Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Carrefour zet flink in op online
Beeld: ABM Financial News

Carrefour zet flink in op online

(ABM FN-Dow Jones) Carrefour zet de komende jaren flink in op e-commerce. Dit blijkt dinsdag uit plannen die de Franse supermarktketen presenteerde.

In 2026 wil Carrefour de bruto-omzet uit e-commerce verdrievoudigd hebben tot 10 miljard euro. Verder moet digitaal een extra 600 miljoen euro bijdragen aan de terugkerende operationele winst ten opzichte van 2021.

Om hierin te slagen voert Carrefour de investeringen met 50 procent op naar 3 miljard euro tussen 2022 en 2026.

Tot slot wil de keten niet in 2040, maar al in 2023 CO2-neutraal zijn.

Bron: ABM Financial News

ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Carrefour kopen verkopen

50% zegt kopen

2 stemmen

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 oktober

    1. Beurzen China gesloten i.v.m. National Day
    2. VS Joltz job openings aug
  2. 04 oktober

    1. Beurzen China gesloten i.v.m. National Day
    2. UMG notering €0,24 ex-dividend
    3. Frankrijk services PMI sep 43,9
    4. Duitsland services PMI sep 49,8 volitaliteit verwacht
    5. ECB-President Christine Lagarde spreekt volitaliteit verwacht
    6. EU services PMI sep 48,4
    7. VK services PMI sep 47,2
    8. VS ADP banenrapport sep +150K volitaliteit verwacht
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht