Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

ASM International NL0000334118

Laatste koers (eur)

508,800
  • Verschil

    -2,800 -0,55%
  • Volume

    142.289 Gem. (3M) 131K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

ASMi - jaardraadje 2021

4.693 Posts
Pagina: «« 1 ... 133 134 135 136 137 ... 235 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Romano99 21 augustus 2021 08:34
    Dit is wat de topman van Applied Materials gisteren zei tijdens hun earnings call

    " ... We expect DRAM spending to be the second fastest-growing WFE market this year, and we see a positive setup for sustained investment in capacity and new technology. Supply side inventories remain below normal levels and long-term demand drivers are strong, fueled by memory-intensive AI computing.

    On an absolute basis, we expect NAND investments to be similar to DRAM for the year. We believe NAND inventories are at normal levels both on the supply side and demand-side. Looking further ahead, I strongly believe there has never been a more exciting time for semiconductor companies. We are only at the beginning of decade-long trends that will underpin secular industry growth. ... "

    Zo gek is het dus niet dat ASMi als een dijk blijft liggen. Denk inderdaad dat die €330-€350 een kwestie vann tijd is.
  2. forum rang 4 New dawn 21 augustus 2021 09:33
    De KW - verhoudingen van ASMI en ASML vinden velen erg hoog. Maar kijk ook eens naar de KW van Adyen. Een aandeel dat sterk groeit heeft een hoge KW. Kwaliteit kost geld.
  3. forum rang 7 *voetnoot 23 augustus 2021 11:28
    Goed gezien @New dawn
    IJzersterk aandeel, toekomstgericht. Daarbij komt dat de markt de komende jaren ook nog eens meezit voor chipbedrijven. ASML en ASMI zijn wereldspelers geworden van formaat. Zeer hoge kennis in de NL sector en dat moet gewaardeerd worden!
  4. forum rang 10 voda 23 augustus 2021 17:21
    ASMI loopt als een trein. Wat een heerlijk aandeel toch!

    € 318,90 +5,60 (+1,78%)
  5. forum rang 4 guusje 23 augustus 2021 17:35
    Chips en nog eens Chips je hoort niet anders overal enorme tekorten aan ships alles hangt er aan vast. Omdat het werk niet afgemaakt kan worden staan hele fabrieken stil. Je zou toch gek wezen om deze aandelen te verkopen. De tijd is nog niet aanwezig om afscheid te nemen van deze mooie parel.
  6. forum rang 10 voda 24 augustus 2021 09:11
    We naderen de ATH van 324,80 (10 aug. 2021) alweer.

    € 322,80 +3,90 (+1,22%)
  7. Worff 24 augustus 2021 12:45
    quote:

    drulletje drie schreef op 24 augustus 2021 09:07:

    Onze grote vriend zien we op zulke dagen ook niet meer he ;)

    Verassend!
    als shorters klappen krijgen worden ze stil. is ook logische denk ik.
  8. Bakkiekoffie 24 augustus 2021 13:14
    quote:

    voda schreef op 24 augustus 2021 09:11:

    We naderen de ATH van 324,80 (10 aug. 2021) alweer.

    € 322,80 +3,90 (+1,22%)
    Wat is de meest gebruikte definitie van ATH: hoogste koers einde dag of hoogste koers 'door de dag(-en)?

    Ik dacht "einde dag". Koersgrafieken werken toch ook met einde dag standen?
  9. Jos077 25 augustus 2021 12:47
    quote:

    A3aan schreef op 25 augustus 2021 11:45:

    Waar blijft die ATH
    Geduld is een schone zaak.. we gaan die € 324,80 nog wel voorbij.
  10. forum rang 10 voda 25 augustus 2021 13:06
    Wereldwijde problemen door chiptekort: dit zijn de gevolgen voor je auto

    Autoproducenten leggen massaal hun fabrieken stil. Niet vanwege corona, maar door het wereldwijde tekort aan halfgeleiders. Dat heeft grote gevolgen wanneer je een auto hebt besteld.

    Autoredactie/HLN 24-08-21, 20:00 Laatste update: 24-08-21, 20:46

    Halfgeleiders worden gebruikt om allerlei elektronica aan te sturen die moderne wagens nodig hebben om te functioneren. Auto’s zijn immers meer en meer computers, die niet alleen voor hun motormanagement, maar ook voor hun infotainmenttechnologie op zulke chips vertrouwen. Halfgeleiders zijn echter een zeldzaam goed geworden op de internationale markten door de coronacrisis.

    Lees ook
    Tekort aan computerchips zorgt voor productiestop bij VDL Nedcar
    Porsche gaat auto's voorzien van ‘nepchips’ om levertijden terug te dringen

    Op het hoogtepunt van de pandemie hebben de coronamaatregelen nagenoeg 90 procent van de voertuig- en onderdelenfabrieken in China, Noord-Amerika en Europa stilgelegd. De autofabrikanten hebben tegelijkertijd de aankoop van halfgeleiders sterk teruggeschroefd omdat er veel minder auto's werden verkocht.

    (Tekst gaat verder onder de foto)

    Productie van Semiconductors / chips bij het Taiwanese TSMC © TSMC

    Te laat besteld
    Wat tijdens de coronacrisis wel vlot over de toonbank ging, waren computers, tv’s en andere consumentenelektronica, net als medisch materiaal uiteraard. Het waren dan ook deze fabrikanten die grote bestelorders plaatsten bij de halfgeleiderfabrikanten, daar waar de auto-industrie nog even wachtte met zijn bestellingen.

    Toen de automarkt in het derde kwartaal van 2020 opnieuw aantrok, leidde dat uiteraard tot bevoorradingsproblemen. Zij stonden immers achteraan in de rij. Niet alleen de auto-industrie trouwens, Sony heeft ook problemen om aan de enorme vraag naar zijn Playstation 5 te voldoen, waardoor de schaarse exemplaren op tweedehandssites al voor het dubbele van de vraagprijs van de hand gaan. Een snelle oplossing bestaat niet, want de gemiddelde doorlooptijd voor halfgeleiderfabrieken om de bestellingen aan klanten te leveren bedraagt 26 weken.

    Vertragingen in de productie
    Die tekorten leiden uiteraard tot problemen in de automobielsector, die volgens het ‘just-in-time’ principe werkt: de te gebruiken onderdelen van toeleveranciers (bijvoorbeeld ook de stoelen) arriveren pas op het laatste moment in de fabriek. Komen ze niet, dan zorgt dat dus voor vertragingen. Soms zijn bepaalde afwerkingsniveaus of opties niet beschikbaar, soms moet een hele productielijn tijdelijk gestopt worden.

    Bij nagenoeg alle autofabrikanten zijn dan ook enorme vertragingen opgelopen. Ford verwacht een daling van de productie met 10 tot 20 procent en werkt slechts op basisbezetting. Bestellingen voor de Ford Focus lopen hierdoor zo’n maand extra vertraging op. Volkswagen verwacht impact op modellen als de Golf en de Tiguan en Nissan en Honda hebben de productie in het Verenigd Koninkrijk stilgelegd door leveringsproblemen. Mercedes-Benz hoopt dat dat ze de verliezen door de vertragingen in de rest van het jaar zullen kunnen compenseren.

    Alleen Toyota, dat zich van tevoren van een voorraad halfgeleiders voor enkele maanden verzekerde, is ervan overtuigd dat de productie niet zal worden beïnvloed. Ook bij Hyundai-Kia, Polestar en MG lijken problemen nog niet aan de orde. De meeste van deze merken nemen de productie van veel van hun componenten in eigen regie. Dat betaalt zich nu uit. Voor veel kopers van auto's van andere merken zit er niets anders op dan te wachten tot het tekort weer is aangezuiverd. Volgens veel analisten en autofabrikanten kan het tekort tot ver in 2022 blijven bestaan.

    www.ad.nl/auto/wereldwijde-problemen-...
  11. forum rang 10 voda 26 augustus 2021 08:46
    Sectorbericht:

    'Chipfabrikant Western Digital aast op Japanse branchegenoot Kioxia'
    Van onze redacteur 08:10

    De Amerikaanse chipfabrikant Western Digital wil de Japanse branchegenoot Kioxia overnemen. De twee halfgeleiderbedrijven zouden in vergevorderde onderhandelingen met elkaar zijn, zo melden The Wall Street Journal en financieel persbureau Bloomberg op basis van goed ingevoerde bronnen. De deal zou een waarde hebben van meer dan $20 mrd.

    Hoewel er geen garanties zijn dat de overname slaagt, houden genoemde media er rekening mee dat er half september een akkoord kan worden bereikt. Western Digital zou meer dan $20 mrd in contanten willen neerleggen voor Kioxia.

    Volgens The Wall Street Journal kan de Japanse fabrikant van geheugenchips ook nog kiezen voor een beursgang of een andere combinatie. Ook het Amerikaanse Micron Technology heeft interesse (gehad) in Kioxia, dat overigens al intensief samenwerkt met Western Digital. Een woordvoerder van Kioxia wilde in een reactie tegenover Bloomberg alleen kwijt dat het Japanse concern verder gaat met de voorbereidingen voor een beursgang.

    Bij een overname van Kioxia door Western Digital is in elk geval de toestemming vereist van de Japanse overheid, omdat de chipindustrie voor Japan een sector van strategisch belang is. Mocht de overname slagen, dan ontstaat er in de markt van geheugenchips een geduchte concurrent voor het Zuid-Koreaanse technologiebedrijf Samsung.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/ondernemen/1409526/chipfabrikan...
  12. forum rang 10 voda 27 augustus 2021 11:54
    En een nieuwe ATH op de borden!

    324,90
    +7,20
    /
    +2,27%
    11:53:09
4.693 Posts
Pagina: «« 1 ... 133 134 135 136 137 ... 235 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 11 november

    1. B&S Group Q3-cijfers
    2. Aperam ex €0,50 dividend
    3. ArcelorMittal ex $0,50 dividend
  2. 12 november

    1. Inflatie oktober def. (NL)
    2. Kendrion Q3-cijfers
    3. OCI Q3-cijfers
    4. TKH Q3-cijfers
    5. Bayer Q3-cijfers
    6. Infineon Q4-cijfers
    7. Renewi Q3-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht