De berichten die ik vanmorgen gelezen heb zijn weer het begin van angst simtonen waar de forumleden hier al veel langer onder gebukt gaan.
    Soms stopt dat even wanneer de koers even stevig stijgt, zodra dat stopt steken ook de angs allergie direct de kop op.
    Stop met dat doemdenken, bedenk dat de enige die daar baat bij heeft de shorter is, die gaat in zijn analyse over de Pharming uit van bange particulieren.
    Breek daaruit, die shorter wil de koers wel tegen houden, maar dat gaat hem maar een zeer korte tijd lukken, hij gaat eieren voor zijn geld kiezen, en niet door kleine particuliere maar omdat grotere beleggers dat niet laten gebeuren.
  18. forum rang 6 Gforce 2 april 2023 11:04
    quote:

    Marrr schreef op 2 april 2023 10:26:

    [...]

    Eén keer per jaar wel. En uitgerekend gísteren was het die dag. Toch geen NOK gegeven mag ik hopen? ;-)
    Haha...ik geef nooit een NOK. Zelfs nu niet ;-)
7.624 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 382 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
    4. Dui inkoopmanagersindex diensten april (voorlopig) volitaliteit verwacht
    5. Dui samengestelde inkoopmanagersindex april
    6. EU samengestelde inkoopmanagersindex april
    7. VK samengestelde inkoopmanagersindex april
    8. 3M Q1-cijfers
    9. GE Aerospace Q1-cijfers
    10. General Motors Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht