Word abonnee en neem Beursduivel Premium

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Palestina vs Israel

511 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 26 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 augustus 2001 14:27
    Wat voor invloed gaat dit op de beurs krijgen? Wordt dit genegeerd omdat het toch al enige tijd aan de gang is of nu toch niet? Het enige positieve wat ik voor de nieuwe week kan bedenken is dat de verliezen op Wallstreet met zeer lage volumes gepaard gegaan zijn! En dat het IMF argentinie en Brasil een lening verschaft, dus een crisis in de emerging-markets is weer even van de baan! Ik blijf voorlopig mijn calls stevig vasthouden. Mee eens? Verstandig? SCCS MDJ
  2. [verwijderd] 5 augustus 2001 15:25
    het conflict is al zo lang bezig dat het op zich weinig invloed zal hebben. USA bv zal hier nooit openlijk een kant (kunnen)kiezen. kiezen ze de kant van Israel, krijgen ze de hele Arabische wereld tegen zich met gevolgen voor de olieprijs, lijkt me. zouden ze de palestijnse kant kiezen dan zal de Joodse invloed in de VS zich laten gelden. Toen USA een paar maanden geleden onverwacht doelen in Irak bombardeerden reageerde NYSE wel (omlaag). maar dat is een heel andere situatie. Pas als USA troepen zouden gaan sturen naar het midden-oosten zal volgens mij New York reageren. Alleen kijkt USA wel uit na de aanslag op die mariniers destijds in Libanon BTW: ik werk NIET bij het instituut Clingendael hoor!
  3. [verwijderd] 5 augustus 2001 19:12
    zoals jullie mij kennen ga ik overal tegen in. de vs zal nooit opelijk een parij kiezen?!. kom op nou. Israel is het enige land in de wereld die zich niet aan vn-resoluties hoeft te houden, welk ander land dan ook, die dat ook niet doet , brengt de wereld superleger op de been om dat land te dwingen het aan de regels te houden. Gegroet
  4. Cézan 5 augustus 2001 19:44
    Karel M, Wel eens aan strategische ligging van Israel gedacht en belangen voor US en dus ook voor de hele wereld? En de machtige joodse lobby daar in amerika? Olie, Olie, Olie! Op de Molukken, Afrika, gebeuren vreselijke dingen, zien we er iets van op TV, ok af en toe een BBC journalist die de aandacht van de wereld daarnaartoe wil trekken, daarna in de vergetelheid of even een inzamelingsactie op de Tros. Maar ik weet hoe oud je bent en neem je deze impulsieve reactie vanuit je comfortabele stoel niet kwalijk, integendeel, eigenlijk heb je gelijk, wat daar gebeurt valt niet goed te praten. En je boft dat je aan deze kant van de wereldbol geboren bent. Zag gisteren palestijnse jochies van 10,11 jaar in Netwerk, aan de ogen is de haat voor alles wat Israelisch nu al af te lezen. Jij, ik zou precies hetzelfde handelen als je daar geboren en getogen bent. Zo! Wilde ik even kwijt. Ga nu iets vredelievends doen. Prettige Zondag verder.
  5. [verwijderd] 5 augustus 2001 21:48
    Dit kan zo niet langer. ''t Wordt tijd voor een krachtig ingrijpen in VN-verband. Niet alleen de Palestijnen, maar onderhand ook Israel ontbeert het aan competent leiderschap om dit ingewikkelde probleem naar een oplossing te leiden. Wat waren we dicht bij vrede daar onder Rabin. En wat hebben alle minkukels daarna er een zooitje van gemaakt. Ik heb sympathie voor de staat Israel maar ontwikkel weerzin tegen de almachtige Joodse lobby. Zonder internationale maatgelen zal deze weerzin nog meer gemeengoed worden, niet alleen in Arabische kringen, en dat zal averechts werken. Nogmaals, dit kan zo niet langer, tijd voor anderssoortig ingrijpen, zo is mijn bescheiden mening.
  6. [verwijderd] 5 augustus 2001 22:01
    het is bijna onmogelijk om in te grijpen . UNIFIL was ook al geen echt succes, Amerika kan/wil niet. andere landen willen alleen in een vredesmacht als een supermacht leading is. door de andere vredesmissies op deze aardbol zijn landen bijna niet meer in staat om eenheden voor nog een uitzendgebied te leveren. en als teveel mensen uit de beide partijen geen vrede willen (Hamas, kolonisten bv) dan hebben weinig regeringen zin om hun soldaten daar tussen te zetten. maar goed, uiteindelijk ging het oorspronkelijk om de vraag van MDJ_O of deze kwestie invloed had op de beurs. en ik denk nog steeds dat het weinig tot geen invloed heeft.
  7. forum rang 6 d' Aandelen ' 6 augustus 2001 00:03
    Ja Runder Voorhof, Wat moeten wij vanuit ons betrekkelijk veilige Nederland zeggen over die zeer licht ontvlambare situatie daar ter plaatse. Laatst was er enige commotie over de trein van Amsterdam naar Zandvoort waar Marokkaanse jongeren zich ernstig misdroegen, maar zover ik weet zijn daar geen doden bij gevallen, desondanks logen de commentaren er niet om en allerlei harde maatregelingen zouden er moeten worden genomen om dit nogal door velen gegeneraliseerd gedrag van Marokkanen te beteugelen. Onder de Joden en Palestijnen zijn naar mijn idee heel veel mensen die inderdaad naar vrede snakken, maar dit wordt onmogelijk gemaakt door fanatici van beide zijden, waarbij ik de zelfmoordacties van jonge mensen die zich geheel geindoctrineerd door gewetenloze ophitsers eerste klas tussen andere jongeren en / of meestal onschuldige mensen laten exploderen. Onbegrijpelijk vind ik de trots van vaders en moeders, broers en zusters, maar daar ben ik misschien wel teveel westerling voor. Internationaal ingrijpen vind ik echter ook bloedlink, je moet er toch niet aan denken dat dit escaleert in twee grote kampen die tegenover elkaar komen te staan. Laten we hopen dat het gezonde verstand mag zegevieren en dat de wil om te overleven sterker wordt dan de haat waarmee kleine kinderen reeds mee worden doordrenkt, in plaats van liefde en genegenheid die ze zo nodig hebben. Ik gun beide volken oprecht een eigen land om in te leven en ik hoop dat deze volken dit elkaar nu ook eens geginnen te gunnen, helaas speelt ook hier weer de economie een grote rol en zou een betere verdeling van land, water en geld veel spanningen kunnen doen verminderen. Met vriendelijke groeten Daan Delen
  8. clever 6 augustus 2001 00:35
    Onwetenschappelijk en dus grote kwatsj?! Ik herhaal de redenering dat het nooit alleen de wasmajien is die kaduuk gaat. Een ongeluk komt zelden alleen (net als gekte) en dus gaat er ook een ander high ticket item kapot. In ''98 gingen er ook nogal wat rampjes vooraf aan de krach. Je weet wel toen El Nino zo in het nieuws was. We bouwen de spanning wat dat betreft al weer aardig op; MO-tje hier, overstrominkje daar, er dondert weer een vliegtuig uit de lucht in Rusland, Macedonie, vulkaantje dat onrustig wordt, bommetjes in de UK, enz. Fundamenteel onzin natuurlijk maar een labiele beurs kan weinig grapjes hebben momenteel. Als ik naar de "wereld" kijk heb ik even geen goed gevoel. Er is weinig positiefs in de headlines. Waar is in godsnaam de grootste pompoen geteelt dit jaar? Wat je ermee kunt? Tsja, ik weet het niet maar een rampje kunnen we de komende maanden dus niet gebruiken. Label het categorie risk exposure. Cheers, Joost
  9. [verwijderd] 6 augustus 2001 00:46
    Dit bericht is aangepast door IEX omdat het bericht in strijd was met de forumregelementen. Allereerst antwoord op de kernvraag: ik denk dat het midden-oosten conflict mits niet escaleert in een oorlog tussen het Westen en de Arabische wereld, geen invloed zal hebben op de wereldeconomie, beurskoersen e.d. AFC AJAX FOREVER Nv ajaex NEVER
  10. [verwijderd] 6 augustus 2001 00:48
    Israel is m.i. niet erg van belang strategisch gezien. De amerikanen hebben ook bases in Turkije enz. Economisch gezien is Israel ook niet belangrijk, sinaasappels groeien ook in Spanje, Marokko en Californie. Emotioneel is een ander verhaal, we zitten nog met het schuldgevoel n.a.v. de verschrikkingen in WOII. Voor zover ik weet zijn de Palestijnen niet zo geliefd bij de Arabieren, dat kan veranderen op het moment dat het westen partij kiest voor Israel. Zover is het nog niet, volgens mij komt het ook niet zover. Mocht ik het mis hebben, dan krijgen we waarschijnlijk weer te maken met autoloze zondagen enz. (dat had wel iets eigenlijk), de beurzen zullen dan wel in elkaar donderen. De diplomaten blijven op eieren lopen, Israel is dan wel niet zo belangrijk de Joden zijn dat wel in de financiele wereld en electoraal in Amerika. Men zal waarschijnlijk blijven onderhandelen met beide partijen, de beurzen zullen daar niet veel hinder van ondervinden.
  11. [verwijderd] 6 augustus 2001 02:54
    Wat een merkwaardige opgefokte uitbarsting ( en dat op een beursforum , maar goed dan ik ook maar even op dit late tijdstip), vermoedlijk heb je enigzins teveel van de huidige pro Palestijnse berichtgeving geabsordeerd. De éénzijdige verontwaardiging t.o.v. Israel,s vergeldingsakties in o.a. grote delen van de Nederlandse media wordt wel opvallend , Palestijnse terroristen plegen de meest afschuwelijke aanslagen op bussen , discotheken enz. met tientallen onschuldigen slachtoffers en als Israel dan deze terroristische ratten opruimt staat een groot gedeelte van deze media op hun achterste benen , selectieve verontwaardiging. Israel is omringd door in wezen vijandige moslim staten , indien Israel niet consequent een lik op stuk beleid had gevoerd was de staat Israel waarschijlijk al lang van de wereldkaart geveegd. Martien.
  12. [verwijderd] 6 augustus 2001 09:23
    Reageer op bericht 37948: Het is echt zo hoor, wil best die vn-resoluties voor je opzoeken waar israel zich niet aan houd. En als je verder gaat zoeken, dan vind je geen enkel ander land op de aarde die zich dat ook kan permitteren, zonder dat er gigantische superlegers op de been woorden gebracht, om dat land te dwingen. Dat zijn de feiten
  13. [verwijderd] 6 augustus 2001 09:35
    Actie is reactie Karel, geen zaken omdraaien. Israel moet zich nu eenmaal verdedigen tegen Palestijnse/moslim-terreuraanslagen. VN-resoluties of niet, veiligheid en democratie in Israel staan voorop...
  14. [verwijderd] 6 augustus 2001 09:41
    maar het lijkt wel op het verhaal van het de kip en het ei. wie begon er? het is absoluut niet goed te praten wat die zelfmoordcommando´s doen. maar israelische soldaten die stenengooiende kinderen van 11 doodschieten komt ook niet over. er zijn aan beide kanten teveel elementen die een vreedzame oplossing dwarsbomen, en dat is triest
511 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 26 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.281
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.579 46.064
ABO-Group 1 18
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.861
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.141
Aedifica 2 828
Aegon 3.257 319.986
AFC Ajax 537 7.010
Affimed NV 2 5.734
ageas 5.843 109.775
Agfa-Gevaert 13 1.853
Ahold 3.536 73.977
Air France - KLM 1.024 34.302
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.681
Alfen 12 15.960
Allfunds Group 3 1.122
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.246
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 324
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.755
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.819 240.147
AMG 965 125.576
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.512
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 379
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.101
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.613
Arcelor Mittal 2.023 318.570
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.088
Aroundtown SA 1 175
Arrowhead Research 5 9.247
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.523
ASML 1.762 76.395
ASR Nederland 18 4.117
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 322
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.615
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.657

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht